М. Хоменко: що ми зрозуміли за півтора місяця дистанційки

Місяць дистанційної роботи дозволив побачити недоліки, які можна і потрібно було ліквідувати раніше

М. Хоменко: що ми зрозуміли за півтора місяця дистанційки

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

Звичайно, ми будемо не такими. І справа навіть не в тому, скільки раз на день ми будемо мити руки, якої відстані дотримуватись, як реагуватимемо на те, що надокучило за цей період. І симптоми, які ми раніше сприймали досить спокійно, ‒ кашель, нежить, підвищення температури ‒ ще тривалий час будуть викликати паніку.

Нарешті ми будемо більше турбуватися про зміцнення імунної системи, берегтися від простудних захворювань, цінувати прості речі, які дарує життя.

Економіка. Здешевлення газу і нафти – це перша ознака рецесії. Буде складно ‒ як у глобальному сенсі, так і для кожного з нас. Не будемо говорити про клімат і природні катаклізми, які останнім часом нас неприємно дивують. Це попередження людству.

Щодо освіти. Дистанційна освіта, про яку стільки було сказано, не просто увійшла – увірвалась у наше освітянське середовище. Форс-мажорні обставини цієї весни спонукали переглянути підходи до нових можливостей, які відкривають сучасні електронні технології.

Сподівались, що надолужити те, чим ми, м’яко кажучи, не володіємо досконало, час ще буде. Знали, що відстаємо від наших студентів в обізнаності в цій сфері, але не думали, що настільки. І ось те, «о необходимости чего все время говорили, свершилось». Місяць дистанційної роботи дозволив повною мірою побачити недоліки, які можна і потрібно було ліквідувати раніше.

Отже, що ми зрозуміли за ці півтора місяця дистанційного навчання:

  • викладачі і керівники закладів освіти переважно не були готові до проведення навчання в таких умовах, хоча з часом зуміли переорієнтуватися;
  • відсутня єдина електронна платформа на рівні МОН з відповідним освітянським контентом, особливо для студентів та викладачів коледжів і університетів, де для початку необхідно було б розмістити хоча б напрацювання закладів освіти;
  • медіатеки, репозитарії бібліотек мають у наявності, у кращому випадку, лише електронні версії друкованих підручників за майже абсолютної відсутності електронних посібників;
  • технічне оснащення викладачів і студентів, на яке дехто нарікає, здебільшого краще, ніж наявний контент та програмне забезпечення;
  • інтернет доступний для більшості учасників освітянського процесу, хоча і є деякі претензії до його швидкості і якості.

Особливу стурбованість викликає певна неготовність закладів освіти працювати в умовах автономії. Вимоги надати чіткі директиви щодо організації навчального процесу, завершення навчального року, виставлення підсумкових оцінок, проведення практик, за майже щоденного нагадування МОН про автономію в прийнятті рішень, свідчать про надмірне застереження, що за свої дії з часом прийдеться відповідати.

Можливо. Але коли на терези покладено здоров’я і життя людей, то брати на себе відповідальність необхідно.

Освіта.ua
29.04.2020

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Виктория Владимирова
Скажіть чесно, яка допомога була від РУО всі ці роки? Крім "ось приїдуть та перевірять", та "терміново надати звіт та план з..."? Абсолютно непотрібна, паразитична структура. Крім відволікання від роботи, сенсу в неї повний нуль. А зараз, так взагалі не розумію навіщо вона потрібна. Знову у серпні тьотки приїдуть перевіряти готовність школи до занять? Готовність за мій кошт та гроші батьків. Маразм!
Павло Іванович
Для Виктория Владимирова: Які ви праві !!!Повністю підтримую Вас. У нас на сайті нашого РУО з моменту початку карантину навіть інформації жодної нової нема. На сайтах шкіл є, а на сайті роу ГОЛО. ОТ ВАМ І ЇХ РОБОТА!
Таисия
Для Виктория: у нас в ОТГ главная цель отдела образования- закрыть маленькие сельские школы,а также показывать обычным учителям своё высокомерие и напыщенность во всех видах его( отдела) так называемых " видах деятельности". А также помощь главе ОТГ отмывать бюджетные денежки на разных тендерах для школ,которые зачастую " выигрывают" друзья- предприниматели главы ОТГ. Так что...зачем им то дистанционное обучение.Когда бюджетные деньги в их грязных руках. А дистанционку " спихнули" на плечи учителей.
Коментувати
Олекса Позняк
20 років я пишу вам про те що необхідно розігнати районо-облоно- гуно і створити єдиний для України потужний цифровий ресурс. Наче і гроші виділили але відразу розікрали, іде слідство і буде йти не один рік судова тяганина. Єдине що гарно у вас виходить - красти і отримувати мзду з районо які крадуть унизу
Дослідник
Наше міністерство нічогісінько не допомогло ні школам , ні вузам в постановці дистанційки. Повна безпорадність і аттавізм. Не узагальнено досвід, не скоординовано роботу методслужб, не зібрані цінні напрацювання по спеціальностям .... Чого? Бо шкодосоросята про викладача і студента недумають. Лише хочуть скорочувати, недавати, обмежувати , тероризувати...
Вячеслав
Доброго дня! Cкажіть, будь ласка, чому не розвантажені чинні освітні Програми на час карантину? Чому не відмінено контрольні роботи? Дякую
Володимир
Викладачі закладів освіти переважно були готові до проведення навчання в таких умовах, тому шо володіють ситуацією... на відміну від керівників усіх рівнів. Система менеджменту освіти - нікчемна!
Valentina Trubina
Яка автономія? Управління освіти втручаються у діяльність ЗО, і не дай Боже чергового і циркуляру не виконати! Не можна говорити про неготовність усіх закладів до ДН ! Дуже багато шкіл досить добре усе організували, єдине - не було такого досвіду, аби робити це такий тривалий час!
Олена
Капець,ви самі і показали,що нічого не робили за ці роки,тупо отримували великі зарплати.У нас щороку непередбачені карантини у зв’язку з погодними умовами і т.д. і ви за цей час нічого не придумали!? Уже давно потрібно було щось розробити,а тепер все валите на рядових підлеглих-педагогів,спочатку подумайте,що зробили ви¡!!!!
Зазимко
Те що написав п. Хоменко не стосується колективу Нубіп. З першого дня в нам все йшло організовано. Зайдіть на сайт - пересвідчіться.
Студрада
Для Зазимко: правда!! Щоденні заняття. Щонедільне підведення підсумків деканом. Щомісяця звіт в ректора, порядок.!!
Коментувати
Володимир
Хотіли як краще, а отримали як завжди. Скільки раз міністерство презентувало створення електронної платформи? Кожен рік виділялися кошти на створення нових електронних підручників, ЗАСІДАЛИ КОНКУРСНІ КОММІСІЇ, а результати нулєві. Перебділи. Хотіли створити такі підручники які б сподобались всім, а по факту не отримали не хороших не поганих. Так і по друкованих підручниках з профільних дисциплін маємо колосальний дефіцит. Є спеціальності для яких за роки незалежності централізовано не видано жодного підручника. Як результат студенти користуються підручниками виданими в 70-80 роках. А ми кажемо реформи.
Доцент
Проведення вступної кампанії у коледжах в період карантину напевно унеможливлює проведення вступних іспитів. Батьки не відправлять своїх 15 річних дітей на захід який проводиться разом з участю представників з всієї України. Моя креативна думка –зараховувати по підсумкових оцінках за 9 клас.
Ігор
Для Доцент: взагалі закрити коледжі як такі що приймають студентів після 9 клас улише за хабарями
Лілія
Не судіть всіх по собі
Доцент
Для Ігор: це в якому закладі приймають за хабарями? І чого їх мають закривати? За вашою думкою дітям взагалі не треба вчитись?
Коментувати
Макар Трохимович
Хтось думає про те, як будуть здавати ЗНО студенти технікумів і коледжів. Недолуге рішення з самого початку, абсолютно не потрібне для професійної освіти, ця форма підведення підсумків в умовах карантину коли для участі в ЗНО необхідно дітям подолати сотні кілометрів стає не просто не потрібним, а злочинним. Отямтеся!!!
Ігор
Для Макар Трохимович: а вступати після коледжі у вузи я б взагалі лише по ЗНО дозволив бо знаю як чада вступають після 9 класу у кАлєджі за хабарі
Для Ігор
Ви мабуть "повернуті" на хабарях. Тільки не зрозуміло чому у такого розумноно чада вступають у коледж та ще й за хабарі. Чому не в університет по знанням?
Ігор
В тому то й справа що в мене зразу у вуз поступили а ти землю під ногами риєш лиш би чадам хабарництво повернути
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!