Osvita.ua Блоги

Ігор Лікарчук: про форми і методи аудиту

Автор:  Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти. Іще одна тема моїх роздумів над проектом «Порядком проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», який Міністерство освіти і науки України надало для громадського обговорення, стосується змісту роботи аудиторів у закладі освіти, тобто про форми і методи аудиту. На жаль, цій проблемі у проекті присвячено лише 16 пункт. Щоправда, у ньому про зміст діяльності аудиторів знаходжу лише одне речення, у якому ключове місце належить слову «можуть». Це речення вартує того, щоб його процитувати повністю. «Із метою оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти голова та члени експертної групи під час проведення інституційного аудиту можуть спостерігати за освітньою діяльністю закладу освіти, у тому числі відвідувати навчальні заняття, а також опитувати здобувачів освіти, їхніх батьків або інших законних представників, ... 20.11.2018
О. Співаковський: збережено 69 технікумів та коледжів 69 технікумів та коледжів, які входять до структури університетів, будуть фінансуватися з Держбюджету
О. Панич: наукова стратегія для українського університету Наука не може робитися заради «публікацій у Скопусі», вона має власну цінність, яку необхідно віднайти
В. Фурманюк: відшкодування коштів за навчання дітей Владі краще вивчити нормативно-правову базу та не створювати штучних проблем для сільських дітей
В. Громовий: удосконалення поганого - марна справа Щоб сформувати нову системність в освіті, потрібне не шаблонне мислення й сучасні механізми управління
П. Андрющенко: такого конкурсу в нас ще не було Діти різного віку повинні створити оду депутату, підвищуючи свій рівень соціалізації та профорієнтації
О. Співаковський: питання, що потребують негайного розгляду Про забезпечення харчування студентів, булінг та забезпечення подальшої роботи технікумів і коледжів
О. Калинич: про відновлення «учительських батарей» Навчання буде ефективним тільки тоді, коли вчитель спокійний, бо добре та вчасно відпочиває
І. Лікарчук: як кількісно і якісно оцінити «педдіяльність»? Не є нормальним, що педагогічну діяльність беруться оцінювати не за результатами, а за тим, яким є процес
Марина Косенко: чому студентам доводиться терпіти? Якщо немає бажаючих взяти в руки ініціативу, потрібно підняти свої другі 90 і почати щось робити
Ігор Лікарчук: хто буде експертами у ДСЯО? Такий точно підхід до формування «експертного середовища» був і є у совковій освітній системі
Г. Клочек: до 100-річчя Василя Сухомлинського (післямова) Що сказав би В. Сухомлинський, якби познайомився з ходом реформи нашої освіти на шляху до НУШ?
В. Бєлий: про очікування від територіальних органів ДСЯО Від практичної спрямованості форм роботи експертів залежить майбутній ефект діяльності нової служби
В. Співаковський: домашні завдання ще є? Не скасували? «Відчуття часу» дозволить дитині у дорослому житті нікуди не спізнюватися і все робити вчасно
Є. Ніколаєв: про рекомендації з академічної доброчесності Рекомендації з академічної доброчесності - це елемент політики сприяння скороченню явища плагіату
М. Андрєєв: аспіранти можуть працювати на повну ставку Ви досі вірите, що студенти/аспіранти/докторанти не мають права працювати на повну ставку?
І. Примаченко: гроші на освіту не дають, їх збирають Звідки береться річний бюджет Стенфордського університету і як цей трюк можуть повторити наші ЗВО