Osvita.ua Середня освіта У НАН невдоволені об'єднанням шкільних предметів
У НАН невдоволені об'єднанням шкільних предметів

Науковці стверджують, що Типовий навчальний план для 10-11 класів є загрозою для освіти

У НАН невдоволені об'єднанням шкільних предметів

У Національній академії наук висловили невдоволення нормами проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого Міністерством освіти, що передбачають інтеграцію предметів у старшій школі. Про це йдеться у заяві Національної академії наук, що опублікована на сайті установи.

У НАН зазначають, що пропозиція виключити з числа обов'язкових і перенести до категорії необов'язкових усі природничі дисципліни, передбачені нинішнім навчальним планом, зокрема фізику, астрономію, хімію, біологію, географію та екологію, призведе до руйнації вітчизняної системи освіти і небезпечний для країни в цілому.

«Натомість пропонується єдина дисципліна «Людина і природа» з обсягом викладання три години на тиждень, тобто частку зазначеного єдиного предмету в обсязі усіх інваріантних дисциплін планується зменшити до 15,4%. Наразі загальна частка природничих дисциплін в обов'язковій частині навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю для 10-11 класів складає близько 23%», - йдеться у заяві НАН.

У Національній академії наук стверджують, що важливою проблемою об’єднання природничих дисциплін в один предмет, що, безумовно, викличе зниження якості їх викладання, є відсутність педагогічних кадрів з цього предмета.

«Враховуючи, що кожна з природничих наук має свій окремий предмет, базові поняття, методи викладання, а також беручи до уваги вкрай низьку престижність професії шкільного вчителя, марно сподіватися на прагнення та ефективні дії викладачів шкіл до розширення власної спеціалізації. У той же час для підготовки нових кадрів потрібно щонайменше 5 років», - наголошують в академії.

Також у НАН зазначають, що передбачена у запропонованому проекті Типового навчального плану для 10-11 класів можливість для шкіл ввести природничі дисципліни до числа профільних предметів не враховує реальну ситуацію, що склалася у невеликих містечках та сільській місцевості, оскільки забезпечити формування класів фізико-математичного, хімічного, інженерного профілів та відповідний навчальний процес там набагато складніше у порівнянні з класами гуманітарного профілю.

В академії науки висловили переконання, що відмова від вивчення природничих дисциплін та інформатики призведе до подальшого падіння загального інтелектуального рівня випускників, неможливості забезпечення абітурієнтами вищих навчальних закладів за природничими та технічними спеціальностями, зменшення потреби у вчителях з цих предметів, а в подальшому – до зниження кількості аспірантів, наукових та науково-педагогічних працівників, що може викликати посилення занепаду вітчизняної науки та системи вищої освіти.

«Таким чином, пропозиції Міністерства освіти і науки України є загрозою для системи підготовки професійних кадрів та призведуть до скорочення числа висококваліфікованих фахівців у сферах науково-технічної діяльності, оборони, охорони здоров’я, промисловості та інших галузях економіки», - стверджують у НАН.

Ще одним негативним наслідком запропонованого рішення в НАН називають можливі масові звільнення шкільних учителів природничих предметів, після чого, на думку авторів заяви, наступить «повна деградація кадрового потенціалу освітньої сфери, відновлення якого потребуватиме десятків років».

«Враховуючи зазначене, Національна академія наук України вважає за необхідне відтермінувати остаточний розгляд та затвердження проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з метою його докорінної переробки та зміни його концепції», - наголосили у Національній академії наук.

Освіта.ua
28.02.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Андрій
Шановні реформатори. Візьміть радянську школу, приберіть з неї рішення з’їздів та партії, додайте національного- ви отримаєте найкращу систему освіти у світі.
Роман
Для Андрій: Два рази в одну ріку не зайдеш.Світ змінився і змінилися діти. В Україні потрібна нова школа, але не радянська, а європейська. Лавина інформації, відсутність стимулів для навчання, нові виклики для кожної людини вимагають нових підходів. Потрібно розвивати вміння думати, критичне мислення, вміння знаходити і аналізувати інформацію. Хочете радянської школи і системи то почитайте про Північну Корею.Там ця система рабовласницько - тоталітарна збереглася.
Коментувати
Tet-a-tet
Десь прочитав таку поговірку:"Мудрий на гору не полізе-мудрий гору обійде". Реформи - це для майбутнього, а нам навчати дітей потрібно вже сьогодні. Нарікаю своїй колезі на недолугу програму. А вона мені каже мудрі слова:" А ви не можете записати у журналі програмне формулювання теми, а говорити на уроці про те, що вважаєте важливішим?"І я так роблю часто, бо це ефективніше, ніж псувати собі нерви. Результат не гірший, а нерідко навіть кращий ніж очікував. Якщо МОНу не потрібен наш досвід, то чому ми маємо тим перейматися, робім так як краще для дітей, а плоди пожинатимемо пізніше, коли наші розумні вихованці прийдуть до влади і зроблять усе раціонально і обдумано, так, як ми їх навчали. Отже, що би там МОН не об’єднувало я робитиму так, як краще для учня, бо він мій головний суддя і я працюю для його блага. а не МОНу.Звичайно , мова про гуманітарні предмети, а не точні науки, бо фізики і хіміки мене зараз рознесуть у пух і прах.
Сердитий вчитель
Що б ми тут не говорили, як би не пінилися і не протестували,все одно вони зроблять по своєму нікого не спитавши.... Жаль тільки дітей. Сільську школу вкладуть повністю. Міську наполовину. Якесь відчуття глобальної змови. Так і крутиться на язиці, що освідчені молоді люди нашій владі взагалі непотрібні. Інакше ніяк не можу пояснити всі ці реформи(
щедрина марина
Реформа ради реформы. В мире есть страны которые учат интегрированный курс- это Азия Япония Корея за учебный год ученики старших классов проходят дважды зно .Математика занимает большой объем английский.Наши дети учиться не хотят там списал тут списал и все зно угадал. Дети плохо мотивированы образование не кормит и не гарантирует работу большинству выпускников работы нет.Ломать нашу систему не надо в край необходимо пересмотреть программы где облегчить а где вернуться к советской .Слепо следовать советам сторонних сгубить остатки знаний в селах это приведет к краху системы образования.Создание громад в селе это тоже проблема для образования ждем закона надеемся что разум будет впереди сомнительных реформ.Не надо ломать фундамент нашего государства от шока можно умереть.
niko
За час незалежності України реформи в освіті ще не припинялися. Ті вчителі, хто працює з початку 90-х, пам’ятають, скільки змін в середній освіті відбулося. Реформатори говорили тільки про розвантаження дітей, а насправді лише морочили голову і дітям, і вчителям. Ось і чергова реформа робиться лише заради реформи, бо цього вимагають на заході. Освіта - це майбутнє держави, а тому треба сім раз відміряти, а лише один раз відрізати.
11111111111111111111111111111111111
При вступі в консерваторію з музичної спецшколи "провалилася", та здобула освіту на біофаку. А в мого чоловіка 2 освіти: технічна та гуманітарна. Чому ж він повинен був у 14-15 років вибрати, ким буде? Це ще неможливо. Школа повинна надати знання з усіх предметів
Людмила Синько
Для Мирославава: Я закінчила сільську школу у 1968 році. Тоді у старшій школі також було по 7 уроків правда не ввесь тиждень, по 8 не було, але замість 3-4 годин математики у нас було 6 годин , замість 2 годин фізики - 4 години, біології - 4 години. і тд. І ніколи не стояла мова про те що дитина не може осягнути неосяжне. Просто зараз введені зайві предмети, які забирають час. Зменшилися програми для звичайної школи за цей час приблизно на третину. Те що я вчила у звичайній сільській школі, зараз вивчають у класах з поглибленим вивченням математики
Настя
Для Людмила Синько: Для Владимир Белый: Не важно, какую школу закончил_ важно то, какие знания взял для себя.Уберите предметы какие дети не хотят изучать, проведите тестирование, опрос учащихся и поймете, что надо им. Как без химии, георафии? Нонсенс.
Вчителька
Цікаво, а у кого ви хочете запитати в анкетуванні? У дітей? Вони дадуть відповідь, що їм треба тільки фізкультура, музика та малювання.Ви багато бачили підлітків, які у 14 років уже чітку знають свої плани на майбутнє.Вони тільки у 10-11 починають щось розуміти, так само, як і їх батьки.
Alla Nakaznenko
думаю що навіть на 1-2 курсі вони ще допуття нічого не розуміють. Розуміння починає приходити курсі на 3-4-му.
Коментувати
Pasufik
Відтермінувати остаточний розгляд та затвердження Типового Н.П, це до якого часу, поки наші академіки не підуть на заслужений відпочинок? Маємо в особі НАН ще одного контролера, від "перевірок " якого ні холодно ні жарко. Ще одні "опозиціонери", працювати ліньки, то страшать бозна чим, ніби нашій освіті є що втрачати, завдяки їм також.
Світлана
Що не можна об’єднувати, це точно. Таке вже проходили на початку 2000 років. Пропонували створити гуманітарно-мистецький цикл із зарубіжної, української літератури, музики, історії мистецтв. Як до цього підходити і з якими вчителями - невідомо. Якщо зараз географ почне читати фізику і навпаки, це призведе до хибних знань, бо самі же вчителі їх будуть давати. Сьогодні треба готувати таких спеціалістів, а завтра вводити реформи в школі. Ніколи ще не призводило ні до чого доброго "до основанья мы разрушим". Треба поєднувати грунтовний досвід з сучасною інноватикою.
Александр
Скоро в школі залишать 3 предмети: 1. Землеробство 2. Скотарство 3. Закон божий. Для рабів достатньо.
Ірина
А як можна викинути із 10 класу взагалі географію , а деякі теоретичні питання зовсім поверхово перенести у 8 і 9 клас . Що, діти не повинні знати як живеться справді за кордоном? Чи як деякі президенти під час офіційних візитів плутати Австрію з Австралією, Словаччину із Словенєю? Географія 10 класу дуже тісно пов язана із сучасністю, це дає можливість готувати загальний світогляд дітей. Все робиться для того , щоб знищити нашу інтелектуальну еліту. Невігласами краще керувати !!!
гість
Для Ірина: Син навчався фізмат ліцеї де її взагалі не було в 10. Самостійно вивчив за місяць і здав на 198,5. Запитую як? А логіку ніхто не відміняв. Фізика і математика рулять завжди. Фізику також викинули для гуманітаріїв. Та все це ..., чи зможуть вони організувати повноцінний вибір дітьми профілей? Це їхне право вибору бути танцюристом чи фізиком.
Лариса Януль
Ви вірите в те, що дітям дадуть обрати потрібний профіль? У нашій школі у випускників зараз філологічний та інформативно - технологічний профілі, а третім предметом більшість обрала біологію та географію, які вивчали на рівні стандарту
Alla Nakaznenko
Те що в нас географвія зводиться до якогось напихування енциклопедичним та статистичним матеріалом, який можна вивчити й самому - це головний недолік програми. бо настправлді жодна фізика й математика не розвинуть так логічне мислення, як осмислення механіхмів взаємодії всіх планетарних оболонок, причин та наслідків. Тільки ми цього не вчимо, у нас головне пам*ятати як називають чагарники в Австралії чи Пд. Америці, а не розуміти чому вони там утворилися. А от якби вивчення предмету зводилось не до тупого вивчення дивних словечок та цифр, а до змісту предмету, до розуміння суті процесів, причин їх виникнення і прогнозування можливих наслідків - то все все було б не так просто.
Коментувати
1
Треба не предмети обєднувати, а дати можливість кожному учню вибирати ті дисципліни, які йому потрібні.
Людмила Синько
Для 1: В умовах новоспечених опорних шкіл, вважаю це неефективним.
Коментувати
Мирославава
Не знаю за скільки років, вперше почула думку НАН !!!! ПРОСНУЛИСЯ!!! Читаєш коментарі і думаєш ,що всі по-своєму праві!! І всі погоджуються ,що не можна якісно вивчити програмовий матеріал,за той час ,який відводиться "НУ не МОЖЛИВО охопити "НЕОБ’ЯТНЕ", 7-8 уроків у 10-11 класах _ це ЗАНАДТО. Не сприймає дитина ,НЕ МОЖЕ.НЕ ЗДАТНА!!! Потрібно шукати вихід,дискутувати як вчити далі,навколо цього повинна точитися дискусія
Людмила Синько
Для Мирославава: Я закінчила сільську школу у 1968 році. Тоді у старшій школі також було по 7 уроків правда не ввесь тиждень, по 8 не було, але замість 3-4 годин математики у нас було 6 годин , замість 2 годин фізики - 4 години, біології - 4 години. і тд. І ніколи не стояла мова про те що дитина не може осягнути неосяжне. Просто зараз введені зайві предмети, які забирають час. Зменшилися програми для звичайної школи за цей час приблизно на третину. Те що я вчила у звичайній сільській школі, зараз вивчають у класах з поглибленим вивченням математики
Коментувати
Nedolya
Щось мені здається, що потрібно пані міністру взяти на озброєння один з принципів Стіва Джобса - не зважай на фокус групи. Їй потрібно всіх цих псевдоекспертів, які морочать голову з реформою освіти, розігнати - нести відповідальність буде вона, а не Білі чи Жовті. І потрібно визначитися, яку нішу Україна буде займати в міжнародному поділі праці. Якщо виробництво - без математики, фізики, техніки не обійтися. Якщо сільським господарством - тоді без біології та хімії ніяк. Якщо поліцейська держава - потрібні юристи. Якщо співати та танцювати - тоді гуманітарії. Але щось мені підказує, що маючи математиків, фізиків, хіміків та біологів, можна створювати виробництва та ноу-хау, а багате населення саме захоче мати індивідуального адвоката чи сходити у театр. Тому знищувати основу - це шлях до деградації - тому НАН України застерігає. Але білі та жовті цього не розуміють. Так навіщо їх тримати? Щоб були? Запитувати будуть не з експертів, а з неї. Перша заповідь міністра - не роби дурниць.
Pasufik
Для Nedolya: Як можна в наш час заперечувати важливість точних наук.Мова йде про право вибору учня розвиватися у тому напрямку, для якого він створений природою. Я знав у школі фізику і хімію на тодішні 4 бали, але ні фізиком, ні хіміком не став, бо це не моє. У старших класах виразно видно, до якого виду діяльності схильна дитина, то чи не краще всі її сили направити на вивчення тих предметів, які будуть профільними у її майбутньому навчанні, а не тупо наполягати: вчи все, бо я вважаю, що це важливо. Виступаємо проти рабства, а самі мимоволі його насаджуємо, прикриваючись інтересами держави та суспільства. А де мої інтереси, у мене лишень одне життя!
Nedolya
Мета середньої освіти - надати всі необхідні знання на середньому рівні, що людина могла достатньо вільно орієнтуватися у житті - обирає вона якусь професію, чи ні це її вибір. Ви такого вибору її позбавляєте, бо шлях до точних наук буде назавжди закритий. До чого ту Ваші заперечення, що Ви фізиком не стали - знання з цих наук Ви повинні мати на майбутнє. Японці взагалі вважають, що вища освіта обов’язкова - у них технологічний прорив. А кого Ви пропонуєте готувати - невігласів, яки лише вміють читати і писати, співати та танцювати. Отримай середні знання з всіх предметів, а далі обирай свій шлях. Знання ніколи не будуть лишніми - мозок розвивається. А то зараз більшість навіть забула, коли останній раз ним користувалась. Ніякого насаджування немає. Це необхідний мінімум для сучасної людини не з лісу.
Pasufik
Скільки не кажи халва в роті солодше не буде! Я приєднуюся до тої більшості, яка вважає, що треба поважати нахили дитини. Ніякого належного розвитку мозку не дадуть точні науки, якщо я до них байдужий від природи. Також захоплююся японцями, їх працелюбством та фанатичною відданістю традиціям, але ніколи ними не буду, бо в моїх жилах тече кров слов*янина. Можна захоплюватися іншою нацією, пропагувати її звичаї, але аж ніяк не примусово, та ще й на державному рівні.
Коментувати
Олександр
ГПУ перевіряє дисертацію Портнова? А чому прокуратура і НАН України не перевіряє дисертації, наукові праці на плагіат псевдонауковців - Міністра - плагіатора Л. Гриневич, докторську д.с. К. Кириленко. Відповідь - тому, що вони любі друзі влади: Президента, Луценка, Гройсмана, Кириленка.
для вчителя
жёсткий профиль в НАШЕЙ стране? ЗАЧЕМ? Потому что так У НИХ? Если можно - поконкретнее покажите причину именно жёсткой профилизации...
вчитель
Колеги, не печіть раків, не тратьте сили! В країні на кожному етапі її історії були різні виклики.Розвиток залізниці сприяв підготовці інженерів високого класу, але в той час був мінімальний виклик на програмістів, свого часу вся просвещенная" Росія говорила французькою, а тепер увесь світ говорить англійською і тільки українці російською. На сьогодні в Україні сформувалися виклики патріотичного,національного характеру, а в звязку з системною кризою в економіці з тієї причини,що нею керували злодії, зник запит на інженерно-технічних спеціалістів, який заповнився гуманітарною сферою -юристами,істориками,програмістами... чи ж це назавжди? Ні ! З"явиться новий виклик, і на нового інженера, і нового юриста і цей виклик збалансує нинішню ситуацію,а може введе нас в нову епоху індустріалізації на більш якісному рівні. ДО 10 КЛАСУ ЗБЕРЕГТИ ФУНДАМЕНТ ОСВІТИ,НЕ ПЕРЕКЛАДАЙТЕ В НЬОМУ ЦЕГЛИНКИ,ЗРУЙНУЄТЕ! А з 10 класу жорсткий профіль і профтехосвіта. У фізиці використовую збірник задач 1923 року)
ЯЯ
Для вчитель: "який заповнився гуманітарною сферою -юристами,істориками,програмістами" Да, програмісти - гуманітарії))) Ви читаєте те, що пишете?
Коментувати
Юрій
Профільне навчання давно на часі! Але потрібне не об’єднання, а інтеграція. Принаймі математика, фізика, інформатика. Для прикладу-практично застосовувати математику для вивчення фізики, інформатику для вивчення математики, фізики і тд. Предмети мають викладати різні вчителі, та програма має тісно переплітатись. Учні мають уміти застосовувати свої знання, а не просто накопичувати для здачі ЗНО і розвязуванння кросвордів.
Олекса Позняк
Для Юрій: у 7 няньок дитя без ока - ти це знаєш? Учать усі але ніхто ні за що не відповідає - 2 місяці повчив та й пішов.Ще Ліля з вулиці набере чоловік 10 і хана освіті
Коментувати
простоктото
Только ограниченные не видят - идет полный развал образования!!!!!!!!!!!!!!!!!
ГласZНарода
Я зараз доросла людина, не розумію, чому стільки років у школі мене вчителі гризли із тією кучою формул, задач, правил із хімії, фізики, біології, математики, стільки недоспаних ночей, стільки згризених дитячих нервів, і тільки зараз в дорослому житті я розумію, що ті всі знання не мають ніякого відношення до практичної діяльності. Нехай їх учать ті, кому вони потрібні, а не всі під ряд.
гість
Для ГласZНарода: Дійно для чого, досить було б Біблії і все.
Оксана
Було б смішно, якби не так сумно )))
Людмила Синько
вас мабуть учили нетому. Тому що математика учить вас не формулам, а логічному мисленню для того щоб ви могли самостійно приймати рішення, планувати свою роботу, своє життя
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!