Osvita.ua Середня освіта Діти 6-9 років мають творити і рухатися, - Хобзей
Діти 6-9 років мають творити і рухатися, - Хобзей

У МОН відбулася нарада щодо оновлення навчальних програм початкової школи

Діти 6-9 років мають творити і рухатися, - Хобзей

18 липня в МОН відбулася нарада щодо оновлення навчальних програм початкової школи, під час якої було обговорено предмети художньо-естетичного циклу, зокрема, музичне та образотворче мистецтво, фізична культура та трудове навчання.

У ході наради модератори представили результати другого етапу публічного обговорення змін до навчальних програм, які були оприлюдненні на сайті Ed-Era.com.

За словами радника міністра освіти Іванни Коберник, є низка спільних змін, які торкнуться всіх предметів: в оновлених програмах буде забраний обов`язковий розподіл кількості годин на кожну тему.

«Вчитель зможе вирішувати сам – скільки часу якій темі приділити. Також в усіх вище названих предметах була значна частина важкої і непотрібної дітям теорії, яку програма вимагала не тільки вивчати, а й перевіряти знання учнів: музичні терміни, точні визначення художніх жанрів, невідповідна віковим особливостям дітей історія Олімпійських ігор. Коментатори на ЕдЕрі жалілися, що ці вимоги не залишають часу для власне фізкультури і творчості, або ж вчитель змушений порушувати програму. Тепер теорія буде забрана, або (як історія Олімпійських ігор) перенесена в старші класи та інші предмети - повідомила Іванна Коберник.

Зміни до програм початкової школи підтримав заступник міністра Павло Хобзей.

«Діти 6-9 років мають малювати, творити і рухатися, а не заучувати на вказаних предметах теоретичні знання», - зазначив заступник міністра.

Суттєві зміни очікують програму з фізкультури. Зокрема, з обов`язкового змісту вилучені лижі та ковзани, передбачені програмою танцювальні кроки замінені на рухи ритмічної гімнастики та імпровізаційні вправи, буде рекомендована дихальна гімнастика,  збагачено сучасними іграми розділ «Активний відпочинок», вилучено ігри, що не відповідають віку та можуть травмувати дітей.

Наприклад, гра «Горішки», в якій є такі правила: «…з`являється господар - діти розбігаються. Він доганяє, приводить додому і легенько карає за те, що брали чуже. Спіймані допомагають господареві ловити інших гравців…», буде вилучена з програми.

У програмі з трудового навчання передбачено більшу свободу вчителя у виборі тем і матеріалів для роботи. Були прохання коментаторів забрати теми, які вимагали не тільки додаткових витрат батьків, а й матеріалів, які буває складно придбати (наприклад, плетіння виробів з дроту чи бісероплетіння).

«Ці теми не будуть заборонені, але перестануть бути обов`язковими. Вчитель з батьками зможе вирішити, які саме проекти реалізовуватимуться на уроках трудового навчання» - повідомила головний спеціаліст відділу середньої освіти Алевтина Лотоцька.

Схвальні відгуки під час другого етапу обговорення отримали на ЕдЕрі зміни, які були запропоновані в програму з Мистецтва. Модератори забрали частину тем, які залишилися з радянських часів, натомість запропонували додати розгляд місцевих художників та музикантів.

В програмі з образотворчого мистецтва запропоновано спростити мову викладу, розширити можливості вчителя обирати теми, зробити уроки такими, щоб діти не вчили теорію жанрів і видів мистецтва, а отримували задоволення від творчості і розвивали внутрішню мотивацію.

Чинна програма з музичного мистецтва була особливо переповнена теорією, складною і зайвою навіть для професійних музикантів. Вилучили надмірну категоризацію та термінологію, на кшталт, «зерно інтонації». Вилучено велику кількість творів радянського періоду і ідеології, велику кількість російських народних пісень. Наприклад, програма пропонувала вивчати тему «Пісня єднає світ» на прикладі російської народної «Вниз по матушке, по Волге».  Додано твори сучасних українських композиторів. Також запропоновано надати можливість вчителю на свій розсуд обирати 50% музичних творів, а не 10%, як було раніше.

Всі перераховані програми були опрацьовані модераторами спільно з науковими консультантами Національної академії педагогічних наук, крім програми з фізичної культури.

Як відомо, що розвантаження та оновлення програм відбувається у відповідності до чинного Державного стандарту початкової освіти. Наприкінці липня програми будуть винесені на затвердження Колегією МОН. На основі оновлених програм Міністерством освіти будуть підготовлені нові орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та методичні рекомендації до оновлених програм. А на відкритій платформі ЕдЕра будуть викладені додаткові навчальні матеріали, щоб полегшити вчителям викладання за оновленими програмами.

Освіта.ua
20.07.2016

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роману(не мысль-Идея,но не моя)
повторюсь-Н Е Т безразличных родителей.ДА-есть Б Е З Д А Р Н А Я система,узловые чиновники которой нашли коз отпущения.Учительниц.Или козлов отпущения.Учителей.ДА,знаю,когда лучший ДЛЯ МЕНЯ класс выводил из себя ОТЛИЧНЕЙШЕГО учителя М У З Ы К И.Да так,что директор вступала в действие.Но нельзя твердить,что мама-пьяница безразлична к своеме ребёнку,если этот ребёнок со второго класса мешает как учителю,так и одноклассникам изучать определённый предмет.Да так,что его с урока забирала классовод.И что Вы себе думаете,у этой семьи будут деньги заплатить штраф?Или принудительные работы успокоят такого пацана?А вот вариант вывода таких с уроков с тем,чтобы и класс работал,и дитя было под присмотром,и,вероятно,чему-то училось-это Идея.Но эту идею внедрить есть вариант ЛИШЬ СВЕРХУ.Нет,думающие директора могли бы и сами,но массово-ЛИШЬ СВЕРХУ.И для этого в школе следует иметь учителя для работы с детьми-нарушителями.И еньги ему следует ПЛАТИТЬ.Или все по очереди следить за такими...
для Романа
Тупое зубрирование-"заслуга" тупых родителей.30 лет у нас постоянно что-то меняется.Тут Вы абсолютно не прав.Меняется в сторону отупения детей путём использования ГДЗ,любых источников информации при контроле знаний("кААААк00.Вы не даёте пользоваться учебниками на контрольных работах???00.Они ведь формул не знают.Мы позволяем-пусть пользуются,лишь бы побольше решили"-слова уЧИТЕЛЬНИЦ,услышанных на курсах "повышения"квалификации лет 13 назад),введение таблиц складывания и вычитания чисел вместо того,чтобы заставить головы работать,раскладывая число на составляющие.В собзе НЕ было шаблонных подходов-Вас обманули.А сегоня-ЕСТЬ.Это и выпускаемые разработки уроков,которые приучают учителя к шаблону.К тому-не своему.Это и массовое увлечение видеоуроками,позволяющее учителю НЕ напрагаться в общении с классом.А что-поставил и сиди,наблюдая как дети реагируют на кино.Невоспитанность детей?А то,что эти дети наблюдают вокруг?
не вызывает стремления взимать
взимать штрафы с тех,кто это детям демонстрирует??? Мои уеники(реальный разговор):"Вы от нас хотите дисциплины?А депутаты ВР себя ведут ЧТО-дисциплинировано?".И теперь К Т О обязат П Л А Т И Т Ь штрафы?А дети воспитаны В С Е.Вопрос в том,что определённым лицам(учителям)иногда не нравится то,К А К эти дети воспитаны.Но это проблема самих учителей.Ну,явно,и общества.Но-потом.После.Когда эти детки вырастут.Безразличное отношение родителей?Вы в своём уме? Такого практически НЕТ.А то,что Вы называете безразличием,вовсе этим не является.А вот ответственность госчиновников за невыполнение своих прямых обязанностей следует заканчивать штрафами и не только.У нас безразлично государство к детям государства.И оно будет наказано,хочет оно того, или не хочет.Это З А К О Н,не правило.Вопрос взятки руководства интересен.Французкая министерка получает 15 тыс.евро.Средняя зарплата во Франции-3.5 тыс.евро.На среднюю зарплату семья с 2 детьми способна купить квартиру в кредит,авто,отдыхать в Испании
Роман
Не треба перекручувати, я сказав не міняється на краще, а міняється на гірше, крім бездарних керівників, які десятки років незмінні. А щодо совка і прекрасної радянської освіти то не буває хорошої освіти в країні, де економіка була в тотальному занепаді, в школі панувала тоталітарна ідеологія, де вивчали спотворену історію.
купить большУю квартиру
спокойно попадать в больницу для появления новых малышей,и при необходимости. Не ограничивать себя в литературе,детей-в технике,не сдавать поборы в "школы" (это у нас, в Украине школы-в кавычках,.После этих,так называемых "школ" дети будут иметь кучу комплексов.Особенно те дети,родители которых не способны скинуться на тренинг,доп.занятие или поездку для ребёнка.И сидит такой ребёнок В КЛАССЕ,когда все дети класса занимаются дополнительно.И наблюдают это все дети класса.И отношение к сидящему и ничего не делающему,по причине несдачи бенег,ребёнку соответсвенное).У нас ВСЁ менятеся и постоянно все эти 30 лет.И меняется в сторону ДЕградации населения,страны,государства...
Коментувати
Роман
Сучасна школа з надскладними програмами, нецікавими і бездарними підручниками побудована за радянськими принципами і тупим зубрінням справді може викликати в дитини ненависть до навчання. Потрібно міняти керівників як у школах і районних, обласних відділах освіти, в міністерстві. Основна цінність працівника методиста, інспектора це вміння викручувати руки вчителям.Таких працівників цінять як найкращих. Про яке зацікавлення дітей предметом, творчий підхід зі сторони вчителя може йти річ, коли зауча чи директора цікавить тільки хабар.
таня
Для Роман: Много увидели "творческих" учителей, директоров, завучей? Где их блоги с информацией на электронных носителях о "победах" на "творческих" выставках, поурочными планами, медалистами, общениями в соц сетях на которых можно "услышать" их речь ? Где школы-новаторы с передовыми администрациями школ? Где их поименно перечисленные одаренные дети школы, результатами ЗНО своей школы? Они их хотя бы определить сумели? Только имена "победителей" районных олимпиад и можно услышать, а далее и где успехи этих "победителей"? Что они сконструировали, создали нового для Страны?
Роман
Достатньо зустрічав хороших вчителів, які роками працюють напівдурно. Чому вчителі на зарплату 2 тисячі гривень повинен мати бажання створювати блоги, брати участь в показушних виставках чи ще десь.Творчих директорів або заучів майже немає - більшість займаються хабарництвом в обмін на години. А щодо Страны то в нашїй країні штучно створені умови,коли надвисокі зарплати отримують продажні судді, корумповані прокурори,чиновники тощо.А вчитель там десь внизу де прибиральниця і сторож. Чому вчитель, який не може вижити щось комусь завжди винен? Освіту знищують цілеспрямовано і давно.
Таня
Для таня: но ведь написание блогов,выставление поурочных планов,разговоры в соцсетях-это работа.А мы семимильными шагами идём в общество,отличное от союза,то есть от варианта работы надурняк.Так что-всё закономерно.ДАлее-не следует светить детей.РАно.Говорить об одарённости в детском возрастев особенности ребёнку-вредить ему.Ему общаться в мире тёток,которые способны быстренько поставить всё на место.И что тогда?Практика показала,что хорошего мало...
Коментувати
для вспоминающей мамы
Счастливое детство?Ну так,дорогая мамочка,это Вашаработа.А в школе ребёнок обязан Р А Б О Т А Т Ь.И если он в школе будет лишь "радоваться",но не напрягаться,то по окончании школы Вы,именно Вы,мамочка,получите ограниченное,безвольное,неумное создание.Как-то довелось услышать:"Родители,воспитывайте своих детей.Мы с ними промучаемся всего лет 6(с момента,когда начинается период взрывов и неадекватов у детей),а вам,родителям,с ними мучаться всегда".Конечно,если родители имеют бешенные деньги,тогда да,они уверены в том,то их чадам следует лишь веселиться и постоянно находиться в радостном настроении.Но У М Н Ы Е родители,пусть и с баблом,следят за тем,чтобы ребёнок умел быть в трудовой усталости и напря ении.А н е н а в и с т ь к обучению в школе родом из СЕМЬИ.Так что-это полностью Ваша позиция.Ребёнок принимает то,что несут ему родители... Он ещё не есть неумный или умный.Он только способен сталь либо УМНЫМ,либо НЕумным
-------------------
"способен сТать"
Роман
В нашій школі вже років 20 нічого по суті не міняється.Згоден з мамою потрібні радикальні реформи з використанням освіту інших країн щоб змінити шаблонні підходи, які збереглися з часів совка.Але повинна бути відповідальність і батьків з штрафами за невихованість дітей, за байдуже ставлення.
Оксана
Для Роман: А ще сподобалось, як у фінській школі після вихідних дітей питають, де вони були з батьками, що нового дізналися, що побачили, прочитали. І якщо батьки не виховують своїх дітей, то це серйозно карається. Пробувала таке спитати у своїх четверокласників - одна-дві руки (в кращому випадку) на питання, чи десь були. Сидять вдома у комп’ютері. А батькам можна й не говорити про таке: вони зайняті зароблянням грошей(і бідніші, і багатші). Шановні батьки! Для чого чи для кого ви їх народжуєте?! Невже для вчителів? Бо я з вашими дітьми спілкуюсь набагато більше від вас, але ж дитині потрібні тато й мама, а не якась, навіть найдобріша чи розумніша,тьотя. Щасливе дитинство залежить ніяк не від учителя, а від вас, шановні і (я впевнена) люблячі батьки.
Коментувати
Спогади мами
Для дарья: Та вже "ДОПРИВЧАЛИСЯ сидіти і слухати..." до того, що більшість дітей десь так із 2 - 3 класів починають просто ненавидіти навчання в школі. Потрібні такі зміни, щоб у дітей було цікаве щасливе дитинство!
дарья
" Також запропоновано надати можливість вчителю на свій розсуд обирати 50% музичних творів, а не 10%, як було раніше."- из статьи. Давать свободу "выбирать", можно только ОБРАЗОВАННОМУ учителю, а таких мало, жаль. На выходе получим - ля-ля-ля, тра-ля-ля. А нужны ЭЛЕМЕНТАРНЫЕ Знания, знание терминов по предмету. Учеба - труд интеллектуальный, а не игра "в кошки мышки". Дети не будут ПРИУЧЕНЫ сидеть, слушать, задавать вопросы, находить ответы. Такая работа "учителя" - это заигрывание с родителями на "успех" его ребенка.
Володимир
Для дарья: Згодний повністю. Ще слід повторити: навчання - це праця і діти мають знати про це з першого класу. Категорично проти загравання з дітьми, намагатися перетворити навчання на розвагу. Зупиніться!
Игорь Канивец
Не згден. До 10 років дитину і не потрібно "ПРИУЧАТЬ СИДЕТЬ И СЛУШАТЬ". У дитини є певні фізіологічні особливості. Вона просто ще не може довго сидіти і концентруватись на чомусь. В цьому віці головна задача вчителя - привити дитині інтерес до навчання в принципі та до предмету конкретно.
дарья
Игорь, какие игрушки у вас были в детстве? У моего сына был детский конструктор и он терпеливо собирал из деталей домик, кораблик, луноход. Когда поступил в школу, то хорошо учился, был ДИСЦИПЛИНИРОВАН, не трепал нервы учителям и другим людям. А что имеют дети сегодня? Родители не имеют возможности купить игрушку, книжку, уже не говорю, что не занимаются своими детьми: книг не читают - сказки, ... Из-за таких в школе, уроки невозможно проводить, другим детям мешают и влияют на на них, так как плохое лучше усваивается в детском возрасте и далее. Во внешкольное время мы ходили на секции: волейбол, футбол, танцы, коньки, просто играли на улице и в прятки, и в класики и т.д. Сегодня многим детям это доступно? Активность была вне школы большая, а уроки на первом месте.
Коментувати
Оксана
А дяді і тьоті в МОНі повинні тяжко працювати за свою зарплатню, а не видавати "геніальні" реформи. Учителі при розумі вже давно не виконують той програмовий маразм, який у міністерстві нарешті побачили і відмінили.
Мама
Мама Якщо вчитель старшої школи має відповідно кваліфікацію "Вчитель початкового навчання", то чому б і не викладати відповідні предмети. На практиці спостерігаю таку ситуацію, коли вчителі іноз. мови, фізичного виховання, музичного мистецтва зовсім не володіють методикою викладання відповідних предметів у початковій школі, не знають вікової психології, про здійснення індивідуального підходу до дитини годі й мріяти. Тож таке викладання просте заробітчанство.
Жан-Поль
Для Мама: так а вы поработайте на те копейки, 3-5 тыс., которые они получают. Всегда можно отдать ребёнка в гимназию или лицей. А так занимайтесь сами своим чадом или нанимайте репетиторов. Какие деньги - таков и результат в нашей стране.
тоже мама
Для Жан-Поль: А деньги не малые, а результат от школ- нанимаем репетиторов! Сколько там ходит госденег из налогов за ребенком-8000 грн вроде? Я за месяц 8 уроков репетитору английского заплатила 660 грн и это индивидуально, ребёнок за 2 месяца почти полугодовой курс прошёл наперед и качественно. Теперь я думаю, ведь так можно на те же 8000_10000 грн брать детям индивидуалку по многим предметам и у квалифицированных преподавателей, а может организовать и группы 3_5 чел. и дешевле будет, так можно самим заниматься зачем эта школа, + никаких благодiйних ремонтов... остановка за тем, как забрать у государства эти деньги.
Лилия
вам повезло найти репетитора за такие деньги (82-50 за урок), обычно младшая школа 100, средняя 120, а ЗНО от 150 за 60 мин и выше
Коментувати
Олена
ДЛЯ ВСІХ...На мою думку, як вчителя старшої школи, у початковій школі такі предмети як англійська мова, фізкультура, музика, інформатика повинен викладати тільки вчитель-предметник із спеціальною освітою. Інша справа-кваліфікація деяких вчителів- так це на совісті адміністрації, яка взяла такого вчителя, або по уроках не ходить з перевірками.
Спогади мами
У мого сина в початкових класах фізкультуру викладали і вчителька початкових класів, і фізрук. Так от ця учителька, маючи невеличку зайву вагу, на уроках працювала на совість. У неї діти багато чого навчилися. І що важливо, вона знала стан здоров’я кожної дитини: у кого недавно була ангіна, у кого - аденоїди тощо. Відповідно до стану здоров’я і давала фізичні навантаження. Після уроків слідкувала, щоб діти не напилися холодної води, допомагала дівчаткам поправити зачіски. У 3 класі фізкультуру викладав фізрук. І більшість дітей зненавиділи цей урок. Фізичні навантаження він давав однакові для всіх. Дітей називав "сосисками", "розкараками". Після уроків йому було байдуже, чи п’ють діти холодну воду, чи спітнілі у прохолодну погоду вибігають на вулицю. Якось навесні у цього фізрука діти після уроку фізкультури спітнілі, без верхнього одягу вибігли на вулицю дивитись на веселку. Після чого масово захворіли. Більше у початковій школі цей фізрук викладати не захотів...
Одесситка
Собрались делать реформу в среднем образовании - делайте. Пусть физкультура делится на 2 группы: которым можно много двигаться и которым нельзя. Или мальчики отдельно от девочек. Поднять физрукам зарплаты - ответственность за охрану здоровья должна больше стоить. А учителя нач. школы могут проводить лишь физкультминутки на уроках. Но государство этого не сделает, денег нет, все деньги в offshorax.
Олекса Позняк
У моєї внучки в 1 класі 2 год української мови і 2 ГОД РОСІЙСЬКОЇ !!!!!!!!!!!!!!!! І так по всій Україні. Чому не англійської більше замість російської?????Бо учителі молодшої школи англійської не знають а години віддавати не хочуть от і вибирають навчальний план де російська....МОН ти не лише рухи дітей думай!!!!!!!!Викидай російську на смітник і давай більше математики чи української
Елена
Для Олекса Позняк: Быть такого не может!В какой школе вы учитесь?В украинских классах вообще нет часов русского языка!И почему Вы не думаете о русскоязычном населении?Будьте толерантны в своих высказываниях!!!
вчитель
Для Олекса Позняк: Працюю у сільській школі на Черкащині,15 років російська мова не вивчається,у деяких школах обирають 1 год з варіативної частини. Діти не спілкуються і не читають російською, зате в деяких класах 5 год англійської і 2 год німецької, так що не говоріть, що так по всій Україні.Якщо і пригнічують бідну українську мову, то не за рахунок російської.
Олена
Мій син закінчив 3 класи. навчається в українському класі - і російської мови там 2 години на тиждень, як української і англійської. В Одеській області і так всі спілкуються на російській і вдома і на перервах. А в інститутах взагалі не вивчають російську(лише на спец.факультетах).Зробили би російську спец.курсом - і вчитель би радився з батьками - потрібен їм цей спец.курс чи ні.
Коментувати
Павлович
Взагалі-то творити і рухатись мають взагалі ВСІ діти,шановний "Капітан Очевидність"
катрин
Для Павлович: Не смогли правильно составить Программу и пустили все на самотек, - типа "делайте что хотите".
Коментувати
вчитель фізкультури
Проблема фізкультури не тілики в програмах, а в спеціалістах!Фізкультурою в школах догружают вчителів початкової ланки.А вони її не проводять!Ці години витрачаються як додаткові уроки математики і читання!Більшість вчительок мають зайву вагу і не мають спортивний костюм і де перевдягатись!
вчитель
Для вчитель фізкультури: Все залежить від адміністрації. Трапляються і погані вчителі фізкультури.Вчителі поч. класів проводять краще уроки. Вони добре знають методику, фізичні та психологічні особливості дітей свого класу.
Родион
Для вчитель фізкультури: Проблема актуальна і наболіла. Без згоди вчителя поч. класів адміністрація не може передати години фізкультури спеціалісту. В сільських школах це справжня біда: сидить тьотя на лавочці (а частіше дві разом, наприклад 3 і 4 класи) в пальто і чобітках, а дітки бігають на подвір"Ї - разом до десятка. А ще ці тьоті, не маючи уявлення про інформатику, зась щоб віддати спеціалісту - от і заміняють тим що вміють. Звичайно, все залежить від адміністрації, але хто ж обідить дружину, чи куму, не давши 23-24 години.
Викладач Ніна В
Шановні батьки, колеги! Виходячи з вищесказаного можна зробити висновки. В країні рідну мову повинні знати всі, а мови нацменшин- вивчати факультативно. Іноземна мова- реальна необхідність і слід ретельно вивчати, в т. ч. неформально в літніх таборах. Міністерству і фаховим методистам з досвідом, а не статистам з міськ-райво, слід ретельно опрацювати нові вимоги, програми. Для молодших колег запропонувати, попередньо обговорені, рекомендовані тематичні плани. Хто з досвідом - сам впорається. А основне це ПРОБЛЕМА ЯКОСТІ методичної підготовки студентів у ВИшах 3-4 рівня. Ось де біда.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!