Osvita.ua Середня освіта У МОН обговорили Стратегію розвитку середньої освіти
У МОН обговорили Стратегію розвитку середньої освіти

Громадська рада при МОН обговорила Стратегію розвитку загальної освіти на період 2012-2025 років

У МОН обговорили Стратегію розвитку середньої освіти

У Міністерстві освіти і науки відбувся круглий стіл "Стратегія розвитку загальної середньої освіти України на період 2012-2025 років" за участю членів Громадської ради при МОН, вчителів та директорів шкіл країни, представників управлінь освітою місцевих органів влади, громадських об’єднань. Про це повідомляє прес-служба МОН.

Під час заходу експерт Альянсу Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні, член робочої групи розробників стратегії розвитку загальної середньої освіти України Володимир Ковтунець наголосив на її важливості, тому що у майбутньому документ буде враховано фахівцями під час підготовки базового закону "Про освіту".

За словами експерта, ще до прийняття закону "Про освіту" також необхідно здійснювати реформаторські кроки. Серед частини освітян є порозуміння того, що державна підсумкова атестація має проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання і експерименту – порогового бар’єру "склав", "не склав".

Він повідомив, що при підготовці документу фахівці висловили полярні думки щодо тривалості навчання у школі. На його думку, діти повинні навчатися 12 років.

"По-перше, обсяг матеріалу, який потребує людина в сучасному світі не вкладається в 11 років навчання, по-друге – більшість європейських країн мають 12-річну освіту, і наш документ часто не визнається у світі через формальні ознаки", - зазначив Ковтунець.

Серед соціальних аргументів, які навів експерт Альянсу Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні, людина у 17 років ще не може знайти себе на ринку праці. Старша школа може поєднуватися з професійною освітою. Таким чином, у старшій школі буде 3 напрямки: профільна академічна освіта – для підготовки до вищих навчальних закладів, професійна освіта і повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта з формуванням відповідного рівня кваліфікації і повна загальна середня освіта.

За словами Володимира Ковтунця, ще одне питання, яке потребує ширшого обговорення – це структура навчання: початкова, базова, старша школа. Робочою групою фахівців законопроекту обговорювалось декілька варіантів.

"Більшість з них зупинилася на варіанті: 5, 5 і 2 роки", - зазначив він. Пропонувалося, що повну загальну середню освіту можна здобувати шляхом сімейного навчання. На думку експерта, тільки дошкільна і початкова можуть бути за сімейною або індивідуальною формами, але не у старшій школі, окрім випадків за станом здоров’я. Початкову освіту необхідно надавати за місцем їх проживання.

"Важливо надати однакову для всіх десятирічну освіту, щоб об’єднати країну, а два роки – це спеціалізована підготовка – старша школа", - зазначив Володимир Ковтунець.

У Громадській раді при МОН також підкреслили, що обговорення Стратегії розвитку загальної середньої освіти України на період 2012-2025 років продовжено до 12 грудня, коли відбудеться круглий стіл за участю директорів шкіл.

Освіта.ua
21.11.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Дослухайтесь до учителiв
Шановнi учителi,всi нашi коментарi МОН iгноруе,не звертае уваги на нас.Що задумали,те й роблять,а ми переливаемо з пустого у порожне! Думаю,краще звертатися до ВР,президента,адже ми iх обирали,то нехай згадають про простих учителiв,як буде у них така ласка! Нехай проголосують за достойного МIНIСТРА ОСВIТИ,щоб прислухався до нас принижених!!!
вважаю
Для Дослухайтесь до учителiв: ЗА КОГО Ви вважаєте, має голосувати ВР?
!!!!!
Такого мiнiстра треба,щоб хоч колись був би близький до простоi школи,знав ii проблеми...
вважаю
Для !!!!!: якщо "хоч колись", то такого не треба. Колись було інакше. Колись були гроші, батьки не скидались як на фінансування як школи, так і додаткової винагороди для вчителів до їх фержавного заробітку (у різноманітний спосіб). А от ДЕ знайти такого, який здатний побачити ВСІ проблеми ВСІХ шкіл, садочків та ВНЗів? А ще такого, який би не боявся, а ще такого, який би мав план руху до РЕЗУЛЬТАТУ навчання УСІХ учнів країни, НЕ зважаючи на його здатністьне здатність до наполегливої праці, та ще такого, який бачив би, що учні країни після навчання здатні володіти певним обсягом практичних навиків для реалізації себе в житті (а не лише співати та гратися)
Коментувати
Вчитель математики
З 9 по 15 грудня 2014 року на базі УФМЛ пройде цикл лекцій для відібраної команди від України для участі в ММО Початок занять 9 грудня о 12.00 Нагадаємо, що до занять запрошуються переможці відбіркових змагань: 1. (11) Смірнов Денис Олегович 2. (9) Тригуб Антон Володимирович 3. (11) Дубова Софія Андріївна 4. (11) Альохіна Анастасія Олексіївна 5. (11) Яковлев Іван Володимирович 6. (11) Хотяїнцева Наталія Володимирівна 7. (10) Сіліна Ольга Ігорівна 8. (11) Ніколаєв Олег Романович 9. (11) Во Дінь Тхань Фонг 10. (10) Скибицький Нікіта Максимович 11. (10) Ківва Ярослав Запис опубліковано 27.11.2014 автором Богдан Рубльов у категорії Відбір на міжнародну оімпіаду з математики Питання на засипку: навіщо у березні 2015 року проводити заключний етап Всеукраїнської олімпіади з математики, якщо команда на відбір до Міжнародної олімпіади за невідомо якими критеріями і невідомо на основі якого наказу МОН уже сформована? Чи, можливо, це є основою нової стратегії освіти?
Мама
Погоджуюся з тими, хто говорить про необхідність змін в освіті. Але яких? Читала новий проект і думала:"Де живуть ті, хто його писав?" Хай би "інкогніто" приїхали на периферію і побачили своїми очима життя школи, дітей, вчителя. Та їм не потрібна правда. Потрібно виправдання своєму перебуванню на посаді.Коли ми з колегами обговорили запропоновані зміни і зібрали свої конкретні пропозиції, то виявилося, що вони нікому не потрібні. Ні районному методкабінету (який за день до цього бігав і журився, що треба їхати на область і щось пропонувати. А що не знають , бо не знають звідки вітер дує), ні МОН, бо електронна адреса, яку запропонували для внесення пропозицій, недійсна. Діючі програми та підручники (особливо нові) це - геноцид нації. Ми маємо родичів, добрих знайомих за кордоном. Їх діти навчаються в реальних школах. Порівняння не нашу користь. ЗНО для вчителя не боюся. Я його здам. Та навіщо мене ще раз принижувати?
Гриневич
Совсун на странице у себя в Фейсбуке радуется ликвидации Института как ребенок... Хлопая в ладоши от радости, что это подарок на день рождения Табачнику... Видно совсем память потеряла, дебилка, что и у ее "несравненного " балабола-министра Квита сегодня день рождения...
strila
Для ,,Просто учитель,,. Повністю з вами погоджуюсь . На сьогодні спостерігається повна деградація батьківського виховання. З власного досвіду можу сказати ,що більшість батьків в школі були коли привели дитину до першого класу і на випускному вечорі .І за цей час не цікавилися як навчається нащадок, які має інтереси, про допомогу і власний приклад взагалі промовчу. До речі це батьки досить пристойного статку і способу життя, але всі роки вони мали мотивацію- моя дитина майже цілий день в школі,хай вчителі її навчають і виховують ,за це вони отримують заробітну платню. А що до хабарів , ДЛЯ ВВАЖАЮ хто їх дає то й і сам не гребує . Чи хоч один вчитель за свою зарплату, подарунки до свят та стаж 20-30 років зміг придбати маєток в фешенебельному районі і їздить на ,,мерсі,, , ,,ауді,, т.ін. Все як в тому анекдоті ,,На зупинці стояли вчителі та ЛЮДИ,,
вважаю
Для strila:і ЩО Ви пропонуєте?
Просто учитель
Для strila: Дякую за підтримку.
Просто учитель
Для вважаю: А що пропонуєте Ви? На мою думку, найголовніше зараз - почати фінансування шкіл, щоб позбавити залежності від батьківских коштів, підняти престиж професії учителя достойною ЗП (раніше ми були інтелигенцією), прибрати рейтингування шкіл за середніми балами атестатів, ЗНО і т.д. (коли ніхто не хоче пасти задніх), позбавити школи зайвого документообігу та участі у висмоктаних з пальця конкурсах. Діти отримуватимуть те, що заробили, можливо тоді батьки і самі діти задумаються над необхідністю навчання та його непідкупністю.
Коментувати
Николь
Безглузда ідея щодо введення 12 річної освіти. Закінчували 10 класів, отримували не гіршу від сьогоднішньої освіту. Фахівці були признані у різних кутках колишнього Союзу і не тільки Союзу. Стосовно "... і наш документ часто не визнається у світі ..." скажіть, а наші дипломи завжди признаються за кордоном? Наскільки я чула свій диплом, отриманий у наших ВНЗ, за кордоном необхідно підтверджувати або перевчатися та отримати документ тієї сторони, де перебуваєш. Складається таке враження, що якийсь чиновник працює над черговою дисертацією та проводить експеримент, тільки не слід забувати, що експеримент проводиться над дітьми не в межах окремої школи, а всієї великої країни. Вже якось хотіли вводити 12-ти річну освіту (приблизно років 10 назад), щось не пішло. Тому може слід залиши як є, тільки вдосконалити роботу вчителів, переглянути програму викладання. Прибрати все зайве та не перевантажувати дітей зайвою інформацією.
Просто учитель
Продовження: На мою думку треба розірвати залежність школи від батьків. Батькам згадати, що у них є діти, які потребують підтримки, допомоги, особистого прикладу, діти, котрі хочуть пишатися своїми батьками. Тоді і учитель, в тандемі з батьками зможе набагато більше. Дитина повинна мати стійку мотивацію до навчання, і мотивація ця повинна бути не висмоктана з пальця учителем на уроці, а повинна вона іти із сім’ї, від люблячих батьків! У щасливих батьків ростуть щасливі діти! Давайте любити своїх дітей, приділяти їм увагу. Щоб щось змінити - почнімо кожен з себе! Нехай кожен займається своєю справою. Тоді ніякі ЗНО нашим дітям не будуть страшні!
вважаю
Для Просто учитель: зауваження "почнімо кожен із себе" то як? Той, хто бере хабарі, нехай перестане то робити?
Просто учитель
Я говорю про батьків і учителів. А перестануть хай і брати хабарі і давати хабарі усі, хто це колись робив. Поки будуть давати - доти будуть брати. Треба боротись і з тими, і з іншими.
вважаю
Для Просто учитель: ну так. Треба. ЯК? Ваші слова рівноцінні пропозиції прийти до олігархів (чиї то статки у них в початковому капіталі?) і сказати: "Ви отримали статки, які були вироблені кровавими сльозами наших батьків-дідів, яких морили штучним голодом, знищували у 36-37, які піднімали господарство після війни... От тепер вкладіть кошти(людські) у розвиток країни". А потім послухати відповідь.
Коментувати
Просто учитель
Дуже багато слів, аде їх навряд чи почують. Вже у коментарях колись зустрічалась фраза:"Лучшее - враг хорошего". На мою думку, не треба поки що ніяких серйозних реформ. Треба поступово людей приводити до тями. Учителів - підвищенням заробітної платні, а батьків - відповідальністю за соїх власних дітей. Фінансова залежність шкіл від благодійних внесків батьків зіграла злий жарт як з педагогами, так і з батьками. Перші потрапили у повну залежність від других, а батьки переклали на учителів усі свої обов’язки. Серед батьків лише одиниці приділяють увагу освіті дитини, контролюють її якість (виконання домашніх завдань, розуміння матеріалу), стимулюють інтерес дитини до навчання. А чим займаються більшість? Добре, якщо намагаються заробити гроші. Хоча найчастіше - потерпають від невизначеності, безробіття, знагодяться у постійній депресії. Чи до дітей їм? Маємо те, що маємо! І яким би не був хорошим учитель, без батьківської турботи дитина не почуває себе впевненою у завтрашньому дні.
вважаю
Радует. Люди начали думать о том, что и так уже масса безработных. Но это люди, которые не способны влиять на ситуацию, и которых никто из ребят - направляющих косяк слушать не станет.
Олекса Позняк
Блин!! У нас что социализм построят так пол страны голодом и расстрелами угробят что капитализм - возьмут за рубежом всё самое худшее вырвут из контекста и орут: вы видели, вы видели у нас будет как у немца - мы тоже передовые.Немец сидит день в школе и вы сидите за 1800грн. Учителю чтоб не сдохнуть надо или на огороде или грузчиком подрабатывать.У меня в гараже охранник сутки трое сидя в тёплой комнате и выглядывая в окошко в 2 раза больше получает. И зно не сдаёт по правильному выглядыванию из окошка. М. Твен говорил что работодатели которые платят девушкам 5$ в день будут гореть в аду вечно.Так тогда какой доллар был!!!! Квит-гриневич-полянский ---------будете там гореть. А у ликарчука столько злобы будто он отттуда недавно вернулся по спецзаданию для внедрения зно
Gordin
Для Олекса Позняк: Ликарчуку за 60-это самый настоящий советский человек,в плохом смысле этого слова.А насчет Ваших слов про сдирание с запада 100 процентов согласен.Наша страна вообще аномальная и образование в частности.Эдакий совок в обёртке капитализма.Я бы даже сказал, что у нас сейчас в образовании одна из худших формаций-недо-социал-демократия.Со всем худшим от совка и запада.
вважаю
Для Gordin: нет, мы не есть совок в обёртке капитализма. Но ежели желаете, пусть будет по Вашему. А как по мне - мы стали у начала феодализма (или крепостного права, как посмотреть). Почему? Долго показывать. Образование. Мы ещё по инерции где-то там движемся. Кусками, обрывками где-то кто-то что-то видел. Где-то, кто-то что-то знает и это всё обособленно ещё живо. Школы же и ВУЗы работают как загоны для молодняка, пока гармоны переиграют и молодняк не так станет мешать тем, кто и дальше растягивает всё. что ещё осталось на данной территории. Серая территория, как у Глуховского
вважаю
Для Олекса Позняк: понимаете, Олекса, люди просто желают жить "как у них", забывая при этом, что мыслим мы "как у нас" и то, что "они" пришли к своей жизни через серийные потрясения, которые в генетическую память руководителей вложили то, что людям необходимо дать возможность жить. Это как "живи сам и дай другому". Кстати, и в образовании "у них" не всё так гладко, как и в жизни...
Коментувати
вважаю
добавлю за 8-годинний робочий день. Справа в тім, що цей варіант дуже зручний стане для адміністрації та влади. Чому? тому що при необхідності замін одного вчителя іншим вже не потрібно буде офіційно цю заміну оформляти.При такому підході організована буде взаємозаміна, але так, щоб один не отримуватиме лікарняних, або просто мав можливіст не бути на роботі (за домовленістю із адміністрацією, особливо подруги) а інший не отримуватиме грошей за заміну. ІЗ іншої сторони адміністрація матиме повне право відправляти людину на заміну,а вчитель не матиме права відмовитись. До введення цього відмова законодавча: "З якого перепою я маю іти на заміну? У мене власної роботи вистачає. А Ви відпустили-Ви й вирішуйте". Не варто вважати, що адміністрація усіх шкіл стоїть на стороні вчителя та реального розвитку школи...
Здоровий глузд
З приводу 8-ми годинного робочого дня, незалежно від навантаження, хочу сказати слідуюче : це в Європі цей час дається вчителю на підготовку до уроків, самоосвіту. А в нас буде так : вчитель буде і двірником ,і прибиральником, і будівельником, і старшим"куди пошлють", щоб потім , прилізши, додому, висолопивши язика, готуватися до уроків. Це ж яка економія для держави! Не потрібні витрати на тех.обслуговування, на заміну уроків( про це вже держава закидає, що в них коштів бракує).Думаєте, що так не буде? Буде, ще й як буде. Адже зараз вже директорів назначають за принципом- у кого ліпше виходить"нахилити" вчителів, зробити з них стадо. З приводу змін - ЯКЩО МИ НЕ БУДЕМО ЗАХИЩАТИ СВОЇ ПРАВА, БУДЕМО МОВЧАТИ, ТОДІ НАМ ,ДІЙСНО,НЕ МІСЦЕ В ШКОЛІ. РАБИ НЕ МОЖУТЬ НАВЧАТИ І ВИХОВУВАТИ ВІЛЬНУ ЛЮДИНУ!
Семен Мухін
Для Здоровий глузд: Сьогодні вчителя не поважають ні діти, ні батьки, ні держава. Ось і маємо те, що маємо. Чому у МОН для вчителів пишуть закони чиновники, які жодного дня не працювали у школі? Що він може знати? Треба не фантазії свої писати, а знати як живе простий учитель. Чиновникам від освіти хочу підкинути ідею: називати професію учителя: обслуговуючий молодший педперсонал. Нікому ми не треба.
Коментувати
школа
Для Клин К.М.: Не можна судити про сiльськi школи по однiй.Треба бачити проблеми кожноi (там також люди)!
Клин К.М. Клин К.М.
В Соглашении об ассоциации с Европой для Украины прописана именно такая структура среднего образования. Никто никаких взятых с потолка реформ не проводит - просто выполняются условия Соглашения... . По этой же причине и аттестация для учителей в формате ЗНО... . Кто-то будет преподавать в академической школе, кто-то в проф.-технической... . Оплата труда тоже, разумеется, будет дифференцированной - очень хороший стимул для самосовершенствования, расширения кругозора, углубления знаний по предмету!
училка
Для Клин К.М. Клин К.М.: Зачем вводите людей в заблуждение? Мои две подруги работают в немецких школах уже около 10 лет. НИКАКОГО подобия ЗНО у них нет! И бумагомарательства нет. И бесконечных конкурсов, олимпиад и манов. И аттестации нет. И конспекты никто не проверяет. И отпуск делят на 4 части. И 4 раз в год ездят отдыхать. Работают "на ставку", т.е. не важно сколько уроков сидеть на работе надо весь день. Программа проще. Много практики, мало теории (математика). Главное научить решать.
Коментувати
tanya
Я працюю в сільській школі. Школа ніби і не маленька (350 учнів), але не за вимірами міста. Наші учні є переможцями різних олімпіад і конкурсів, їх знають і в Європі і в Азії.Але за цією реформою наші учні будуть позбавлені можливості здобути повну середню освіту. Ви вчитайтесь тільки в слова : обов’язковою повинна бути тільки базова освіта, щоб не розділяти країну!??? А далі, що?! Старша - для вибіркових ( дітей товстосумів), а всі інші - раби !? Не зможуть батьки наших учнів дозволити собі навчати своїх дітей у місті. І обдарованні, розумні діти, але вони з села, підуть навчатися в училищах! Це не продумана дискредитація?! У наших реформаторів одне на умі, а в моїх учнів , одинадцятикласників, інше - вони рвуться до Армії захищати Батьківщину. Реформаторам болить за освіту?! А за Україну - ні?! Нехай візьмуть до рук зброю, а потім в же перо, щоб марати папір своїми бредовими ідеями! Хочуть наблизити освіту до Європейського рівня?! Нехай, спочатку, вчителя піднімуть до цього рівня.
Клин К.М. Клин К.М.
Для tanya: Таня, а зачем Вам-то беспокоиться, если школа замечательная? Начальная школа у вас будет, как у всех, а старшая приобретёт статус академической... . И не ваши односельчане будут куда-то возить своих детей, наоборот - к вам приедут одарённые ученики из близлежащих сёл... . Успеха Вам! Хорошо, что гордитесь своей школой... . Так держать!
Вчитель
Для Клин К.М. Клин К.М.: Ми ще не у Европi, а хочемо перегнати ii своiми реформами.У Лондонi набагато легше вчитися, працювати у школах. А у нас вчепилися за ЗНО...
Коментувати
руня
плохо другое. Плохо то, что стратегию разрабатывают люди, которые не живут на одну лишь зарплату учителя обычной школы, которая не имеет фонда помощи родителей. То есть стратегия разрабатывается всего лишь на один пласт населения - патежеспособный дополнительно"я плачу в школу. Поэтому делаю, что хочу"-рассказывают о младших учениках из некоторых школ
Ego
"...людина у 17 років ще не може знайти себе на ринку праці" (???) До цього могла, а тепер, раптом вже не може? Чи за ще один рік відсиджування у школі це місце з’явиться? Та і яка може бути взагалі мова про місце на ринку праці в 17 років? Здобудь спочатку професію, а потім і ринок праці буде. Чи МОН хоче своїми реформами досягти збільшення в країні некваліфікованої робочої сили, яка за мізерну платню буде готова працювати на найтяжчих і найшкідливіших виробництвах?
вчитель
Еще одна-две реформы и обсуждать будет нечего.
катманду
Спочатку Україну у кацапів відвоюйте, стратеги х...ві
Олена
Для катманду: Ще один зазомбований !
Коментувати
Ольга
"По-перше, обсяг матеріалу, який потребує людина в сучасному світі не вкладається в 11 років навчання..." - Невже, за той 1, 12-й рік діти осягнуть той "необхідний обсяг матеріалу"? Знову наші діти стають жертвами експериментів МОН. Спочатку неохідно переглянути програму. Ми всі дивимось у ЄС, а МОН чомусь не помічає, що діти там лише у 6 класі починають вивчають те, чим нашим дітям забивають голови у 3-му! Як результат, діти програмовий матеріал засвоюють не повністю, вчителі знову погані, а у МОН назріває новий експеримент. Треба не концепції розглядати, а забезпечити учнів підручниками, бо вже І семестр закінчується - а учні без підручників (6 клас)
Ego
Для Ольга: А може слід просто переглянути обсяг того матеріалу і не напихати в дитячі мізки всякий мотлох?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!