Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Обов'язкових предметів в 10-11 класах стане менше
Обов'язкових предметів в 10-11 класах стане менше

Міністерство освіти має намір суттєво скоротити кількість обов’язкових предметів у старшій школі

Обов'язкових предметів в 10-11 класах стане менше

Міністерство освіти і науки має намір суттєво скоротити кількість обов’язкових предметів інваріантної складової у старшій школі. Відповідна новація міститься у проекті Типового навчального плану для 10-11 класів. У разі їх ухвалення, запропоновані зміни стануть чинними у 2018 році.

Зокрема, передбачається скорочення переліку обов’язкових предметів у старшій школі з 22-х до 9-ти.

У відомстві наголошують, що це надасть можливість школам визначити свій профіль і поглиблено викладати обрані предмети.

За словами заступника міністра освіти Павла Хобзея, учні старшої школи мають готуватись до вступу до вишу.

«Час – це найважливіший ресурс. В 10-11 класі діти вже мають розуміти, який подальший шлях оберуть, та починати готуватися до вступу до вищого навчального закладу», – зазначає заступник міністра.

Також однією з новацій, що як планується буде впроваджена з 2018 року, є створення інтегрованих профільних предметів. Зокрема, у разі ухвалення документа в український старшій школі з’являться інтегровані предмети «Література», «Історія», «Людина і суспільство» та «Математика».

Освіта.ua
16.01.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна
Добрий день! Хто працював за програмою Універсального профілю? ...в 11 класі обов’язковою умовою є складання ЗНО з математики?
Баба Яга
Это Вы все пишете правильно и интересно-но у меня другой вопрос-на некоторые школы уже пришли негласные распоряжения о сокращении штатов.Скажите это только в Херсонской обл или есть и в других?
Баба Яга
Это Вы все пишете правильно и интересно-но уменя другой вопрос-на некоторые школы уже пришли негласные распоряжения о сокращении штатов.Скажите это только в Херсонской обл или есть и в других?
Накипелов
Геніанально. Сучасні системи програмування вивчати в 6 класі, а 10-11 класи завантажити програмою допоміжної школи. Недаремно загальноосвітні школи почали приєднувати до інклюзивних.
123
Наша школа має той профіль, який близький директору. А діти ЗНО будуть здавати зовсім з інших предметів. Пропоную в старших класах поділити клас на 2-3 групи, що будуть мати різні профілі навчання. Бо навіть у міських школах часто лише один 10 та один 11 клас.
Вчитель
Дійсно, старшу школу потрібно розвантажити, але потрібно все зробити розумно. Скажіть навіщо у 5 класі з природи вивчати розділи з фізики, хімії, біології, астрономії. І так, який предмет не візьми, то програма складна для дітей.
123
Для Вчитель: А при чому 5 клас до старшої школи?
Коментувати
33 роки педстажу
Не "стесняюсь спросить", а куди ж поділися попередні коментарі? Чи тут правила такі: що не "одобрямс", то не має права на існування? На хіба тоді?
Геометрія
Профіль чи ні, але якщо у школі 1 паралель (у класі 20 учнів) 10-м потпібна математика на профільному рівні а іншим 5-м біологія, то як МОН пропонує вирішити це пинання? Сама ідея з скороченням кількості предметів непогана, але мені здвється, що МОН про щось забуло
Для 33 роки педстажу:
з того,який затвердять депутати,яким потребу ПОДАДУТЬ керівники, які прораховуватимуть кошти рзом із своїми економістами,тими,які будуть вести кошторис навчального закладу,того, який організують відділи освіти,які стануть СЕРВІСНИМИ центрами,в обов*язо яких і буде покладено ОРГАНІЗУВАТИ те,куратором чого буде пані міністерка (або новий міністр).Невже такі елементарні кроки потрібно розписувати звичайному вчителю для чиновників,які пасуться на цьому сайті.В такому випадку з*являється висновок про розумові здАтності(саме здАтності) наших чиновників і їх сателлітів і питання про доцільність отримуваної ними грошей з МОЇХ податків також, оскільки Я багато років ПРАЦЮЮ-користь приношу спілкуванням із дітьми,а вони-дармоїди на МОЇЙ шиї також.Гуртожитки знайти не проблема,якщо не красти,харчування-не проблема,якщо не красти.І оплатити робоу вихователів та організаторів не проблема,якщо не красти.Не зроблять цього-будуть мати більші проблеми
для КОЛИ
Деньги на трутней - дупутатов находят? ДЕньги на их штат находят? ЗАЧЕМ стране эти трутни? Вот ЭТИ деньги, + те,которые оказываются у чиновников под матрацем и направить на развитие старшей профильной школы со всем необходимым для этого. А когда недалёкие люди рассказывают о нехватке денег, всем хочу напомнить о том, что НАШИ деньги лежат у чиновников под матрацем и у тех,кто разобрал НАШИ и НАШИХ РОДИТЕЛЕЙ построенное себе под матрац... ДУмаю больше ЭТУ тему нехватки денег поднимать не следует
Ірина Сухарська
Якщо весь світ сьогодні рухають вперед фізика, хімія, ІТ та біологія, то "запихати" чотири предмета в один і залишати на його вивчення 3 години з восьми, - може тільки влада, яка хоче бачити своїх майбутніх громадян... Ким?
Anna
Для Ірина Сухарська: на сколько я понимаю суть реформы в том чтобы дать людям выбор в том какой предмет они хотят изучать углубленно. Если это физика то будет 6+часов физики, если биология то биологии и тд)) Ну а остальных предметов соответственно остается по минимуму, зачем например филологу изучать интегралы и ядерную физику? и зачем программисту знать ту же ботанику или зоологию ( строение молюсков, тараканов или древних растений)?
Нефилолог
для Anna С чего это Вы взяли? Моллюсков, тараканов и растения изучают в среднем звене) Вот убрать ЗНО по украинской литературе для нефилологов вполне логично, да и языка украинского хватило бы диктанта для грамотности.
Anna
Для Нефилолог: абсолютно согласна про то что нужно убрать ЗНО по укр, но что-то мне подсказывает что вряд ли это сделают)) а до 9 класса я надеюсь что просто всунут все то что раньше учили до 11 тем самым сократив всякие не особо важные вещи ( например чтобы в 8 классе учили и ботанику и зоологию, а в 9 анатомию, или как там сейчас это все происходит, уже не помню)
Коментувати
Alex Kot
В бюджеті не вистачає коштів, отож знайшли засіб для економії - це перша позиція. Фактична апробація ії результити де ? Яку країну з її традиціями ми тепер копіюємо? Сільським вчителям, які й так виживають ще й за рахунок підсобних господарств доведеться переходити на пів ставки а то і звільнятися. Діти, які обрали профільні спеціальності й так вже з 9 класу можут йти до ПТУ чи коледжів. А ті що лишаться мають 3 спрямування: 1) досидіти ; 2)не знаю можливо армія чи заміж; 3) вступ до вузу до такого чи іншого до якого пройду і тут є варіанти. Отож підсумуємо: так предметів багато, але хто ж заважає зараз зробити профільне чи поглиблене вивчення? Це трата коштів (читай розкрадання) згадаємо проект 12 річки часів Миколаєнка і фінансування, яке зникло по сьогодні. " Дім без фундаменту"- початкова школа зведена нанівець. Перевантаженні до краю програми середньої школи. Хитка і кривобока споруда!!!
33 роки педстажу
Для Alex Kot: Отож і воно: жодного разу ніхто не подумав про СПРОЩЕННЯ програми як вид розвантаження. У класі з поглибленим вивченням історії одна година хімії, а теми треба вивчити ті ж, що і на дві години. То може для цих істориків достатньо було б азів теорії і та хімія, з якою доведеться зіткнутися в повсякденному житті? І не треба інтегрувати її з географією, і не буде зайвимперевантаження
Коментувати
Оксана
"діти вже мають розуміти, який подальший шлях оберуть". ДІТИ!! Виявляється, он які свідомі і цілеспрямовані у нас діти повинні бути вже в 10-11 класі. Це ж тільки дорослі депутати мають право на постійне перебігання із фракції до фракції, з блоку до блоку - аби тільки якось термін добути та пенсію депутатську(чи міністерську заробити). Он хто вміє найдорожчий ресурс правильно використовувати. А дітям - зась! Визначились - і ні кроку в бік!
Alex Kot
В бюджеті не вистачає коштів, отож знайшли засіб для економії - це перша позиція. Фактична апробація ії результити де ? Яку країну з її традиціями ми тепер копіюємо? Сільським вчителям, які й так виживають ще й за рахунок підсобних господарств доведеться переходити на пів ставки а то і звільнятися. Діти, які обрали профільні спеціальності й так вже з 9 класу можут йти до ПТУ чи коледжів. А ті що лишаться мають 3 спрямування: 1) досидіти ; 2)не знаю можливо армія чи заміж; 3) вступ до вузу до такого чи іншого до якого пройду і тут є варіанти. Отож підсумуємо: так предметів багато, але хто ж заважає зараз зробити профільне чи поглиблене вивчення? Це трата коштів (читай розкрадання) згадаємо проект 12 річки часів Миколаєнка і фінансування, яке зникло по сьогодні. " Дім без фундаменту"- початкова школа зведена нанівець. Перевантаженні до краю програми середньої школи. Хитка і кривобока споруда!!!
Вчителька
Інтегровані профільні предмети - кому вони потрібні у старшій школі??? Хто і на якому рівні їх пояснить дітям? Сьогодні вчитель фізики не має права замінити за плату урок математики, а через рік біолог чи географ буде за гроші читати фізику чи хімію у старших класах на профільному рівні!!! Оце така реформа! Чим думають ті, хто пропонує це??? Соромно перед дітьми і батьками за нашу освіту!!! Профільні предмети у профільних школах - так! Це свого роду - спеціалізація. Підтримую Катерину. Де право дитини на вибір профілю? Я за зменшення кількості предметів у школі. Київщинознавство, етика, психологія спілкування, художня культура, обираємо майбутнє, ділове мовлення і т.д. Чи потрібні вони як окремі предмети??? Знову реформа! А скільки дітей без калькулятора помножить чи поділить на розрядну одиницю? Ось такі у нас справи!
КОЛЯ
На сайті МОН є діючі навчальні плани, універсальний профіль 18 предметів варіативна складова- В МОН - нахували 22. Гнати таких керівників, які не знають скільки предметів в навчальному плані . Тому в нас такий бардак , ще гірше ніж за яника.
для Катерины
Для сельских, равно как и для городских, детей старшую школу следует организовать в райцентрах, или близнаходящихся городах,если райцентром является село,а не город рядом(и такое есть).ОРГАНИЗОВАТЬ,а не продекларировать организацию. И именно ЭТО следует организовывать МИНИСТРУ(это ЕЁ забота),поскольку подобного ещё не происходило на территории страны.Организация старшей школы с возможностью общежитий для тех,кто не имеет возможности спокойного доезда и будет НАЧАЛОМ реальных действий. Сделает-честь ей и хвала.Ко всему прочему следует УБРАТЬ доплнительные баллы за подкурсы и балл аттестата при поступлении,сколько бы он ин стоил. Сделает-честь ей и хвала и как министру,и как той,что работала в ВР. Не сделает-реальный мыльный пузырь
КОЛЯ
Для для Катерины: де взяти гуртожитки, харчування.....
своя думка
Навіть, якщо і виділять якісь приміщення під гуртожитки, то там буде собачий холод, не буде ні кухонь, ні душу, ні нормальних туалетів. Зато прозвітують, що діти забезпеченні житлом. Просто хтось іще прозвітуе про свою роботу. Бравісімо таким чиновникам
33 роки педстажу
...хто ЦІЛОДОБОВО відповідатиме за життя і здоров*я 16 - 17-річних юнаків і дівчат, зібраних під одним дахом? З якого місцевого бюджету це оплачуватиметься?
Коментувати
Anna
В целом идея хорошая)) с исполнением правда как всегда будет куча проблем, но поживем -увидим))
Географ
Шановні реформатори, а ви подумали хто буде викладати ці інтегровані предмети? Як зробити розклад уроків? Хто залишиться працювати у такій "школі"? А на якій школі була апробована дана реформа, які результати? Здається більше питань ніж відповідей. Так може згадаємо приказку "Сім раз відмір та раз відріж".
мама
Для Географ: А ви знову думаєте тільки про себе (тобто вчителів), а про учнів, які дуже загружені, ви не думаєте. Якби цей проект прийняли- це б пішло на користь дітям.
Emvina
для мама: Якраз вчителі і думають про учнів. Ось,наприклад, розвантажили біологію в 6 класі-ні слова про РОДИНИ. Але на ЗНО ці питання є.То яка ціна розвантаження? Іти до репетитора,а на уроках казочки слухати?І це не старша,а середня школа. Скорочувати як і розвантажувати треба виважено,щоб потім не розмахувати руками на "попєрєдніков"
Історик
Я, взагалі не розумію в чому полягає це розвантаження. Особисто, я в шоці від нових програм, які приходять до нас щороку. За фахом я вчитель історії. Програма у 8 класі з історії України страшна. Замість того щоб дійсно її розвантажити вони просто зліпили все до однієї кучі, а на місце, що звільнилось додалу купу непотрібного матеріалу. Як ту програму викладати не розуміють, навіть, наші методисти на курсах кваліфікації в обласному інституті післядипломної освіти. Звісно, можна сказати, що вчитель сам має право складати календарне планування, але, як кажуть, із пісні слів не викинеш, а у вчителів завязані руки, бо, так сказати, "лишніх"годин нам не виділили. А, як мама першокласника, хочу сказати наступне: за новою програмою першокласник мало чи не відпочивати в школі повинен,то вчитель так і робить: в школі дитина відпочиває, а вдома робить купу дом. завдання. А вчитель з англійської, взагалі, сказала: "Я з ними на уроках граю, а вчити літери і слова ви вдома повинні. " Ось так...
Коментувати
Владимир Белый
ЯДРО наявного повідомлення від МОН ось у цій ФРАЗІ: "Пропозиції МОН – перший крок до профільної старшої школи", бо: - по-перше, накінець отримуємо офіційне визнання того, що Україна досі не має справжньої профільної освіти старшокласників. У світі таких країн не більше ніж пальців однієї руки. - по-друге, педагогічно-батківська і учнівська спільнота отримує можливість для інноваційно-системного конструювання власного освітнього простору за державний консолідований кошт.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!