І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту

Автор:   Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти. Годування силоміць вважається порушенням прав людини. А чому порушенням прав людини не вважається навчання в школі шляхом примусу? Переконаний, що в школі мають вчитися лише ті, хто хоче здобути освіту. А примушувати вчитися тих, хто не хоче, – злочин і марнотратство. І тому повна загальна середня освіта в державі повинна бути не загальнообов’язковою, а загальнодоступною. Хочеш вчитися – держава дасть змогу безоплатно отримати освіту. І не обов’язково у віці до 18 років. Можна і пізніше, навіть у 60. Не хочеш – то справа кожного. Школа – не місце для протирання штанів тими, хто безтурботно, без надмірних трудових зусиль, у теплі, затишку, з розвагами і доглядом, збалансованим (за Клопотенком) харчуванням хоче досидіти 18-річчя, як у давнину багата дівка на виданні. А наша школа зараз такою є. Якщо хтось не знає, то нагадаю, що поняття обов’язкова загальна середня освіта з’явилося в Конституції колишнього СРСР насамперед для того, щоб «быть впереди планеты всей» та засвідчити ... 19.10.2021
Наталія Піпа: у бюджеті на 2022 рік освіта не в пріоритеті Наступного року освіта отримає 7,2% ВВП, але цих коштів замало: це не розвиток, а проїдання
О. Калинич: у фінансовій автономії багато плюсів, але… Закон «Про освіту» дозволив українським школам стати фінансово незалежними
М. Андрєєв: НАЗЯВО – залишити не можна ліквідувати Представники НАЗЯВО чудово розуміли, що процес формування відбувся зі значними порушенням
С. Вовк: виші мають проходити акредитацію по-європейськи Євроінтеграція – це дорого, але іншого шляху для покращення якості інститутів немає
Володимир Бєлий: ХХІ століття і «класні» журнали Як електронний підручник не є копією паперового, так і е-журнал не має бути копією паперового
Ольга Халепа: головна роль у вихованні належить батькам Дистанційна освіта існує не тому, що карантин, а тому, що в суспільстві виник на неї запит
В. Співаковський: хто за що відповідальний у школі США Здоровим і цивілізованим може вважатися те суспільство, у якому всім усе ясно і зрозуміло
Р. Пастушенко: вакцинація або дитячий егоцентризм громадян Емоційне вигорання і руйнація здоров’я вчителя – це продукт неповажного ставлення людей одне до одного
О. Халепа: в освіті ніхто нічого не змінював і не збирається Білі ворони української педагогіки натхненно ліплять нового скакуна нової освіти та її принципи
В. Онацький: чи скасує Президент домашні завдання? Скасування домашніх завдань без зміни освітнього контенту тільки погіршить рівень знань
Н. Піпа: бюджет-2022 на освіту – сміятись чи плакати? Ми маємо не кількість університетів збільшувати, а якість освіти в існуючих покращувати
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
О. Журавльова: як стати вчителем на ставку в Канаді Навіть на замінника треба подати купу папірців: резюме, лист-заявку, характеристики, сертифікати тощо
Л. Найдьонова: чи хочуть діти навчатися дистанційно? Дистанційне навчання в досвіді школярів дуже різноманітне: від онлайн спілкування до завдань у вайбері
О. Паламарчук: заповнювати чи не заповнювати щоденник? Паперовий щоденник – пережиток минулого, який має існувати лише в ролі музейного експонату
Володимир Бєлий: вміння – це не про нашу освіту? Учитель має не лише знати у своєму предметі більше, ніж найкращий його учень, а головне – вміти