Osvita.ua Вища освіта Законопроект про вищу освіту рекомендовано до другого читання
Законопроект про вищу освіту рекомендовано до другого читання

Профільний Комітет Верховної Ради рекомендував парламенту законопроект до другого читання

Законопроект про вищу освіту рекомендовано до другого читання

16 травня 2014 року в рамках засідання парламентського Комітету з питань науки та освіти відбулось обговорення пропозицій та поправок до законопроекту "Про вищу освіту", підготовленого до другого читання.

За словами голови комітету Лілії Гриневич, прийняття законопроекту у другому читанні є вкрай важливим уже до завершення цієї сесії парламенту.

"Вкрай важливо до завершення сесії прийняти Закон України "Про вищу освіту" в другому читанні. Після прийняття Верховною Радою України законопроекту "Про вищу освіту" у першому читанні, було створено робочу групу, яка працювала над підготовкою законопроекту до другого читання у парламенті", - зазначила голова профільного комітету.

Вона повідомила, що народні депутати внесли понад 900 пропозицій та правок до законопроекту, прийнятому у першому читанні.

"Важливо дотриматись основних ідей, які закладені в проекті Закону – це автономія вишів, повна реалізація права громадян на освіту, зв’язок з ринком праці, розвиток науки в університеті", - наголосила Лілія Гриневич.

До участі в засіданні Комітету також були запрошені народні депутати України – автори поправок до нової редакції Закону України "Про вищу освіту", представники Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, представники вищих навчальних закладів, роботодавців, громадських освітянських і студентських організацій.

За підсумками засідання, Комітет з питань науки та освіти рекомендував проект Закону України "Про вищу освіту" № 1187-2 Верховній Раді до другого читання.

Головними новелами законопроекту "Про вищу освіту", порівняно з попереднім, є: встановлення рівнів та ступенів освіти, ліквідація рівнів акредитації вищих навчальних закладів, запровадження академічного та першого наукового ступеня - доктор філософії, запровадження Національного агентства з якості вищої освіти та незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, встановлення нового порядку набуття вищим навчальним закладом статусу національного, започаткування дослідницьких університетів, закріплення на законодавчому рівні системи зовнішнього незалежного оцінювання, розширення автономії вищих навчальних закладів тощо.

З текстом порівняльної таблиці до проекту Закону України "Про вищу освіту" (реєстраційний № 1187-2) можна ознайомитися за наступним посиланням >>>

Освіта.ua
17.05.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гість
Я цього року закінчила спеціаліста, а по новому закону спеціаліст прирівнюється до магістра. Тоді мені не має сенсу іти в магістратуру. Чи все ж таки є переваги і потрібно піти в магістратуру?????
Світлана
Скажіть,будь ласка,яким чином може відвідувати підготовчі курси іногородній?Це можна назвати рівними умовами при вступі?Можна стверджувати,що бали за курси купуються за гроші?Виходить,що так.
Віктор
Для Світлана: Іногородні теж можуть відвідувати підготовчі курси. Було б бажання,а можливість знайдеться.
Світлана
Та ви що?Серйозно?Підскажіть тоді,будь ласка,яким чином,якщо дитина ,проживаючи в Рівному,може відвідувати підготовчі курси ВНЗ,який розташований в Києві?Може я чогось не розумію?
Та отож
Для Світлана: Зрозумійте, питання ДОДАТКОВИХ балів за курси - то питання РОЗПОДІЛУ МОЖЛИВОСТЕЙ за МІСЦЕМ НАРОДЖЕННЯ дитини (людини). Хочемо ми цього, чи не хочемо, та престижні університети матимуть навчати ЛИШЕ або надто розумних (читай ЗНАЮЧИХ), або діток мажористих батьків. Іншого не спостерігається.
Коментувати
Абітурієнт
Це все як завжди дуже жобре, але де умови прийому???!
DOCENT
Для Абітурієнт: На реєстрації в Мін’Юсті
Коментувати
скептик
Я так понимаю уровня специалиста не будет,только бакалавр и магистр. Это хорошо. Принимайтt быстрей/?
H
Для скептик: Та як би то Вам сказати... З одного боку - наче і так, а з іншого - бакалавр - це базова (БАЗОВА, тобто, не закінчена, не повна, якщо судити з аналогії із середньою) вища освіта, а магістр - це вже переднаукова (вища вища, якщо хочете). А де ж той середній рівень, власне, фахівців? Не майбутніх науковців, і не "недоучок" (прошу не ображатися, але навчальні програми побудовані саме так, що спеціальні дисципліни викладаються на рівні спеціаліста/магістра), а саме фахівців. Тоді потрібно або ступінь бакалавра підтягувати до повної вищої освіти (а це додатковий рік навчання чи суттєва перебудова навчальних програм), або "знижувати планку" магістра.
скептик
У меня в семье студент.Поэтому личная заинтересованность в вопросе.Сейчас разницы между уровнем подготовки магистра и специалиста практически нет.Зато есть БОЛЬШАЯ разница в путях попадания на бюджетных магистра и специалиста(коряво,но ,надеюсь, понятно).Причем зачастую разница далеко не в пользу сильных студентов. Т.е. это источник коррупции.К тому же потом после специалиста на магистра опять поступать и учить практически то же самое второй раз.Поэтому я за устранение этого, все равно промежуточного звена,специалиста.Не вижу при этом угрозы снижения планки степени магистра.
H
Для скептик: Спробую коротко пояснити, що я маю на увазі, коли кажу про "зниження планки". З власного досвіду (і як студента, і як викладача) можу сказати, що нормальну магістерську програму десь відсотків 80 випускників-бакалаврів просто "не тягнуть". Зауважте, що навіть після отримання спеціаліста вони її все ж не потягнуть, наука - не їхнє. Що стосується "учить практически то же самое второй раз" - то це недопрацювання навчальних програм. Магістерські програми після бакалаврату і після спеціаліста повинні відрізнятися як терміном навчання (1 і 1,5/2 роки) так і навчальними програмами, дублювання не повинно бути. Але вузи часто "спрощують собі життя" розробляючи одну програму і об’єднуючи цих студентів. Тепер щодо "корупції" - для вирішення проблеми потрібно використовувати правильні інструменти. Не варто використовувати інструменти не за призначенням, тим більше, закріплювати законодавчо не властиві їм функції. Для боротьби із корупцією є інші інструменти.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!