Osvita.ua Середня освіта Модель управління освітою є тоталітарною, - Полянський
Модель управління освітою є тоталітарною, - Полянський

В Україні запланована реалізація програми, що буде спрямована на розвиток демократичної культури в школах

Модель управління освітою є тоталітарною, - Полянський

В українській освіті, за підтримки Ради Європи, запланована реалізація 3-річної національної Програми "Освіта для демократичного громадянства і прав Людини", яка буде спрямована на розвиток демократичної культури в школах та впровадження демократичного, децентралізованого врядування в навчальних закладах.

За повідомленням прес-служби МОН, заступник міністра освіти і науки України Павло Полянський обговорив майбутню реалізацію програми з директором Європейського Центру ім. Вергеланда (EWC) Анною-Пероною Фієльштад, представником Центру ім. Вергеланда в Україні Іриною Сабор і радником Посла Норвегії в Україні Річардом Скарбороу.

Павло Полянський зазначив, що програма з розвитку демократичної культури в школах та впровадження демократичного врядування є однією із пріоритетних цілей освітньої політики Міністерства освіти і науки, оскільки з огляду на окупацію Криму та вторгнення російських військ на сході України інформація про права людини і демократичні процеси є особливо цінною для кожної школи, регіональних керівників освітою та батьків учнів.

Окрім того, за його словами, мета програми цілком відповідає нинішньому вектору реформування освіти в Україні.

"Зараз наші кроки спрямовані на забезпечення автономії школи та автономії вчителя, і ця політика має також дійти до учня. Тому в нових законах про освіту, над якими зараз спільно працюють Міністерство і громадське суспільство, ми маємо передбачити нову – демократичну модель управління освітою", - підкреслив заступник міністра.

"Адже сьогоднішня модель за суттю є тоталітарною: в ній невільні всі – учні, вчителі, директори, керівники освітою. І так більше не може залишатися", - наголосив Павло Полянський.

Він також поінформував міжнародних представників про низку змін, які запровадило міністерство з метою децентралізації та дебюрократизації освіти.

Зокрема, він зазначив, що МОН скоротило зворотну звітність від навчальних закладів у 2,5 рази, надало школам повну автономію у проведенні державної підсумкової атестації та у формуванні власних планів заходів. Учням 11-х класів надано право самостійно обирати третій предмет державної підсумкової атестації.

Також за його словами, важливо, що сьогодні активізуються батьківські та місцеві громади, аби контролювати навчальний процес та впливати на кадрові призначення на місцях.

Заступник міністра зауважив, що відмова від звичної бюрократії й звітно-контрольної функції у регіональних управліннях освітою відбувається вкрай повільно.

Учасники зустрічі погодилися з тим, що до семінарів і тренінгів програми "Освіта для демократичного громадянства і прав людини" необхідно залучати не лише учнів, батьків, вчителів, директорів шкіл, а й регіональних керівників освітою.

"Головна ідея програми саме в тому і полягає, щоб зібрати дітей, педагогів і керівників з усієї України для діалогу та співпраці. Демократична модель управління освітою працюватиме лише тоді, якщо до її впровадження будуть долучені всі учасники освітнього процесу", - зазначила директор Європейського Центру ім. Вергеланда Анна-Перона Фієльштад.

Планується, що програма охопить 120 шкіл у всіх областях України. Для учасників навчально-виховного процесу, а також представників громадськості та місцевої влади будуть проведені тренінги і семінари з метою інтеграції принципів демократичного громадянства в навчальний процес та в систему управління освітою. Програмою додатково передбачена підготовка місцевих тренерів та методистів з метою підвищення її результативності.

Освіта.ua
24.04.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
TinaT
Звітно-контрольні функції зменшаться на місцях тоді, коли саме Міністерство припинить паперову тяганину!!!
Натэл
Мало того, что армия чиновников сидит на шее у нищего учителя, выполняющего их придумки , так еще и родительские громады рулить будут. Вы давно родителей вживую видели? Они ведь разные бывают( как и учителя, конечно): с разным моральным, культурным и образовательным уровнем. Представляю, с каким удовольствием некоторые " батьки" будут учителю рассказывать, какие ему оценки ставить, как учить и так далее. А по какому праву? Наоборот , нужно сделать все, чтобы учитель не зависел ни от родительских денег на школу, ни от репетиторских занятий, и занимался только учебным процессом. Тогда уменьшится эта скрытая коррупция в школах по завышению оценок и прочее. Хотя бы уменьшится.
Шиншилла
Для Натэл: Верно все. С директорами-взяточниками, которые никак не могут устоять перед тем, чтобы "не брать" от родителей, школа превратится в учреждение, где останется администрация, часть детей и их родители, а учителя все разбегутся.))
Коментувати
Учитель
Цікаво, що добродій Полянський щойно це зауважив! А чому так пізно?! Не знаю, може Ви і хороший, і пухнастий, та нам від цього не легше! Так, система управління -ТОТАЛЬНА, АВТОРИТАРНА...Школи перетворилися на окремі удільні князівства директорів - самодурів, де вагу і слово мають лише їхні родичі - дружина, діти ... (І годин побільше для них, і категорії, і звання). Кажете, чого мовчали! Не мовчали! А як тільки розкрили роти, то одразу і "професійні" перевірки, і звинувачення у непрофесіоналізмі... Та що там говорити, народ! Всі все знали, знають... Треба єдності у колективах, щоб з цим лихом боротись !Будемо кришити лід!
Шиншилла
Для Учитель: Как это верно - про удельные княжества директоров-самодуров, которые в течении многих лет добыли себе все, чтобы быть обеспеченными на старость лет, а их родственники - каста неприкосновенная.
Коментувати
Іра
Нехай спочатку придумають адекватні питання на ЗНО, а потім вже говорять про демократизацію культури освіти!!!!
Натэл
"Активизация" родительских и местных " громад" в управлении образованием не всегда есть благо, по моему мнению, каждый должен заниматься своим делом. На каком основании они должны контролировать назначения и учебный процесс? В чем это будет выражаться?
Гарфильд
Для Натэл: Да батьки уже давным-давно контролируют процесс в той или иной степени. Администрация часто идет на поводу скандальных родителей, родителей со связями там, наверху, родителями, которые спонсируют школу. А учитель здесь всего лишь обслуживающий персонал, за исключением учителей - бывших сотрудников Гороно и прочих контор. Верно?
Натэл
Вот и я об этом. Что ни придумают, все на потребу толпы, все на дешевом авторитете.
Коментувати
1
Які семінари, які тренінги, який діалог - що за брєд. Товариш полянський не один рік протирає штани в міністерстві. Що змінено кардинально в освіті на краще? Як надсилали рекомендації та листи, жорстко регламентуючи роботу школи, від яких на пів кроку ні-ні, то так і продовжують. Школа від директора до вчителя залишається залежною від усього і усіх. Єдине, що дійсно революційне ввели - так це ЗНО - як вступні іспити. Так і його спаганили, перетворивши вже в якийсь аналог ЕГЭ. Нема просвітку в освіті...
якщо десятки років
модель управління освітою була ТОТАЛІТАРНА, то звідки візьмуться інші управлінці? З тих, хто відправляв дітей на заходи, що проводила ПР? Чи з тих, хто виховувався тоталітарними "керівниками"? Чи з тих, хто при нестачі коштів на фінансування закладу став "добрим господарником" завдяки батьківським кишеням, спровокувавши таким чином нерівність стартову для всіх категорій населення. Що маємо? Маємо стартову НЕРІВНІСТЬ, яка потягне за собою дещо інше, аніж розбудову цивілізованої держави. На жаль.
Бєлий Володимир
ЯКЩО "до семінарів і тренінгів програми "Освіта для демократичного громадянства і прав людини" БУДУТЬ (автор коментаря) залучати не лише учнів, батьків, вчителів, директорів шкіл, а й ТЕПЕРІШНІХ (автор коментаря) РЕГІОНАЛЬНИХ КЕРІВНИКІВ освітою", то точно НІЧОГО дійсно реформаційного досягти не вдасться. Звісно, що не всіх маємо сприймати як ретроградів, але ОТЕ "сьогоднішня модель за суттю є тоталітарною" тримається саме на керівниках базового рівня. Педагоги та учні швидко перейдуть на нові рейки, якщо ТЕ зробить по-справжньому їхній керівник. Життя існує саме за такою "формулою": риба не лише "гниє з голови", а живе так як спрямує голова. То лише у системі, котра визнає, що "злочинність перемогти не можна, а тому її потрібно очолити". У сотнях країн світу давно про цю "біду" забули, бо загнали злочинність у далекий глухий кут. На відміну від тих, хто досі тримається кремлівських орієнтирів. До речі, й у нас, в Україні. Поки що.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!