Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти У МОН доопрацювали законопроект про освіту
У МОН доопрацювали законопроект про освіту

Міністерством освіти і науки проведено роботу з доопрацювання проекту закону «Про освіту»

У МОН доопрацювали законопроект про освіту

Міністерством освіти і науки проведено роботу з доопрацювання проекту закону «Про освіту». Доопрацьований документ оприлюднено на сайті Верховної Ради.

У МОН зазначають, що законопроект доопрацьовано з урахуванням зауважень і пропозицій, висловлених під час засідання парламентського Комітету з питань науки і освіти, яке відбулося 25 листопада 2015 року.

Також в освітньому відомстві зазначають, що метою прийняття нового закону є створення та запровадження дієвого механізму реалізації, охорони та захисту конституційного права людини на освіту, а також забезпечення законодавчих гарантій підвищення інвестиційної привабливості системи освіти, спрямованих на економічне зростання і культурний розвиток країни.

За розрахунками Міносвіти реалізація закону потребуватиме додаткового бюджетного фінансування у розмірі 300 млн грн. Також документ містить норми, що дозволяють раціональніше та ефективніше використовувати щорічні видатки на сферу освіти.

Проектом закону передбачається, що держава забезпечуватиме бюджетні асигнування на освіту в розмірі не меншому 7% ВВП. Разом з тим, чинний закон «Про освіту» встановлює норму асигнувань в межах десяти відсотків національного доходу.

Відповідне зменшення асигнувань у Міносвіти пояснюють реальною економічною ситуацією в Україні, а також відповідністю обсягам фінансування освіти протягом останніх десяти років.

Запровадження 12-річної програми для здобуття повної загальної середньої освіти заплановане на 2018 рік.

Сертифікація педагогічних працівників після прийняття законопроекту стане неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти. Передбачено, що механізм сертифікації вчителів включатиме перевірку знань (тестування) з предмета і педагогічної теорії, а також перевірку педагогічної майстерності вчителя.

Тестування вчителів проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою. Її робота буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників.

Також буде запроваджено проведення ЗНО для випускників 9-х класів та зовнішнє оцінювання по завершенню базової та профільної середньої освіти.

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що прийняття нового закону «Про освіту» сприятиме створенню системи освіти нового покоління, яка забезпечить умови для здобуття освіти всіма категоріями населення, а також сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості.

ОЗНАЙОМИТИСЬ ІЗ ЗАКОНОПРОЕКТОМ

Освіта.ua
12.01.2016


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Просто учитель
Реформу треба починати, на мій погляд, з трьох основних моментів: 1) з початкової школи. Саме в початковій школі дитину повинні навчити азам. Причому, не тільки читати і рахувати, а навчити дитину цілепокладанню, узагальненню інформації, пошукам головного, встановленню причинно-наслідкових зв’язків тощо. Акцент обов’язково повинен робитись на розвитку розумових здібностей. А це неможливо без вправ на логіку, критичне мислення. Треба вчити дитину вголос висловлювати свої думки та відстоювати свою точку зору. Не зайвими будуть завдання "вивчити напамять". З таким багажем дитині буде легше вчитися в середній школі; 2) дозволити школам брати на роботу спеціалістів без педагогічної освіти (фізиків, хіміків, філологів, математиків, біологів). Педагог - це, по-перше, покликання, а вже потім - освіта. Одиниці хороших батьків або матерів мають педагогічну освіту. Ну а про дітей учителів і казати нема чого); 3) прибрати рейтингування шкіл за будь-якими показниками, окрім результатів ЗНО.
123
Снова коррупция. Сейчас 8 раз в году администрацию нужно благодарить за возможность работать. Аттестация - заплати. Комплектация - заплати. Нагрузку, кружки, факультативы не дают, а продают. И снова оценивать работу учителя будут представители школы. 1,5 - 2 ставки имеют те, кто хорошо благодарит. А работать серьезно необязательно. Зачем нам такие реформы при мизерной зарплате?
Ротшильд
Для 123: А как сменить администрацию? Если бы нашелся смелый и подставил ей меченые купюры, с диктофоном, со скрытой веб-камерой, с публичным освещением события.. 2-3 таких резонансных дела - и они бы боялись торговать часами и возможностью работать.
Коментувати
мнвк
Така модель працює у американській школі у якій виділяють три основних напрямки навчання в старшій середній школі: академічний, загальний та виробничий (трудовий). Академічний — підготовка до вступу у ВНЗ здійснюється за збагаченими програмами; загальний — орієнтує учнів на вступ до середніх навчальних закладів; виробничий — для учні, які планують після закінчення школи влаштуватися на роботу (фактично учень отримує спеціальність). Вибір навчальних програм і предметів для американських старшокласників супроводжується можливістю вибору додаткової професії (професійна освіта), яку можна здобути за шкільною партою. Усім старшокласникам пропонують освоїти якусь нескладну професію – будівельника, ремонтника автомобілів, секретаря, кулінара та ін. Чимало таких курсів організовано великими фірмами, які так готують собі кваліфікованих працівників та роблять недорогу непряму рекламу.
мнвк
В старшій школі може здійснюватися профільне навчання за різними напрямами і, можливо, професійним. Нехай учні три дні вивчають базові предмети, а інші два дні – предмети за вибором, Якщо старша школа буде існувати як задумано в проекті закону то вона лише на папері буде профільною. Наприклад, 2 учні школи хочуть вивчати хімію. А чи буде в цьому ліцеї окремий профіль для них?, Знову скажуть, що профіль ми не можемо відкрити із-за недофінансування. Школа має забезпечити профільне навчання кожному учню відповідно до його нахилів, здібностей, потреб, і навіть, якщо один учень забажає вивчати поглиблено один предмет ми маємо йому це забезпечити. В старшій школі також можна здійснювати професійне навчання: в школі учні ошколі учні отримують повну загальну середню освіту, а в закладах професійної освіти – професійну. На цьому етапі учні будуть здобувати найбільш поширені професії: маляра, штукатура, водія, тракториста, продавця, офіціанта, кухаря, тощо. Можливо отримати професію навчаючись на...
Колега
Для мнвк: Профілізація старшої школи повинна здійснюватись не за навчальними предметами, а за галузями (педагогіка, охорона здоров’я, машинобудування, будівництво, юриспруденція, легка промисловість, харчова промисловість, мистецтво, спорт, сільське господарство, енергетика і т. д.) або ж за технологіями обробки матеріалів, інформації з можливістю отримати професійної підготовку на прикладі основних професій цих напрямків.
Коментувати
мнвк
У проекті Закону про освіту закладена норма, яка збільшує видатки на освіту. Так, передбачено, що близько 60% учнів не підуть у старшу профільну школу, а після закінчення 9 класу здобуватимуть повну загальну середню освіту у професійних НЗ. Цим учням портрібно платити стипендію, забезпечити проживання у гуртожитках, харчування, оплатити працю вихователів. А тепер, подумайте, чи відправлять батьки своїх дітей навчатися в інше місто і чи довірять їх професійним закладам. До 18 років дитина має проживати у сімї. У професійних закладах навчатимуться діти з слабкими знаннями, з проблемами у поведінці. Чи зможе заклад гарантувати батькам гідний догляд і виховання дитини. Проблема: діти у 15 років не можуть визначитися з вибором професії. Інша проблема - це МТЗ нинішніх ПТУ, які повинні надавати професійну освіту. Чи зможе вона покращитися, якщо держава витрачатиме колосальні кошти на стипендії, харчування та гуртожитки, які мають збільшитися тому, із-за термінів. Це лобіський закон від ПТУ.
Колега
Для мнвк: Пілтримую на всі 100%. Хоч хтось зрозумів сутність цього проекту закону. Завдання загальноосвітньої школи надати молоді повну середню освіту та підготувати до свідомого вибору професії та забезпечення первинної професійної підготовки. Навчання в ЗШ повинно завершуватися ЗНО за результатами якого здійснюється вступ до професійних навчальних закладів різного рівня. ЗНО після 9 класу недоцільне.
проти
Для мнвк: Чому Ви думаєте, що у професійно-технічних навчальних закладах навчаються діти, які мають середній рівень знань?Для наших дітей це один із способів самовираження та розуміння себе, а коли вони сидять на шиї у батьків до 18 років, вони не цінують працю, не поважають батьків, бо є пристосуванцями.
Коментувати
Олекса Позняк
Районовська мафія знову при ділі. Готуйте учителі торби та конверти. Лілька Золота Ручка рехворми проводить
Великий Бах
Якщо змінити упаковку, якість зіпсованого товару не зміниться.
Великий Бах
P.S. Зіпсований товар - нинішня система освіти України.
Коментувати
дід Сашко
Це ж як тепер буде? Атестація зберігається (нова назва-Перевірка педагогічної майстерності) + сертифікація (перевірка знань з предмета + перевірка знання педаг. теорії) КЛАСНО !
Микки Маус
"Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою."Как интересно! Педагогические работники, которые сейчас решают свои проблемы за деньги, как то: покупка категории, привилегии на работе за материальную подпитку начальства и т.п., такие работники будут продолжать в том же духе - все за деньги, а нормальные, достойные учителя не получат сертификат.
Родион
Для Микки Маус: Продавцы остались прежние, покупатели те же, а вот тарифы возрастут. Не в этом ли цель всех реформ?
Коментувати
Филип
Как они уже заебали с этой бумажной учетностю! Одни бумаги, бумаги и бумаги! Нахрен тогда выпускать тысячи некомпетентных учителей вузами? Или учится необязательно в вузе, только сертификация и ты -педагог?
это как же???
Для Филип: "они уже заебали" Вы же Филип
Коментувати
Выльям Клей
А нам що перевірок мало: Від начальстві, відділу освіти, так ще й сертифікація і вчитуючись в як воно буде проходити , то це якась ,,, бо це нове трансформоване в щось не зрозуміле.
Родион
Чи не логічно, щоб члени комісії з перевірки педагогічної майстерності з директором на чолі спочатку самі пройшли таку перевірку?
учитель
Для Родион: Чому МОН іде проти волі батьків і вчителів, які не хочуть 12-річної освіти. Це марна трата часу і державних коштів. Що ж це за економія? Пенсії і зарплати обкладаються податками, а тут профукуються зайві мільярди на 12 років навчання дорослого населення. Дебіли!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!