Osvita.ua Середня освіта Нова програма з інформатики для 5-9 класів
Нова програма з інформатики для 5-9 класів

МОН затверджено програму з інформатики для учнів 5-9 класів, які вивчали інформатику в 2-4 класах

Нова програма з інформатики для 5-9 класів

Міністерством освіти і науки затверджено програму з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчали інформатику в 2-4 класах. Програмі також надано гриф МОН. Відповідний наказ підписано першим заступником міністра Інною Совсун.

Розробники програми зазначають, що в основу навчального курсу покладено розвивально-компетентнісний підхід, який передбачає розвиток мисленнєвих навичок і формування предметних і ключових компетентностей.

Також зазначається, що завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів знань, умінь і навичок, які нададуть їм можливості створювати інформаційні моделі та опрацьовувати їх у програмних середовищах, здійснювати пошук відомостей із використанням пошукових систем, використовувати засоби ІКТ для організації співпраці, працювати з інформаційними системами тощо.

Курс «Інформатика» розрахований на 245 годин і має вивчатись у межах інваріантної частини навчального плану. У 5-7 класах загальна кількість годин курсу складатиме 35, у 8-9 класах – 70 годин.

Програмою передбачено послідовне ускладнення навчального матеріалу кожної з названих вище змістових ліній та умовне виокремлення двох змістових рівнів.

На першому рівні (5–7 класи)має бути продовження розпочатого в початковій школі ознайомлення з базовими поняттями курсу. Другий рівень (8 – 9 класи) передбачає формування предметних та ключових ІКТ-компетентностей.

«Добираючи та створюючи компетентнісні задачі, вчитель має враховувати, що в 5–7 класах опрацювання даних учнями повинно здійснюватися за допомогою однієї технології або в одному програмному середовищі, у 8-9 класах – кількох технологій або в кількох середовищах. Також у компетентнісних задачах для будь-яких класів слід обов’язково передбачати розвивальний компонент», - зазначають автори програми.

Передбачається, що вчителі також можуть вибудовувати найбільш прийнятний для конкретного навчального закладу або класу підхід до навчання. Запропонована кількість часу на вивчення кожної теми також є орієнтовною, учителі й автори підручників можуть змінювати її у межах до 15%.

Новою програмою також визначено перелік програмних засобів, необхідних для впровадження курсу з інформатики, зміст навчального матеріалу та вимоги до навчальних досягнень учнів, а також орієнтовний перелік базових компонентів компетентнісних задач.

Регіональним департаментам освіти і науки доручено забезпечити необхідні умови щодо реалізації змісту навчальної програми.

Освіта.ua
04.02.2016


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель інформатики
Інформатику в школі потрібно вивчати. Але робити акцент не на програмуванні, а на інформаційно-комунікаційних технологіях. Адже всі сучасні престижні професії вимагають компетентностей в таких сферах, як офіс, графіка, мультимедіа... На жаль, думки міністерства (і тих осіб, хто пише навчальні програми) не співпадають з реальністю, чи можливо там серед самі програмісти сидять? Не знаю... Але навчання інформатики у 5 класі за чинною програмою програмою, без державного забезпечення підручниками, нових НКК (бо старі на ладан дихають) навряд чи буде на користь якості освіти.
Програміст зі стажем
Вважаю предмет "Інформатика" в школі не потрібним. він є штучним, надуманим. таким, що не має практичного виходу. Програмістами в житті стають зовсім мало людей, тут потрібний талант, решта - баласт. Для освоєння користувацьких програм достатньо місячних курсів. Роботу з комп’ютером, інтернетом діти нині освоюють ще в дитячому садку (без вчителів). Врешті ми не вивчаємо в школі предмет "Пральні машини". Я вже не говорю про всю "кашу", яка заварилася і не знаходить результату. Чи може ми не знали, що комп’ютери застаріють через 5 років, що їх треба обслуговувати, що потрібне ліцензійне програмне забезпеченяя і т.п.? Ми продовжуємо гратися в інформатику, витрачаючи величезні державні кошти, які так потрібні для елементарного і необхідного забезпечення навчального процесу.
Otto
Для Програміст зі стажем: +
Коментувати
111
Про інформатику для 5 класів у 2016/2017 н.р. Згідно "Переліку навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників", частини "Додаткові підручники та навчальні посібники", наразі є 2 посібники, прописані у листах ІМЗО та МОН за 07-08.2016: 1) навчальний посібник «Зошит-конспект з інформатики. 5 клас» Коршунова О.В., Завадський І.О. ВД «Освіта» (дивитись на http://yakistosviti.com.ua/uk/Serednja-shkola-Informatika та http://itknyga.com.ua); 2) Інформатика (підручник) 5 Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В., Генеза. Про підручник колективу Морзе читайте на http://inf5-m.blogspot.com, хоча про цей документ у "Переліку" не йдеться. Є ще електронний онлайновий підручник Завадського (http://itknyga.com.ua). Усі підручники відповідають новій програмі 2016 року, але є платними, про що МОН скромно мовчить.
Марія
То у вас ще суперкомп’ютери! А як вам з оперативкою 128?????
Віктор Берещанський
коли комп має 512 мб оперативки і мищки з колесиками, то шановне мінісерство прийди та навчи дітей, а ще Курс школу поведіть без інтернету. Це так само як навчити керувати автомобілем на возі з кіньми. програму вони придумали... Візьміть лінукс та розробіть краще безкоштовне ПЗ, от тоді будемо вдячні, а так вибачте візьміть вашу НОВУ програму і учіться самі як треба з ПК працювати. Ви промоніторте забезпеченість шкіл, а не задовбуєте горою совдеповських звітів
Світлана
Програму написали, а про підручники забули. Жах. Якими підручниками забезпечили школи, то і за такими і будемо читати предмет. На інформатиків у школах навісили все що тільки можна за спасибі. А гроші у нашій державі отримають ті самі верхи. Зарплату платіть достойну. Щоб кожен із них попрацював у школі хоч місяць у шумі і за копійки, тоді б нам доплачували б ще за вредність. А ми репетуємо що нам не платять за обслуговування. А навіщо? У нашій державі пишуть закони одні, а на місцях роблять інші, аби не платити. Як і за кабінети неплатять. А навіщо? Прийдуть перевіряючя і почнуть шукати щоб копійчину здерти з нас. А знайти можна. Держава про нас забула. Ні компютерні класи непоновлюе ні програмами ліцензійними і т.д.. Користуєтеся старйом от і моліть бога щоб служили довше. Неговоря про те що і класи ділити не хочуть. Все грошей мало. От і знайди правду. Як не було її так і не буде ніколи. Поговирили тут ми усі та й далі пашемо. Нема діла до нас тут нікому. Зате перевірка за перевіркою. Ви забезпечте школи...
Михайло
Прогама з інформатики 2016 року-це ЖАХ!!!! Вона не дасть результатів. Повна відсутність методичного забезпечення(на 25 серпня 2016 не видані підручники).
Вчитель інформатики
Для Михайло: в 2-4 класах теж "постаралися". Дорозвантажувалися до того, що перекинули з десятого в четвертий клас списки і таблиці. Хоч в третьому класі, діти вчилися за іншою програмою, і теми "Текст" в очі не бачили. Щоправда, то ще не велика проблема... Питання в тому, як побудувати таблицю чи створити нумерований список у текстовому РЕДАКТОРІ WordPad на Windows XP? А в таких термінах, як "змінювання і удосконалення" тексту (редагування і форматування, чи навпаки???) Білл Гейтс заплутається... І на таких "нюансах" побудований весь курс інформатики 2-4 класу. Так, що дітки прийдуть підготовленими і мотивованими.
Коментувати
Недоліки
Порушено два основні принципи методики навчання інформатики: 1. Від простого до складного. 2. Без користувача не виховаєш програміста... Не знаю чим керувалися міністерські чиновники, коли складали дану програму, але ВЧИТИ нею дітей НЕ МОЖНА, бо не буде РЕЗУЛЬТАТУ... Тож все зводиться до: "В журналі пишемо як вимагають, а навчаємо так як потрібно." Звичайно, така "подвійна бухгалтерія" істотно знижує якість освіти, так само як відсутні підручники, застарілі програмні та апаратні засоби...
Недоліки
Дуже багато програмування, яке в житті може знадобитися не більше, ніж 5% учнів; великі розриви між однорідними темами і абсолютно відсутні логічні зв’язки; матеріал не апробовано в реальних умовах; велика кількість теоретичного матеріалу, відсутні практичні роботи...
111
Для Недоліки: Про обов’язкові практичні роботи читайте у цьогорічних серпневих методичних рекомендаціях.
Коментувати
Ego
Програму для учнів, що вивчали інформатику в 4 класі розробили, а про ПІДРУЧНИКИ забули? В підручниках 2013 року розділи "Тестовий процесор", "Алгоритми і програми" та "Проектна діяльність" ВІДСУТНІ!!! Знову все на учительські плечі?!!
Альбина
Если бы еще КТО-ТО читал то, что мы все тут пишем, и как-то прислушивался. А то помитинговали и все. А "совсуны" и прочие только пишут, к сожалению.
Сіманич Надія
А що означають рядки: учитель має створити умови для забезпечення рівня навчальних досягнень учнів, зазначеного у програмі з кожної теми. Це вчителям треба самим накупляти компютери??? Вже не кажучи чи отримують вчителі інформатики ГРОШІ за обслуговування компютерів .......................................
Пётр Витков
Вполне с вами согласен! Все ваши проблемы - это проблемы всей средней школы, да и не только.Не говоря уже о сельских школах.
Михайло Чиж
А це "достатня" умова впровадження "нової" програми з інформатики: "Українські школи мають один комп’ютер на 27 учнів" (http://osvita.ua/school/49783/) "Разом з тим, 40% комп’ютерної техніки в школах є застарілою, 13% комп’ютерної техніки є несправною, використовується неліцензоване програмне забезпечення,...." "Ось така ....ня, малята" - сказав колись дід Панас в єфірі, і мав рацію....
htfk
Для Михайло Чиж: Машина старая, работает? От хозяина зависит: ухаживает, умеет пользоваться. Выводить из строя старое оборудование, не умея им пользоваться - это можно
Михайло Чиж
Як би я не "ухаживал" за компом, яле якщо через його вік (у мене 3 шт 2004 р. випуску) на материнській платі повздуваються конденсатори, то все, амінь. Кожного дня "з нетерпінням" чекаю цього моменту.... І від уміння користуватись комп’ютером це ніяким чином не залежить.....
Максим Шакаленко
Повністю погоджуюсь з Михайлом. Як би не догляд, вони (комп’ютери) вже б давно стояли у сховищах. Навіть моє вміння тримати паяльник у руках не допомагає підняти деякі компи у школі. А що говорити про жінок, які завідують кабінетами інформатики...Так я ж вчитель, а не майстер з електроніки. Це все робиться на добровільних засадах.
Коментувати
Михайло Чиж
А чому в "новій" програмі аніслова про програмне забезпечення (рекомендоване)? Також і питання ліцензійності програмного забезпечення залишилось відкритим. Чи нас всіх офіційно підштовхують до піратства (правду кажучи, ми і так всі там)... Але ж, розробивши "нову" програму, повинні подумати і про її програмну та технічну підтримку.... Чи знов все ляже на плечі інформатиків? Мабуть, так воно і буде.... Вітаю, колеги, з черговим гемороєм!
Михайло Чиж
МММдааааа. 1) 7 клас, Алгоритми і програми, "створити модель рівномірного прямолінійного руху об’єкта" - це поняття в курсі фізики вчається в кінці 7-го класу; 2) 8 клас, Алгоритми і програми, "створити програмний проект знаходження коренів квадратного рівняння з перевіркою дискримінанта на від’ємність" - корені квадратного рівняння - остання тема алгебри 8 класу (в травні місяці) 3) 8 клас, Алгоритми і програми, "створити програмний проект, за яким будується графік лінійної та квадратичної функції" - квадратичну функцію вивчають в курсі алгебри в 9-му класі. 4) 9 клас, Табличний процесор, "провести розрахунок за математичною формулою, що містить тригонометричні функції"!!!!!!!!!!!! - тригонометрія вивчається в 10 класі!!!!! Ей, ви що там совсім з глузду з’їхали, реформатори? Ви хоть поверхнево міжпредметні зв’язки перевіряли? І це я тільки так, одним оком на "нову" програму глянув...... Жесть!!!!!!!!!!
Накипелов
До речі, декілька разів відправляли зауваження і пропозиції відповідальному. Та, як кажуь, на дєрєвню, к дєдушкє...
111
Для Накипелов: На сайті МОН було вказано адресу, на яку можна було надіслати пропозиції та зауваження. А хіба там було написано, що хтось їх читатиме?
Коментувати
Накипелов
Тупо попереставляли теми з одного класу до іншого. Тепер, знову, будуть кожного року гріти руки на друкові нових підручників... P.S. Головне, хто підписав наказ, перший заструпник міністра, геній компуторних наук соВсун. Залишилося позабирати зі шкіл допотопні компи, щоб наші діти взагалі забули про таку науку, як Інформатика.
Tetyana Lyash
Для Накипелов: Навіщо їх забирати, вони самі потроху "здихають"... Вже немає ніяких сил їх ремонтувати
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!