![]() |
Майже кожна четверта українська школа сьогодні впроваджує інклюзивний принцип навчання |
У школах навчається 12 тисяч дітей з особливими потребами
Лише за останній рік кількість школярів з особливими освітніми потребами, які навчаються у звичайних школах поруч з однолітками, зросла на 61%. Про це повідомила міністр освіти Лілія Гриневич під час Всеукраїнської конференції з інклюзивної освіти.
Загалом зараз у школах навчається понад 12 тисяч, а в дошкільних закладах майже 2 200 дітей з особливими освітніми потребами. Майже кожна четверта школа в Україні безпосередньо впроваджує інклюзивний принцип навчання.
За словами Лілії Гриневич, в 2018 році завдяки фінансуванню з державного бюджету майже 14 тисяч дітей скористались корекційними послугами, було створено та обладнано сучасною технікою 500 інклюзивно-ресурсних центрів.
«На сьогодні по всій країні вже створено 516 таких центрів. 2019-го ця цифра буде збільшена до 700, що повинно повністю забезпечити потреби. На обладнання нових центрів в бюджеті цього року передбачено 39 млн грн. Також закладено інвестицію в 504 млн грн на підтримку осіб з особливими освітніми потребами. Кошти субвенції у розмірі 353,3 млн уже направлені у школи», – повідомила міністр освіти.
При цьому вона додала, що наразі залишається проблема доступності дітей з особливими освітніми потребами до шкіл та інших закладів освіти.
«Ще мало закладів з архітектурною доступністю вище першого поверху. Також недостатньо уваги приділяється доступності пришкільних територій: наявність під’їздів, паркувальних місць для осіб з інвалідністю, зокрема, для підвезення дітей на візках, обладнаних спортивних майданчиків для дітей з інвалідністю тощо. Дуже мало закладів освіти обладнано спеціальними туалетними кімнатами. Однак, слід наголосити, що ситуація поступово змінюється на краще. За оперативною інформацією наприкінці 2018-го безперешкодний доступ для осіб з особливими потребами до 1-го поверху забезпечений у 11 560 закладах освіти, що становить 74% від загальної кількості. Також минулого року МОН підвищило вимоги до доступності. Так, доступність закладів стала частиною ліцензійних вимог до провадження освітньої діяльності», – підкреслила Лілія Гриневич.
Освіта.ua
25.01.2019