Osvita.ua Середня освіта Концепція національно-патріотичного виховання
Концепція національно-патріотичного виховання

Результатом дії концепції має стати патріотична свідомість дітей та почуття любові до Батьківщини

Концепція національно-патріотичного виховання

Міністерство освіти і науки представило нову Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Текст концепції оприлюднено на сайті освітнього відомства.

Автори концепції зазначають, що в основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації.

В концепції зазначено, що національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави та нації.

Шляхи реалізації патріотичного виховання дітей та молоді автори концепції бачать в удосконаленні нормативно-правової бази патріотичного виховання молоді, діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, співпраці органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадянським суспільством, інформаційному забезпеченні національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Концепцією передбачено декілька етапів впровадження національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Зокрема, у 2015 році планується створити нормативно-правове підґрунтя та інформаційно-методичне забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання. Також буде створено Центр патріотичного виховання, що функціонуватиме у підпорядкуванні МОН та інформаційний ресурс, присвячений національно-патріотичній тематиці.

На другому етапі (2016-2017 pp.) передбачається: розроблення програм, навчально-методичних посібників з предметів гуманітарно-соціального спрямування для дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та вищих освітніх закладів, спрямованих на патріотичне виховання дітей та молоді; підготовка та видання науково-методичних посібників і методичних рекомендацій з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного виховання.

Упродовж 2018- 2019 років має бути проведений моніторинг системи патріотичного виховання дітей та молоді за допомогою соціологічних опитувань, анкетування, психологічного тестування. Також планується провести науково-методичні конференції, створити банк педагогічного досвіду, провести корекцію навчально-виховних впливів з урахуванням результатів моніторингу.

Автори нової концепції очікують, що у результаті впровадження системи національно-патріотичного виховання у молодого покоління будуть забезпечені розвинута патріотична свідомість і відповідальність, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті.

Також результатом системи національно-патріотичного виховання має стати зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів та незалежності України з метою становлення її як правової, демократичної, соціальної держави.

Ще одним результатом національно-патріотичного виховання молоді має стати збереження стабільності в суспільстві, соціальному та економічному розвитку країни, зміцнення її обороноздатності та безпеки.

У документі зазначається, що необхідною умовою втілення концепції в практику є широке обговорення її положень і завдань, проведення конференцій, круглих столів, семінарів, що будуть актуалізувати визначені питання і поставлені завдання та спонукатимуть до розроблення конкретних заходів з їх реалізації.

Освіта.ua
31.03.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина
Може, хтось не знає, але дітей треба виховувати ділом, а не словом. А всі ці концепційні "бла - бла - бла" тільки для міністерського самозадоволення.
Натэл
Клятва древних афинских юношей по достижении18 лет: " Не оскверню свой щит и не брошу товарища, идущего рядом. Оставлю свою страну более богатой и прекрасной, чем унаследовал. Буду беречь храмы и святыни." Все. Вот и вся концепция национально- патриотического воспитания.
Є!Бали
Будуть кричати "Путін Х..ло", обписувати забори нецензурною лайкою. На тому весь патріотизм закінчиться.
Є!Бали
Патріотизм в наш час політики використовують як зброю масового ураження. Не потрібна вона дітям!!!
завуч
Ніяка концепція не допоможе, поки у школах будуть працювати такі, як у Харківській школі, що на семінар в росію поїхали вчитись патріотизму: росіяни начіпляли їм стрічечок, яких схотіли, а в тих овець не вистачило власної гідності відмовитись. Тележурналістам директорка сказала: поїхали досвід запозичити. Поділіться з освітянами: що такого цінного запозичили з патріотичного виховання? Уявляєте ситуацію, щоб у 1942 році радянські вчителі поїхали у німеччину по досвід патріотичного виховання?
Харьковчанка
Для завуч: назовите школу. На совещании уже б такая информация прозвучала б. В какой Харьковской школе такое было, хочу проверить информацию
завуч
для Харьковчанка. Перевірити інформацію можете легко: введіть у Гуглі. Там і номер школи довідаєтесь. Про це також були сюжети у новинах.
Харьковчанка
Посмотрела видеосюжет, прочитала материалы. Да, было. Конечно, в нынешней ситуации ходить на семинары по патриотическому воспитанию нечего было, если поехали по личным причинам. Ну, понятно, что Деменко не отдала бы приказ о такой командировке по " обмену опытом". Единственно, что насчет дипломатических отношений тоже правда, никто ж не отменял официально. А на уровне морали и совести мозги у теток не сработали. Но вообще в Харькове в большинстве своем у людей нет сепаратистских настроений в смысле отделиться от Украины. Я думаю, женщины за валютой поехали, остановились у знакомых в Белгороде, те позвали на этот семинар, а эти недодумали. Ну, пусть разбираются, что тут скажешь.Свой бы лучше организовали патриотический семинар.
Коментувати
Натэл
Пока не появятся люди, которые" мзду не берут, им за державу обидно", никакие концепции не помогут". Если господин Ляшко умудрился в нищей стране за прошлый год заработать миллион гривен, то как- то сложно верить в " чесну владу" и ее патриотизм, и таких 450...
Шиншилла
Для Натэл: Ну так... Но я все равно не хотела бы быть на месте Ляшка. Предствьте, заглядываете вы в интернет, а там масса компромата на вас, и везде фотожабы и прочее.. Не, даже за миллион спокойствия не купишь и от грязи не очистишься.
Натэл
Для Шиншилла. Конечно, вы правы, только у этих " товарищей" мышление не такое, как у вас, и вместо глаз по доллару. А к грязи они привыкли: для них это среда обитания, сытная и классная кормушка.
Коментувати
Совок нерушимый
Школа не должна ничего навязывать детям, никаких политвзглядов и тому подобного. ШКОЛА, МАТЬ ЕЁ, ДОЛЖНА ПРОСТО ДАВАТЬ ЗНАНИЯ, а своё мировозрение должен строить сам ребёнок, но этого досих пор никто не понимает.
Для МОН
Предлагаю эту концепцию опробовать на властьпредержащих. После положительного результата не на словах, а на делах можно воплощать в жизнь.
Влад
Концепція патріотичного виховання буде частково виконана лише за рахунок авторитету вчителів. Міністерство Освіти ніяким авторитетом не користується. Міністерство Оборони - теж! Ну а рейтинг народних депутатів, неякісних президента і першого міністра 1.5%, такий же, як у проституток....
Для Влад:
А міністерству освіти і не потрібноо користуватись авторитетом, як і міністерству Оборони. Якщо вчителі власним авторитетом щось зуміють зробити, то уряд припише собі результат. То ж так завжди робилось, робиться і ще довго буде робитись. Так що - все логічно. І напружуватись не потрібно, і робота буде виконана. Кимось
Лурдес
Радянська школа теж щодня виховувала патріотів, інтернаціоналістів, будівників комунізму.. Де вони тепер? Я не вірю в шкільне виховання патріотизму чи ще там чогось. Виховує сім*я, батьки, при чому не на словах, а власним прикладом. Школа повинна давати знання, розвивати дитину, СПРИЯТИ формуванню особистості, яка потім сама розбереться, що й до чого.
Лурдес
P.S. А ще бажано все - таки книжки читати. Хоч іноді. Ось хочби " Історію України" Костомарова. Цікаві аналогії з сьогоденням( це щодо патріотичного виховання)
Коментувати
для 1:
и сегодня учителей СЛУШАЮТСЯ. Сказал учитель принести деньги. Детки дома передали. РОдители денюжку принесли. А учителя, которые в крутом Киевсом лицее поснимали украшения. Да так, что это заметили дети малые, рассказав родителям причины снятия колец и цепей с рук и шей своей учительницы. А домашние задания, которые задаются детям с тем, чтобы его выполняли родители, поскольку детям это не под силу. И приходит такая мамочка с просьбой сделать ДЛЯ ЕЁ РЕБЁНКА то упражнение. которое ещё ни один родитель не осилил.ЭТО и есть ВЛИЯНИЕ учителей на формирование будущего. И ЭТО и есть реальные изменения в сознании людей.
Любопытно
Для для 1:: А какова была причина снятия золотых украшений крутыми киевскими учителями?
у них
Для Любопытно: гости были. Как сказал ребёнок. Чужие люди на уроки ходили. Лицей проверяли(((. Несколько лет назад.
Лурдес
А це так сама вчителька пояснила чи дитина вирішила? Чи так батьки інтерпретують? Сьгодні матеріальне благополуччя людини вимірюється не кількістю ( й навіть не вагою) золота на шиї та пальцях. Впливати на дітей, формувати їх світогляд, виховувати повинні насамперед батьки - це їх прямий обов*язок. І право. І не треба СВОЮ відповідальність перекладати на педагога, а потім ще й звинувачувати, мовляв, не так виховав.
Коментувати
Ірина
При СРСР російську мову в українських школах починали вивчати з 2 класу. Тепер в деяких школах (можливо міністру цікаво буде) з 1 класу починають вивчати одночасно українську, російську (2 год. на тиждень) і англійську. Це для дітей 6-річного віку. Виявляється є такий варіант навчального плану. І це не в ліцеї, а в сільських малокомплектних школах з 100% українськомовним населенням, де "УЧИТЕЛЬКИ" не здатні щось взяти з варіативної частини крім російської.
1
Для Ірина: А ще сьогодні дуже патріотично на вивчення української мови в 10-11кл. відведено аж 1 год.
мова
Для Ірина: ми українську починали вивчати з 4 класу. Рівно як і англійську. А з сучасною кількістю годин діти не засвоюють жодної мови.
мама 5классника
Так только в лицейных классах и то русский учат как факультатив те. без оценки, в стандартных классах русский с 5 го и только если нет второго иностранного.
Коментувати
Христя
текст концепції не читається - висвітлює лат.мову
небайдужа
Так от і треба виховати наших дітей так, щоб вони не допустили надалі в нашій країні подібної ситуації. Щоб вони любили і поважали свою країну , себе та громадян. Стару гвардію, звісно вже не переробиш, але діти, як це не банально звучить, - це наше майбутьне. І їх треба виховати у любові до своєї землі та бажанні гордитися нею.
1
Для небайдужа: Невже і справді є люди, які вірять, що вчитель в сьогоднішніх реаліях здатен щось змінити. Чи це просто брехня самим собі.
родители
Детей надо вихивувати так, чтобы они потом могли найти себе работу и тогда они будут любить и страну, и родителей, и даже президента.
Лурдес
Бажання гордитися своєю країною є, треба тільки щоб було чим гордитися.
Коментувати
Потреот
а ХТО, як НЕ вчителі створили оту "владу"? Хто розповідав діткам, за кого голосувати? Хто заплющував очі на те, що відбувається? Хто показав тій самій владі ЯК можна відноситись до величезного пласту населення? Не вчителі? Тоді ХТО?
1
Для Потреот: Да сколько можно молоть одно и то же. Учитель в сегодняшнем мире не имеет никакого веса. Воспитывает целостная обстановка в стране, а не какой-то нищий и безправный учитель.
значит так
Для 1: целостную обстановку в стране СОЗДАЛ нищий и безправный учитель, который СОЗДАЛ этих монстров собственным послушанием.Выйди учителя на поддержку коллегам ЗА свои права, не взирая на пояснения тех, кто желал сидеть при креслах - было бы иначе. Но... такого не случилось.А в сегодняшнем мире вес имеют деньги и более ничего. И когда учитель изменится, то есть поймёт, что его детям матрица не поможет, он выйдет из неё. И когда учителя выйдут массово - тогда что-то сдвинется
1
Для значит так: Ой, ладно, разглагольствовать про высшие материи хорошо на сытый желудок. Никогда в единочасье ни учителям, ни кому другому не вздумаеться выйти на поддержку кого-либо. Профсоюзы должны были бы поднять людей, а все мы знаем, что такое сегодня профсоюзы. А по поводу того, что учитель создал монстров: не смешите людей и не лгите себе. Учителя в нашей стране не уважает никто. Дома детям говорят: нечего слушать учителей, посмотри на их зарплату и бесправие. Вы бы слушали того, кого не уважаете, бомжа, например?
Коментувати
Потреот
"збереження стабільності в суспільстві" не від "національно-патріотичного виховання" залежить, а від мудрості влади! А то ви добалакаєтеся до того, що в нашій кризі й "нестабільності" вчителі винні!
а ХТО,
Для Потреот: як НЕ вчителі створили оту "владу"? Хто розповідав діткам, за кого голосувати? Хто заплющував очі на те, що відбувається? Хто показав тій самій владі ЯК можна відноситись до величезного пласту населення? Не вчителі? Тоді ХТО?
Лурдес
"Хто розповідав діткам , за кого голосувати7"- А в нас дітки ходять на виборчі дільниці? Чи це у вас такий гумор?
Коментувати
десь так
Знаючи нашу освітню систему можна представити, що вийде на виході. Директори і начальники відідлів освіти, що рік тому успішно звітувались про відправку на антимайдан підлеглих, приписуватимуть собі та своїм структурам подвиги по насаджуванню патріотизму. І робитимуть це так, що всіх тошнитиме від слова патріот
поддерживаю
Для десь так: мало того, они станут в один голос кричать о том, что те, другие, враги сомостийности. А они - ИСНТИННЫЕ патриоты. Учителя у них хорошие.
Лурдес
А мене й зараз тошнить від тих скакунів- патріотів, що Україну допомогли зруйнувати!
это
Для Лурдес: сделали комунисты со времён "бери кто во что гаразд"
Коментувати
somebody
Промывка мозгов чистом виде!!! К патриотизму и к другим политически окрашенных вещам человек должен сам сознательно и добровольно прийти. А не методом манипуляций несформировавшийся личностями. Зачем эта промывка мозга детям? Что бы было меньше несогласных с устаревшей "долг родине"-системы, готовить умирать за международные игры политиков, внедряя в умы это как "священный долг"? И как это называется, возврат к совку, где все были готовы воевать до смерти за какие-то сибирские земли (к примеру), ни разу там небыв. Зачем это все?
я вас умАляю
Дети нашего двора ходят в две школы с различным мировоззрением. Так получилось. Но мысль не об этом.Выходит ребёнок утром в школу.Перед его глазами человек непонятного возраста,нагнувшись над мусорным баком,с жадностью что-то ПОГЛОЩАЕТ(ест).Ребёнок проходит мимо и направляется к людям, которые ему начнут что-то там рассказывать о равных возможностях,о европейской державе, о гордости за страну.Вот я себе и думаю, а как сюда вписывается человек, завтракающий чем-то из мусорного бака? Интересно, сможет ли коллектив хотя бы одной из этих школ ПОЯСНИТЬ почему ПОЯВИЛИСЬ люди, которые питаются как уличные собаки???
ліля
Для я вас умАляю: ці люди або захотіли так жити,або так склалися обставини;життя важке у всіх,але мусимо мати сильну мотивацію;якщо розчаровуємося і опускаємо руки,то можемо стати бомжами і їсти зі смітників
я вас умАляю
Для ліля: мова не про те. Мова про те, що ЦІ люди, які жили, отримували зарплатню, мали майбутнє, сьогодні опинились в таких умовах. "Розчаровуємось і опускаємо руки"-оце думаю ЯК не розчаруватись отій дружині молодого хлопця, яка залишилась із маленькою дитинкою після його смерті на майдані. А інші, що стали інвалідами і , повірте, нікому в цій країні вони не потрібні, оскільки навіть на своє лікування вони мусять витрачати кошти власних родин.Або як не розчаруватись матерям тих дітей, які загинули від некомпетентного керування тих, хто до того доліз?Сильна мотивація. Я думаю сильна мотивація у наших хлопців - керманичів. Вони у нас молодці. Точно бомжами не стануть. Інших, от, зробити можуть)
larisa
Підтримую. Який патріотизм..... дітям подобається гра "Джура", але є одне але - матеріальна база дорівнює нулю. І так далі....
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!