В. Круглов: майбутнє освіти України викликає питання

Освіту нашої країни намагаються знищити, і ми навіть не зможемо дізнатися, кому завдячувати цим

В. Круглов: майбутнє освіти України викликає питання

Автор: Віктор Круглов, генеральний директор корпорації «Ранок».

Чи замислювалися ви, скільки часу наші діти проводять у школі? 6–8 годин на добу, тобто 35 годин на тиждень, або понад 150 годин на місяць! Саме стільки часу учні проводять з учителями як медіаторами процесу здобуття знань і навичок.

Тобто щодня ми довіряємо вчителям найцінніше, що у нас є, — наших дітей.

Спитаймо вчителів, що потрібно їм для успішної роботи протягом року. Майже кожен відповість, що саме підручник — перший помічник учителя в процесі навчання. Очевидно, що саме вчитель має «спробувати» підручник першим та оцінити його якість.

Чому ж тоді наші інституції вирішили, що 3–5 експертів, чия компетентність, на жаль, не може бути перевірена учасниками Конкурсного відбору, визначають той підручник, який вартий бути оцінений вчителями? Невже людина, яка ховається за сухими цифрами свого шифру, вмотивована дати реальну оцінку підручнику та визначити не лише його майбутнє, а й можливе майбутнє наших дітей?

Звичайно, правильно тримати в таємниці імена експертів під час Конкурсного відбору, щоб запобігти будь-якому тискові, але чому після проходження експертизи Інститут модернізації змісту освіти не надає експертизи з підписами (принаймні для того, щоб всі могли переконатися, що конфлікт інтересів відсутній). Повертаючись до реальних кейсів, спеціально не називаю конкретні підручники, щоб залишатися якомога об’єктивнішим (щоб ні в кого не виникало питань на рахунок лобіювання власних інтересів), але таких прикладів, на жаль, уже достатньо. Сьогодні виключно через суб’єктивну думку абстрактних експертів можуть бути знецінені попередні 2 роки навчання в початковій школі, тобто можливість продовжити навчання 25 % учнів країни у 3 класі відповідно до обраної методичної системи. Адже зміна підручника означатиме й зміну методичної системи із зовсім іншою концепцією.

А знаєте, все чому? Бо кожний експерт має займатися своєю фаховою справою. Очевидно, що оцінка дизайну та ілюстрацій має залишатися виключно за фахівцями своєї справи, а не залежати від уподобань експерта, який відповідає за змістове наповнення підручника. Або ще: експерт навіть не знає Державного Гімну України і у своєму висновку вимагає розмістити повний текст вірша Павла Чубинського, не зважаючи на те, що законом затверджено редакцію Гімну, яку і розміщено в підручнику. І таких прикладів некваліфікованості експертів можна навести безліч. Про це йшлося під час засідання Круглого столу 4 лютого, присвяченому проблемі якості експертизи шкільних підручників.

Складається враження, що освіту нашої країни просто намагаються знищити, і коли це станеться, ми навіть не зможемо дізнатися, кому завдячувати цим.

Особисто я не розумію, навіщо МОН суперечити власним принципам прозорості під час Конкурсного відбору підручників для закладів загальної середньої освіти та фактично нівелювати зобов'язання проведення конкурсу на засадах відкритості, прозорості, гласності.

Чекаємо рішення апеляційної комісії та сподіваємось, що розум переможе, і вчителі отримають можливість вибрати улюблені підручники.

Освіта.ua
06.02.2020

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
совесть
Чому стільки галасу навколо підручників для середньої школи? Та чималі бюджетні гроші крутяться в цій сфері. Не витримує бюджет щорічного друку нових підручників для школи. Навіщо така дорога макулатура? Один найкращий для нуш -3 і все! Де висновки експериментального впровадження? немає, не встигають написати й виправити помилки друку. Щороку авторські роботи! І чим голосніше кричить видавець "Все пропало! ", тим більше шансів, що до нього будуть прислухатися!? Дайте вчителю ОДИН найкращий державний підручник і нехай далі застосовує ту свою творчість, методичну майстерність і, нарешті, нехай вже скористається свободою НАВЧИТИ дитину. А видавці, які зробили ставку на конкурс і не виграли, нехай пропонують авторські підручники у приватний шкільний сектор, що наразі шалено розвивається.
Тамара Петровна
Для совесть: Ну что Вы,наши " рехворматоры- нувориши" от освиты должны ж как-то деньжата зарабатывать. Учебники- это самое то! А ведь в СССР было так,как Вы предлагаете- один учебник( одного автора) на всю страну,программы одни,и было больше порядка,и была система! А сейчас... Пришёл новый ученик в школу- оказывается,по другим учебникам учился) Бардак!
Коментувати
Ганна
Але підручники дійсно містять купу помилок, як орфографічних, так і предмет них. Вчителі назвуть максимум по одному підручнику з кожного предмета, який більш менш відповідає потребам. А випускають їх декілька . Ми давно для себе вибрали авторів,підручники яких і замовляємо
Издатель
А ты и дальше Витя сиди и не двигайся, как и другие крупные издатели. Уже ясно, что все издательства учебной литературы хотят уничтожить. И так по учебникам в ноль практически работаем, так еще и поливает нас министерство постоянно, мол учебники плохие, и говорят, а вот в Польше, Канаде, Финляндии. Только забывают, что там Государство не режет в наглую прибыль, ограничивая 5 процентами рентабельности за учебники. По-моему пора собирать пресс-конференцию и заявлять о беспределе на всю страну. Мы на краю пропасти....
Олекса Позняк
Ніяких запитань не виникаэ. Рухаємось прямо в дупу.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!