Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Учителів тестуватимуть за технологією ЗНО
Учителів тестуватимуть за технологією ЗНО

Механізм сертифікації вчителів, передбачений проектом закону "Про освіту", включатиме тестування

Учителів тестуватимуть за технологією ЗНО

Механізм державної сертифікації педагогічних працівників, передбачений законопроектом "Про освіту", включатиме перевірку знань шляхом тестування з предмета, що викладається. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроекту, в який зокрема надається фінансово-економічне обґрунтування впровадження сертифікації.

Зокрема, зазначається, що на впровадження сертифікації учителів державою, у разі прийняття законопроекту буде виділено 100 млн. грн.

Розробники законопроекту зазначають, що сертифікація педагогічних працівників є неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти.

"Вона є обов’язковою, оскільки має засвідчити спроможність особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність", - йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

"Механізм сертифікації, передбачений законопроектом, включає перевірку знань (тестування) з предмету (предметів), що викладаються, і педагогічної теорії, та перевірку педагогічної майстерності вчителя. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти", - повідомляють автори документа.

Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою. Її робота буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників.

"Рішення про проходження сертифікації та присвоєння кваліфікаційної категорії на підставі результатів тестування та висновків комісії прийматимуть регіональні (обласні) відділення центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти", - повідомляється у пояснювальній записці до законопроекту "Про освіту".

Освіта.ua
21.11.2015


Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
volodymyr
Психологію,педагогіку залишаємо для роботи атестаційної комісії.Ось тут знову,при нашій безжалісній системі відношення до вчителя,буде проявлятись корупційна складова. Виходу,на основі математичної доцільності з цього тупика я не бачу.
педагог
Таке враження що справді тільки учитель існує. Закрити райво, департаменти, інститути, скасувати посади керівників. Тоді ще можна вести дискусію на цю тему. А піраміду у такий спосіб будувати не варто. Учителі й так на курсах кожних 5 років належне віддають.
учитель
Якщо адміністрація закладу, методисти, інспектори, заступники, начальники відділів освіти, працівники ІППО та департаменту. За таким самим алгоритмом будуть здавати. Тоді це прийнятно. Щодо педагогіки і психології. У нас не Раша. Методики викладання цілком достатньо. Але при умові "всі так всі". І одинаково чесно. У даному випадку краще це питання не зачепати.
volodymyr
Я за ЗНО для вчителів по тестах які виконують випускники шкіл тільки по предмету,що викладає вчитель.Навіть з добавкою олімпіадних задач.Але без домішування питань психології і педагогіки де запитання можуть мати подвійний підтекст.Також необхідно виключити запитання історичного плану з предмету.Наприклад,історія фізики і біографії вчених.Я маю на увазі боротьбу патентів.Наприклад,відкриття радіо у фізиці. Здавати ЗНО можна у відповідних центрах оцінювання,але одночасно результати відповідей заповнювати у відповідний бланк письмово і в комп’ютерну програму.Це необхідно для контролю за можливим підтасуванням результатів оцінювання на комп’ютері. В точних науках таке тестування не матиме корупційної складової і "тестів для своїх".Як це буває,наприклад,в конкурсах "Вчитель року". Психологію,педагогіку залишаємо для роботи атестаційної комісії.Ось тут знову,при нашій безжалісній системі відношення до вчителя,буде проявлятись корупційна складова. Виходу,на основі...
учитель
Для volodymyr: Якщо у Вас суперпам`ять, то дійсно такі моменти треба врахувати. Важко визнавати, але наша освіта до таких кардинальних змін не готова. Учитель може декілька років викладати тільки у 7-9 класах. А може вагалі викладати тільки в одному класі, щоб могти атестуватися. На даний час надзвичайно важко все врахувати. Цікавить інше. Багато століть люди якось працювали без різних тестів. І що погано навчали? Чи мало хороших вчених? Так слово "корупція" заставило запровадити ЗНО. Але інших шляхів ніхто й не шукав. Відповіді на всі запитання можливо знайти тільки при умові, наближення реальності до 50,60 рр. Ні електрики, ні інтернету, ні так званих ІКТ. Але який рівень знань і розуміння у людей був. В тому числі дітей. Що тепер? все є, а корупція жити не дає.
unforgiven
Якісна освіта - це коли всі її організатори (вчителі, методисти, освітні чиновники) є рівноправними. Сертифікація у формі ЗНО лише вчителів порушує принцип рівності і не дозволяє перевірити компетентність інших організаторів. Крім того, трудовим договором, передбачено ще один критерій якості освіти: "Держава зобов’язується забезпечувати навчально-виховний процес якісними навчально-методичними та матеріально-технічними засобами". В реальності картина діаметрально протилежна... Ось така реальність, панове.
Учитель
Скажу наступне. Якщо хочите щоб учителі працювали над собою, тоді ліквідуйте поняття списування готових відповідей та виконаних завдань. І учням це не зашкодить. Дйсно пора вже визначитися з програмами. Варто організувати відкрите обговорення кожної програми. Врахувати корисні пропозиції. Щодо удосконалення. Може дійсно на належному рівні забезпечити роботу ІППО. Нема бажання озвучувати за яким принципом там проходять підвищення кваліфікації, але дійсно потрібні зміни.
unforgiven
В навчальні програми вносять зміни кожного навчального року, однак не можуть їх довести до оптимального рівня. Учні (не тільки 4 і 7 класів!!!), навчаються без підручників. Методична підтримка - плагіат, який вчитель придбав на сайті видавництва або на книжковому ринку. Обладнання навчальних кабінетів останній раз оновлювалося ще за часів Радянського Союзу. Всі оцінки - позитивні. У вчителів обмежені права, вони не мають впливу на проблемних учнів, яких держава захищає і ні до чого не зобов’язує. Батьки не несуть відповідальності за виховання дітей. Більшість освітніх чиновників, розробники законопроектів, авторів (програм, підручників, методів) - люди далекі від школи, які не мають педагогічної освіти, ніколи не працювали в школі... Шановні розробники законопроекту, ви хочете стверджуєте, що примусова перевірка сухих теоретичних знань учителів під назвою "сертифікація" кардинально змінить ситуацію у сфері "якості освіти", то ви розписуєтеся у власній некомпетентності.
Анна
Держава часто хоче проявити ніби свою доброту до дітей. Але черезмірною добротою ще ніхто добре не виховав. Тільки дисципліна і розуміння порядку здатне змінювати учнів.
к мысли Фе?ЛИ?кСА
отменят ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ баллы за подготовительные курсы при универах и БАЛЛЫ аттестатов при поступлении. Чтобы лишь ЗНО определяло кто будет студентом, а кто нет
подглючивает
немного при переходе с сайта на сайт ю
Felix
Eсли действительно хотят повышать уровень педагога. Пусть выкинут из жизни образования разного рода ответы к екзаменам и ГДЗ. Тогда учителя сами автоматически начнут улучшать свой уровень.
леха
Для Felix: Согласна, но также - уже сегодня нужно, текст Диктанта в 9 классе сообщать в день написания и в комиссию включать представителей сверху. Проверять в присутствии комиссии. Так было раньше. Много обмана имеется, когда не умеющие даже просто писать учащиеся, за них пишут.
ага,ясно
Для леха: и членов комиссии сверху выводить под белы рученьки из кабинета написания экзамена,чтобы учителя школы могли сделать для ребъёнков всё возможное, а дети младших классов писать за них работы? ТАк? А после до 24 вечера учителя проверяли эти работы,а дети ходили по 5 раз переписывать?Самое оптимальное в этой стране - экзамены по типу ЗНО после 9 класса.Нет,я бы конечно, ну да не сегодня... Хоть бы это приняли... В этой стране так же,как и во многих других.Цивилизованных
Felix
Для ага,ясно: Согласен. У 9 классе ДПА должно проходить по типу ЗНО.
Педагог
Такий варіант це утопія. Ніяких позитивних змін мабуть не відбудеться окрім запровадження нових схем нечесного отримання прибутків. Може це і є істинним покликанням реформи?
да,Феликс, именно время.
Всегда виною всему время.И в 33 дети были иные,и в 37,и после.Конечно нет у детей стимулов учиться.Каким может быть стимул,если успешным считается не носитель знания в голове,а человек,обладающий иными качествами.Вы почитайте что пишут.Ведь считается,что успешен тот учитель,который из школы ушёл в тренеры(не спортивные),тот учитель,который из школы ушёл в банковые клерки,тот учитель,который выехал из этой страны куда подальше... У детей этой страны нет будущего.А поэтому нет и необходимости напрягаться у их родителей,поскольку обучение детей - большая работа родителей в создании мотивации. РОДИТЕЛЕЙ. А уж после - самого общества. Но ведь родители сегодня это люди,выросшие на мантре скогоро обогащения БЕЗ особых усилий.Эта мантра должна была обелить еперешних мажоров и иже с ними.Чо она и сделала.Но она так же внушила массе людей отношение к труду... К напряжённому труду в любой сфере.В обучении в первую очередь,поскольку работа мозга -это самая напряжённая работа
volodymyr
Ви праві!
Felix
Учительку з віддаленого села підтримую повністю.
Felix
Для Felix: Дякую. Cаме так воно і є. І дійсно цікавить. Чи освіту будуть підтримувати, чи заганяти у глухий кут ще далі.
Felix
Продовження: Так мала сказати та учителька, яка так з сумом розповідала про гірке життя сільського учителя.
Педагог
Для Felix: Прикольно. Може вона на даний момент не має змоги зі своєї Хацапетівки зайти в Інтернет.
Марк
Не до тієї галузі так взялися. Від учителя, який трошки щось призабув погано нікому не стане. Чого не скажеш про деякі інші професії.
Felix
Колсь не було профілів і діти були грамотні. Тепер Інтернет, ЗМІ, безліч підручників, ІКТ. А рівень набагато гірший. Може справа не в школі. Може час такий. Сучасний телефонно-комп`ютерний добробут "поїдає" свідомість дітей. Чи просто не має стимулів учитися?
люди, те, кто предлагает различного рода "методистам" делиться собственным опытом,
вы там в своём уме?Вы вообще знаете,КАК действует слово, сказанное "методистом" на обычного учителя?Кто-нибудь вообще соображает,сколько вреда принесёт подобное "деление опытом"?Вот ведь...Люди мотивируют детей списывать,называя подобное передовым опытом,люди мотивирую позволять детям грязно писать,называя подобное творческим детским подходом,люди мотивируют детей не учить на память ничего,убеждая остальных,что этого уже не нужно-и всё это показывать станут как передовое.Это как коллега рассказывает:"Ты в течении года жми из ребёнка что можешь, но на экзамене помоги"(из области"Я что,зверь,чо ли,что не дам ребёнку списать"-передовой опыт)-и всю свою жизнь на работе коллега "жмёт" детей на уроках,но поскольку что такое "жать" коллега не представляет,то естественно там пусо.А на экзаменах как ещё помочь,кроме как разрешить пользоваться готовыми ответами(книжечки такие,замечательные).
Felix
Для люди, те, кто......: Я немножко с вами не соглашусь. Такую форму роботы предусматривает законодательство. (Положение об атестации). Значи они должны ето делать.
Но ведь аттестовали
Для Felix: без этой работы? Аттестовали. Значит... Да и потом - аттестация эо не особо на что-то влияющая процедура.ЧТО она даёт? Разницу в окладе,равную сотне гривен? Если уж такая необходимость в делении собственным опытом,то почему не оставить педжурналам возможность заработать на учительских работах забесплатно?Там хоть перечитают и откровенный вред приостановят.А сайты-блоги на бесплатных ресурсах дают возможнось показать"крутостть" человека,где её вовсе нет.Ведь это не сложно - забацать сайт и вложить в него что угодно,даже чужое,выданное за своё.
Felix
Для Но ведь аттестовали: Реч идет о изменах в лучшую сторону. Извените но они получают доплату именно за то, что распространяют свой опыт. А плагиат быстро распознют. Народ не глупый.
Чернівчани
Про що йде мова? Ми вимагали від директора департаменту створити "Базу педагогічного досвіду". Як ви думайте нас почули? Такий сайт повинен був містити анкету педагога його методичні розробки та конкретні досягнення. Цілий навчальний рік учителі області буквально просили, на сайтах районних управлінь висвітлити досвід і здобутки учителів методистів та заслужених. Таке саме відношення. Взагалі не розуміємо кому і за що це все присвоюють.
Анна
Для Чернівчани: Ви пропустили старших учителів. Вони за це звання теж отримують гроші. А про заслужених. Якщо їх МОНУ вважає заслуженими, то вони заслужені. Про методистів згодна. Є випадки, коли дійсно людина працювала, але є і багато інших випадків.
рона
Для Чернівчани: Так. У меня в школе "методисты" не имеют не то, что разработок, но и в конкурсах не принимали участия, но... вот на "выставках города" прут что-то, но кто проверяет их "НАРОБКИ", а главное КАК? Местные институты информ. техн. та инши , это команда "одын за усих, уси за одного".
Сергей Лимонов
А наших медработников(таких же бюджетников) слабо проверить на профессионализм??? Особенно получивших дипломы после 1991 года( за сало- хабари- блат)! Половина так точно коновалы, а не эскулапы- они напрямую отвечают за ЗДОРОВЬЕ и ЖИЗНЬ пациентов! Сколько смертей по халатности медработников происходит в стране ежегодно- и молчок! Крайние всё- равно- учителя : не научили-не воспитали- не додали! Плохой учитель - безусловно плохо- но не СМЕРТЕЛЬНО!
Felix
Для Сергей Лимонов: Там реально кошмар. И замена может быть не лучшей. Где, а медиков реально нужно заставить думать о улучшении уровня знаний.
это как же Вы предлагаете "заставить"?
Для Felix: деньги им не понесёте? Понесёте. ЗАрплату не заплатите?Заплатят без Вас.Лекарства покупать не будете? Рассмешил(а). Ничегошеньки не выйдет
Анна
Чому цю тему так просто пропустили? Всіх старших учителів і методистів у примусовому порядку заставити вести власний сайт. Ну дійсно. Ящо вже такі досвіччені. То нехай діляться досвідом. За просто так, а вірніше за $ отримали такі звання. Я кажу про тих, хто дійсно так отримав. То чому не заставити їх конкретно працювати?
unforgiven
Міністерство саме собі суперечить (спочатку видають диплом, а потім ставлять його під сумнів). Реальні цілі "сертифікації" - знищити престижність професії учителя та створити черговий спосіб розкрадання державних коштів (10 млн грн на дорозі не валяються).

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!