Osvita.ua Вища освіта Реформа вищої освіти УАСС закликає Раду прийняти новий закон "Про вищу освіту"
УАСС закликає Раду прийняти новий закон "Про вищу освіту"

Парламент має можливість прийняти законопроект в другому читанні на наступному пленарному тижні

УАСС закликає Раду прийняти новий закон "Про вищу освіту"

Українська асоціація студентського самоврядування, лідери органів студентського самоврядування вишів та регіональних студентських організацій закликають Верховну Раду України якнайшвидше прийняти нову редакцію Закону "Про вищу освіту". Про це йдеться у повідомленні, оприлюдненому на сайті УАСС.

В асоціації зазначають, що парламент має можливість прийняти законопроект в другому читанні вже на наступному пленарному тижні, адже його підготовка до розгляду вже завершена.

Студентські лідери відзначають, що прийняття проекту Закону є вкрай необхідним для розвитку всієї системи вищої освіти та її інтеграції в Європейський простір вищої освіти. Законопроект також є підтриманий всіма зацікавленими сторонами вищої школи й напрацьовувався за активної участі вищих навчальних закладів, представників студентів, органів виконавчої влади та парламентарів. Таким чином народні депутати мають підтримати освітянську спільноту проголосувавши за законопроект в цілому.

В УАСС наголошують, що вступ нової редакції Закону "Про вищу освіту" в дію до кінця поточного місяця надасть можливість вишам підготуватися до початку навчального року вже у відповідності із новим законодавством, що сприятиме його ефективному впровадженню.

"Реформа української вищої школи потрібна сьогодні не лише освітянам, вона є вкрай важливою для розвитку суспільства загалом", - коментує президент Української асоціації студентського самоврядування, Єлизавета Щепетильникова.

"Підготовлений законопроект значно демократизує систему вищої освіти, запроваджує норми які дозволять підвищити якість освіти та наукових досліджень в українських університетах. Сьогодні питання якості вищої освіти є важливим для всього суспільства, адже саме від рівня професійної підготовки фахівців залежить майбутній розвиток України, тому Верховна Рада має прийняти його якомога швидше", - зазначає Щепетильникова.

В УАСС нагадують, що намагання прийняти нову редакцію Закону "Про вищу освіту" тягнуться ще з 2005 року. Тим не менше за ці дев’ять років до розгляду Парламенту ще не представлялося на стільки підтриманого суспільством та академічною спільнотою законопроекту. Студентська спільнота закликає Верховну Раду України використати можливість проведення якісної реформи вищої освіти якомога швидше.

Освіта.ua
10.06.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasha Bagnat
Ви випускник і у Вас є диплом бакалаврату чи спеціалітету ? Ще не визначились куди далі подавати документи ? У Вас є чудова можливість влитись в чудовий колектив, поступивши на магістратуру за напрямком «Консолідована інформація». Можливі варіанти вступу на бюджет. Не впустіть свій шанс! Детальна інформація тут: http://citzi.vntu.net/edu-ki/ та тут: ki@vntu.net.
Капаліка
У порівнянні з діючим законопроект, дійсно, виглядає прогресивним. Але, цього замало. Потрібні більш радикальні кроки для реформування вищої освіти. Доктор наук зберігається (навіщо, якщо у всьому світі статус науковця підтверджується ступенем доктор філософії та конкретними науковими здобутками?). Порядок захисту дисертацій знову буде доводитись згори. Де можливість присудження доктора філософії за результатами наукових публікацій? Атестаційна колегія МОНУ зберігається (у всьому світі ступінь довіри до звань науковців підтверджується авторитетністю вишу, який його присвоїв - одразу видно чий проФФесор і яка шана іншим науковцям даного вишу).
Капаліка
Знов тягнеться ОКР "молодший спеціаліст" (незрозумілий за кордоном), далі буде незрозумілим на національному ринком праці ОКР "бакалавр" (вже не молодший спеціаліст, але ще і не магістр). Термін навчання бакалавра буде становити 3-4 роки і магістра ще 1,5-2 роки (вже уявляю собі 2 приймальні комісії на рік, кавардак у статистиці виконання держзамовлення по роках і спантеличених абітурієнтів з дипломом бакалавра не лише з думкою куди йти далі, а і коли це вийде зробити, особливо в умовах реалізації перехресного вступу). Така сама катавасія вийде і при продовженні навчання молодшими спеціалістами за рівне бакалавр (1,5-2 роки до випуску і вступ ще на 2-3 роки). Додаток європейського зразку набуває статусу обов’язкового, хоча зараз студенти хором гнівно питають – «навіщо мені цей красивий папірець за такі скажені гроші?»
Капаліка
Національна агенція буде так само незалежною від МОНУ, як ВАК, ДАК і т.п. у свої часи (хотілось би помилятись, але передчуття досить стійке). Стандарти освіти знов-таки встановлюються Києвом, уже уявляю собі каравани делегацій до Києва за погодженням чергових ОКХ, ОПП, засобів діагностики. При ліцензуванні та акредитації ліцензія видається на 10 років, сертифікат про акредитацію на 5, хоча повторна акредитація автоматично подовжує термін дії ліцензії (зовсім незрозуміло, куди дивились і чим думали, і що мали на увазі депутати і чиновники від МОНУ). Статус «Національний ВНЗ» вже повністю дискредитовано за останні роки, це всім відомо, але в законопроекті перелічуються пільги і пріоритети для таких вишів.
Капаліка
Мови викладання можна тлумачити на такий лад, на який тільки вистачить фантазії. Цікаво, а ст. 63 дає право іноземцям, що приїхали за навчальною візою на трудову діяльність у позанавчальний час? Залучення іноземних викладачів і науковців – великий плюс, але хто відповідатиме за визнання зарубіжних ступенів і звань (про нострифікацію ані слова немає). Фраза «за умови добровільної сплати страхових внесків» автоматично суттєво зменшує пенсійний стаж освітян. Триклята ЄДЕБО тепер легалізується на законодавчому рівні. Про критерії та принципи розподілу держзамовлення між вишами немає ані слова. Законодавчо встановлюється нижня межа держзамовлення на магістра – 50% бюджетного випуску бакалаврів (нині, за системою «Конкурс», фактично виходить понад 80%). В багатьох пунктах після переліків стоїть «та інше», причому хто і як визначає підстави саме сюди щось вінше ідносити абсолютно незрозуміло. Сирий законопроект, як його не крути. Є прогресивні кроки, є недоробки, а є і дуже спірні питання.
Коментувати
ГГГ
Бесполезная, пустая статья! Нет тезисов из предложенного законопроекта. За что должны проголосовать депутаты? Какие изменения будут внесены? Что стоит за словами "інтеграція в Європейський простір"? Ликвидация заочного образования (как в Европе)? Европейская система без уровня специалитет? Или что именно??? Пустые слова и громкие фразы и больше ничего! "Демократія", "освітянська спільнота", "європейський напрям" не есть факты. И кроме того, как может УАСС призывать голосовать? А может в законопроекте есть недоработки, так что, за него голосовать? Ах да, у нас же демократия, "кто не с нами - то против нас"...
DOCENT
Для ГГГ: Всі зацікавлені можуть вільно прочитати текст законопроекту на сайті Комітету Верховної Ради з питань освіти і науки. Порівняльна таблиця ЗУ "Про вищу освіту" (нова редакція) http://kno.rada.gov.ua/komosviti/control/uk/doccatalog/list?currDir=60300
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!