Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Як відбуватиметься сертифікація учителів в Україні
Як відбуватиметься сертифікація учителів в Україні

У МОН надано бачення системи сертифікації учителів, що буде впроваджено після ухвалення нового закону

Як відбуватиметься сертифікація учителів в Україні

У Міністерстві освіти і науки надано бачення системи сертифікації учителів шкіл, що буде впроваджена в Україні після ухвалення нового закону "Про освіту".

План впровадження сертифікації містить три головних компонента реформи. Зокрема, після прийняття закону, заробітна плата вчителя залежитиме від рівня його кваліфікації.

Учителям буде надано право самостійно обирати місце та спосіб підвищення кваліфікації.

Іншою особливістю є те, що добровільна сертифікація вчителів відбуватиметься у незалежних установах сертифікації кожних 5 років.

Презентація Міністерства освіти і науки України для Національної ради реформ:

 

 

Освіта.ua
07.10.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
вчителю звичайному
Об*єднуватись самостійно, кажете? На мою думку це нереально з таких причин:1-вчительство,в основному,складається з жінок.2-вчительство розшароване крутіше за суспільство.У нас організовується(сама собою,або й хтось направляє)система, що містить в собі-а)приватні школи;б)школи,в яких батьки ПРОПЛАЧУЮТЬ додаткове фінансування для вчителів;в)школи,в яких навчаються дітки,батьки яких проплатити НЕ в змозі.Вчителі кожного пласту шкіл,так об*єктивно,НЕ спілкуються між собою.Тим паче не стануть воювати за проблеми інших.3-навіть 5-хвилинний флеш-моб має зрушити вчителів,в основному жінок,від звичного алгоритму діянь.ТОбто-порушити звичний ритм.А це поблема для основної маси населення.4-Якщо Ви спостерігав збір населення на мітинг,то,ймовірно,Вам впало в око,що існують ключові організатори,якіЗА КІЛЬКІСТЬ людей отримують ПЕВНУ СУМУ грошей.Так,то спостерігалось у явних активістів комсомольського штибу,тобто-у безтолкових,але тих,хто прагнеВЛАДИ,але достатньо,щоби побачити суть дійства
,а ще-навчити
АКТИВ діяти ЛИШЕ за певну суму грошей.Ми НЕ в кінці 80х,коли люди мали ще надію на перебудову з тим,щоби жити як за кордоном.Люди пройшли шлях,який показав,що запросто так ніхто й нічого НЕ робить. Так,що дехто залишився.Але цих "дехто" чиновники або прикупили,або придушили у 90х. ///////Як висновок. Вчительки НЕ зберуться під адміністраціями. ОТже варто шукати іншого способу впливу. ///// Змінити можна з тими, хто ПРИЙДЕ на змінусучасним чиновникам. ДО того часу все розвалиться - будинки, система життя, кожен воюватиме з кожним,дороги масово вийдуть із стану небезпечних, ліків для населення не буде, навіть зеленки,щоби з онкологією воювати, і настане необхідність її побудови з нуля. ЛИшень тоді молоі люди,які сьогодні входять у світ, ймовірно, матимуть прагнення побудови. Якщо не пізно буде. А до того -спостерігаймо. Й стараймося збберегти здоров*я. Щоб побачити чим цей бардак закінчиться
Коментувати
вчитель ghjcnbq
Осилив всі безмежні коментарі, написали багато, але, крім голослівних пропозицій не побачив нічого. Нажаль, але наше вчительство, в принципі, як і всі українці, і далі орієнтується на те, що нас захистить профспілка, райво, міністерство і т.д. Однак, реалії показують просту річ - скільки вчителів спілкується на даному сайті та пише коментарі? Чому, до сьогодні так і не прозвучала банальна пропозиція - давайте обєднуватись самостійно. Адже в географічному плані ми представляємо усю Україну. Чому не можна банально організувати хай-буде 5 хвилинний флеш-моб під всіма районо чи держадміністраціями із чіткими вимогами дов лади? Невже це так важко - помогати один-одному і підтримувати колег? Якщо навіть маленький флеш-моб відбудеться - думаю, що питання сертифікації відпаде само-собою. Та й влада нарешті
Простий вчитель
Осилив всі безмежні коментарі, написали багато, але, крім голослівних пропозицій не побачив нічого. Нажаль, але наше вчительство, в принципі, як і всі українці, і далі орієнтується на те, що нас захистить профспілка, райво, міністерство і т.д. Однак, реалії показують просту річ - скільки вчителів спілкується на даному сайті та пише коментарі? Чому, до сьогодні так і не прозвучала банальна пропозиція - давайте обєднуватись самостійно. Адже в географічному плані ми представляємо усю Україну. Чому не можна банально організувати хай-буде 5 хвилинний флеш-моб під всіма районо чи держадміністраціями із чіткими вимогами дов лади? Невже це так важко - помогати один-одному і підтримувати колег? Якщо навіть маленький флеш-моб відбудеться - думаю, що питання сертифікації відпаде само-собою. Та й влада нарешті почує вчителя не на папері, а на ділі. Тільки, скільки нам чекати поки вчителі помудрішають?
Опарав Вікторія
Добрий вечір! Прочитала початок постанови та й здивувалася- де ви бачили професіоналів та честність??? Ось у нас в м.Золотоноша , у школі №1 викладає англійську мовуне хто небуть , а Скрипник Юлія Ігоревна , яка просто має диплом про технічну освту , бо навчалась у Черкаському Політехнічному Університеті !!. тобто БЕЗ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ!! і нічого -пройшла курси педагогічного підвищення у Черкаському інституті післядипломної освіти! !!-та ще й де викладає у 11 -тому класі!!!! оце Вам і люстрація!! Так кого будемо сертифікувати???Майте свекруху з бутіками та чоловіка с МВД України і будете Народним вчителем за 5 хвилин!!!
мама випускника
Для Опарав Вікторія: А в мого сина одинадцятикласника в Радомишлі математичка еколог, а заступник директора режисер
Коментувати
Тетяна Росецька
Все знов зводиться до грошей. Але без них не проживеш. Але чому б не поцікавитись у випускників конкретного вчителя про їх сьогодення, їх успіхи і їх думки щодо рівня вчителя, який навчив, піклувався,як мама... Теорія --чудова річ. Але без практики, без вирішення щоденних проблем, без думок про кожного учня і вдень і вночі немає справжнього вчителя. Це не вимірюється ніякими грошима. А тим паче, якщо родина складається з двох вчителів. Вчителями народжуються, це моя думка після 26 років роботи біля дошки з крейдою в руці...
Наталья
Что решит сертификация?Очередное отмывание денег.Я совершенствуюсь в профессии не ради аттестации,а ее проходишь только потому, что надо
Учитель
Яка нова украинская школа,если сейчас выпускников педвузов в школу не загониш,отрабатывать не надо,с сейчас вакансий в школах миллион,не преподаются целый список предметов,най и учителя практически невозможно,они все хотят зарплату от 10000 грв и ничего не потребуй:ни поурочного плана,н и мероприятий с классом!12летняя школа для чего?,чтоб в 19 лет заканчивали и уже совершеннолетние и государство за них не отвечает!Зачем так много образованных людей?
Наталья
В учитель биологии,химии,природоведения,основ здоровья.сколько и каких курсов,сертификатов я должна получить?
поясніть
Скажіть, будь ласка, який вчитель за спеціальністю повинен вести художню культуру і на що спиратись. Дякую!
Людмила Гусак
Для поясніть: Це може бути вчитель історії, якщо пройшов курси підвищення кваліфікації, а також філолог
Сергій
"Наголошуємо, що для формування в учнів мистецьких компетентностей та реалізації практико-орієнтованого компоненту змісту програми предмети художньо-естетичного циклу: музичне мистецтво, образотворче мистецтво, інтегровані курси «Мистецтво» та «Художня культура» мають викладати вчителі зі спеціальною мистецько-педагогічною освітою (вчитель музичного та образотворчого мистецтва, художньої культури)." Про це сказано у методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у 2016-2017 н.р.
Коментувати
Я
Розвал школи продовжується. Вчитель повинен знати,а не вміти... "Чем больше в армии дубов,тем крепче наша оборона...".
Ок
Для Я: без знання нема й уміння
Оксана
Для Ок: знайок вистачає в методкабінетах та інших кабінетах
Коментувати
Олена
Мені здається що багато галасу ДАРЕМНО !!! Ми один одного ображаємо ,а предмета спору, в принципі, нема.Закон про освіту не прийняли,а "приймають уже рік" Раз Яценюк сказав ,що в кожній області буде ХАП-школа, Потім буде 100 і гроші виділені.А ВИДІЛЕНІ, ЦЕ не ЗНАЧИТЬ Є!! Так що заспокойтесь! І НЕ РВІТЬ СЕРЦЕ!
трохи не так
В тій системі освіти, яку ми успішно розвалили, єдиним критерієм було те чи сумлінно учитель виконує свою роботу. Зараз, на сумлінність учителя ніхто не дивиться. Потрібен "результат" - поняття дуже відносне. Воно ставить учителів в нерівні умови. Наприклад, не можна порівнювати досягнення учнів з образотворчого мистецтва і математики... Невдало названа "сертифікація" буде базуватися на результаті і, звичайно, не зможе розкрити реальний рівень компетентності вчителя.
для тих, хто забув
Колись, дуже давно, ще за царя Панька, питання "чи вчитель знає?", взагалі не стояло. Куди важливішим було "чи вчитель може..." яке доповнювалося фразою: "навчити тих, кому ці знання, дійсно потрібні?". Критерії і вимоги до якості роботи вчителя того часу були набагато жорсткішими, ніж тепер. Однак держава була на стороні учителя і, за будь-яку ціну, забезпечувала навчально-виховний процес всіма необхідними матеріально-технічними засобами. Вчитель не відволікався на пошук шляхів вирішення організаційних проблем і мав час на удосконалення своєї майстерності...
для тих, хто забув
... тепер вчитель залишився 1 на 1 з популістично-бюрократичною системою освіти. ЇЇ учасники, лише роблять вигляд, що стурбовані якістю знань, насправді, захищаючи власні інтереси. Багато хто з учителів (директорів шкіл, дрібних чиновників "райвно" розуміє реальний стан речей, однак, лише намагається пристосуватися в цій системі. А це велика помилка. Систему потрібно руйнувати, а замість неї будувати нову. На жаль, такий крок виходить за межі нашої ментальності...
Коментувати
для тих, хто забув
Вітаю з черговим "пікращенням" в українській системі освіти. Тонни паперу тепер дублюватимуться блогами. крім того будуть перевірятися теоретичні знання досвідчених вчителів (які більше знають за тих, хто перевіряє!!!). На навчально-виховну роботу може банально не вистачити часу.
Роман
Це називається імітація реформи освітиможе треба згадати про районні відділи освіти,інститути вдосконалення, міністерство освіти, які є справді організаціями, які імітують,що вони щось роблять і побудовані за радянськими принципами- здав звіт,поставили галочку, прослухав бездарні курси, отримав посвідчення. У нас вчителів основна проблема-діти не хочуть вчитися, не бачать потреби вчитися в корумпованій країні з деградованими чиновниками,бездарними лікарями, продажними суддями.Яка власна методика викладання,яка імітація,якщо ти зайшов в клас повинен займатися з дітьми.На вчителях тримається освіта старих чи молодих, які працюють на мінімальній зарплаті десятиліттями на найважчій роботі.
Дістали
Для Роман: Та дістали вже !!! Ти працював у відділі освіти ?? Ти знаєш посадові обов"язки людей які там працюють ? Вони імітують ??? Та імітував би ти так як вони ! Кожен виконує свою РОБОТУ !!! А вчителі перетруджені ? Та результати ЗНО показують, як на вчителях тримається освіта. Де знання в дітей ??? Вірніше вчителі тримаються за освіту, за ту освіту якої вони не дають, а зарплату отримують. Не скажу за всіх. Є відповідальні. Але таких максимум 10 %. А ті, хто не дає знань знаходить винних - районні віділи освіти, інститути вдосконаленя і т.д. Покажіть свою роботу вчителі. Покажіть результативність знань дітей. Дістали !!!
Олена
Кожна людина ,яка працює добросовісно,де б вона не працювала ,гідна поваги. У відділах освіти є також достойні спеціалісти,які ЧЕСНО ВИКОНУЮТЬ свої посадові обов’язки.І вони також підневільні цієї системи..І непотрібно сарказму ,ненависті.Тільки ,той може так говорити,ХТО САМ НІЧОГО НЕ РОБИТЬ!!! І хто сам не відчув, що це таке. Все ,дійсно не так просто.
Леонідович
Для Дістали: Я не знаю посадові обов"язки районо, облно і т.п. а ще для чого вони? Коли в команді погано грає гравець, то це його вина, але коли погано грає вся команда, напевно тренера вина. Що показують результати ЗНО? Що ті хто складав завдання цьогорічного ЗНО самі не знають на них відповіді. Це що вчителі винні, чи хтось інший?
Коментувати
Vita-Anatolyevna Kamardina
Уявляю сиву вчительку перед вельмишановною великомудрою оціновальною комісію. Жіночка схвильована, нажахана, піднявся тиск і якось недобре на душі. Що ж переважить? На одній шальці терезів - учні-олімпіадники, школярі-відмінники, звання та колосальний досвід роботи, повага батьків і любов дітей. На другій - ярличок-цінник, що зараз приклеють до тебе чи не приклеють... Для чого це робити? Вам не досить тих контрольних, що пишуть учителі, тих очно-заочно-дистанційних курсів підвищення кваліфікації, тих звітів і робіт, які забирають дорогоцінний час. Сказали б прямо: "Йдіть геть зі школи. Ви непотрібні!" Адже педагоги зараз - це лише "освітні послуги", на жаль. Радію лише, що учні в мене - найкращі, батьки у них - найрозумніші й наймудріші, які хочуть, щоб діти розвивалися, вчилися, адміністрація та колектив - справедливі, чесні й порядні. А я й ЦЮ ХАЛЕПУ якось переживу!
Голосzнароду
Для Vita-Anatolyevna Kamardina: Давайте поглянемо на цю ситуацію тверезо : у більшості вчительок навіть похилого віку учнів-олімпіадників нема, школярам-відмінникам батьки купляють оцінки, потім наймають репетиторів, щоб виправдати ці оцінки на ЗНО, звання теж лише по блату зараз дають, а колосальний досвід роботи в загнивающій і моральнодеградованій системі може значно менше значити ніж молодий та свободний інтузіазм. Якщо людина за 20+ років нічого особливого не досягла на професійній ниві, немає навіть власної методики викладання дисципліни, то про який такий колосальний досвід можна говорити тим більше. І Ви прекрасно знаєте, що в кожній школі вчительок-імітаторок успішної педагогічної діяльності значно більше ніж тих, хто справді нею займається.
Роман
А може треба згадати про районні відділи освіти,інститути вдосконалення, міністерство освіти, які є справді організаціями, які імітують,що вони щось роблять і побудовані за радянськими принципами- здав звіт,поставили галочку, прослухав бездарні курси, отримав посвідчення. У нас вчителів основна проблема-діти не хочуть вчитися, не бачать потреби вчитися в корумпованій країні з деградованими чиновниками,бездарними лікарями, продажними суддями.Яка власна методика викладання,яка імітація,якщо ти зайшов в клас повинен займатися з дітьми.На вчителях тримається освіта старих чи молодих, які працюють на мінімальній зарплаті десятиліттями на найважчій роботі.
Лілія
Для Голосzнароду: це, вибачте, на чкій мові "інтузіазм"?
Коментувати
Назарова Т.
Сертифікація потрібна для тих вчителів,що ведуть нові для себе предмети і не закінчували вуз по цій спеціальності.
Назарова Т.
Який сенс проходити сертифікацію,якщо навантаження розподіляє директор і надає його тому, хто " ближче"? У нас в цьому році захотіла класний керівник вести в своєму 9 класі художню культуру- пройшла курси, відсторонила знаючого вчителя- і веде. Ані перевірок їй, ані ЗНО. Рівень кваліфікації однаковий, та вчителька, що вона відсторонила ще й керівник ШМО предметів художньо- естетичного профілю. От вам і боротьба з корупцією, і непотрібна сертифікація. Якщо б надавали тому вчителю, що пройде сертифікацію, навантаження найбільш можливе- тоді б погодилися.
учителю
Всё правильно.Но... и 25, и 20, и 15 лет назад ЧИНОВНИКИ подстелили себе соломку. То есть они сделали ВСЁ,от них зависящее,чтобы учителя и подумать не хотели о сопротивлении. ЭТО надолго. ЛЮДЯМ необходимо КОРМИТЬ СЕМЬИ.А поэтому НИКТО подниматься НЕ будет.НЕ обольщайтесь.
учитель
Надо у правительства зарплаты поснимать,а учителям поднять бунт,сколько можно над нами издеваться, сравнивают с европой. А где условия европейские и зарплаты? Где учебники и не только за 7 кл, ни правил’ ни произведений в учебниках нет’ что за профессионализм господа чиновники? Начинать с верхушки надо. В наших областях все учителя поднимуться,если устроят такой беспредел

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!