І. Лікарчук: про територіальні підрозділи ДСЯО

Місцеве освітнє чиновництво продовжує знущання над вчителем і школою в кращих традиціях совка

І. Лікарчук: про територіальні підрозділи ДСЯО

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Однією із важливих освітніх подій минулого тижня стало урядове рішення про створення територіальних підрозділів Державної служби якості освіти. Це є правильним рішенням. Європейський підхід.

Але виникають серйозні побоювання стосовно того, чи не буде створення таких структур серйозним посиленням тиску на заклади освіти та педагогічних працівників. Бо у нас повсюдно зберігся совковий підхід у контролі за роботою закладів освіти.

Адже місцеве освітнє чиновництво, яке сидить у всіляких відділах, управліннях, департаментах, нікуди не зникло. І зникати не збирається.

Закон «Про освіту», який забрав у них функцію контролю, вони повністю ігнорують. Вони в стилі тюремних наглядачів і контролерів продовжують контролювати, вивчати, інспектувати, узагальнювати... Вони видають протиправні накази, надають так звану «методичну допомогу», організовують, здійснюють...

Іншими словами, - продовжують знущання над вчителем і школою в кращих традиціях совка.

А тепер іще з’явилися й територіальні підрозділи ДСЯО... Не розумію, чому відразу не могло бути прийняте рішення про ліквідацію або про суттєву зміну функцій отих місцевих чиновницько-методичних контор. Вони давно мали б бути перетворені в сервісні Центри забезпечення закладів освіти, які б бігли один поперед одного, виконуючи замовлення закладів освіти на постачання їх усім необхідним: від ремонтів і туалетного паперу до кадрів і сучасних технологій організацій освітнього процесу...

А усілякі методичні кабінети мали б приходити до вчителя і пропонувати свій товар - методичні розробки, поради, нові технології, книги...

А так маємо те, що маємо... Збільшили кількість контролерів-ревізорів. Ігноруючи при цьому один із законів діалектики: про можливі зміни якості від зміни кількості.

Оригінал

Освіта.ua
12.11.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мотивация
Пане Лікарчук, заспокойтесь. Ваш час пройшов. Ви були не кращим за тих,кого зараз хаєте
Чинодрал
Пане Ігоре, а ви ж закоренілий, уматернілий чинуша - все життя керуєте. Чиє б мовчало, а чиє б гарчало!
Марія
такі зауваження, шановний пане, це сіль на рани пересічного вчителя. Кожен день тобі про це говорять, і кожен день все по- старому. а де брати натхнення на працю?
njnjl
А мені хотілося б запитати у п. Лікарчука, скільки часу, на його думку, людина може перебувати у статусі в.о. І що з цього приводу нам каже КЗпП.
Den
Для njnjl: А почему вас не интересует вопрос, за какие грехи на этого человека два уголовных дела открыто?
njnjl
Тому що мені про це відомо. І ще відомо, що йому дали посаду, щоб він трохи втихомирився, а йому все не йметься. Як на мене, то це просто старечий маразм.
Коментувати
вероніка
Закон «Про освіту», який забрав у них функцію контролю, вони повністю ігнорують. Вони в стилі тюремних наглядачів і контролерів продовжують контролювати, вивчати, інспектувати, узагальнювати. А у нас-- по новому-моніторити