![]() |
Школам пропонують завершити вивчення нового матеріалу для учнів 11-х класів у квітні |
У Києві через ЗНО хочуть змінити модель навчання випускників
Київським школам пропонують ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня для того, щоб навчальний час у травні присвятити підготовці до ЗНО.
Про це йдеться у статті директора столичного департаменту освіти і науки Олени Фіданян на сайті ZN.UA.
За словами очільниці столичної освіти, йдеться про надання академічної свободи школам, зокрема у виборі одинадцятикласниками власної освітньої траєкторії в останній місяць навчання.
На її переконання, зміна моделі навчання надасть можливість зменшити кількість предметів, що вивчають випускники у травні та врахувати індивідуальну потребу кожного з них для підвищення шансів вступу до університету.
«Ми пропонуємо тим, хто сьогодні до цього готовий, ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня. Бо вже багато років ми заплющуємо очі на абсурдну ситуацію: за шкільною програмою, одинадцятикласники до кінця навчального року мають опановувати певні теми, вивчати й повторювати матеріал, а насправді вже на початку травня вони складають ЗНО з усього вивченого матеріалу», – йдеться у зверненні директора столичного департаменту освіти до педагогічних колективів.
Виходячи з того, школам запропоновано перетворити навчання в травні на консультації перед проходженням зовнішнього незалежного оцінювання.
«Ми пропонуємо провести навчальний процес у травні за принципом освітнього трансформера, розбивши випускників не за класами, а за групами, з урахуванням обраного ними профілю подальшого навчання вже за межами рідної школи; дні перед ЗНО перетворити на дні предметного занурення», – пише Фіданян.
Вона висловила переконання, що така модель травневого навчання випускників дозволить «зменшити для учнів кількість предметів для вивчення враховуючи індивідуальну потребу кожного з них для завершення навчання у школі (отримання свідоцтва) та максимального підвищення шансів вступу до обраного випускником закладу вищої освіти».
«Сьогодні тижневе навантаження на випускника становить до 36 годин на тиждень (пам’ятаємо, що в дорослих воно 40 годин). За умови організації шкільного навчального трансформера реально зменшити навантаження на школяра до 12 годин, які є для нього пріоритетними, зберігаючи при цьому вчительське навантаження та заробітну платню згідно з тарифікацією», – наголошує директор освітнього департаменту.
Також Олена Фіданян зауважила, що в столиці є школи, які вже не один рік практикують власну модель навчання випускників.
«Звісно, такі зміни варто було запровадити на всю останню чверть. Ми відверто говорили про це з директорами столичних шкіл. У Києві є колективи, які ще до COVID-19 зайнялися розробкою власної шкільної моделі навчання випускників. Успішно практикують її вже не один рік. Після бурхливих обговорень вирішили, що розпочнемо покроково — спробують лише ті, хто впевнений, що це посильно для педагогічних колективів», – зазначила директор департаменту освіти і науки Олена Фіданян.
Для отримання оперативної інформації про головні освітні новини приєднуйтесь до сторінки Освіта.ua в Telegram.
Освіта.ua
06.04.2021