Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Програма опорних шкіл є центральною, - міністр
Програма опорних шкіл є центральною, - міністр

Фінансування «hub schools» передбачається здійснювати з держбюджету та коштів донорів та інвесторів

Програма опорних шкіл є центральною, - міністр

Програма опорних шкіл є центральним і надзвичайно важливим завданням для Міністерства освіти і науки. На цьому наголосив міністр освіти Сергій Квіт під час проведення брифінгу у Кабінеті Міністрів.

За його словами, мова йде не про закриття шкіл, а про створення належної мережі шкіл.

Він також висловив сподівання, що новий закон про освіту, який вже знаходиться у Верховній Раді, відкриє шлях до переходу України до профільної школи.

«Тобто кожне найменше село буде мати початкову школу, але в усіх регіонах будуть створюватися так звані «hub schools», або опорні школи, з належним устаткуванням кабінетів передусім фізики, хімії, біології, з належним кадровим складом», - зазначив міністр.

Він зауважив, що опорні школи будуть відвідувати діти з багатьох сіл, щоб мати змогу навчатись в профільних старших класах.

«Тому це у фокусі уваги нашого уряду. І на опорні школи в бюджеті закладено 200 млн гривень, але це не основні кошти, тому що ми працюємо із донорами та інвесторами, ведемо переговори насамперед із Світовим банком», - повідомив Квіт.

Міністр повідомив, що МОН має пропозиції про кредитну лінію від німецького уряду на придбання шкільного обладнання і також веде переговори з USAID.

«Тобто ми будемо залучати донорів та інвесторів міжнародних, так як це робилося в усіх пострадянських країнах. І нам наводять позитивні приклади, зокрема Молдова та інші країни. Тобто опорні школи це наш один із головних проектів на цей рік», - сказав міністр.

Він також нагадав, що в минулому році уряд виділив 100 млн гривень на придбання кабінетів фізики. У цьому році передбачається виділення 600 млн гривень, що будуть витрачені місцевими бюджетами на придбання шкільних автобусів.

«Це надзвичайно важливо для виконання нашої програми опорних шкіл», - підкреслив Сергій Квіт.

 

Освіта.ua
09.02.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Жителі Села Шульгівка
Та , ні - мова саме про закриття та скорочення. Віримо документам, а не словам. Бачимо, що колега дуже пербільшує задуми "реформаторів" сільської школи. Все значно простіше. 200 учнів в базовій школі. Із середніх шкіл в районі зробити неповні середні і одну дві середні (базові). Скоротити вчителів, чим зекономити бютжет. Звозити, якщо буде чим, учнів 10-11 класів за 15-20 км щодня в базову школу. А не буде чим, надавати за рахунок батьків гуртожиток. Ось він - рівний доступ до якісної освіти жителів села і міста. І це не вимисел. Качайте реальні документи від облдержадміністрації. Посилання на документи. Качайте архів. https://www.dropbox.com/s/9zm4ljf9bkwm6ar/oporna_sh.zip?dl=0
Алла
Кожен міністр хоче чимось прославитись на віки----А чому б не зруйнувати школи?-(згадайте білі тваринницькі комплекси , а тепер руїни по всій Україні) Залишивши молодшу і середню ланку , для опалення потрібні ті ж самі кошти. на чому економія? на зарплаті учителя, чи буде сенс молодому вчителю праювати взагалі , старше покоління тримається роботи, розуміючи , чим ближче пенсія, тим ближче межа бідності. Коли на ремонт школи виділяла держава кошти? Все за рахунок батьків.Підвезення дітей.....А про стан доріг вже страшно згадувати , може на вертольотах. Повезіть міністра по наших дорогах, даже на його шикарному авто, колеса позалишаються в ямах. А то до Європи по досвід літає, а про своє незнає. Беруться за закриття шкіл та лікарень, сільських рад, мертим селянам нічого не потрібно.А земля перейде до земельних магнатів , без населенців. Мабуть сенс у тім, що безграмотною нацією легше керувати!!!
Катерина
Шановні! Пропоную вашій увазі підбірку зразків документів, які можуть стати у нагоді фахівцям та керівникам об’єднаних територіальних громад. Зверніть увагу, що інформація постійно оновлюється! http://decentralization.gov.ua/legalhelp ‪#‎ОМС‬ ‪#‎ОТГ‬ ‪#‎обєднання_громад‬ ‪#‎децентралізація‬
Вчитель.
Черговий проект для відмивання коштів. Працюючи більше 20 років в освіті - в цьому впевнена на 100%. Жодна реформа не доведена до кінця. Так буде й з цією.
Polka
Можливо, це непогана ідея, але спочатку нехай дороги відремонтують, а тоді дітей справними і чистими автобусами й довозять. а то життя дітей буде в небезпеці.
Завуч
Для Polka: Люди добрі, ви про що?!!!!!! Наше кохане міністерство НЕ СПРОМОГЛОСЯ забезпечити дітей 4 і 7 класів підручниками, про нові підручники для 5 і 8 класу ВЗАГАЛІ мовчать! А наскільки критична ситуація з нинішнім 11 класом!!!!! А тут вони запускають нове фентезі ((((( І мета цієї реХворми ОДНА - ЗНИЩИТИ СЕЛО!!! Хто працює простим сільським вчителем, той мене ПІДТРИМАЄ не лише двома руками, так само і батьки, які з жахом перепитують чи це правда, що по освіту старшої школи потрібно буде посилати дитину, як колись чумаків по сіль... З однією лиш різницею, що тоді шлях був битий... Висновок один: Програма Дебілізації нації продовжується (((((((((
Коментувати
завуч
Дуже багато говорять про опорні школи,а де можна побачити проекти цих шкіл?Скільки учнів у них вчитися буде? З якого класу починатимуть? Я знаю,що в деяких міських школах і так навчання в дві зміни, а тут ще наші сільські!!! Мабуть потрібно поверхів із дев’ять,щоб усіх вмістити. Будівництво на роки...Якщо це тільки старші класи, то деяких кабінетів (географія,музика та ін.) в таких школах взагалі не потрібно,програми вичитуються в середній школі.А вчителям середніх класів,їм оснащувати кабінети не потрібно? Може винесіть цю інформацію на обговорення, а люди все вирішать.
учитель
У нас уже був досвід із міжшкільними факультативами. Наша влада шукає все нових і нових способів відмивати кошти? Чому закон про середню освіту приймають ті, хто не знає, що це таке? Коли ж запитають вчителів середніх шкіл, які мають величезний досвід і можуть ним поділитися, як вирішити проблеми середньої освіти? Мало того, що переклали на школу вступ до вишів, то тепер ще хочуть, щоб учитель середньої школи і спеціалістів готував, а для чого тоді стільки вузів? щоб продавати дипломи?!!!
Віталій
Черговий проект з відмивання коштів. Для більшого пафосу запозичуємо нову термінологію, слухаємо про рівень цих шкіл і про зарплати працівників. Цікаво, мінстерство економічний ефект прораховувало від такого реформаторства? Чи головне грошики перегнать під пафосну ідею. "Створення належної мережі шкіл"? Мережа шкіл ніби у нас є. Вона потребує раціональної оптимізації, модернізації, адаптації під нову модель освіти а не створення. Для цього потрібно провести економічні обрахунки, подивитись, що доцільніше, закривати двохповерхову школу із спортзалом та возити дітей в іншу чи можливо дешевше її утримувати. Можливо залежно від наявної мат бази сформувати мережу профільних шкіл за напрямками а не 1 як вимагає департамент і ту в якій діти керівника навчаються? Цікаво, самі реформатори результат діяльності уявляють, чи тупо запозичається чиясь ідея без обгрунтування, щоб підзаробить. можливо вже пора трохи чиновників міністерства скоротить? А на їх зарплату учням харчування організувать.
Artem
Название нужно другое: "Программа по централизованному отмыванию денег є приоритетною"
вчитель
Цікаво, що в народі ваші «hub schools» уже влучно перейменували в "хап-школи".
Valko
Опорні школи робити потрібно, це було би класно. В районному центрі є 2..5 шкіл, одна спеціалізується на історії і правознавстві, одна на біології і хімії... Звичайно і молоді амбіційні вчителі будуть робити свій вибір. Батьки у свою чергу дітей спрямують у відповідний заклад. Я про таке мріяв років 10 назад. Зараз, коли про це оголосили, зрозумів, що нічого не буде. За два роки міністерством оголошено безліч нововведень і нічого введеного до цього часу. Шановні колеги, ви маєте свої конспекти, свої методики, прекрасних дітей - давайте пропустимо ці лякалки і будемо далі працювати, таке наше призначення.
наталія
Опорні школи не зможуть існувати, бо нема доріг та й село вимре без школи.
Голосzнароду
Мені цікаво спостерігати, а непричетному іноземцю було б дивно спостерігати за тим, як освітянська громада виступає проти створення сучасних супершкіл. А всьому є причина : більшість вчителів упевнені, що для них не знайдеться робочого місця в новій школі, і ще вони не знають, по скільки будуть продавати начальники відділів освіти робочі місця в таких школах, тому і так активно протестують.
учитель
Для Голосzнароду: А голос народу пробував працювати у 13 класах одночасно за п’ятьма навчальними планами? наступного року очікуємо ще один.
Іванна
А голос народу пробував їхати в розбитому і холодному шкільному автобусі по бездоріжжю 30-40 хв в школу та додому? З якою головою ще й домашні завдання дітям виконувати, якщо додомі вони потрапляють не раніше 16.30?
Коментувати
ххх
Квіте! Пішов би ти у відставку! Всі діти повинні мати рівні права у доступі до освіти, а не лише обрані! Якщо у МОН так багато коштів, то чому ти наполовину скоротив число учасників Всеукраїнських олімпіад після 55 років їх повноцінного проведення? Чи, можливо, відмажешся, що це зробив не ти, бо сховався за спідницею т.в.о. міністра Совсун, яка до освіти має відношення лише як невістка чи то директорки, чи завучки школи?
людина
«hub schools» з належним кадровим складом???????? а зараз у школах неналежний кадровий склад?????????? а який тоді кадровий склад у МОН: належний чи не дуже чи не зовсім належний......
Ух
Чем дольше у нас министром Квит, тем больше я люблю Табачника.
АНТОН
Когда говорит наш главный чиновник от образования, создается впечатление, что он бредит... Опорные школы с молдавским ноу-хау? А чем они отличаются от нынешних образовательных округов? А почему не опыт Финляндии или Сингапура? Что даст несколько школ-хабов для большого региона? Очередная показушная деятельность в стиле бестолковой профанации профильного образования (особенно в сельской местности), беспросветной эпопеи с учебниками, разгулом псевдонаучных идей в институтах образования и АПН, коррупционных конкурсах из серии "В мире животных"... Да сократите или ликвидируйте этот пласт чиновников от образования - департаменты, управления, отделы. Дайте контрольные функции в руки родителей. Сократите на 70% объем школьных программ и на 30% количество учебных предметов. Дайте возможность учителю работать с детьми, а не быть заложником административно-совковой системы...
НАТАЛЯ
Для АНТОН: Підтримую на 100000000000!
упс
Для АНТОН: "Сократите на 70% объем школьных программ и на 30% количество учебных предметов...". Вперед к отупении нации товарищи !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Голосzнароду
Для упс: Да скорочення кількості навчальних дисциплін і об’ємів шкільних програм призведе до суттєвого скорочення вчителів, тому проти цього будуть і вчителі, і чиновники, в яких ті купували робочі місця. Ось чому так важко реформувати систему освіти, тому що робочі місця там являються приватною власністю.
Коментувати
Леонідович
"Уряд виділив 100 млн гривень на придбання кабінетів фізики." Якби вони че їх на це витратили, булоб добре. Якби ще ефективно витратили, булоб ще краще. (700 грн - вольтметр, 200 грн - динамометр. Це оптові ціни? Вони в есятки разів завищені). При таких схемах і на 600 млн не багато якісних автобусів можна купити.
Макаров
Для Леонідович: Термометри - по 90 грн ( в магазині - точно такі по 6 грн)
Миколка
навіть на дурних термометрах і там вкрали, прикро.
Отож
Мені цікаво а скільки кабінетів фізики хоч щось отримали? І де вони: В Києві чи в обласних центрах?
Коментувати
Zinger
Пане міністр! Робите правильно, але буде Вам не солодко. Ми вже побачили, що наше ВР як той флюгер( лоббісти): куди вітер дме туди і повертається. Будь яку корисну реформу Ляшко загавкає та закукарікає і свій же уряд опаскудить. Той хто кричить про кінець нашим школам думає не про учнів, а про своє нагріте місце( директори).
арго
Для Zinger: це ви про себе?
петрович
В Покровському районі вчителів і батьків навіть не ставлять до відома, що саме буде робитись. Місцеві царі в змові з відділом освіти "натихаря" без всяких конкурсів ділять школи, укомплектовують і без того вже забезпечені школи приладами і підручниками. В інших школах по 3-5 підручників 4, 7 кл на клас. В так званих опорних школах вчителі залишаються ті самі, ті, які землі свої віддали в користування царю і тим самим тримаються в школі. В школах, які хочуть знищити, залишаються досвідчені вчителі. Я, як батько, НЕ ХОЧУ, щоб предмети викладали вчителі-заробляки. Моїй дитині потрібні вчителі, які дійсно навчають в завжди можуть навчити.
Коментувати
учитель
Це кінець українським школам. Геть Квіта і його поплічників, банду геть!
Zinger
Для учитель: Це не кінець українським школам, це кінець радянській системі освіти, марнотратній, безглуздій і заполітованій!
Антонина
Це ж уже було у 60-і роки. Моя сестра ходила у 10-11 класи в сусіднє село за 7 км. До цього часу з жахом згадує! Яке навчання, контрольні, коли з 5 години ранку долаєш дорогу до школи! Пройшло 50 років, і ми повертаємося назад. Прикро!
Emvina
Я вже писала, що зараз на підвоз учнів із сусідніх сіл не вистачає грошей на пальне. Шкільний автобус є, а палива немає.А через два роки треба буде везти не у сусіднє село,а у район. Ідея може і прогресивна,але не в нас,де все впирається у брак коштів.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!