МОН не планує збільшувати вагу атестата при вступі

Порядок розрахунку конкурсного бала при вступі до закладів вищої освіти майже не зазнав змін

МОН не планує збільшувати вагу атестата при вступі

Проект умов прийому до закладів вищої освіти, що був опублікований для громадського обговорення 15 вересня, не передбачає змін у розрахунку конкурсного бала, на основі якого відбувається вступ до закладів вищої освіти на спеціальності бакалавра.

Згідно з проектом, для вступу на перший курс для здобуття ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямування) на основі повної загальної середньої освіти конкурсний бал має розраховуватись за такою самою формулою, як і у 2020 році.

При розрахунку конкурсного бала мають враховуватись результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (двох у випадку проведення творчого конкурсу) із ваговим коефіцієнтом не менше ніж 0,2, середній бал свідоцтва про повну загальну середню освіту із коефіцієнтом 0,1, бал за успішне закінчення підготовчих курсів із коефіцієнтом 0,05, а також оцінка за мотиваційний лист із коефіцієнтом 0,01.

Усі конкурсні показники оцінюються за шкалою 100-200 балів, а конкурсний бал розраховується як сума всіх конкурсних показників, помножених на відповідні вагові коефіцієнти.

Як і цього року, зарахування балів за мотиваційний лист зможе здійснюватися закладом вищої освіти тільки за умови оприлюднення результатів його оцінювання на веб-сайті закладу вищої освіти до початку основної сесії ЗНО-2021.

Також не зазнав змін розмір додаткового бала призерам IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад в рік вступу з базових предметів під час вступу на спеціальності, яким надається особлива підтримка. Таким особам додатково буде нараховуватись 10 балів.

Остаточно конкурсний бал буде множитися на регіональний, галузевий та сільський коефіцієнти, серед яких змін зазнав лише регіональний коефіцієнт.

Відповідно, у проекті умов прийому 2021 року, з 1,04 до 1,05 збільшено регіональний коефіцієнт для закладів освіти у Донецькій, Житомирській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Рівненській, Сумській, Херсонській, Хмельницькій, Чернігівській, Черкаській областях, та з 1,02 до 1,03 у інших регіонах. Для закладів освіти у м.Києві регіональний коефіцієнт не застосовується.

Галузевий коефіцієнт у проекті умов прийому дорівнює 1,02 для поданих заяв із пріоритетністю 1 та 2 на спеціальності, яким надається особлива підтримка.

Як і під час вступної кампанії 2020 року, сільський коефіцієнт дорівнює 1,02 для осіб, які зареєстровані в селах і здобули повну загальну середню освіту у закладах освіти, що знаходяться на території сіл. У випадку вступу на спеціальності, яким надається особлива підтримка та на спеціальності галузі знань «Ветеринарна медицина» сільський коефіцієнт дорівнюватиме 1,05.

Нагадаємо, Міністерство освіти і науки планувало збільшити вагу документа про повну загальну середню освіту при вступі до закладів вищої освіти. Про це, під час виступу на Серпневій конференції «Освіта в умовах пандемії: як організувати навчальний рік 2020-2021», сказав в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет. За його словами, відповідне рішення мало мотивувати учнів до навчання.

«Маємо на меті збільшення ваги атестату при вступі до закладів вищої освіти, а відтак зростання вмотивованості учнів до навчання в середній школі», - зазначив під час конференції Сергій Шкарлет.

Освіта.ua
18.09.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталья
Стыдно, кто на бюджет поступает . Доказываете только , что зно вообще не показатель уровня интеллекта . За образование за бюджетные деньги, выпускники должны работать по специальности на государство .
Якось так
Для Наталья: 1. Сормно має бути не тим, хто гарно склав ЗНО і грамотно розставив пріоритети, а тим, хто погано готувався до вступу. 2. Рабство відмінили давним-давно. Ба більше - навіть за наявності бажання, ще спробуй влаштуйся працювати на державу після вишу. Держава, нажаль, не спроможна забезпечити робочим місцем навіть випускників НАДУ, яких спеціально відправляють з держслужби на навчання на стаціонар.
Катя
Ты хотя бы слышишь, что ты мелишь?. Остынь:то, что твой сынок на контракте, то это ничего. Нашлись умнее дети , которые заслужено поступили на бюджет. Бюджет должен быть потому, что в нашей конченой стране есть полно бедных людей, что не могу оплатить образование. Так что мамаша подумай про других умных детей, которые год по шесть часов готовились до ЗНО, чтобы поступить туда,куда хотят. А тебе просто жаба давить. Так что плати и с не скыгли .
Коментувати
Аналітик шкільний
Грантосрань насмерть відстоює те, за що ім кидає срібляки сорос і західні боси, ім начхати на реаліі школи!. Абсолютно зрозуміло, що зно лише для вступу, а в школі діалог і дискусія, живий процес. Оцінка атестата- це важіль впливу на всебічний і гармонійний розвиток учня. Об*єктивно. Але гриневичі, стадні , сосуни будуть волати зворотне.
Нестерка
Для Аналітик шкільний: Согласен, им надо доказывать хазяевам , что они «улучшают» образование. Выталкивают молодежь за границу, уничтожают школу.
Коментувати
Наталья
Примитивное мнение обывателя матери бюджетника ! Должны работать и отрабатывать вложенные государством деньги по выбранным специальностям ! Образование - это всегда платно , только ваш бюджетник должен государству !
Катя
що ви ліпите, я ,наприклад ,з бідної сім’ї , на ту спеціальність і університет куди я поступила, за рік коштує стільки, скільки моя мама не отримує в рік (у неї пенсія 2000! і все) . Як думаєте, вона змогла б заплатити за контракт навіть у якомусь непристижномі місці?Так і має бути, що дитина, що написала все на 190+ має навчатися на бюджеті, а та , що на 150 - на контракті. Розумним дітям завжди має бути перевага. Тим паче, наша"супереска" країна, і так не багато робить для людей. І да, це було б несправедливо, якби якийсь тупорилий вчився зо однакові кошти з розумною дитиною. . Не ображайтеся,але мені здається, що ваш синок поступив на контракт, тому ви такі злі. І ще ми не в вашому коханому СРСР, щоб щось відпрацьовувати. І навчання не має бути платним для розумних дітей, адже інакше діти з бідних сімей були б обріченими, а ми не в Індії,щоб не давати права всім, хто дійсно розумний отримати те, що хоче. Не робіть Україну ще гіршою, бо інакше всі розумні взагалі повиїжджають.
Бюджетник
Для Наталья: А нахyй тебе не пойти? Я никому (кроме родителей наверно) ничего не должен. Государство само решило дать мне бесплатное образование, поэтому это не мои проблемы. Зaeбали уже бл9дь! Всем всё должен! Только родился в этой ублюдочной постсовковой стране, а уже должен (у)родине (то есть, президенту-клоуну и шайке пидapacoв, называющих себя "нардепами") за xyй знает что.
Для Бюджетник:
Жаль, що такого долбодятла прийдеться вчити за гроші платників податків. Але не дуже зазнавайся, бо Бога за бороду ти не вхопив. Життя ще обламає тебе і пішле туди, куди ти, шмаркачу, посилаєш інших.
Коментувати
Наталья
Нельзя манипулировать значением аттестата при поступлении !!! В этом году мой сын закончил школу с серебряной медалью и средний бал 11,1 . В этом году это вообще ничего не дало . Такая ситуация у многих детей , которые поступали в этом и раньше . И несмотря на это думаю , что поднимать значение аттестата не нужно . Так как это в большинстве школ вызовет нездоровый ажиотаж с оценками , которыми можно манипулировать над детьми и родителями . Поэтому ученикиидолжны понять , что они учатся только ради знаний и эти субъективные оценки учителей никак не повлияют на их поступление . Нужно не увеличивать количество предметов ЗНО , а работать центру независимого оценивания над усовершенствованием системы, а именно над возможностью знавать ЗНО дистанционно. На мой взгляд , если в силу разных обстоятельств абитуриент хочет поступать исключительно на контракт и не пробовать свои силы на бюджет , должен иметь право поступать без ЗНО . Это облегчит работу нцзу . Мотивационный лист главнее любого ЗНО , он определяет готовность абитуриента к выбору своей специализации , а пока у нас в стране его значимость всего 0,01 б! Поэтому чаще всего выпускники , особенно бюджетники , работают вообще не по специальности . А между тем , государство потратило огромные деньги на обучение бюджетников . Я считаю должны отработать государству эти деньги !!!!
Катя
Для Наталья: вибачте, але що ще діти мають відпрацьовувати. Бюджет на те й бюджет, щоб розумні діти могли вчитися безкоштовно, а ті, що не такі розумні- платно
Олександр
"Бюджет на те й бюджет, щоб розумні діти могли вчитися безкоштовно, а ті, що не такі розумні- платно"- ви у своєму розумі?! Що значить "не такі розумні"??? Якшо навіть людина добре склала іспит ЗНО та має дуже хороший бал ЗНО, то це не факт того, що вона пройде на бюджет. Справа в тому, скільки дітей подасть документи до цього чи іншого ВНЗ саме цього року. У місті Київ складно вступити киянам з балами не 185-200 ,бо є велика кількість приїжджих вступників як з інших міст, так із сіл. Таку ж ситуацію можна спостерігати в інших містах: Харків, Одеса, Дніпро, Львів... Розмірковуйте!
Катя
Ск застосовується лише для тих, хто з села. Немає різниці при вступі, чи ти з провінційного міста, чи з Києва.
Коментувати
 !
Ну и правильно.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!