Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Малокомплектні школи мають низьку якість, - Гриневич
Малокомплектні школи мають низьку якість, - Гриневич

На малокомплектні виділяються більші гроші, натомість отримується гірша якість

Малокомплектні школи мають низьку якість, - Гриневич

Малокомплектні школи, у яких навчаються по 5-10 учнів і один вчитель викладає кілька предметів, мають рекордну вартість навчання одного учня – до 45 тисяч гривень, коли середня в Україні – до 15 тисяч гривень. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час зустрічі з освітянами Івано-Франківської області.

За словами міністра, на малокомплектні виділяються більші гроші, натомість отримується гірша якість. Водночас це ті кошти, які можна використати саме на зарплати вчителів.

«Я знаю, що це дуже ніжна тема – понизити ступінь або закрити. Але треба не забувати, що ми відповідальні перед дітьми. Якщо в старшій школі 5-10 учнів, один вчитель навчає кільком предметам, цей випускник не може бути успішним. Ви фактично проектуєте його чи її неуспіх. Тут питання: для кого ця школа – для дітей чи вчителів? За популізм ми розплачуємося гіршою якістю освіти і нижчою зарплатою вчителів», – зазначила міністр.

На думку Лілії Гриневич, єдиний вихід з цієї ситуації – створення хороших, відремонтованих та обладнаних опорних шкіл, куди довозять дітей. Наразі в Україні вже діє 767 опорних шкіл, при цьому із них лише 9 знаходяться в Івано-Франківській області.

«Програму природничо-математичних кабінетів свого часу розпочав ще Уряд Арсенія Яценюка для того, щоб підтримувати природничу освіту. І ми зараз продовжуємо ці програми. Цьогоріч сукупно державна інвестиція в шкільну інфраструктуру становить понад 3,8 млрд грн», – додала Лілія Гриневич.

Освіта.ua
16.04.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
грустно...
Бездумно. Недалёко. Примитивно. БЕЗграмотно. Она предлагает отвозить детей в далёкие сёла. Она НЕ владеет ситуацией о тех детях, которые остались. Она не владеет вообще никакой ситуацией. Полная НЕкомпетентность. Грустно. Очень грустно. А ведь маловероятно, что на её место поставят кого-то более грамотного. Таким образом ликвидируют не только село как инфраструктуру, но и страну в целом.
Селянин
Пані міністер, добре розуміє, що питання на пряму йде лише про сільські школи, бо в містах багато шкіл навіть переповнені. Однії реформи медичної на селі замало, скоротили лікарні, тепер добралися й до шкіл. Давайте, все на селі скоротимо, бо не вигідно, а потім будемо говорити: "А чому молодь тікає з села?" В Україні 30% сільського населення і тенденція до його скорочення продовжується! Позакривали лікарні, ще чому б і школи незакрити!
Джек
Доля правди є в словах пані міністра, але не істина. Часто малокомплектні школи дають достойний рівень знань, сприяють розвитку талантів і здібностей учнів набагато краще ніж великі заклади освіти. Все залежить від адміністрації школи та бажання педагогів працювати. Проблема в іншому - що дає пониження ступеня малоклмплектної школи і переведення учнів в іншу - велику школу? Економія коштів! І причому підуть вони не на освіту а на абсолютно інші господарські проекти. Що стосуєть учнів -вони часто кинуті напризволяще і змушені самотужки добиратися в школу І-ІІІ ступенів пішки або з пересадками маршрутками та попутним траспортом. Ви справді вважаєте, що це забезпечить кращий рівень знань???? Знаю масу прикладів, коли немає підвозу дітей. А що робити, коли школи закривають, а опрний заклад робити не хочуть - бо дорого????
Тіп Лінк
Закінчення . Шановні друзі, причиною мого допису стало те, що дуже часто люди , коментуючи тему, не до кінця розуміють суть проблеми, Тобто, те, що говорить пані міністерка, вірно, але вірно і те, що написав я,проблема набагато складніша. Я чудово розумію, що процеси депопуляції населення, урбанізації врешті - решт призведуть до того що , малокомплектні школи перестануть існувати. А пані Лілі Гріневич порада- потрібно шукати інші причини оптимізації , а не низьку якість знань учнів , адже в місті вона вищою не стане. На місцях, пані Гріневич, ще білЬше- влада звинувачує сільських вчителів у неробстві та в тому, що вони задарма отримують гроші. Ніхто не намагається вникнути в суть проблеми. Утримання одного голови(із дописів дописувачів) ОТГ - це половина бюджету малокомплектної школи, можливо, тут є необхідні кошти? Сумно. Трішки хвилювався, бачу пропустив декілька ком. Даруйте...
Тіп Лінк
Пподовження 4. Наголошу іще раз, не можна вчительську роботу міряти лише результатами ЗНО. Потрібно розуміти , що комусь потрібно і хліб вирощувати, і біля станка працювати. А в даному випадку , порушується право сільської дитини не на освіту, а на комфортну освіту, тобто дитина буде навчатись в іншому населеному пункті, вона ніколи не зможе там повністю влитись в дитячий колектив, тому що чітко прив’язана до автобуса,добре якщо його ще не доведеться чекати довго. А саме головне, результати цього всього-досить сумнівні.Складається враження, що за рахунок сільських шкіл держава намагається вирішити якісь фінансові проблеми.Селу не звикати, це вже не вперше в історії така ситуація. Левова частка дороговартісного утримання учня, малокомплектної школи полягає у вартості енергоносіїв, можливо тут потрібно шукати вихід, встановлюючи енергозберігаючі котли в котельнях, заміну вікон... , а не направляти кошти на захмарні зарплати і премії чиновникам. Он голова ОТГ отримує 960 000
Тіп Лінк
Продовження. Якби все було так просто, як стверджує пані Гріневич, то міські школи забезпечували б надзвичайно високий рівень знань для всіх учнів. Цього ж немає?! І не буде ніколи, тому що педагогічну роботу не можна міряти виключно результатами ЗНО, все набагато складніше. Ви всі розумієте про що мова. Іще. Чомусь ніхто не називає ,на мій погляд, одну з основних причин меншої результативності сільських учнів. Згадаймо роки радянської влади на селі, у той час чи не єдиною можливістю втекти з фактично кріпацького села (до початку 60-х, далі інші причини) , було успішне навчання в школі. Село залишили найбільш талановиті, здібні до навчання діти , залишились ті, які самі навчались не дуже добре. Це було масове явище, які ж знання будуть демонструвати діти та онуки тих людей!? Але у свій час навчались вони погано по різних причинах і зараз дуже часто їх діти та онуки демонструють непогані результати у навчанні. Продовжу
Тіп Лінк
Продовження. Але цьому є свої причини, яких ніхто серйозно не аналізував. Давайте будем відвертими, міські вчителі ,так же як і сільські, Оксфордів і Гарвардів не закінчували , а навчались у одних і тих самих «вишах». І там , і там є педагоги, які забезпечують достойний рівень знань, а є і такі,що цього не роблять,або ж не хочуть... Маніпулювати результатами ЗНО- як мінімум, некоректно, тому що «левова» заслуга успішної здачі -репетиторство. При цьому всі успішно забувають, що сільська дитина- це майбутній носій тих незіпсованих моральних цінностей у суспільстві , яких уже зараз немає у міських школах. Втім, можливо це і є однією з причин цієї кампанії, хоча дуже хочеться щоб це було неправдою. Досвід підказує , що учні, які успішно навчались у малокомплектній школі, будуть успішно навчатись і в опорній, ті ж які навчались на початковому і середньому рівнях , втратять, тому що стільки уваги ,як у сільській школі , вчителі приділити не зможуть , хоч як вони і не хотіли. Продожу..
О да
Хватит таких реформ! Зеленский на дебатах уже рассказал о реформе медицины,такие же реформы и в образовании. Простой ГЕНОЦИД!
Когда нажрутся?
А чиновники ОТГ не дорого нам обходятся? Голова получает 40 тысяч плюс премия 100%! ( плюс его подчинённые не обделены).Ездит за бюджетные деньги за границу( типа " опыт перенимать",) а сам отжимает землю во всех маленьких сёлах громады,закрывает ФАПы,клубы,школы,покупает по 2 квартиры в год в новостройках близлежащих городов,имеет много фиктивных документов с недвижимостью. А наши правоохранительные органы ничего не замечают.И страдают простые люди-ничего не докажешь.
громадянин
А Міністерство освіти не надто дорого нам обходиться?? Куди тим малокомплектним школам!!
Марина
А в хороших опорних школах, де прекрасні вчителі, але в класі 32 учні краще. Я сама працювала і працюю і невеликій школі і своїх дітей віддаю лише в таку, де до 15 учнів в класі. Ми були в великому класі.. більше не хочемо!
Таня
Для Марина: У мого сина був клас 28 - 30 чоловік, потім він в 8 класі перейшов в ліцей де їх спочатку було 10 осіб в класі, до 11 класу залишилось 6 (не всі потягнули навчання - повернулися до школи, 1 дівчинка поступила після 9 класу) і це небо і земля, дитина знала, що його кожен урок викличуть до дошки, вчити чи не вчити питання не стояло. Зараз в університеті (КПІ ФІОТ бюджет) йому вчитися важко, але можливо і на фоні дуже розумних дітей (які закінчували столичні та обласні фіз.-мат. ліцеї) він виглядає не гірше.
Коментувати
Питається, навіщо
... ця пані зустрічалася з вчителями Івано-Франківької області? Щоб потратити бюджетні гроші на своє відрядження? Щоб сказати, як погано в малокомплектних школах, і натякнути, що пора їх закривати? Чи, можливо, повинна була надати якусь реальну допомогу? Чому ж тоді про це тут не написано жодного слова? І чому ніхто з керівництва освітою області не здогадався повозити міністриню по дорогах, якими мали б возити учнів до опорних шкіл? Я сам би скинувся на солярку для шкільного автобуса задля такої екскурсії. Але хіба цього можна було чекати від очільника обласного департаменту освіти і науки, якщо він тільки молодець проти овець?
Валентина
Головна ідея усіх реформ в освіті - дурнішими керувати легше. Які реформи!!! Погляньте на результати ЗНО абітурієнтів педагогічних вузів. Яка якість? Звідки? Хто захоче за таку зарплатню бути креативним педагогом ( горіти на роботі). Підуть старі кадри і все. Зникнуть села - звільниться земля.
Мама ребёнка из села
Кто-то еще верит Гриневич? Цель этой команды-изгнать народ из сёл-путём закрытия школ,ФАПов,магазинов,садиков. А " якість освіти" это просто прикрытие. ОТГ на создавали с той же целью-дать возможность местным " князькам" на воровать всё,что плохо лежит в громаде, причём без всякого аудита. Наш голова " отжал" себе землицы немеряно, школу закрыл,сам себе продал,разобрал по кирпича. Дети ездят по убойным дорогам ни свет-ни заря в опорную школу. Качество знаний не повысилось. Они всё время хотят спать!
Валентина
А у міських якість краща? Всі по репетиторам з першого класу. Саджають по 40 учнів і роблять вигляд, що вчать.
Мирослав
Викладання низькоякісне у всіх сільських школах, що у "малокомплектних", що у "багатокомплектних", бо справжніх сучасних молодих вчителів, які працюють в селах, практично не існує. Й їх туди не заженете, навіть підвищивши зарплати при викиданні на вулиці "багатоверстатників". Бо жити в селі без достойної інфраструктури сучасні молоді люди не будуть. Ваша реформа - це просто ліквідаційна комісія для більшості сіл України. Я навіть не радію, що вас поженуть ср@ною мітлою вже через тиждень, бо "нові" займуться тим самим - усушкою і утрускою, ліквідацією країни.
Сільська вчителька
Для Мирослав: Якість викладання залежить аж ніяк не від того сільська школа чи міська, а від освітнього рівня педагога і його бажання навчати. Мої сільські учні без репетиторів дуже пристойно складали ЗНО з української мови та літератури. Лише завдяки шкільним урокам, бо з села в місто до репетиторів не наїздишся. Я в сільській школі паралелей не маю, тому на відміну від міського вчителя, який на тиждень готує, залежно від кількості класів у паралелях, 5-6 тем на тиждень, на ставку за тиждень маю підготуватися до 18 уроків з різних тем, тому часу в мене на репетиторство немає. От і стараюся не просто години відбути, а навчити, дати якісні знання, щоб по репетиторах дітям їздити не довелось. Коли вожу учнів на обласні чи республіканські етапи конкурсів, олімпіад, завжди зустрічаюся з тими самими людьми з року в рік, є серед них і сільські, і міські. Чому ж так рідко з’являються нові обличчя? Для себе я зробила висновок: це люди, які вміють сумлінно працювати й досягати результатів, для яких важливі діти, яких вони навчають, а таких ентузіастів не багато. А вчителька мови із сусіднього маленького села, де десять учнів - уже великий клас, щороку готує переможців фінальних (республіканських) етапів олімпіади й мовознавчих конкурсів (переважно дипломи ІІ ступеня), залишаючи далеко позаду учнів шкіл обласного центру.
Тіп Лінк
Урааааа,нарешті сільські діти стануть всі без винятку відмінниками, тому що будуть навчатись у нових кабінетах опорних шкіл. Навіть якщо і підвіз буде організовано вчасно, і дороги будуть відремонтовані, цього не буде НІКОЛИ. А буде так: для частини діток нічого не зміниться у плані навчання,вони так же будуть навчатись добре чи відмінно,втім які у своїй сільській школі, інша частина , а в основному це учні з рівнем знань середнього і початкового рівнів успішно займуть задні парти класів з кількістю учнів біля 30 , уже частково заселені своїми «початківцями і середнячками». Ось там вони і просидять до кінця навчання. А то складається враження, що рівень знань у міських школах-захмарний.Ні, звичайно.Те, що говорить наша влада, починаючи з міністерки, це маніпуляція і намагання знайти пояснення закриттю сільських шкіл. Я вірю,що сільські школи загалом поступаються результатами перед міськими. Продовжу...
Ліля
А вже багато дітей їздять до опорних закладів чи стали вони успішно навчатися? Хтось чесно відповість?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!