Інклюзія під час війни: як підтримати дітей з особливими потребами?

Звук повітряної тривоги чи вибухів, незнайомий простір, нові обставини викликають страх і тривогу в усіх дітей, у тому числі в дітей з особливими освітніми потребами .  Яким має бути освітній процес для таких дітей у воєнний час, чому важливо відновити звичні рутини та на що звернути увагу педагогам? Під час війни діти втрачають своє базове відчуття безпеки, а це, своєю чергою, суттєво впливає на їхній настрій, емоційний стан, здатність навчатися та взаємодіяти з іншими.   Натомість керовані щоденні рутини, однакові ритуали та зрозумілий розклад дають школярам, у тому числі учням з особливими освітніми потребами, відчуття безпеки.  Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розробив рекомендації щодо організації навчального процесу для дітей із порушеннями зору , слуху та інтелектуального розвитку . 26 квітня 2022 року Кабінет Міністрів затвердив зміни до організації інклюзивного навчання під час війни. Школи та інші заклади освіти часто стають прихистком для родин із регіонів активних бойових дій. Низку порад ...
Для вчителів підготували поради щодо інклюзії на онлайн-уроках Посібник містить поради щодо забезпечення доступності та приклади планування та реалізації онлайн-навчання
Реалізація індивідуальної програми розвитку: поради директору Директору треба розуміти алгоритми підготовки програми розвитку для забезпечення якості процесу
Батьки дітей з ООП можуть отримати копію висновку про розвиток Батьки можуть отримати копію висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з ООП
Як біженцям отримати оцінку розвитку дитини з ООП Інструкція для батьків дітей з особливими освітніми потребами, які не мають висновку ІРЦ
Як правильно організувати інклюзивне навчання У 2022 році посилиться акцент на співпраці між школами та інклюзивно-ресурсними центрами