Osvita.ua Середня освіта МОН розвантажить програми початкової школи
МОН розвантажить програми початкової школи

У Міністерстві освіти наголошують, що навчальні програми для початкової школи надмірно ускладнені

МОН розвантажить програми початкової школи

У Міністерстві освіти та науки відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження надмірно ускладнених навчальних програм для початкової школи.

За словами заступника міністра освіти Павла Полянського, через надмірне та ні науково, ні дидактично не виправдане навантаження у школі діти втрачають мотивацію до навчання, а вчителі – до викладання.

Він зазначив, що навчальні програми нерідко передбачають такі вимоги до дітей, які значно перевищують параметри Держстандарту початкової освіти.

До цього додається велика кількість предметів, багато з яких - "одногодинні"; чи не щоуроку вчитель змушений навчати дітей новій темі. Адже головне завдання педагога у початковій школі – зацікавити і навчити школяра, а не "вичитати" запланований матеріал.

Полянський повідомив, що подолання такого стану - не примха МОН, а запит громадянського суспільства.

З огляду на те, що невдовзі стартуватиме конкурс рукописів підручників для 4-го класу, найбільш нагальним у часовому вимірі є наведення ладу з програмами саме для цього класу.

"Неприпустимо допустити ні появи на шкільних партах підручників, укладених до надмірно ускладнених програм, ні ситуації, коли програми і зміст підручників відрізнятимуться", - наголосив Павло Полянський.

Робоча група також обговорила перспективу можливості інтегрувати зміст ряду предметів, щоб скоротити кількість уроків у розкладі школяра.

Передбачається, що упродовж листопада буде здійснений весь комплекс робіт, пов'язаних із "розвантаженням" програм.

Освіта.ua
18.11.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
олена
спиніться шановні міністри змініть програму налекшу тому що ці дітки невзмозі все вивчати ми розуміємо що ви для своіх нанімаєте репетиторів а нам нема защо іх брати тому що нас влада обкрадає ви шановні міністри не є розумнішими ви згадайте своі початкові класи що вивчали ви вам байдуже на наших дітей . будь-ласка спростіть програму для дітей . ця програма для них дуже важка в другому класі табличка ділення ви думаєте самі що ви робите ...................................
наталія
Скажіть будь ласка, як дитина в 7 рочків (2 клас) має вивчити напам’ять табличку множення. ділення; орієнтуватись у відніманнні і додаванні до 100; вже не говорячи про задачі, які також складені не для дітей, а для батьків. Навіщо зошити з друкованої основою. якщо вони не опрацьовуються на уроці, а даються додому. задається питання.Хто вчиться: батьки чи діти? Підручник з математики для деяких батьків не зрозумілий, вже не говорячи для дітей. Українська мова - теми взяти з 6,7 класу української мови. складається враження : медицина ніяка, та й освіта до цього йде. Не калічте майбутнє покоління, своїми програми та підручниками з-а новою програмою ми разом з Вами відбиваємо охоту в навчанні у дітей, за це будемо мати гріх!!!!!!
також вчителька
шановні міністри! якщо коли небудь ви читаєте наші коментарі згляньтеся над нами та над дітьми!!! Хіба ж можна за такими підручниками дітей навчити ! Підручника англійська мова 6 клас досі немає ! Собі роздруковую електронку, а діти ? Підручник для 6 класу є легший ніж 1 та 2 клас! Це ж жахіття!!!Хто взагалі придумав іноз.мову з 1 класу?
Оксана
Чудова новина, щодо розвантаження програми початкової освіти! Дай, Боже, щоб це були реальні дії, а не переливання з пустого в порожнє. Програма початкової освіти не відповідає віковим особливостям дітей молодшого шкільного віку, вона переобтяжена складним матеріалом, який просто проходить транзитом, а через великий обсяг і складність матеріалу знання мають форму: "вивчив - здав - забув". Велике прохання до МОН при складанні програм і підручників залучати педагогів-практиків, які щодня бачать дитячі очі і знають, що може засвоїти дитина, а не людей, які чи то забули, чи то уявлення не мають про те, що може осягнути дитячий розум і в якому об’ємі. Вірю і сподіваюсь, що нарешті влада зверне увагу на якісну освіту, дасть можливість дитині йти у школу з радістю і посмішкою, а не з острахом від того, що потрібно вивчити те, чого не розумієш! Як мама і педагог вірю в мудрість і патріотизм чиновників, які повинні зрозуміти, що діти - це наше майбутнє, від того що ми закладемо сьогодні залежатиме наше...
Оксана
Чудова новина, щодо розвантаження програми початкової освіти! Дай, Боже, щоб це були реальні дії, а не переливання з пустого в порожнє. Програма початкової освіти не відповідає віковим особливостям дітей молодшого шкільного віку, вона переобтяжена складним матеріалом, який просто проходить транзитом, а через великий обсяг і складність матеріалу знання мають форму: "вивчив - здав - забув". Велике прохання до МОН при складанні програм і підручників залучати педагогів-практиків, які щодня бачать дитячі очі і знають, що може засвоїти дитина, а не людей, які чи то забули, чи то уявлення не мають про те, що може осягнути дитячий розум і в якому об’ємі. Вірю і сподіваюсь, що нарешті влада зверне увагу на якісну освіту, дасть можливість дитині йти у школу з радістю і посмішкою, а не з острахом від того, що потрібно вивчити те, чого не розумієш! Як мама і педагог вірю в мудрість і патріотизм чиновників, які повинні зрозуміти, що діти - це наше майбутнє, від того що ми закладемо сьогодні залежатиме наше...
ида
Дорогие мои коллеги, мамы и папы!Мы забываем, что рабочий день у нас в стране-8-часовый!А программа в старшей школе предполагает зачастую по 7-8 уроков в день.И не забывайте, что согласно норамтивам старшеклассник должен учить уроки 3-4 часа.!!!Сумму сможете найти?? Нам надо выступать за сохранение здоровья наших детей.Та же Англия в прошлом году после двухлетнего эксперимента отменила домашние задания вообще-как не влияющие на качество усвоения
гість
Сама вчителька, а син - у 2 класі, донька - в 4-му. З сином робимо домашні завдання по 3-4 години( він дуже повільний), на уроці буває зовсім не встигає дитина. Женучись за результатом, вчителька часто забуває про індивідуальний підхід до дитини, про який, нам - педагогам постійно твердять. Я її розумію, бо їй банально немає коли. А ще й діти зараз трохи жорстокіші, на фоні особистих успіхів, вони будуть нещадно кепкувати над тими, хто ніби то "не встигає". А це відбиває у дитини інтерес до навчання. Програма перенавантажена зайвим матеріалом, який відволікає дитину від головного. А потім , на жаль, стикаємося в основній школі з тим, що діти вже не хочуть вчитися, їм просто набридло. Не кількість годин треба змінювати, а якість навчальних програм, бо, як кажуть, що занадто - то не здраво.
Олександр
Найпотрібніша реформа - розвантажити дитину. І не тільки у початкових, а у ВСІХ класах. Щоденно НЕ БІЛЬШЕ 5 уроків, провідними з яких мають бути українська мова та література, історія, математика та природознавство, іноземна мова, обовязковий щоденний урок фізкультури. Все інше - за вибором учнів у другій половині дня за бажанням та без оцінок. Підручники (5-11 класи) дуже перевантажені, не цікаві. ВЗАГАЛІ про школу у суспільстві має йти постійна дискусія. Навіть не про школу, а про те, як у ній нашим дітям. Міністерство освіти має організувати платформу для такої дискусії та прислухатися до висловлених думок, якось на них реагувати.
N
НАРЕШТІ. Якби ще й до змін підійшли з розумом. Тим більгше, що є що брати за основу ))) Вальдорфские школы работают по принципу «неопережения» развития ребёнка, но предоставления всех возможностей для его развития в собственном темпе. Большое внимание уделяется духовному развитию всех участников учебно-воспитательного процесса. Учебный материал подается блоками (эпохами), но день на всех этапах обучения (от яслей до семинарий) разделён на три части: духовный (где преобладает активное мышление), душевный (обучение музыке и эвритмическому танцу), креативно-практический (здесь дети учатся в первую очередь творческим задачам: лепить, рисовать, вырезать из дерева, шить и так далее)
гість
Для N: Нарешті і в нас будуть вчити так як в Англії.:-) Так у нас немає того бабла що в них, ми ж не обкрадали весь світ сотні років. Для кого створювалися ті школи? А може ми і є тим , і школи такі нам потрібні.:-)
Коментувати
гість
Коллеги, кому интересно почитайте, мытарства человека который поехал работать в Великобританию. Основной упор делаю на 92 пункте.По-моему мы не так строим нашу политику, и даем всяким уродам нами управлять http://www.freecity.lv/bestseller/55/ Ось таке розвантаження ви ждете?
N
Для гість: НАРЕШТІ. Якби ще й до змін підійшли з розумом. Тим більгше, що є що брати за основу ))) Вальдорфские школы работают по принципу «неопережения» развития ребёнка, но предоставления всех возможностей для его развития в собственном темпе. Большое внимание уделяется духовному развитию всех участников учебно-воспитательного процесса. Учебный материал подается блоками (эпохами), но день на всех этапах обучения (от яслей до семинарий) разделён на три части: духовный (где преобладает активное мышление), душевный (обучение музыке и эвритмическому танцу), креативно-практический (здесь дети учатся в первую очередь творческим задачам: лепить, рисовать, вырезать из дерева, шить и так далее)
Вчитель
Для гість: витяг з (http://www.freecity.lv/bestseller/55/) ...Не знаю как в старших классах, в младших они делают всё что угодно, кроме учёбы. Поют, танцуют, рисуют, плавают, ходят на экскурсии, к ним приводят каких-то собачек, курочек, зайчиков. А на самом деле, дети не знают элементарных вещей. Например, заполняя дневник на завтра, они каждый день спрашивают какое завтра число. Ничего удивительного. Ведь в третьем классе, в школе, им читают сказку про трёх поросят. Ещё одна любопытная опция, это записки для учителя. Если ты не можешь сделать домашнее задание, ну или не хочешь, нужно написать записку что ты не можешь это сделать. Причем пишет записку сам ребёнок. И когда он приходит в школу с этой запиской, никаких санкций за невыполненное домашнее задание нет. На мой взгляд, это все равно, что написать «Я тупой», и отнести это учителю... - Це те що ми хочемо зробити для своїх дітей?.. Пройдіть по посиланню - це майбутнє наших бюджетних шкіл...
Коментувати
Ірина
Молодці. Розвантажать програми - довантажать після 4 класу ЗНО. Життя прекрасне з нашим МОН
Вчитель
Для Ірина: +++ Непросто не розвантажать - внаслідок таких розвантажень при бажанні вислужитися наших чиновників навантаження зросте в рази... Коли вводили електронний документообіг, думали менше буде папірців, і що (елементарний аналіз К/Р - результати моніторингу, тощо) - передай електронкою, роздрукуй, збігай розпиши у директора, передай на РВО...
Коментувати
Вчитель
Невже будуть якісь зміни?!! Я вчитель англійської мови і вже третій рік "дурію" разом з дітьми на уроках англійської. Це жах!!! У першому класі за 1 год на тиждень треба вивчити весь алфавіт, навчити читати і писати хоча б елементарні слова.... та ще й домашніх не можна задавати. А дитина приходить через тиждень на урок - і більшу половину не пам"ятає. Вони ще українські букви плутають - а їм уже потрібно іноземні вчити. Вивчати іноземну потрібно або з 2-го класу, або маючи 2 год/ тиждень у 1-му класі.
mama
Для Вчитель: а еще хорошо бы не в 6лет, а с 7ми брать в школу, плюс классы до 20ти чел., или делить на математике(английском), 2 смену не с 3го, а с 5-6 класса, когда уже сами домой ходят.
саме так
Для Вчитель: да я вот думаю, что на иностранный нужно 5 часов в неделю. Тогда это даст результат. А так, даже с 2 асами в неделю, особенно для маленьких детей - это пустая трата времени, сил, денег. Ни радости, ни удовольствия от подобного.
саме так
Для mama: А ведь вторую смену организовывали с 5 класса в совке и по 9 (на сегодня). Чтобы детям удобнее было. ТАк вот считаю, что именно родители способны влиять на подобную ситуацию. Почему бы вам не организовать родителей, пойти с ними сперва к директору, а можно и сразу в гороно с требованиями . . .
Коментувати
Мария
Я согласна только с тем, что программы действительно надо пересматривать Причем Обязательно!Мой сын учится в начальной школе. Поверьте, я не вру -на протяжении 2,5 лет изо дня в день я сижу рядом и мы делаем уроки. Да, он учится хорошо, но какими жертвами?!МЫ по2-3 часа сидим за уроками. А еще хочется , чтобы на спортивную секцию сбегал, для физического развития. А он иногда говорит:"Мам, я не могу, я очень устал."А если еще и творческие задания добавляются (семейное дерево , иллюстрация к произведению и т.д.). Учим устные предметы, а через время я замечаю, что он не может ответить на елементарные вопросы, которые учил 2-3 месяца назад. ЭТО ЧТО КАСАЕТСЯ АСПЕКТА программ. А про нагрузку и оплату учителям, я помолчу, а то можно заплакать........
mama
Для Мария:вот-вот... у нас точно то же и тоже ребенок хорошо учится, но за счет мамы, мне даже кажется иногда, что учитель нам и не нужен совсем... а некоторые программы я сама "меняю": что-то добавляем, что-то мимо ушей пускаем... нельзя сегодня надеяться на школу, как впрочем, и на государство.
теж мама
Для Мария: У нас така ж історія . У садочку так дитині хотілося в школу , а зараз - сльози : не хоче ходити , уроки виконуємо разом , кількість питань після параграфів підручника стомлює не тільки дитину , але й мене . Я знаю , що мої батьки ніколи не сиділи над моїми уроками , в початковій школі мені було цікаво, йшла з радістю, вчилася на відмінно .Зараз же вчителі самі визнають ,що без допомоги батьків дитині в школі не справитись , а якщо в родині двоє і більше діток ? Де знайти батькам час і сили після трудового дня ще працювати вчителем? Це при тому , що батьки фінансують школу : ремонти ,приладдя ,благодійні внески , і до того ж сплачують податки.Може тоді все ж таки й батькам надати можливість у виборі освітніх програм та предметів для своїх дітей ?
Коментувати
эра
Ах, если бы, ах если бы- не жизнь была, а песня бы...Может признаем, что стандарты советской школы были не так плохи , и формирование знаний-умений-навыков всё -таки себя оправдывает?Стоило бы убрать второстепенные предметы , заменив их математикой и языками
Геннадий
Для идиотов, просто так ставящих минусы: для тех кто не умеет читать, для тех, кто при виде моего имени писает кипятком (каждый может выбрать себе по вкусу): цитата статьи: "Робоча група ... обговорила ... можливості ... скоротити кількість уроків у розкладі школяра". Объясняю: количество уроков в расписании школьника - это часы, которые ведет учитель. Если этих часов 18 - это ставка. Но у учителя начальных классов забирают музыку, английский, физкультуру, основы здоровья и другое по инициативе директора и оставляют 18-19 часов, чтоб не сдох с голоду. Если еще министерство заберет часы, то у учителя ставки не будет. Не будет зарплаты, не будет пенсии, не будет будущего. Вот так-то.
саме так
Для Геннадий: - "можливості інтегрувати зміст ряду предметів"; --- "комплекс робіт, пов’язаних із "розвантаженням" програм" - що ТУТ говорить про скоротити кылькысть уроків?
Геннадий
Для саме так: Плохо не уметь читать? Или вы из разряда идиотов? Или как Позняк пописать кипятком, написать что-то идиотское, не имеющее отношение к статье? Как прав Ликарчук про ЗНО для учителей!!! Цитата из второго абзаца снизу: "Робоча група також обговорила перспективу можливості інтегрувати зміст ряду предметів, щоб СКОРОТИТИ КІЛЬКІСТЬ УРОКІВ у розкладі школяра". Основное выделил прописными.
саме так
Для Геннадий: да, плохо не видеть... Пусть будет ЗНО для учителей. Знаете, про это ЗНО, это как одна из коллег:" Я вот вам поставлю... Вот я вам". В результате все получают пристойные баллы, она - нервотрёпку, которую пытается перенести на других...( Только - деньги откуда???
Коментувати
Олекса Позняк
В СССР у 10 класі у мене було 4 години фізики а зараз 2 а програма стала ще складнішою. Результат- хоч із шкіри лізь а часу на задачі не вистачає. А яка фізика без задач, яке зно?. Дайош репетитора. Біда
Роман
А от таке цікавезне питання до пана заступника міністра: а ті люди, що долучилися до такого надмірного ускладнення програми, що це визнає навіть заступник міністра, продовжать займати керівні посади, чи може варто їх позбавити можливості надалі проводити такі експерименти? Бо виходить дивна ситуація, коли люди спочатку щось псують без відповідних наслідків для себе (а іноді ще й навпаки - хто дисер захистить, хто по службі просувається), а потім ще й отримують підвищення посад за те, що героїчно борються з наслідками їхніх же дурниць.
esperanza
Хотела бы избавиться от Основ здоровья и "Я в мире" (3 класс). Какие там дурные темы! Они ещё дублируют друг друга. Целых 40 минут "я и прямо, я и боком, с поворотом и прискоком..." Проводились ли исследования, насколько уменьшился травматизм или самосознание с введением этих предметов? Очевидно и диссертации написали. По 5-6 уроков в начальной школе - преступление перед малышами. Сидят уставшие. Я когда вижу, что ребёнок втихаря ест на последнем уроке - делаю вид, что не замечаю. Природоведение ...слов нет. Домой задаю так: этот абзац читаем, этот нет и т.д.
Геннадий
Для esperanza: сегодня вы хотите избавиться от части предметов, а завтра у вас ставки не будет, а в будущем - пенсия 900 грн. Вас это не пугает - бросайте школу. У вас же есть кормилец. Пусть вас кормит.
esperanza
Можно подумать, что пенсия сейчас большая(((. Сколько у предметников подготовок в неделю? А у нас 21 конспект надо написать.
Геннадий
Для esperanza: поинтересуйтесь сколько конспектов пишут учителя-предметники в малокомплектных школах. Простой учитель начальных классов (моя знакомая), на пенсии по старости с октября 2014 получает 2400 грн. Другая - 1800 грн. Работавшая все время почти на ставку - 1650 грн. А у вас есть кормилец.
Коментувати
Геннадий
Жаль, что учителя начальных классов не читают эту новость. Убедился в очередной раз: родителям на учителей плевать.
Надія
У другому класі зв-бук аналіз так не роблять. Програмою передбачено лише половину того, що Ви написали.
вчитель-мама
Для Надія: Як раз роблять! Самое такий зразок дає підручник М.Д.Захарійчук Укр.мова 2 клас, с.50! (Киів "грамота", 2012 р.)
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!