І. Лікарчук: питання, на які не можу знайти відповідь

Чому від рівня укладачів програми мають страждати вчителі, у яких і так з НУШ проблем більше, ніж очікувалося

І. Лікарчук: питання, на які не можу знайти відповідь

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Продовжив читати «Програму незалежного тестування для вчителів початкової школи закладів загальної середньої освіти», котра запропонована для громадського обговорення.

Звернув увагу, що однією з компетеностей, яку передбачається оцінювати під час учительського ЗНО, є «знання основі методології науково-педагогічних досліджень». Тобто, якщо вчитель початкових класів методології науково-педагогічних досліджень не знає, то він гіпотетично сертифікацію може не пройти.

У мене негайно з’явилося кілька питань, на які не можу знайти відповідь.

1. Науково-педагогічні дослідження та вчительська діяльність - абсолютно різні галузі професійної діяльності. Вчитель початкових класів отримує заплату за ПЕДАГОГІЧНЕ навантаження, а не за науково-педагогічні дослідження. Він ними може займатися, але поза своєю основною діяльністю. А може й не займатися. То із якого дива «знання основ методології науково-педагогічних досліджень» віднесено до його компетентностей. Що це - жахливий непрофесіоналізм укладачів цієї дивакуватої програми чи тих, хто розробляв і затверджував так званий «професійний стандарт вчителя початкових класів»?

2. Чому автори програми до фахових знань та умінь, якими має володіти вчитель початкових класів в межах компетентності «Проведення педагогічних досліджень» із усього їхнього розмаїття обрали лише проведення педагогічного експерименту? Тому, що автори Програми тестування про інші «знання та уміння» не мають уявлення, чи тому, що «так легше»?

Між іншим, аналогічні питання виникають і стосовно інших компетентностей, наявність яких має перевіряти учительське ЗНО.

Для прикладу. Програма вимагає, що вчитель повинен знати «класифікацію методів навчання у початковій школі». А чи знають автори Програми тестування про те, що існує кілька десятків класифікацій методів навчання. І чому вони із усього розмаїття класифікацій обрали лише класифікацію методів «за типом пізнавальної діяльності» та «на основі джерел інформації»? А якщо вчитель знає та успішно використовує інші методи навчання? Між іншим, таке право йому надане Законом «Про освіту».

Або інша вимога: вчитель повинен уміти «розробляти навчальні заняття». Цікаво, що мали на увазі автори, вживаючи поняття «розробляти»?

Подібного безглуздя в «Програмі тестування» - тьма. Читаєш цю програму - і створюється враження, що рівень тих, хто її розробляв, як у студентів другого курсу педуніверситету.

Але чому від того рівня мають страждати вчителі? У яких і так при розбудові НУШ проблем більше, ніж очікувалося.

Мабуть, єдине, що їм не вистачає, то це вивчити і знати «таксономію Блума», «сайти освітянських проектів, видавництв..» та вміти складати «план професійного саморозвитку». Був же колись у совєтській школі «план самоосвіти». Чому б у процесі сертифікації не примусити вчителя складати його знову, лише назвавши «по-модньому»? Ото буде що перевіряти усіляким інспекторам та експертам...

Куди йдемо, колеги?

Оригінал

Освіта.ua
21.12.2018

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Den
Эх, деда бы на годик в школу... Да еще и завучем сделать. Об бы там всем дал просраться...
Джордж
Для Den: Неа, учителем труда!!на пол ставки в столярку
Коментувати
Василь
Науково-педагогічні дослідження та вчительська діяльність - абсолютно різні галузі професійної діяльності. Вчитель отримує заплату за ПЕДАГОГІЧНЕ навантаження, а не за науково-педагогічні дослідження. Він ними може займатися, але поза своєю основною діяльністю !
cos
Для Василь: І за бажанням- а не примусово. Або піднімайте в 5 раз зарплати.
Коментувати
Володимир
Ну, таксономію Блума я не потягну... .
співчуваю
Для Володимир: То й не претендуйте на 20%(!!!) доплати!
Коментувати