Osvita.ua Блоги

Віктор Громовий: крапки над I (dot the I)

Автор:  Віктор Громовий , освітній експерт, заслужений вчитель України. Знання не дають, їх здобувають власною працею. Освіта - це не те, що запам'яталось, а те, що «лишилось після того, як усе вивчене в школі забулось». Компетентності не формують, їх набувають(звісно, якщо створено середовище для того, щоб учні могли їх набути). Патріотизм не виховують, ним «просолюються», як огірки у розсолі, якщо у здоровому соціумі є правильна система цінностей і координат. Освіта – це не послуга із «незмінно чудовим результатом». Це засів «розумного, доброго, вічного» у незораний ґрунт пострадянського розшарпаного соціуму, коли змучені «сівачі» усе ще «без надії сподіваються», що хоч щось проросте. Досвід не передають, а набувають (звісно, можна поділитись якоюсь ідеєю, у процесі реалізації якої люди зможуть набути власний досвід). Учитель не ретранслює інформацію і контролює процес її «засвоєння», а надихає, мотивує, супроводжує… До школи дітей не віддають, як у «камеру зберігання», а сприймають її лише як один ... 13.02.2019
Марина Косенко: про інфляцію вищої освіти ЗНО, зовнішні тести для студентів не стануть панацеєю, поки не буде роботи на совість і репутацію
А. Недоля: про вибір рівня вивчення іноземної мови Підхід до вивчення іноземних мов повинен бути індивідуальним у відповідності до рівня знань студента
В. Бєлий: про «яйце» зародку якісної освіти й успішної нації Поріг «здав/не здав» має бути на рівні, адекватному мінімальним вимогам справжньої системи вищої освіти
Наталія Слободянюк: школи - лише вакцинованим? В Житомирі батькам, які відмовились від вакцинування дитини, пропонують обрати інші форми навчання
Іван Примаченко: як створити гарні школи-теплиці Гарними стають школи, що дозволяють вчителям та учням розкрити свій максимальний потенціал
Ігор Лікарчук: коли ж вчителі проводять уроки? Норму закону про заборону відволікання вчителів від навчального процесу ніхто не відміняв
К. Волошина: про «неймовірну зрівнялівку» в школах Америки Школа вкрай ясно декларує свою позицію: або всіх і всім, або як хочете - така співпраця
А. Недоля: про лінгвізм та мовленевість в освіті Мова повинна розвиватися, але все повинно відбуватися природним чином та гармонійно, а не з примусу
В. Онацький: про вибори директорів шкіл Києва Школа – це дзеркало суспільства, і для виборів директора школи характерно все, що й для виборів глави держави
В. Громовий: можна привести коня до водопою, але… Треба видавати довідку, що людина відсиділа у школі, але не використала можливість здобути освіту
І. Лікарчук: про девальвацію навчання у старших класах Що треба, щоб не загубити ні ЗНО, ні навчальний процес у старших класах середньої школи
А. Недоля: гуманітаризація та педагогізація університетів Розвиток науки в університетах де-юре означає лише розвиток гуманітарної складової де-факто
Володимир Співаковський: навчання на основі пристрасті Кейс-уроки можуть перевернути все навчання в класі, і ніхто при цьому не буде сміятися
І. Лікарчук: ДПА свідчить, що в освіті все дуже добре Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
Віктор Громовий: шкільна освіта з позиції експертів Не гроші, а свобода – чарівник №1 в освіті: лише вільні та окрилені роблять фантастичні речі та прориви в освіті
К. Волошина: тримай свої руки, ноги і слова при собі Як в школах Америки проходить тема булінгу, або стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе