![]() |
В контексті інформаційної війни освіту варто розглядати не лише як ціль, але й як ресурс для перемоги |
Полянський: Інформаційна війна в освіті це боротьба за молодь
Освіта має потенціал бути активним суб'єктом інформаційного простору. На цьому, за повідомленням прес-служби МОН, наголосив заступник міністра освіти і науки Павло Полянський під час виступу на Міжнародній конференції «Інформаційна війна у XXI столітті - досвід українського конфлікту 2014-2015 років для Польщі та Європи», що відбулася у Варшаві.
За словами заступника міністра, освіта нині у не меншій мірі, ніж будь-яка інша сфера, є об'єктом інформаційної війни з боку Російської Федерації. Але освіта не лише пасивний об'єкт, жертва цієї агресії; вона має потенціал бути активним суб'єктом інформаційного простору.
"В контексті інформаційної війни освіту потрібно розглядати не лише як ціль для атак, але також як стратегічний ресурс для перемоги", - підкреслив Полянський.
Під час виступу на конференції заступник міністра також зазначив, що інформаційна війна в освіті – це, першою чергою, боротьба не за тексти у підручниках і не за риторику педагогів на заняттях.
"Це боротьба за молодь, її свідомість, мислення. Підручники ж, навчальні програми, педагогічні технології є засобами для досягнення цієї цілі", - наголосив Павло Полянський.
На думку заступника міністра, мета такої інформаційної війни - нав’язати молодій людині готові висновки, "єдино правильну" позицію, ідеологію шляхом викривленої, вибіркової інформації, але аж ніяк не навчити її критично мислити та робити власні висновки.
Павло Полянський навів приклад, як це робиться у Криму. Батьки тамтешніх школярів і вчителі повідомляють, що всі предмети, пов'язані з Україною, ліквідували. Взагалі ведеться політика, щоб діти "забули" про Україну; у підручниках з історії інформація про Україну обмежується лише згадками щодо "антидержавного, антиконституційного перевороту". Бібліотеки функціонують, але доступу до усієї літератури немає. Здійснюються «перевірки» на наявність екстремістської літератури, до якої потрапляють, до прикладу, не лише книги про Степана Бандеру, а навіть збірки поезій Лесі Українки.
Ще один із кроків російської інформаційної війни на освітньому фронті - створення інформаційного вакууму для учнів, батьків, вчителів, щоб не мали доступу до інших джерел інформації, адже так маніпулювати інформацією набагато простіше.
Посилання за темою:
Освіта.ua
19.03.2015