У школах навчається 12 тисяч дітей з особливими потребами

Майже кожна четверта українська школа сьогодні впроваджує інклюзивний принцип навчання

У школах навчається 12 тисяч дітей з особливими потребами

Лише за останній рік кількість школярів з особливими освітніми потребами, які навчаються у звичайних школах поруч з однолітками, зросла на 61%. Про це повідомила міністр освіти Лілія Гриневич під час Всеукраїнської конференції з інклюзивної освіти.

Загалом зараз у школах навчається понад 12 тисяч, а в дошкільних закладах майже 2 200 дітей з особливими освітніми потребами. Майже кожна четверта школа в Україні безпосередньо впроваджує інклюзивний принцип навчання.

За словами Лілії Гриневич, в 2018 році завдяки фінансуванню з державного бюджету майже 14 тисяч дітей скористались корекційними послугами, було створено та обладнано сучасною технікою 500 інклюзивно-ресурсних центрів.

«На сьогодні по всій країні вже створено 516 таких центрів. 2019-го ця цифра буде збільшена до 700, що повинно повністю забезпечити потреби. На обладнання нових центрів в бюджеті цього року передбачено 39 млн грн. Також закладено інвестицію в 504 млн грн на підтримку осіб з особливими освітніми потребами. Кошти субвенції у розмірі 353,3 млн уже направлені у школи», – повідомила міністр освіти.

При цьому вона додала, що наразі залишається проблема доступності дітей з особливими освітніми потребами до шкіл та інших закладів освіти.

«Ще мало закладів з архітектурною доступністю вище першого поверху. Також недостатньо уваги приділяється доступності пришкільних територій: наявність під’їздів, паркувальних місць для осіб з інвалідністю, зокрема, для підвезення дітей на візках, обладнаних спортивних майданчиків для дітей з інвалідністю тощо. Дуже мало закладів освіти обладнано спеціальними туалетними кімнатами. Однак, слід наголосити, що ситуація поступово змінюється на краще. За оперативною інформацією наприкінці 2018-го безперешкодний доступ для осіб з особливими потребами до 1-го поверху забезпечений у 11 560 закладах освіти, що становить 74% від загальної кількості. Також минулого року МОН підвищило вимоги до доступності. Так, доступність закладів стала частиною ліцензійних вимог до провадження освітньої діяльності», – підкреслила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
25.01.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
вчитель
"За словами Лілії Гриневич, в 2018 році завдяки фінансуванню з державного бюджету майже 14 тисяч дітей скористались корекційними послугами, було створено та обладнано сучасною технікою 500 інклюзивно-ресурсних центрів." -що за бездумне "розбазарювання" коштів? У нас є такий центр в сусідній школі (бо там були вільні класи).Він не приносить користі, а "тягне" хороші гроші! Якщо до його створення логопед хоча б 1 раз в тиждень приходила до учнів 1 кл., то тепер вона взагалі не ходить, а зауважує-нехай водять до неї. Поведуть 1-2 чол., а потребує мовленнєвої корекції 67% учнів у класі! Там батьки працюють, або на заробітках і дітей забирають після ГПД, коли в тому центрі вже немає нікого! Для чого і для кого цей центр? Він не приносить користі! Там подають роздуту статистику, що втриматися в теплому кабінеті! З третього класу вже ніхто нікого корекційно не виправляє! Діти йдуть у 5 кл., не вимовляючи по 2-3 звуки! Як це називається? Я починаю вірити, що в усьому винні "жиди", вибачте!
вчитель
Я проти інклюзивної освіти в тому ракурсі,як вона в нас є останні роки!Це не освіта,а пародія на освіту(даруйте за тавтологію!)!У вчителя з постійними змінами в програмах, нестачі підручників,вседозволеністю учнів та байдуже-зневажливим(здебільшого) ставленням батьків й так"спина в милі",а на нього ще вішають цю інклюзію(до речі, вішають-безкоштовно,бо в нашому районі в Полтавській обл.ще жоден вчитель не отримав розрекламовану Гриневич та Гройсманом доплату за інклюзію).Ск. це триватиме? Що за зневага до вчителя?От як мені бути,коли в 1кл.(25 чол.)1 дит.-інвалід( сидить у класі) і один ЗПР(інклюзія)ще про двох неадекватних(через брак елементарного виховання в сім’ї)я вже взагалі мовчу?Чому хороші дітки, які розуміють куди і для чого вони прийшли повинні слухати по 30-50% часу на уроці те,що стосується лише цієї четвірки? В чому їх провина, що вони не доотримують те, на що заслуговують в більшій мірі,ніж оті четверо?Ні! Я вважаю,"мухи окремо, котлети-окремо"! Все геніальне-просте!
Nika
Інклюзія певноі категоріі дітей з особливими потребами- це порушення права дитину на отримання повноцінноі середньоі освіти і знущання над педагогами !!!
кардаш віnалій
Заміну оплачують, це не дає директор школи, один вихід, директор школи іде сам і замінює. Яку суму дає держава на учня з унклюзією? якщо дали 12,5 годин для інклюзії, то тоді батьки хай ідуть на 12,5, або той хто призначив 12,5.
надія
Все це піар! Що робити вчителю на уроці в інклюзивному класі, коли дитина з особливими потребами захотіла вийти в туалет, аасистент вчителя знаходиться на лікарняному, або на уроці не присутній, так як має навантаження 12,5 год на тиждень. Заміни асистента немає! Чому зарплата вчителя інклюзивного класу така сама, як у звичайному класі?
Мотивация
А що робити вчителю в класі, де є така дитина а ІРЦ,ставлячи себе вище лікарів,не дозволяє вводити інклюзію.Але саме страшне в цьому випадку те, що дирекція бездіяльна,а про управління совіти і говорити не хочеться. Зато з усіх трибун себе піарять .А робота ІРЦ зводиться до ще однієї непотрібної структури в освіті!!!!
Наталья
Школы не готовы! Только на бумаге. даже оплата учителям по замене. Наши дети ни кому не нужны. Так, что всё что пишут СКАЗКА.
Петро.
Навчання дітей з особливими потребами в закладах загальної середньої освіти - це збиткування над вчителями та учнями. Якраз такі діти самі не навчаються і негативно впливають на засвоєння матеріалу іншими. Хотілося б, щоб діти з особливими потребами відвідували "особливі школи".
Варшав'янка
Велике питання чи навчаються - може просто відвідують і у більшості на папері? Спеціалізовані заклади массово зачиняють, спеціалістів на вулицю... І зазвичай від цього скорочення витрат страждають що діти з особливими потребами, що звичайні діти Не інклюзія а іллюзія