Osvita.ua Блоги

І. Осадчий: вперед, назад чи … разом із В.Сухомлинським?

Автор: Іван Осадчий, вчитель фізики і математики, доктор педагогічних наук. Під час однієї з розмов із директором ІППО паном Михайлом Войцехівським народилася думка про те, що було б добре, якби відзначення 100-літнього ювілею великого українського педагога Василя Сухомлинського завершилося уведенням до українського правопису написання з великої літери слова Вчитель. А чому б і ні? Це було б хорошим результатом суспільної дискусії про роль вчительства у становленні кожної особистості, у розвитку української нації в цілому. А хто ж має навчати, розвивати і виховувати наших дітей і внуків, якщо не найкращі із дорослих, якщо не інтелектуальна та моральна еліта нації? Саме для цього можна було б скористатися фінським досвідом та й зробити так, щоб найкращим випускникам середньої школи було цікаво обирати майбутню професію і комфортно працювати саме у сфері освіти. Для цього необхідно не так вже й багато: виплачувати педагогам заробітну плату в розмірі півтори середньої заробітної плати в країні, надати свободу професійної діяльності вчителеві та директору закладу ... 14.01.2019
В. Співаковський: хороших вчителів все менше Комп'ютер не читає нотацій: він може запам'ятовувати помилки, виправляти їх, але він не сердиться
Володимир Бєлий: про «мудру» глибину компромісів Освіта досі орієнтується не на учня/студента, а на збереження статус-кво структури штатних одиниць
А. Недоля: про індивідуальний підхід до студентів «Індивідуальна траєкторія студента» та дисципліни за вибором не відповідають інтересам студентів
В. Онацький: псевдофанатизм у школі, або різдвяні роздуми Неповага хворих до здорових призводить до того, що школи постійно перебувають на якихось карантинах
М. Косенко: в університет ідуть не за знаннями, а за магією Зараз на передній план виходить не інформація, а увага викладача як найцінніший актив
І. Лікарчук: про патологічне масове самозадоволення Чому пересічний учитель має обов'язково відвідувати усю ту методичну мішуру на канікулах?
А. Недоля: що краще - шість чи дванадцять? Внутрішня система контролю за якістю освіти у ЗВО малоефективна, тому що не має важелів впливу
Ірина Васильків: про фанатизм учителів Мені в школі ніхто жодного разу за всі роки не давав вказівок щодо заборони лікарняних, а тут я в шоці
В.Співаковський: спокій чи підготовка до життя? Якщо навчання потрібне для спокою, краще секрети, а якщо для життя в конкурентному середовищі, це інша річ
Ігор Лікарчук: про «насоси» й «грамофони» в освіті Праця Л. Виготського, написана в 1910 році, цілком і повністю характеризує сьогоднішнього учителя
В. Громовий: освітянський чиновник «паперовий король» Їх характерною рисою є відверта зневага до тих, хто зневажає нікому не потрібну «паперову роботу»
Володимир Бєлий: сміливість в епоху пост-правди В освіті все залежить від того, як вищий освітній менеджмент організує діяльність та оцінюватиме результати
В. Онацький: сертифікація – це марнотратство Ніколи з екранів телевізорів МОН не ретранслювало в маси, що найбільша проблема школи – це вчителі
Анатолій Недоля: чи потрібні нам водії-теоретики Важливою складовою підготовки кадрів є практична підготовка, яку ЗВО забезпечити самостійно не в змозі
В. Онацький: сертифікація як шанс нових можливостей База електронних портфоліо вчителів початкових класів – величезний шанс заявити про себе на всю країну
А. Недоля: як доктор з ложок готує магістрів з виделок Важко зрозуміти логіку університетів, коли підготовку кадрів здійснюють спеціалісти іншої галузі знань