Osvita.ua Блоги

І. Лікарчук: невже все, що робиться в освіті - на краще?

Автор: Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти. Минув рік із тих днів, коли МОН посилено розпочало реформування (!?) системи загальної середньої освіти, зокрема, її початкової ланки. Всі ми пам’ятаємо потужний інформаційний супровід процесу створення опорних шкіл, появи нових Хрестоматій з сучасної літератури для початкової школи, заборону використовувати червоний колір чорнила для виставлення оцінок і т.д. й т.п. Мені здається, що в цивілізованій державі, в цивілізованій, а не в радянській системі управління освітою, очільники реформ мали б взяти в руки голови, зібрати різнополюсні думки та враження й добряче проаналізувати зроблене: що вдалося, що не вдалося, які проблеми... А вже потім рухатися далі. А то , на жаль, маємо ситуацію поганого землероба: поле переорали, насіння якесь вкинули, а що з нього виросло - то інше питання. Без аналізу поточної ситуації не може бути ефективного управління нею. Кожен новий крок має здійснюватися на основі аналізу того, що зроблено. А у нас якось воно все інакше. Головне - уперед. Мені можуть ... 23.06.2017
Олег Петрук: звільнення як ознака колапсу системи Відсутність здорових управлінських рішень — це не недолугість реформаторів, а управлінське рішення
В. Бєлий: нова школа - очікування і розчарування Мільйони українців так і залишаються обабіч моделі освіти, що має явні технологічні та педагогічні переваги
В. Громовий: «неправильно застібнутий перший ґудзик» Якщо вибрали хибну послідовність дій, все йтиме «наперекосяк» із реформуванням освіти
Віктор Круглов: чому технології коштують дорожче врожаю Сьогодні в тренді модернізація навчання, потроху просувається популярна у світі STEAM-освіта
І. Лікарчук: опустіться на землю, панове чиновники Написати в програмі можна все, але чому від захмарних мрій і снів чиновників мають страждати вчителі?
Г. Гнатюк: по цей і той бік зошита ЗНО чимало цікавого Учитель має перспективу роздвоєння особистості: дотримуватися програми чи готувати до ЗНО
Віктор Громовий: страшно виходити з зони комфорту Учителі ніколи не бувають готовими «впроваджувати освітні реформи», що йдуть зверху – це аксіома
І. Совсун: рівень вступників до медвишів треба підвищувати Наступним кроком має стати підвищення видатків на одного студента для медспеціальностей
Ігор Лікарчук: "додана вартість" і школа У багатьох випадках набагато вагоміший внесок до цієї вартості додають батьки та репетитори
Л. Гриневич: під враженням від поїздки Одеською областю Жвава дискусія, багато гострих питань про реформу, опорні школи, чесна реакція на кожну нову відповідь
О. Охредько: розпочали роботу центри «Україна – Крим» У 12 вищих навчальних закладах відкрилися двері приймальних комісій для абітурієнтів з Криму
Володимир Бєлий: культура тестування - ми і світ Лише упереджені не розуміють, що тести є найпрактичнішою освітньою істиною щодо рівня освіченості
В. Громовий: новий Закон «Про освіту», де нічого нового Удосконалення поганого лише зробить стан справ в освіті ще гіршим, що зараз і відбувається
О. Охредько: як кримчанину стати молодшим спеціалістом Про порядок прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти для дітей з Криму
І. Лікарчук: чому кількість годин на тему вчителю диктують Яка це свобода, коли Держстандарти маємо старі, а програми «оновлені» та затверджені зверху
В. Бєлий: гіркий контекст суцільних «якщо» в освіті Є такі «відповідальні» працівники, для яких старша школа як профільна - це задум хворої уяви