Osvita.ua Середня освіта Освітніх чиновників позбавлять функцій контролю
Освітніх чиновників позбавлять функцій контролю

Місцеві органи управління освітою позбавлять контролюючих функцій шляхом зміни законодавства

Освітніх чиновників позбавлять функцій контролю

Новий законопроект "Про освіту" передбачає докорінну зміну у взаємодії управлінь освіти місцевих органів влади з навчальними закладами, що зменшить їх вплив та тиск на школи. Про це заявив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Юрій Кононенко під час засідання Громадської ради МОН.

Зокрема, Кононенко повідомив, що керівництвом Міністерства освіти і науки було зроблено значні кроки щодо припинення засилля паперотворчості вчителів та скасовано низку нормативних актів, якими зменшено звітність місцевих органів управління освіти орієнтовно на 1,5 тисяч показників.

За словами Юрія Кононенка, управління освіти повинні виконувати сервісну функцію, тобто створювати умови для роботи навчального закладу, а сьогодні, окрім зазначеної функції, вони виконують ще й контролюючу.

Як відомо, Міністерство освіти і науки неодноразово зверталося до органів управління освітою, керівників інститутів післядипломної педагогічної освіти та керівників методичних кабінетів з вимогою забезпечити дотримання принципів педагогічної свободи вчителів, однак освітні чиновники ігнорують звернення профільного міністерства та продовжують практику покладання на вчителів невластивих їх професії функцій.

Освіта.ua
23.12.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Игорь Соломонов
Ця влада, тільки пише і обіцяє, але нічого не міняє
марія
шановні! поясніть чи можна буде дозакати підручники на 7 та 4 класи на слідуючий рік
Director
Шановний МОНе! Дайте, будь ласка, посилання на документ, яким скасовано, як ви пишете, "низку нормативних актів, якими зменшено звітність місцевих органів управління освіти орієнтовно на 1,5 тисяч показників." Якщо такого документа не існує, якщо це просто ПОПУЛІЗМ, то ми будемо вимагати від вас звітності на Майдані.
ЗМІНИ?
Перевірки йдуть повним ходом, як писали десятки звітів, так і пишемо, методистів управління як було більше 20 - жодного не оптимізували, вимагали готувати кучу паперів на атестацію - ще добавили... ДЕ ЗМІНИ?
Nadiya
Для ЗМІНИ?: А свято де?!...
Вікторівна
Таке враження, що МОН видає накази, а місцеві органи управління освітою і методкабінети їх тупо ігнорують. Може МОНу варто перевірити як виконуються їх розпорядження?
Коментувати
Павлович
1.Ну хіба важко СТВОРИТИ, ОПРИЛЮДНИТИ і ЗАТВЕРДИТИ НАКАЗОМ звичайний перелік звітів?! Можна за напрямками і помісячно їх відсортувати (для статистики- наприклад 5 звітів , для МОН- 10 звітів, для РВО- 2 звіти). 2.Всі конкурси проводити ТІЛЬКИ по БАЖАННЮ (влаштуйте для міністерства конкурс з культуризму:)- і без звітів. 3. "Зоопаркові" платні конкурси насаджують силоміць, а хто коли поцікавився, КУДИ йдуть "благодійні" внески і КОГО і ЩО фінансує благодійний фонд.
Nadiya
Для Павлович: Ви знаєте , вчора мене дуже розізлила "роздача" місць на цілком пристойному за духом і корисному для дітей мистецькому конкурсі. І методистів там і близько не було. Жалію. Тож хватає "ценителей" і без них. А от про "зоопарк", а в нас кажуть "звіринець"-згодна, і за Ваш П.1-двома руками "за".
Коментувати
Александр Каенко
Колеги, може, хтось бачив перелік отих скасованих нормативних актів, всі "1,5 тисяч показників"? Якщо знаєте, де це є, - скиньте посилання або вихідні дані документа. Бо здається мені, все це, даруйте, - чергова популістська брехня.
Іван
ДЛЯ ВСІХ! Шановні колеги! Шкода вас всіх. І тих, кому не пощастило з керівництвом. і тих, кому не зустрівся на шляху методист - порадник. наставник. Ми так легко купились на солоденькі листи пана Полянського про педагогічну свободу. А що ж відбувається насправді? Скільки інститутів "під дахом" МОН. І всі вони ініціюють конкурси, проекти. експерименти. Невже у ваших районах ще щось можуть додати методичні кабінети чи адміністрація школи? Їм би виконати все,що зверху надходить. А ми поливаємо один одного багнюкою. Колеги, схаменіться. І згадайте, що ми вчителі. І ніхто від нас не вимагає більшого, ніж просто любити свою роботу і виконувати її так, щоб діти та їх батьки нам дякували.
Шиншилла
Для Іван: Отчетность и бумагомарательство убивает творчество и желание работать. Просто удивительно, как учителя и их завучи успевают все провести: и конкурсы, и проекты, и соблюсти кучу формальностей только для того, чтобы существовали чиновнички, тихо попивая кофе. Мне кажется, высокомерие чиновников от образования и погубило их.
Коментувати
Цаца
Начальник департамента образования РАЙОНО в г.Одессе С. В. Амелина - бесполезнейший чиновник.
Nadiya
Для Цаца: Проживаю далеко від Південної Пальміри - на самому півночі України, тому не можу знати пані С.В.Амеліну, зате по коментарях маю певну думку про Вас, Цяця. Як же легко Вам навішувати ярлики іншим, а чому ж Ви не на керівній посаді?
Арнольдовна
Nadiyа, разве секрет, что чтобы стать и быть руководителем, нужно иметь или связи, или деньжища, а лучше и то, и другое. По-моему, это длится с 1918 года.
от-от
вот именно! хотя менталитет такой не только с 1918 года, если заглянуть поглубже в историю... обычай у нас такой - с приходом новой власти менять окружение...
Коментувати
Учитель
Мої слова - не коментар, скоріше пояснення для деяких тут так званих "знавців" освітньої системи. Освітні чиновники - це не методисти, а інспектори, тобто державні службовці. Немає чого знову лити бруд на методистів. Вони до даної статті ні до чого.
в надії на зміни
Для Учитель: У нас кілька методистів є саме державними службовцями. То як в цьому випадку?
в надії на зміни
Для Учитель: Чому бруд? Вчителями висловлюються свої погляди на роботу всієї управлінської системи, частиною якої є методисти управління освіти. Якщо користі від них менше, ніж негативу, то варто над цим задуматись. Відношення формувалось не один день. Вряд чи вдасться змінити думку педагогів. Змиріться. Аналізуйте.
критикант
А що на них бруд лити? Вони й без того дискредитували себе, немов би педагоги, але часто без досвіду і здобутків, немов би методисти - але нічого нового порадити не можуть. Немов би інспектори - але далі як в паперчики не бачать. Немов би бюрократи - але насправді нездатні до системної роботи. Вас не декілька - методистів ціла армія!!! Покажіть сайт де зібрані усі розробки. Для прикладу: розробки усіх уроків із презентаціями і роздатковим матеріалом?
Коментувати
перезавантаження
Для вважаю. Якщо надіятись на "стратегів", які взагалі далекі від практичної роботи і не дати кожному педагогу висловити свою думку, то ми погрузнемо у цьому "освітянському рабстві" ще надовго.
вважаю
Для перезавантаження: Я повторю - стратеги отримують зарплату за власну діяльність. На них не "надіятись" потрібно, а, власне, з них ВИМАГАТИ. Як і з тих, хто писав програми, за якими, можна вже проаналізувати результат - діти вивчились і склали тести ЗНО. Адже не вчителі займались розробкою програм, та створенням каркаса діяльності. І, хіба хтось "не дає" кожному педагогові висловити свою думку? Адже будь-яке висловлювання власної думки корисне для формування саме педагогічної спільноти НА МІСЦЯХ. А вже потім на щось там іще МОЖЛИВО вплине...
Коментувати
Лариса
Контроль потрібен, але не у такій формі, як зараз, і не у таких обсягах. Здійснювати контролюючі функції повинні інспектори відділів освіти, а не методисти. Робота методиста -- надавати методичну допомогу. Коли звертаєшся до наших методистів по допомогу, чуєш одне: "Подивіться в інтернеті". То навіщо методкабінет, якщо є інтернет?
не так
Для Лариса: до чого контролери ваші? вже набридло, приходять, контролють вчителя, завуча, директора, а яка користь від них? Що освіта стала кращою, якіснішою?! Бумажками завалили! Зарплата - копійки. Гідна молодь не хоче працювати в такій системі і за такі гроші! Хай ваші контролери ідуть працювати до школи!
Коментувати
перезавантаження
Для Вовчик. Ми повинні не думати-гадати а кожен педагог має висловити свою думку, а не діяти по принципу "мене не чіпають- та й добре".
вважаю
Для перезавантаження: я вот не пойму, ЗАЧЕМ каждому педагогу высказывать своё мнение? Есть ребята - стратеги. Они получают З А Р П Л А Т У за организационную деятельность. Пусть работают, а не ищут мысль среди людей, выживающих кто как может(((
*
Для вважаю: А якщо ті сратєгі відірвані від практики як Марс від Землі??? Нам, що далі марсіанами прикидатися? Набридло!
вважаю
Та можна прикидатися, можна не прикидатися. Вам не думалось, що думка ЗВИЧАЙНОГО вчителя буде використана лише тоді, коли вона принесе ДЕВІДЕНТИ тому, хто її озвучить. В іншому випадку на неї просто не зважатимуть. Тобто - прийде час, і все налагодиться само по собі, оскільки з*явиться певна потреба. Об*єктивна потреба.
Коментувати
Вовчик
І коли відбудеться це дійство? Щось не дуже віриться.
Вовчик
І коли відбудеться це дійство? Щось не дуже віриться.
Павлович
Якщо чує мене МОН: яка "дитина природи" придумала порядок встановлення щорічного рейтингу шкіл? Я маю на увазі НЕ рейтингове оцінювання навчального закладу при ліцензійній експертизі. Я маю на увазі "положення" ,складені в обласних та районних чиновницьких кабінетах,де вписують критерії які хочуть і коли хочуть? Потім до "рейтингу" привязують преміювання. Про це окрема мова. Колись в уряду Ющенка була думка дати вчителям ту знамениту "13-ту зарплату, про що чітко прописано в Постанові КМУ від 01.01.01р. № 78 Там написано: в "розмірі посадового окладу". Але чиновників жаба задавила6 який оклад? У різноманітних "положеннях" про преміювання зявилось: "ДО одного окладу". Далі освітні чиновники або гасають по школах ,або(що частіше) збирають папірці...- і до Дня вчителя зявляється розпорядження про суму грошей на преміювання. Потім настає "дельожка".От і вся схема: перевірки-"рейтинги"-"дельожки"- результат: ГРИЗІТЬСЯ,вчителі ,між собою. ВИ не єдині. Ви на...
Олег
Для Павлович: А як же. Рейтинги, конкурси, атестації, олімпіади придумані для вироблення в учителя комплексу неповноцінності. Для цього працює вся методична вертикаль. Ви почитайте як вони принижують учителя (за професійною звичкою) в коментарях до статті на цьому ж сайті про оптимізацію методичної служби!...
Коментувати
перезавантаження
Організовують будь-який захід "управлінці", а всю паперову роботу за них мають робити вчителі того навчального заходу на базі якого він проводиться. Я згідна, що потрібно допомагати, але не робити усю роботу.
Освітянка
Для перезавантаження: У нас уже директори починають обурюватись: постійно щось організовувати приходиться. Педагоги місяць готуються, діти задіюються (навіть з уроків зривають). А потім ще й оформити все прийдеться на цукерочку, щоб методист собі галочку поставив, який класний захід організував.
Коментувати
перезавантаження
До в надії на зміни. Я згідна, що потрібно вже ламати стару систему "служіння царькам управлінцям". Допомоги від них ніякої. Половину їх роботи виконують педагоги. Допомоги від них не дочекаєшся. бо половину із них сидять там "по дзвінку" і зовсім не компетентні у своїй роботі.
в надії на зміни
На рахунок торб. Це відпрацьована схема. То тебе не можуть прийняти, то заставлять довго чекати, наступний раз, можливо, вдасться поспілкуватись, але ви не можете не помітити роздратування і т.п. А потім тобі кілька людей скаже, що не потрібно з порожніми руками йти. І ось "раптом" відношення змінюється на протилежне. А ще скажіть, що ви не чули якими об"ємами вдячності управлінців зустрічають на районах? Люди менше стали боятись, відкрито про все розповідають. То потрібно щось міняти?
в надії на зміни
Моя думка підкріплена багатьма іншими, тому я впевнена в тому, про що пишу.
в надії на зміни
До вчителя. Звичайно, в кожній сфері є професіонали та неуки, добрі люди і не дуже, мабуть є й методисти від Бога (скоріше в своїх колективах). Вони "виросли" в колективі, знають проблеми та потреби педагогів і, на мою думку, цілком здатні самі розібратись як в нормативних документах, так і різних вимогах, запитах і т.п. А в управлінні достатньо кількох координаторів. Штат роздули, а люди всеодно їх оминають. Кожен управлінець мусить показати свою роботу, свої інновації, видумують щоразу більше дрібниць, деталей, а на місцях люди вже стогнуть, дайте спокійно працювати, відчепіться. Кому це потрібно? Може наші діти від того освідченіші стануть? Нехай педагоги краще готуються до занять, шукають цікаві форми, підходи, а не витрачають свій час та душевний спокій на пошук чергової теми в інтернеті, бо мусово видати "методичку". А чого вартий страх перед перевіркою. "Аромати" корвалолу, валідолу, безсонні ночі, бо як би не старався, похвалити не спішать, головне вказати на недоліки. Моя думка...
Освітянка
Для в надії на зміни: Можу підписатись під кожним словом. У нас все ідентично
Атей Іст
Попрошу не богохульствувати. Який ще "методист від Бога"? Усіх методистів призначає чиновник, і зовсім не з турботою про методичну роботу. Нащо ті методисти? Що - методику розробляють? Вчитель -ось хто методист. А методисти - онаністи від педагогіки
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!