Osvita.ua Блоги

Ігор Лікарчук: не треба робити із оцінок катастрофу

Автор:  Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти. У ці дні в сім'ях українців чи не найбільше розмов про шкільні оцінки. За навчальний рік, за весь час навчання в школі... Одні радіють, інші сумують, треті про те намагаються не думати. Я підтримую третіх. Нам уже давно потрібно звикнути до того, що шкільна оцінка - відображення СУБ’ЄКТИВНОІ ТОЧКИ зору вчителя про рівень знань/поведінки/відношення до навчання/зовнішнього вигляду учня/його відношення до вчителя... На учительську оцінку впливає величезна кількість об'єктивних в суб'єктивних чинників, особливо в тоталітарно-адміністративній системі управління школою. У ній немає, і апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і результатів навчання учня. Це стало абсолютно очевидним після запровадження ЗНО. Незважаючи на всі його огріхи й проблеми. Тому повторюю ще раз: до шкільної (учительської) оцінки потрібно відноситися, як до суб'єктивних короткочасових ... 03.06.2019

Академічна доброчесність

М. Андрєєв: про встановлені порогові бали ЗНО Чому політичні рішення диктуються бажанням сподобатися на міжнародній арені, а не національними інтересами
А. Недоля: про «зловживання демократією» в освіті та науці «Зловживанням демократією» є намагання мати свою власну думку і висловлювати її відкрито
О. Співаковський: передвища освіта має правовий статус Нарешті величезна освітня ланка фахової передвищої освіти вийшла із правового вакууму
Інна Совсун: чому українські студенти списують? В українських та американських студентів помітна кардинально відмінна мотивація для плагіату
В. Бєлий: чому половина безробітних має вищу освіту? Близько 47% осіб, які реєструються у службі зайнятості, є безробітними з вищою освітою
В. Фурманюк: про навчальну (трудову) практику в школах Знову стає актуальним питання навчальної практики, яку іноді в закладах впроваджують як трудову
Олег Охредько: заснули на старті 3 червня 2019 року у 34 вишах офіційно почали працювати Освітні центри «Крим – Україна»
Макс Бакшаєв: роздуми щодо альтернативної освіти У будь якій формі анскулінгу роль дорослого, що поруч, не зменшується, навпаки, виходить на новий рівень
А. Недоля: чому деякі науковці не проходять конкурс? У закладах вищої освіти існує категорія науково-педагогічних працівників, які є більш рівними, ніж інші
В. Бєлий: урок від ЗНО для держуправління Держуправління апріорі може дійсно таким називатися, якщо є здатним не лише декларувати й пропагувати
Ігор Лікарчук: чи потрібні школам перевіряльники? Мають бути суттєво змінені джерела отримання інформації про роботу вчителя, закладу освіти, його керівника
В. Співаковський: система освіти - для перевіряльників Освіту побудовано для перевіряльників, щоб їм було зручніше контролювати і оцінювати
В. Волчан: висновки про Нову українську школу не веселі Прекрасні речі (методики, технології, програми), прописані в НУШ, боляче б'ються об реальність
А. Недоля: ми захопились паралельним навчанням Паралельне навчання десятку різних дисциплін одночасно й організація традиційних сесій – це консерватизм
Д. Назім: профільна освіта. Місія нездійсненна? Сучасне реформування мережі закладів освіти – це лише імітація відповіді на виклики часу
О. Панич: про класифікацію мережі закладів вищої освіти Кожен заклад має певні традиції, але водночас він може і повинен сформувати свою стратегію розвитку