Osvita.ua Середня освіта МОН: понад 60% дітей з сіл складають ЗНО на 1-6 балів
МОН: понад 60% дітей з сіл складають ЗНО на 1-6 балів

Більшість шкіл у сільській місцевості є малокомплектними і мають застаріле освітнє середовище

МОН: понад 60% дітей з сіл складають ЗНО на 1-6 балів

Більше 60% дітей у сільській місцевості складають ЗНО від 1 до 6 балів за 12-бальною шкалою. Про це йдеться у повідомленні Міністерства освіти, що опубліковане на сторінці відомства у Facebook.

У Міносвіти наголошують, що більшість шкіл у сільській місцевості – малокомплектні, мають застаріле освітнє середовище, а вчителі у таких закладах можуть навчати одразу декільком предметам.

«Як результат – більше 60% дітей у сільській місцевості складають ЗНО від 1 до 6 балів за 12-бальною шкалою, що значно нижче за їхніх однолітків у містах, а вчителі у таких школах мають низькі зарплати», - зазначають у відомстві.

Вирішенням ситуації у Міністерстві освіти бачать створення і підтримка опорних шкіл.

«Опорні школи – рецепт для вирішення цих проблем, адже великі заклади з сучасним освітнім середовищем, куди на гідну зарплату із задоволенням підуть працювати висококваліфіковані педагоги, значно підвищать шанси українських учнів у сільській місцевості на високий рівень освіти», - наголошують у відомстві.

Освіта.ua
07.11.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Світлана
Працюю у сільській школі. У рейтингу Херсонської обл. наша школа посіла 17 місце. Наші 11-класники навчалися на достатній та середній рівні. ЗНО склали, переважно, на 8-9 балів. Мої діти також навчалися у сільській школі. Склали ЗНО на високі бали, пройшли на бюджет у ВНЗ. Вчаться у столиці. Старший вже закінчив магістратуру, всі курси отримував стипендію. Менший навчається зараз на І курсі. Має високі результати у навчанні. Що маємо у класах для навчання? Крейду, дошку, старі таблиці або нові, які купуємо за власні кошти, роздатковий матеріал, який роздрукований на домашньому принтері - і все. Але вчимо дітей і наші діти не ходять до репетиторів і непогано складають ЗНО. Комп’ютерів з принтерами, інтернету - у 96% дітей немає. А найстрашніше - це коли до школи підвозять дітей з іншого села, віком від 6 до 16 років. Вони прокидаються о 6 годині ранку і приїздять додому о 16.30. Як ви гадаєте, чи є у них бажання вчити уроки чи вони хочуть відпочити?
Реаліст
Так і є. В селі люди в середньому тупіші. Це факт. Насамперед, через тотальне п’янство
Світлана
Для Реаліст: Знаєте, в селі у людей рівень інтелекту вищий. Наші діти знають, як і де ростуть овочі та фрукти, звідки на вашому столі хліб та молоко. Наші діти поєднують навчання та працю, їм немає коли вживати алкогольні напої на наркотичні засоби, тай купувати їм немає за який кошт. Батьки цих дітей горбатяться на полях за 300 грн, щоб забезпечити дітей самим необхідним, так як іншої роботи у селі немає. А ось у місці з жиру бісяться. Ваші діти мають на вибір будь-яку школу, можуть відвідувати різні секції, мають де проводити дозвілля. А сільські діти цього не мають. І роботу батьки, при бажанні, у місті завжди можуть знайти. А тотальне п’янство - це в місці, від неробства. Кожен судить по собі!
Коментувати
wzz
1. Якщо проаналізувати рейтинг (https://osvita.ua/school/rating/) шкіл за результатами ЗНО, то багато міських шкіл, в тому числі і опорних, знаходяться нижче сільських шкіл. 2. Значна більшість учнів міських шкіл займаються у репетиторів (https://nus.org.ua/news/rejtyng-zno-ne-pokazuye-yakist-vykladannya-u-shkolah-grynevych/) 2. Учителі, які навчають у сільських школах, закінчували такі ж ВНЗ, що і учителі з міських шкіл. 3. Якщо у класі міської школи більше 30 учнів - це вважається якісна освіта? 4. Для рівного доступу до якісної освіти має бути хоча б пропорційне матеріальне забезпечення міських і сільських шкіл. Висновок: МОН не хоче визнати свою бездіяльність у забезпеченні шкіл і не знає, що робити далі з фінансуванням сільських малокомплектних шкіл - тому через необґрунтовані результати ЗНО, низький рівень викладання тисне на місцеві органи влади щоб ті закривали школи
Олег Посохов
Для wzz: Підтримую на всі 100%
Олена Захарченко
Аналогічно!
Коментувати
Vicont
Шляхи усунення проблеми схожі на потуги людей далеких від освіти, або таких, які цілеспрямовано нищать села в Україні! Після Указу ПВ Ради УРСР від 30.12.1962 р. «Про укрупнення сільських районів Української РСР» з карти зникли сотні сіл. Проїжджаючи ці місця бачиш картину, яку краще Великого Кобзаря не описати: ...Сади зелені, погнили Біленькі хати, повалялись, Стави бур’яном поросли. Село неначе погоріло,... А нині в Україні мріють залиши 150 районів з 490! Село живе поки у ньому є школа, медицина. У Вінницькій області за безцінь роздаються будинки у знелюднених селах для екологічного туризму. А хто догляне землю, забезпечить Державу продуктами - туристи? Хто підрахував скільки опорних шкіл потрібно перебувати, дооснащувати, скільки закупити автобусів, інфраструктуру для їх обслуговування, скільки кілометрів доріг відновити, щоб безпечно підвозити дітей у будь-яку погоду і які для цього потрібні кошти? Здається ніхто цього робити не збирається!!! ВЛАДО СХАМЕНИСЬ!!!
Мирон
Шановні батьки і вчителі! Дозволю висловити і свою думку щодо сільських шкіл. Я живу у 30 тисячному місті, маю двох синів. Зараз студенти. Коли закінчували школу, вирішив найняти репетитора, щоб підтягнути предмет і підготував до ЗНО синів. Знайомий порадив звернутися до вчителя,який живе у нашому місті (готував його дочку до ЗНО). Звернувся до нього, познайомився, між іншим запитав його, у якій школі працює. Сказав, що у сільській. Мене це насторожило,але не зручно було давати ,,хід назад". Сказав знайомому: ,,Ти когось кращого мені не міг порадити?". На це він відповів, щоб я не переживав , все буде добре. Після перших занять запитав синів(вони однолітки-близнюки) їхню думку, чи задоволені вони, чи все добре у них.Сказали, що дуже задоволені.Результат був дуже хороший.Один здав на 193, другий -186, хоч у школі були ,,середнячки". Так що, не важливо яка школа, головне, який вчитель і учні.Підтримую думку тих, що відстоюють сільську школу.А цього вчителя рекомендую іншим.
Петр
Прошу пробачення. По Канаді вказана річна з/п. Сайт каже, що мало знаків. Це просто доповнення...
Ростик
Для Петр: в Канаді просто неможливо відкласти щось "про запас". Так розраховано, що що заробив, то все і витратив на життя-буття.
Коментувати
Петр
Я - вчитель-пенсіонер, не "пришибляний", не працюючий. Тому буду писати про зарплатню, вашу зарплатню. Канада: вчитель 72 тисячі канадських дол., середня - 40 тисяч. Німеччина: вчитель 4200 євро, середня - 3880. Навіть у Росії у багатьох регіонах зарплата вчителя вища від середньої, наприклад на Чукотці вчительська становить 83175 рублів проти 76500 по регіону. Український вчитель має в середньому 7500 грн. проти 11000 в середньому по Україні. Я вже не говорю про середню по Києву, яка досягає 16 тисяч... 7 листопада відбувся семінар у "Всеосвіті", де директорка школи №99 м. Зпоріжжя закликала вчительство "працювати в поті лиця день і ніч". Чи не здуріла бува ця "тітка"?
Лідія
А давайте опорні школи перенесемо в села. Ось у нашому селі шикарна школа. Тільки забезпечити її тим обладнанням, яким забезпечують школи у містах, і можна до нас привозити учнів з міста. Вчителям теж часи будуть: фізика, математика.
Костя
БРЕХНЯ!!! Навпаки, сільські школи дають не гірші результати! А те що слабка мат-технічна база , то це наслідки цілеспрямованого не фінансування сільських шкіл!!! І відповідальне тут якраз МОН!!!
Вчитель-КА
ги - а профтех здає не так само - там випускники міських шкіл переважно. Досить прикривати наміри закрити сільські школи якимись правильними словами.
ирил
ЯКБИ опорна школа була такою як державний загальноосвітній навчальний заклад у селі Радовель Олевського району Житомирської області, то напевне сама б возила дитину туди навчатись,за власний рахунок. Більшість шкіл у селах дійсно старенькі, матеріальна база слабенька,але ж і опорні школи - це не нові , а "старі цукерки" у новій обгортці. То що ж міняти шило на мило
Олег Сокур
Моя сільська школа. 6 випускників 2019. Історія: 12 балів - 1 учень; 9 - 3 учні ; 8 - 1 учень; 6 - 1 учень. Це 60%?
к.т.н., доц.
Для Олег Сокур: Здається, Ви припускаєтесь типової помилки - поширюєте свій власний досвід на всю множину. Статистика не відображає реальності на малих виборках. На одну вашу школу припадає сотня, як не тисяча таких, як описано в статті.
Коментувати
Вчитель
Для порівняння наведу результати ЗНО-2019 у форматі: Школа (Сер. бал ЗНО, Учнів/тестів, Склав (%)). Моя, далеко не найкраща, сільська школа (142.7 , 11/34, 100). Декілька шкіл Києва у вас під носом: № 319 (101.2, 73/238, 81), № 273 (103.0, 14/46, 81), № 13 (105.1, 28/98, 81), № 103 (106.6, 23/86, 81), № 199 (107.3, 27/94, 84), № 146 (107.7, 25/82, 84), № 11 (107.7, 17/64, 85), № 224 (108.3, 20/75, 79), №12 (109.0, 14/54, 87), № 213 (109.2, 26/96, 85), №175 (109.9, 30/103, 83). Добавте до цього списку школи 131, 249, 110, 218, 66, 81, 321, 300, 215, 122, 270, 182, 37, 205, 292, 280, 95, 111, в яких середній бал ЗНО від 110 до 120, а кількість тих, хто склав ЗНО, також менша за 90%, і тоді робіть висновки, наскільки хороші знання отримують учні в міських школах, зокрема, в школах Києва. А мій висновок простий: боротьба з сільськими школами - це боротьба за землі сільськогосподарського призначення.
Вчитель:
Названі вище школи ще не є дном міської освіти. Серед шкіл обласних центрів три "найкращі" показники виглядають так: Дніпро № 68 (75.8, 18/63, 60), №101 (76.0, 20/64, 58), Миколаїв № 49 (77.7, 16/59, 69).
Для Вчитель:
Ви ще пропустили київську школу № 212, в якій такі показники взагалі нижче всякого плинтуса - 69.2, 18/63, 57.
Коментувати
Любовь
Причина точно не у вчителях і ви це знаєте.І навіщо щоб всі училися у вузах а потім працювали на нікчемні зарплати.Можливо в сількій місцевості гроші можна заробляти ще й на землі та господарстві тому не всім хочеться вчитися. У них є вибір.
борис
З періодичністю у пять днів міністерство освіти запускає чергову мильну бульбашку для пришибляних пенсіонерів вчителів сільських шкіл, щоб вони мали про що говорити, і при цьому не питалися у влади чому не виконується ЗУ ПРо освіту, Постанова КМ України? Чому вчителям не виплачується заробітна плата згідно чинного законодавства? Чому жоден вчитель не подасть до суду?
Сільський вчитель
Для борис: пришибляний борис майте повагу до самого себе
Ластівка
Сільський вчитель, умій читати метафори! Борис молодець! У корінь зрить!
борис
Для Сільський вчитель: Мені дуже прикро, що ви не зрозуміли написаного. Це не я так думаю, це так думає міністерство.Щодо поваги до самого себе, то повірте, у мене її вистачить на трьох.
Коментувати
ніна
Я зовсім не згодна з таким твердженням.Учитель може якісно навчати кільком предметам(наприклад,хімія і біологія,алгебра та геометрія ,історія та географія,інші варіанти).А як Вам пропозиція про інтеграцію хімії,фізики,біології... ,географії,екології? ?... ?... отримуєте новий курс,якому навчатиме один учитель.А як вижити сільським школам? Їх "краще" зовсім позакривати ,а тисячі вчителів залишити без роботи. Потрібно змінити ставлення держави до освіти. Щороку змінюються підручники з кращих на гірші і ще гірші. Якою б опорною школа не була,міцних знань діти не отримають.Хто з Вас брав до рук підручники біології,де лише терміни та незрозумілі тексти.А куди поділась проста,доступна,зрозуміла мова? Де великі,чіткі малюнки та фотографії? Скільком учителям вдалося надрукувати підручник?Адже вчителі звичайних шкіл-це в першу чергу практики,які намагаються якнайдоступніше донести дітям знання.
Олена
Для ніна: А що говорит про програми та підручники для початкових класів? А перенасичення дітей в класах опорної школи? Про те, що умови для навчання в тих самих опорних школах можуть бути не кращі, а, навіть, гірші? До кінця сформовується думка, що на меті в цих, як і в "папєрєдніків" - "добити" цю нещасну освіту, вигнати тих, хто ще може думати, з держави, а всіх, хто залишився, загнати в стойло.((
Коментувати
ніна
Я зовсім не згодна з таким твердженням.Учитель може якісно навчати кільком предметам(наприклад,хімія і біологія,алгебра та геометрія ,історія та географія,інші варіанти).А як Вам пропозиція про інтеграцію хімії,фізики,біології... ,географії,екології? ?... ?... отримуєте новий курс,якому навчатиме один учитель.А як вижити сільським школам? Їх "краще" зовсім позакривати ,а тисячі вчителів залишити без роботи. Потрібно змінити ставлення держави до освіти. Щороку змінюються підручники з кращих на гірші і ще гірші. Якою б опорною школа не була,міцних знань діти не отримають.Хто з Вас брав до рук підручники біології,де лише терміни та незрозумілі тексти.А куди поділась проста,доступна,зрозуміла мова? Де великі,чіткі малюнки та фотографії? Скільком учителям вдалося надрукувати підручник?Адже вчителі звичайних шкіл-це в першу чергу практики,які намагаються якнайдоступніше донести дітям знання.
Математик
Для ніна: Алгебра та геометрія - це розділи математики. Не існує вчителіа алгебри та вчителів геометрії. ( Це до Вашого відома)
Теж математик
Питання не в математиці. Хоча алгебру і геометрію корисно розділяти. Хто б як не любив математику, але геометрія для просторової уяви надзвичайно корисна. Хоча я все ж дотримуюся думки, що мультипрофільне невчання краще, хочеш вчи багато алгебри і геометрії, хочеш вивчай мінімум математики. Аби математикам не закидували купу годин на мови і літературу, замість того, щлюоб слухати профільні фізику/хімію. Це я зі свого досвіду говорю. Мені зайві години літератури і мови не знадобилися після школи, а нестачу фізики/хімії мені аукнулося
Коментувати
Валентина
Опорні школи - це поганий рецепт вирішення проблем. Той, хто це запропонував нехай сам хоч місяць поїздить до опорної школи, а ще краще відправить своїх дітей на таке навчання, а не закордон. А про гідну зарплату вчителям залишається лише мріяти і якщо так буде далі, то невдовзі не буде не тільки висококваліфікованих, а і просто педагогів. З такими вимогами, які зараз запропоновані, у вчителя немає зовсім вільного часу, що дуже виснажує. А зарплата і зовсім не стимулює працювати.
Любов Пікас
ПИшіть правду. Вам треба закрити школи, залишити без роботи вчителів. А успішність учнів тут ні при чому. Вона скрізь приблизно однакова.
Вчитель і мама
Чому МОН не зважає та той факт, що більшість міських девятикласників з низьким рівнем знань залишають школи і йдуть навчатися в ПТУ, адже їм всеодно звідки повертатися додому, а вимоги там менші, бо йде спрямування на отримання професійних знань та умінь. І це є виправданим. Сільські діти майже всі залишаються вдома до закінчення 11 класу. І серед них ходять зо школи і колишні девятикласники з низьким рівнем знань. Їм подітися немає куди. Звідси і низькі бали ЗНО. Не змушуйте всіх здавати ЗНО, а лише тих, хто хоче навчатися далі у ВУЗах. І державі дешевше і приниження сільських вчителів. І не треба під шумок поганих результатів ЗНО знищувати освіту для сільських дітей, адже до опорної школи необхідно добиратися і. далеко не завжди, якісною дорогою. Якщо дитина встане о 5.30, не виспавшись, не поснідавши (бо ще лізе кусок до горла), протрясеться дорогою 20 км, сяде за парту о 8.00 і почне ВЧИТИСЯ? зате в ОПОРНІЙ школі. Опорній на що? На здоровя, радість дитинства чи економія коштів райво?
Богіра
Для Вчитель і мама: цілком з Вами згодна. І опорна школа ще не показник якісної освіти.
Математик
Опора школа - це не обов’язково високопрофесійні вчителі
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!