Osvita.ua Блоги

Ігор Лікарчук: відсутність індикаторів продукує свавілля

Автор: Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти. Менше тижня функціонує група «ДУП: школа», але, читаючи пости й коментарі її учасників, мимоволі приходиш до дуже прикрого висновку: система загальної середньої освіти в Україні функціонує без належного нормативно-правового забезпечення. Лише кілька прикладів. Так, на сьогодні відсутній будь-який нормативно-правовий акт, яким затверджені кваліфікаційні характеристики (посади) педагогічних працівників. Відсутність таких характеристик зумовлює жахливе свавілля на місцях, коли від вчителів вимагають виконання обов’язків, що не властиві педагогічній діяльності, а керівники закладів освіти продовжують керувати педколективами на засадах авторитаризму та волюнтаризму. Загальноосвітні школи працюють на основі Державних санітарних норм і правил, що затверджені Постановою Державного санітарного лікаря України іще у 2001 році й включають цілий ряд положень, котрі насправді суперечать чинному законодавству. Зокрема, йдеться про дозвіл на експлуатацію дитячої праці в школах (!). ... 20.01.2017
В. Співаковський: навіщо дві або три вищих освіти? Ми вас не навчили безкоштовно, тепер спробуємо за гроші, а ви можете не працювати ще 2-3 роки
Микола Хоменко: особливості національної аграрної освіти Особливістю підготовки фахівців для аграрного сектору є практична складова в умовах виробництва
С. Вовк: контроль як функція управління почила в бозі Зміни у фінансуванні освіти варто починати з розподілу повноважень управлінських органів
Олександр Співаковський: дітей "таврувати" неприпустимо Формулювання, що «таврують» дітей, фактично знищують саму концепцію інклюзивної освіти
В. Бєлий: шпаргалки як вияв кризи цінностей дорослих Друковані шпаргалки виготовляють ті, хто знає не тільки відповіді на питання, а самі питання
Є. Ніколаєв: скільки предметів потрібно в 10-11 класах? Ініціатива МОН зберегти у старшій школі 9 предметів як обов’язкових є продовженням профанації змін
Віктор Громовий: керівник в змозі виконувати до 9 функцій Усі, хто стоїть «над» школою, з запеклим фанатизмом виконують лише одну функцію контролю
Олена Панич: усім закладам освіти потрібна автономія Не можна однаково регулювати приватні і державні заклади освіти, бо необхідне одним руйнує інші
Олег Охредько: освітнє поле тимчасово окупованого Криму Боротьба між Україною та Росією за школярів з тимчасово окупованого Криму триває
Ігор Лікарчук: суб’єктивізм та алогічність навчального плану Великі системні зміни не можуть відбуватися на основі лише якихось чиїсь особистих поглядів та переконань
Володимир Бєлий: МОН було. МОН є. МОН ще довго буде Гарно організований зміст освітньої діяльності є найкращим гарантом її високої якості
Світлана Лисань: якою має бути школа моєї дитини Тези та критерії для школи, де, за материнським розумінням, слід вчитися одинадцятирічній дитині
Віктор Мисан: чому ми так не любимо власних дітей? Новий навчальний план не розв'язує ніяких проблем, а заводить старшу школу у глухий кут
Ігор Лікарчук: в освіті буйним цвітом квітне процентоманія Трясовина процентоманії дедалі глибше втягує в болото формалізму та окозамилювання педагогів
Віктор Громовий: «The Show Must Go On» Директори звикли діяти за принципом: застав дурня Богу молитись, так він і лоба розіб'є
І. Примаченко: гра «в піддавки» чи тотальна імітація Реальна модернізація країни розпочнеться, коли припиниться тотальна імітація чи гра «в піддавки»