Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Новий закон "Про освіту" внесуть до ВР у вересні
Новий закон "Про освіту" внесуть до ВР у вересні

Закон передбачає запровадження 12-річного навчання у школах та профільної старшої школи

Новий закон "Про освіту" внесуть до ВР у вересні

Вже у вересні цього року на розгляд Верховної Ради буде представлено законопроект «Про освіту», яким передбачається 12-річне навчання у школі та закладено профільну старшу школу. Про це повідомила перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун в програмі «Від першої особи» на радіо Ера 13 серпня 2015 року.

«Програми в школі перевантажені, і це одна із ключових причин подовження терміну навчання в школі до 12 років з тим, щоб вкласти в часові рамки той обсяг матеріалу, який необхідно знати за повну середню освіту», - повідомила Інна Совсун.

Як зазначила перший заступник міністра, законопроектом також передбачено, що у старшій школі дитина обиратиме профіль, зокрема, з точних наук, гуманітарних, або суспільствознавчих, та головне - зможе продовжити своє навчання в університеті не обов’язково за цим профілем, а вже за іншим.

Інна Совсун також звернула увагу на важливість питання профорієнтації випускників. «Велика частка з них зорієнтована на те, як отримати лише папірець про освіту, а не на омріяну ними професію», - підкреслила перший заступник міністра освіти. Окрім того, на думку Інни Совсун, відбувається втрата інтересу випускників до природничих наук, що пов’язана з програмою, з відсутністю у більшості шкіл обладнаних класів фізики чи хімії. Також часто вибір майбутньої професії здійснюється не самими абітурієнтами, а їхніми батьками.

Інна Совсун вважає, що профорієнтацію повинна проводити школа, шкільні психологи, котрі визначають схильності дитини, де вона може себе зреалізувати, і служба зайнятості. «Дітям нав’язується, що не завжди гарна освіта корелюється з поняттям успіху у житті. І ці ідеали зводять нанівець будь-яку роботу школи у напрямку профорієнтації. Тут потрібні ширші соціальні зміни, щоб абітурієнти по-іншому почали думати про своє майбутнє», - підкреслила перший заступник міністра.

Освіта.ua
14.08.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
101
Никто хочет идти работать в школу,за мизерный ПАЕК ты получаешь головняк,пусть сами поработают годик на 1500грн и здохнут в нищите. Пусть их дети нуждаются так же’ как и наши, пусть живут от зарплаты до зарплаты, и медицина будет для них очень дорогой. Миллионы детей умирают от рака,а эти твари не выделяют деньги на медицину и родители просят у всего мира помощи,а своя страна загоняет в гроб. Вам вернется все бумерангом. Выделите деньги онкобольным, мы ж у ЭВРОПИ
Квіт,Совсун та Полянський
12-ти річна школа буде!!!Але все ще попереду,тому не скигліть!!!
Юлия
Для Квіт,Совсун та Полянський: Пропоную замість року навчання додати серпень як навчальний місяць, таким чином за 10 років 10 місяців. 3 місяці відпочівати -це багато. Та й батькам дітей влітку нікуди діти. Ну на море зїздили до бабусі в село, а інший час вдома байдики бють.Економія на заробітній платі ,вчителям всеодно за все літо платять ,а що ми влітку робимо? Працюємо прибиральниками,садівниками ...в школі.Держава додавши серпень як навчальний місяць зекономила б кошти ,а дітям рік життя.
Сергей Лимонов
ще одна дибілка
Петро
Так і навчились, що у всіх бідах дітей виноваті не батьки, а вчителі. Самі ходять п’ють, курять по барах і ресторанах, а своє "чадо", яке в школі ходить на голові немає кому виховувати!!!!
Коментувати
Шиншилла
Будут ли нардэпы читать этот законопроект или проголосуют, как обычно, не читая?
Володимир
Завдання загальноосвітньої школи надати молоді повну середню освіту та підготувати до свідомого вибору професії. Навчання в ЗШ повинно завершуватися ЗНО за результатами якого здійснюється вступ до професійних навчальних закладів різного рівня. ЗНО після 9 класу недоцільне.
Орися
Зміни в освіті потрібні! Чому ми намагаємося в усьому бачити негатив? Чому відштовхуємо зразу якісь зміни? Чому намагаємося когось принизити (психологів, працівників центрів зайнятості), при тому, що це переважно молоді люди, які мислять сучасними стандартами? Мабуть тому, що нам притаманно терпіти приниження, принижувати, висловлюватися не цензурними словами...
Голосzнарода
Для Орися: Бо пенсіонери бояться, що молоді фахівці витиснуть їх з роботи. В нашому закладі десь третя частина педагогічних працівників пенсійного віку, але скорочують молодь.
Олекса Позняк
поки креативні молоді мислять світовими стандартами пенсіонери працюють як коні в цирку
Орися
Саме так!!! Як коні в цирку, яким пора на відпочинок...
Коментувати
Є!Бали
Курва соВсун, перед тим як стати заступником міністра освіти, повинна попрацювати в звичайній сільській школі, років так 10-20. Тай квіту не завадило б. Можливо тоді б з них вийшли справжні керівники освіти, а не посміховисько.
маргарита
Я вважаю,що нам не потрібна 12-річна школа.11 років навчання у школі дали мені все і я з полегшенням зітхнула коли закінчила школу,бо нові програми дають велике навантаження і замало знань .Мало того , що у школі і так по 7-8 уроків кожен день+домашні завдання + репетитори. А що буде коли вчитися будемо 12 років?Я не думаю,що зменшеться кількість уроків.Після такої школи ВНЗ здається раєм.
Василь Гонта
Для Маргарита: Підтримую вас. Доходить до маразму - замість того, аби спростити шкільну програму (там стільки матеріалу, який НІКОЛИ НІКОМУ НЕ ЗНАДОБИТЬСЯ, навіть для загальної ерудиції) Міносвіти видає "реформаторське" рішення - збільшити термін навчання! ... Щоб протягом не 11-ти, а 12-ти років вивчати університетські програми? Панове чиновники, схаменіться!
Коментувати
А ЩО потрібно для успіху в житті?
для сільських дітей профільна школа організовуєтся в районному центрі. З гуртожитком, ДЕРЖАВНИМ харчуванням. І немає чого тримати сільських дітей при купі всіх разом. У мене учень, який ледь з дошки списує, пішов до 10 класу. ЩО він там робитиме?А от руками б йому навчитися робити. І чим більше він вмітиме робити руками, тим більша ймовірність того, що НЕ пропаде, не зіп*ється і не скористається існуючою в ньому агресивністю. А от агресії в дитині-мало не буде нікому, якщо вимкне...
А чи доцільно?
Для А ЩО потрібно для успіху в житті?: А Ви хотіли б свою дитину у цей відповідальний щодо майбутьнього життєвого вибору та складний віковий (16-17р)період відправляти в інтернат для проживання( яких зараз немає та і в найближчому часі не буде у майбутньому, а якщо де і є підходящі будівлі чи вони відповідають рівню сучасного життя, де могли б у повній мірі бути реалізовані соціальні потреби)) на цілий тиждень та зустрічатися з нею тільки на вихідні? Мабуть декому з батьків так буде зручно. А сподіватися, що наші дороги стануть безпечними для щоденного перевезення дітей до цього часу мабуть марно! І знову за виховання та розвиток дітей мають бути відповідальними вчителі/вихователі! А де ж батьки?
Коментувати
Для успіху у житті?
"Як зазначила перший заступник міністра, законопроектом також передбачено, що у старшій школі дитина обиратиме профіль, зокрема, з точних наук, гуманітарних, або суспільствознавчих, та головне - зможе продовжити своє навчання в університеті не обов’язково за цим профілем, а вже за іншим." Круто! А навіщо тоді вся ця канітель з профілізацією? Тим більше все це дивує, бо ЗНО діти здають всі за однаковою програмою ( не залежно від профілю), та обурює що батьки мають додатково витрачати матеріальні ресурси на підготовку дитини при невідповідності профілю навчання в школі та обраного вузу! А як бути сільським дітям ( та деяким і міським) де профілів на всіх дітей не вистачить? Як реально ( без фантазій про шкільний автобус та освітні округи) забезпечити навчання кожної дитини за вибором бажаного власного профілю, а не школи (бо так вирішило керівництво закладу)?
Голосzнарода
Для Для успіху у житті?: Дитина, яка хоче вчитися, буде вчитися за будь-яких умов, але звісно це не гарантує, що вона знайде роботу за своєю професією, ну може буде працювати на "стройці", чи на базарі, чи на заробітки за границю поїде, але ж головне не те, а важливо, що її знання і талант ніхто від неї не відніме. А дитина, яка не хоче вчитися, проте її батьки і вчителі тягнуть з усіх сил за вуха, бо кожні батьки хочуть, щоб їх діти були розумні, да і носять подарочки вчителям та дирекції, потім викладачам у вузах, потім купують робоче місце, в той час як талановитий фахівець позбавлений можливості займати подібне робоче місце за конкурсом, бо конкурсу і не оголошують взагалі. І приходимо до того, що невігласи і при освіті, і при посаді, а штопорять не лише розвиток тієї системи, в якій працюють, але і завдяки своєму невігластву зашкоджають її нормальному функціонуванню. Але найгірше, це коли невіглас у нас в медичних закладах освіти, бо потім до нього ідуть лікуватися люди, і він їх калічить.
Всё просто
Для Голосzнарода:Що в кого болить, той про те і говорить ( це -емоції по поводу). Висловіть будь ласка свою думку по суті щодо окресленої конкретної теми- цікавить Ваша думка, якщо ви це коментуєте. Мова йде про різний зміст навчального матеріалу (за профілем: стандарт, академічний, профільний) під час навчання в ЗНЗ та зміст завдань ЗНО (програма, тексти для всіх однакаві), а відповідно хто має відповідати за рівень підготовки випускників та чи доцільно в такому випадку покладати відповідальність на вчителя за знання школярів та оцінювати якість викладання з певного предмету?
Голосzнарода
Різний зміст навчального матеріалу за профілями має бути, але на практиці його, повірте, немає. Мені в гімназії доводилося вчитися в старших класах на гуманітарному профілі, але природничо-математичні предмети у нас викладали все одно поглиблено, проте в коротші проміжки часу, адже викладали одні і ті ж вчителі на паралелі, і в них чомусь не було інтересу використовувати різну методику для різних класів. В результаті доводилось багато часу витрачати на вивчення непрофільних предметів, щоб отримати хорошу оцінку, а ті предмети, до яких є здібності - учити в останню чергу та здебільшого імпровізувати. Профільна школа - теоретично це добре, але швидше за все серед освітян нема належних фахівців, які хоча б вміли використовувати диференційований підхід в методиці. Щодо ЗНО, то я вважаю, що вони складаються не по шкільних програмах, а по поглиблених університетських, і обирають відповідну методику складання тестів відповідальні фахівці зумисно, щоб створити простір для корупції.
Коментувати
іда
..."втрата інтересу випускників до природничих наук, що пов’язана з програмою, з відсутністю у більшості шкіл обладнаних класів фізики чи хімії. Також часто вибір майбутньої професії здійснюється не самими абітурієнтами, а їхніми батьками..." Профорієнтація може і є...А робота в цій країні для випускників ВНЗ є?
Пуховик
Складається враження, що взагалі в уряді окопалися вороги всякої науки і освіти. Їхні "папєрєднікі" все покращували і покращували. Допокращувалися до Майдану. А ці знають тільки дві арифметичні дії : відняти і поділити!
Вчитель
Для Пуховик: Повністю підтримую! Ми всі думали, що гірше бути не може, а теперішня влада, зокрема експериментатори від МОН, успішно доводять суспільству, що може! І далеко позаду залишають азірова і табачника в усіх своїх горе-реформах.
Vfsyl
Для Пухови Буде ще один Майдан. Щоб так дістали вже людей. І кожен день все гірше і гірше.
567
Для Вчитель: Чомусь у нашому суспільстві під "покращанням" багато хто розуміє як "менше (легше) працювати". Тому й здіймаємають гвалт ті, хто не хоче (не може) перелаштовуватись на новий лад.
Коментувати
Тетяна
з якою метою подовжувати навчання аж на 12 років, якщо у старших класах немає професійної орієнтації та права вибору учнем дисциплін, які він потребує за власним вибором? збільшення років навчання має сенс тільки у тому випадку, коли школа бере на себе профорієнтаційну роботу та функції ПТУ (професійно-технічних училищ) з тим, щоб випускник мав вже якийсь диплом та міг працювати відразу після закінчення школи, а не бігти до ВНЗ, не визначившись та не заробивши на вищю освіту коштів.
Тетяна
якщо ми подовжуємо до 12 років навчання у школі, то повинен існувати реєстр спеціалізацій, які може набути школярв тій чи іншій школі (різні скрізь) та право школяра на перехід в ту школу, профспеціалізація якої йому до смаку. Просте накидання додаткових занять та утримання дієвої частини суспільства в школярських шорах - спосіб вирощування рабів, а не креативних майбутніх будівників вітчизни.
Коментувати
IRepeta
"Інна Совсун вважає, що профорієнтацію повинна проводити школа, шкільні психологи, котрі визначають схильності дитини, де вона може себе зреалізувати, і служба зайнятості" Тобто за дитину будуть обирати взагалі ліві люди? Навіть не батьки, навіть не сама дитина (14-15 років - достатній вік для того, щоб обрати що ти хочеш вивчати), а психологи (а ми знаємо психологів в школах) і служби зайнятості. Трошки бред. В людини є право вибору, що закладене в конституцію, і воно надане кожному. Тому обирати майбутню повинні самі діти, а не служби за них.
IRepeta
Для IRepeta: Кілька думок... 1) "приходить людина і каже тобі шо ти гуманітарій по душі і їй не важлива твоя думка, і ти ідеш вчитись гуманітарним наукам, бо хтось так захотів" 2) "Коротше більше школярів буде в тих класах, же вчителі захочуть гребти більше грошей" 3) "Подивіться на теперішніх психологів: переважна більшість з них - контрактніки, а інша - гуманітарії яким не вистачило балів для інакшої спеціальності, і в їхні руки ви віддаєте право вибору профорієнтації вже далеко не дітей - старшокласників"
Голосzнарода
Да звісно більшість психологів по школах нічим важливим не займаються. Хоча в школах навчається велика кількість дітей, які не знають свої здібності. було б добре, якби ті психологи хоча б допомагали дітям зрозуміти, які в них здібності, хоч би якась практична користь від них була.
Коментувати
IRepeta
http://mosgv.metalcontrol.com.ua/#pricingtable +1540 грн за місяць Оптимум Програма передбачає навчання на бюджеті з отриманням стипендії _____________ Як це зрозуміти? Продажа державного місця? Ну-ну
123
Цікаво, що через 11 років після прийняття нового Закону вузи залишаться без студентів!!! Тому, передбачаю, що після 11 років дії нового Закону його відмінять (подібне вже пережили)))
Родион
В стране война, нищета и разруха, а в горячих головах тараканы аплодируют стоя.
Однако
Яценюк собрался переформатировать Кабмин в сентябре. Вот интересно, останется ли компания Квит-Полянский-Совсун на своем месте. Честно говоря, реформы в образовании пока что остаются на бумаге. Конечно, есть среди них крайне непопулярные, все о них знают, особенно что касается среднего образования. Но у меня вопрос завис в воздухе: куда уходят деньги от МВФ? Если на оплату труда всяких думающих экспертных комиссий и групп, делающих реформу, то это очень интересно...
Олег
Для Однако: Не хвилюйтесь, саме вони залишаться. У нас за усі роки незалежності міністріов освіти можна на пальцях перерахувати.Їх особливо не змінюють
Коментувати
Меркель
Кроме того, Турянский предлагает следующее: Вступ в університети через ЗНО відміняється; (а для чего тогда ЗНО???) - Оцінки в атестат чи свідоцтво про навчання, а також в процесі навчання виставляються по 60-ти бальній шкалі, де кожна оцінка має дев’ять пунктів підвищення, тобто 5-ть відповідає 50-59 балів. 60-ть балів – оцінка за особливі заслуги. - Вчителем чи викладачем у навчальному закладі може бути тільки студент, який закінчить чотирьохрічний педагогічний коледж; пройде двохрічну практику у навчальному закладі і закінчить двохрічний педагогічний університет. - Вводяться у Закон окремі поняття - «обирати» і «призначити». - Ставка вчителя (викладача) становить 20 годин тижневого навантаження. - Штатний розпис навчального закладу затверджує Рада школи на основі примірного та можливості бюджету. (М-да... 8 лет учиться, чтобы получать потом нищую зарплату... это, конечно, прогресс..)
esperanza
Для Меркель: О! И тогда в школу учителя прямо побегут наперегонки! Интересно, авторы нововведений медосмотр проходят?
Коментувати
Меркель
Итак, будет рассматриваться законопроект. Некий Ярослав Турянський, президент Асоціації «Відроджені гімназії України», написал письмо Квиту и Гриневич, в кот. изложил свою концепцию. Помимо всяких позитивных вроде бы моментов в его проекте есть следующее: Всі працівники закладу приймаються на роботу на конкурсній основі керівником закладу, з якими укладається контракт на 5-ти річний термін. Заміщення вакантних посад відбувається на конкурсній основі через оголошення в ЗМІ. Підставою для продовження контракту на наступний термін є атестація працівника та рішення Ради школи. Без оголошення конкурсу керівником закладу приймаються помічники працівників закладу, направлені на роботу педагогічними коледжами, як (інтерни) практиканти, терміном на два роки." Это то,за что будут голосовать нардепы?
Голосzнарода
Для Меркель: Це правильно, що посади вчителі мають займати за результатами конкурсу і підписувати контракт на певний термін, це практика цивілізованих країн світу.
Коментувати
Ирина Минченкова Трофимчук
Введення 12-річки не вирішує жодних проблем, окрім зниження безробіття серед молоді, покращення освіти може відбуватися лише одним шляхом - збільшення фінансування загальної та професійної середньої освіти, з одночасним підвищенням відповідальності за ефективність використання коштів та скорочення кількості ВНЗ з одночасним підвищенням якості. Держава повинна достатньо фінансувати провідні виші та змінити держзамовлення фахівця на призначення цільових "стипендіальних программ" для талановитої молоді з соціально незахищенних верств.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!