Автор: Віктор Мисан , кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.
Напишу, що на думці у вчителів, яких знову запрягли в ярмо.
По-перше, вчителі активно обговорюють непрофесійні рекомендації, які направо і наліво роздає МОН. Це стосується насамперед повторення.
Ніхто не заперечує і не виступає проти такого виду діяльності як повторення, але... Щоб повторити – потрібно виділити навчальний час (!) І якщо йдеться про гуманітарні предмети, то таких годин потрібно чимало.
Окремими програмами повторення взагалі не передбачене. Отже, його потрібно планувати за рахунок вивчення нового матеріалу. Чи можливо це? Ні. Чому? А як тоді наздоганяти програму?
Нові теми перевантажені фактичним матеріалом. Їх і так неможливо опрацювати в реальному часі. А тут ще потрібно ущільнювати і додавати порціями матеріал з інших тем. Яка ефективність? Навіть не нульова. Суцільний мінус.
По-друге, всі питають, як-то на 20% скоротити програму, або переформатувати її теми. Ну як? Все порахували, переважили, переміряли, полічили речення, букви, формули, ... і 1/5 ...
14.09.2023