Інтерв'ю Оксани Бесшапошникової, директора ТОВ «АВ-ПРО» - офіційного дистриб'ютора проекторів та інтерактивних дошок «Panasonic» головному редактору педагогічного видавництва «Плеяди» Олегу Іванову |
Робимо корисну справу для вчителів
О. І. Давайте знайомитись! Наш усеукраїнський педагогічний часопис «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» видається під гаслом «Усе про вчителя та для вчителя». А чим займається Ваша організація? Якою Ви вбачаєте свою місію? Що конкретно виробляєте для сучасної української школи, учителів, учнів?
О. Б. Наша фірма «АВ-ПРО» займається поставками для споживачів (у тому числі й для навчальних закладів) в Україні мультимедійного обладнання: проекторів, екранів, плазмових і рідкокристалічних телевізорів, конференц-систем і промислових дисплеїв. Один із напрямів нашої діяльності - популяризація в широкому сенсі цього слова (дистрибуція, інформаційна й сервісна підтримка тощо) засобів мультимедіа для системи освіти. Ми є діяльними прихильниками ідеї того, що сьогоднішні інвестиції в систему освіти нашої країни завтра приведуть до якісних і докорінних позитивних трансформацій українського суспільства. Маю на увазі такі трансформації, що конче потрібні для формування сучасного громадянського суспільства України.
Мультимедійні засоби навчання, як жодні інші, максимально точно відповідають сьогоднішнім пріоритетним завданням навчального процесу. Наші сучасні діти докорінно відрізняються від нас і вимагають і завзято реагують саме на такі сучасні засоби навчання, на відміну від тих, що пропонувались нам, коли ми були учнями. Тому, пропонуючи освіті наші продукти - інтерактивні дошки та проектори «Panasonic», ми впевнені, що робимо корисну справу для вчителів, навчальних закладів, для нашого суспільства, а перш за все - наших дітей.
О. І. З огляду на те, що, з одного боку, на шпальтах нашого журналу останнім часом неодноразово з'являлись публікації про використання у школі мультимедійних пристроїв, а з іншого - далеко не всі педагогічні працівники мають можливості використовувати сучасні педагогічні технології, чи не могли б Ви, хай і досить стисло, окреслити можливості вашої продукції?
О. Б. Із задоволенням. Інтерактивна дошка - це великий за розміром сенсорний екран комп'ютера. Учителю не треба постійно знаходитись біля вчительського столу, щоб керувати комп'ютером, навпаки, він може залишатись у центрі навчальної аудиторії та фокусувати всю свою увагу на учнях. А проектор потрібний для проектування на поверхню інтерактивної дошки зображення з комп'ютерного монітора.
Інтерактивна дошка разом із проектором складає цілісний інтерактивний комплекс, що має всім відомі переваги засобів мультимедіа в освіті. Це гнучкість і багатошаровість подачі навчального матеріалу, можливість інтеграції кількох видів і способів подачі інформації. При цьому в учня активізується ціла низка каналів засвоєння інформації - візуальної, слухової, просторової тощо.
Загальновідомим є той факт, що застосування інтерактивних комплексів у навчальному процесі значно, у кілька разів, підвищує ефективність цього процесу. Але це тема для окремої докладної розмови з читачем.
О. І. Останнім часом на український ринок прийшов не один виробник чи постачальник мультимедійних пристроїв. Які переваги дає саме Ваша продукція?
О. Б. Мені дуже легко говорити про переваги устаткування «Panasonic», яке ми пропонуємо навчальним закладам системи української освіти.
По-перше, сам бренд «Panasonic» протягом багатьох років незаперечно доводив свою надійність. По-друге, традиційно команда розробників «Panasonic» приділяє ринку в освіті особливу увагу, пропонуючи йому спеціальні рішення та пропозиції. Саме так з'явилась інтерактивна дошка UB-780 для навчальних закладів. Сенсорний режим у ній підтримується завдяки спеціальному датчику, розташованому у верхньому лівому куті. Таке технологічне рішення, а також спеціальне покриття роблять цей апарат найбільш стійким проти механічних ушкоджень. Навіть вбитий у таку дошку цвях чи глибока подряпина не порушать її функціональності, чого не можна сказати про дошки, під поверхнею яких знаходиться сітка з датчиків. Наші проектори «Panasonic PT-LB75E/NTE», «PT-LB80E/NTE», «PT-F200NTE» для навчальних закладів - особливо зносостійка техніка. Пилозахисна конструкція в цих проекторах зводить до мінімуму негативний вплив пилу, який більш-менш, але постійно присутній у навчальних аудиторіях, перш за все шкільних.
Отже, проектори «Panasonic» будуть працювати безперебійно тривалий час, не потребуючи додаткового сервісного обслуговування, що значно знижує вартість експлуатації апаратів «Panasonic» у порівнянні з технікою інших виробників. Окрім того, у цих проекторах установлені вдосконалені лампові блоки, строк придатності яких досягає 3000 годин, що також вигідно відрізняє «Panasonic».
І стисло про технологічні переваги проекторів «LCD» (рідкокристалічних) перед одночіповими DLP-апаратами (цифровими). Проектори «LCD» не стомлюють зір учнів, на відміну від дешевих одночіпових DLP. Також LCD-апарати, до яких відносяться проектори «Panasonic» для навчальних закладів, коректно передають колір, зберігаючи колірну ідентичність проекції та вихідної інформації, у той час як одночіповий DLP просто або спотворює, або не відображає взагалі півтонів, тому інформація із графіків, схем значно спотворюється, стає важкою для розуміння.
О. І. Ви, безумовно, і це виправдано, зацікавлені в розширенні ринку продажів - це зрозуміло. Але й сучасна школа в не меншому ступені зацікавлена в повній і достовірній інформації. Чи плануєте Ви певні рекламні презентації чи демонстрації? І взагалі, як Ви йдете до школи, до вчителя?
О. Б. Ми усвідомлюємо, наскільки важливо познайомити всі категорії педагогічних працівників (директорів та управлінців, учителів, вихователів, психологів та інших) з нашою технікою, донести до них її цінність, продемонструвати її функціональні можливості. Тому разом із представництвом «Panasonic» в Україні ми, звісна річ, готуємо презентації, семінари для вчителів. Так, у травні поточного року за підтримки ГУОН Київської міської державної адміністрації при особистій участі представництва «Panasonic» ми представили оновлену лінію проекторів столичним учителям. Ми хочемо зробити спілкування з учителями регулярним і корисним і для них, і для нас. Тому розглядаємо звертання зі сторінок вашого видання як один із найбільш ефективних методів комунікації з освітянською громадою.
О. І. Уявімо, що школа придбала мультимедійні пристрої Вашої торгової марки. Одночасно навчальний заклад стикається із цілою низкою додаткових проблем: установка, технічна підтримка, навчання користувачів тощо. Який гарантійний сервіс передбачається? Чи достатньо він широкий і різноманітний для споживача?
О. Б. Установку інтерактивних комплексів ми здійснюємо самостійно. Безпосередньо на робочому місці організуємо навчання для вчителів-користувачів, які мають на меті працювати з ними. Гарантія на інтерактивні дошки «Panasonic» складає рік (а якщо казати відверто, у них, як правило, нічого не ламається). На проектори нашої торговельної марки обумовлено гарантійне обслуговування, у тому числі й на лампу, - три роки. Трирічна гарантія на проектор і лампу - унікальна конкурентна перевага техніки «Panasonic», що говорить саме за себе: виробник упевнений у надійності своєї продукції. Як правило, виробники дешевої техніки не наважуються заявляти про настільки тривалий гарантійний строк, тому така техніка виходить із ладу, навіть не відпрацювавши строк дії гарантії.
О. І. Припустимо, що навчальний заклад розташовано не в Києві чи Київській області. Чи можна замовити Вашу продукцію з віддалених регіонів?
О. Б. Так, постачання нашої техніки у віддалені куточки України не є для нас проблемою, бо ми маємо власну розгалужену дилерську мережу, що охоплює практично всі обласні центри України, через яку ми виконуємо й постачання техніки, й навчання вчителів-користувачів роботі з інтерактивними комплексами, і сервісне обслуговування.
О. І. Може, наше останнє запитання, як кажуть, не зовсім у тему, але ми традиційно ставимо його всім нашим співрозмовникам. Ви працюєте для вчителів, учились свого часу у школі, Ваші діти ходять у ті чи інші навчальні заклади. Які, на Ваш погляд, найбільш притаманні риси нашому українському вчителю?
О. Б. Мій особистий атьківський досвід ще невеликий: син щойно закінчив початкову школу. Тому не берусь казати про все вчительство в цілому. Але хочу із вдячністю сказати про першу вчительку сина, Тетяну Василівну Коваль київського ліцею «Лідер». Це дійсно Педагог з великої букви, мудрий вихователь, патріот. Вона змогла дати дітям фундаментальні загальнолюдські етичні поняття, допомагала нам, батькам, виховувати в дітях повагу до нашої національної культури й історії. Це вчитель, який постійно працює над власним розвитком. Щиро бажаю всім нам, батькам, якнайчастіше зустрічати на своєму шляху таких педагогів.
О. І. Щиро вдячний Вам за теплі слова на адресу нашого українського вчителя. Зі свого боку бажаю всім батькам спілкуватись тільки з учителями, які несуть у собі щирість, доброзичливість, людяність.
Освіта.ua
20.02.2009