Розвантаження шкільних програм: перші результати

У Міносвіти наголошують на внесенні кардинальних змін до програм початкової школи

Розвантаження шкільних програм: перші результати

На сайті  Ed-Era.com можна ознайомитись та залишити коментарі до нових розвантажених програм для початкової школи. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки. Обговорення триватиме до 10 липня.

У відомстві наголошують на внесенні кардинальних змін до програм початкової школи.

Зокрема, з математики виключили зазубрювання, українська мова позбулась застарілих слів, а в літературному читанні є пропозиції не оцінювати дітей за швидкістю прочитаних знаків.

"Загалом зміни внесли в 14 програм для початкової школи. Усі оновлення - це пропозиції вчителів, експертів, викладачів та громадських активістів, які в рамках першого етапу роботи з розвантаження програм для початкової школи обговорювали необхідні зміни на інтерактивній онлайн платформі Ed-Era.com", - повідомили у МОН.

У Міносвіти також зазначають, що коментарів та пропозицій щодо навчальних програм з іспанської, французької та німецької мов отримано не було. Тому, Міністерством освіти і науки самостійно буде створено робочу групу, яка розробить відповідні зміни.

"Оновлення, що торкнулось абсолютно усіх програм – відміна фіксованого обсягу годин на вивчення кожної теми в рамках предмету. Це дозволило б учителю самостійно визначати час, на вивчення необхідного матеріалу. Головний орієнтир - не вказівка програми, а індивідуальні особливості дітей в школі", - наголошують у Міносвіти.

Також у відомстві зазначають, що найбільшу зацікавленість під час першого обговорення на Еd-Ері привернуло оновлення програм з української мови, математики, природознавства та літературного читання.

"Робоча група опрацювала кожен коментар, більшість поданих пропозицій вже включені до програм. Так, в програмі з  української мови оголосили війну застарілим словам. В оновленому варіанті замість телеграми, агронома та комбайнера до переліку "словникових слів" увійдуть поняття приязний, врівноваженість, оптимізм, творчість, креативний тощо. На думку психологів, саме робота з такими словами сприятиме розвитку емоційного інтелекту у дітей, що вкрай важливо в початковій школі", - повідомляють у Міносвіти.

Оновлена програма з математики – яскравий приклад  зміщення акцентів зі знаннєвих результатів на діяльнісні. Замість того, щоб просто завчати математичні таблиці та визначення, головним завданням дитини в рамках оновленої програми стане вміння використовувати ці знання в реальних життєвих ситуаціях. Наприклад,  учням 1 – 2-х класів не потрібно буде завчати напам’ять таблиці додавання, віднімання тощо.

Обговорення навчальної програми з літературного читання привернуло увагу до розвитку читацького інтересу в учнів. Найактивніше піднімалось питання визначення переліку творів, його осучаснення та проблема контролю техніки читання. Щоб вирішити ці проблеми, з програми забрали неактуальних і додали сучасних авторів, та пропонують скасувати контроль техніки читання.

"Програма з природознавства також виявилась надто важкою для маленьких дітей. Деякі теми для першокласників практично повністю дублювали теми з географії для старших класів. Наприклад, за старою програмою діти в початковій школі вивчали склад грунту та умовні позначення на карті України. В "розвантаженому" варіанті більше уваги приділяється формуванню у дітей повної картини світу. Наприклад, пропонують вивчати чому грунт важливий для природи та як люди використовують властивості води", - йдеться у повідомленні Міністерства освіти.

У відомстві зазначають, що з усіма новаціями можна ознайомитись на сайті Ed-Era.com.

Ознайомитись з програмами

Освіта.ua
04.07.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мама
..."учням 1 – 2-х класів не потрібно буде завчати напам’ять таблиці додавання, віднімання тощо."Я ПРАВИЛЬНО ЗРОЗУМІЛА ЩО З ТРЕТЬОГО КЛАСУ ВЖЕ ПОТРІБНО ЗУБРИТИ ТАБЛИЦЮ МНОЖЕННЯ?чому ці зубрьожки повністю не відмінені?що вони дають?
Роман
В багатьох класах вчитель змушений половину уроку заспокоювати 2-3 хуліганів, які відчувають вседозволеність. Батьки ні за що не відповідають, вигнати учня зі школи неможливо. А тому винен завжди безправний раб вчитель.Винен директору, районо. Всі намагаються викрутити руки, схилити до корупції, принизити, показати що винен завжди вчитель, а не спотворена і бездарна система освіти, яка направлена на переслідування вчителів, які вміють працювати творче. Загалом в освіті останніх 20 років нічого не міняється. Занепад, відсутність реформ і одні і ті самі люди очолюючи освіту в районі, систему корупції і кругової поруки. Як наслідок - занепад рвоты привів до занепаду економіки.
Олекса Позняк
Для Роман: чиста правда, яка , на жаль , не потрібна Лілі
Коментувати
Катерина
Та навіть якщо і урок 35 хвилин в початковій ,і кількість учнів 38,то повірте,вчитель не звертає увагу на більшу половину класу,питає одних і тих самих,а інші просто сидять і вчителю начхати.Тому не треба говорити,що за 35 хвилин всіх не опитати.
Олекса Позняк
Для Катерина: Катюню, прийди і опитай.Це як футбол- коли дивишся збоку ти суперфутболіст а на полі повний нуль
Коментувати
и ещё раз о скорости чтения
Случаи очень различные.И бывает так,что класс и школа,и... тя-нут-ся за ребёнком,который в технику (скорость) чтения никогда не успевал.Это по поводу троечников. Думайте,девочки,поскольку не у каждого из таких детей адекватные к учителям родители.
о звуко-буквенном анализе слов
абсолютно верно.Творческие(креативные),реально думающие учителя эту тему об-хо-дят стороной.А чтобы не выпадить из программы-просто сказали пару слов, и идут дальше.Иначе,у тех учителей, которые хвастают тем,что дети усвоили тему,дети до конца школы пишут ЙА-БЛО-КО, ЙО-ЖИК.
Ірина
Вчителі задають домашні завдання тому, що у програмі великі вимоги на кінець року для учнів.Програма розрахована на сильного учня, а іншим потрібно допрацьовувати, щоб не відставати. Пропоную викинути у початковій школі з програми звуко-буквений розбір слів, який лише заплутує дітей у написанні слів і ніякої користі малечі не дає; з математики у 1 кл. вивчати числення в межах 20 і з переходом через десяток, з одиниць довжини забрати поняття " дм"; з читання- ввести обов’язкове читання вчителем цікавих казок, оповідань (5-10 хв) на кожному уроці, щоб розвинути увагу учнів і показати красу слова ; з природознавства- більшу увагу треба приділити вивченню рослин і тварин України, бо ми не знаємо назви дерев, трав...,які ростуть у нас на подвір’ях. ДПА замінити підсумковими контрольними роботами, заборонивши випускати збірники для підготовки, Ввести у поч. школі хореографію або аеробіку. З музики- більше співати, а менше теорії. "Я у світі" замінити на українознавство.
Юлія
Для Ірина: повністю підтримую! молодець!
Коментувати
Абітурієнт
Дуже зрадів,коли побачив,що нарешті міністерство звернуло увагу на навчальні програми.Так,у цій "реформі" є певний сенс,але вона алогічна.Як дитина зможе швидко рахувати у середній школі не знаючи таблички множення,ділення і т.д.?Адже одночасно з відміною табличок будуть вимагати якість та швидкість рахунку від дітей...Нонсенс. Я вже мовчу про старшу школу.Як дитина зможе прочитати величезну кількість сторінок у 5-11 класах,чого вимагає "програма" не вміючи зробити це швидко, та зрозуміти зміст.А олімпіади та конкурси різні непотрібні у середній-вищій школах ?А що буде тоді у ВУЗах,коли діти будуть все розуміти,але прочитають 20-30 сторінок,адже їх не навчили швидко читати?А ЗНО?Проти самої системи оцінювання я нічого не маю,але завдання...Люди добрі!Нехай би спробували з центру сісти і за 120 хвилин написати тести і твір з англійської.При такому викладанні предмету.Якщо реформувати систему освіти,то повністю і швидко.Що я маю після 11-ти років навчання..Забиту голову непотрібом.....
Укр
Для Абітурієнт: там не сказано ,що не вчитимуть таблицю множення. Мова йде про таблиці додавання і віднімання при переході через десяток( іх буквально зазубрюють в 1 класі,принаймні в нашій школі).
Коментувати
мама
Скажіть, будь ласка, чи буде дитина правильно виконувати приклади , коли вона не завчить таблиці напамять. Мало розуміти, як додавати чи множити, але треба знати і напамять,щоб швидко і правильно виконувати . Це не спрощення програм. Ви заберіть складні задачі з програм, які в силу вікових особливостей дитина не може розвязати . Нехай діти вивчають таблиці множення і ділення починаючи хоча б з 3 класу, як це було колись. Нехай діти навчаться спочатку розвязувати прості задачі і приклади, а потім вчаться розвязувати і складні.
проходили и знаем
Для мама: а пальцы для чего? так и будем устный счёт развивать...
Коментувати
мама першокласника
В нашому класі 38 учнів, тривалість уроку 35 хвилин. Питання: як вчитель фізично може виділити по одній хвилині на учня? Може першочергово потрібно розвантажити класи??????
Катерина
Для мама першокласника: мене цікавить питання,чому уроки по 35 хвилин?Чи ваша дитина у 1 класі?
SERGEY LIMONOFF
а те що клас величезнмй і не ділиться на дві групи -ні вас - ні кого іншого не турбує! Зрозуміло!
Коментувати
Skjeld
Як ви приймали ці програми,якщо вони надто важкі? Треба трошки поворушити звивинами в мозку, перш ніж приймати відповідальне рішення. Адже через ваші помилки страждають багато дітей. Як в початкових класах склад грунту, це ж вчать з біології у 7му класі, умовні позначки на карті у 6-7 з географії. Множення та ділення вводити з 4го класу, хай навчаються рахувати. Наприклад, 80% знань зі школи я не маю змоги десь застосувати , тобто це відповідно стає напотребом. Комбайн, а не програми!
Укр
Для Skjeld: 100% погоджуюсь
Коментувати
Alla
наконец то допетрали. Не нужно будет учить таблицы сложения и вычитания. Хоть что-то. И да, умницы - отменяют "контроль за техникой (в реале-скоростью) чтения. А вот техника как выразительное чтение, детям нужна
мама с опытом
Для Alla: контроль чтения и письма ( скорости) это скорее для родителей показатель, показатель того, какой ’прогресс’ происходит в голове их ребёнка, зависит от треннинга и биологического возраста, но заметно, что если ребёнок в4 ом все еще читает на початковом ривне, то успешной учёбы там не будет ни по какому предмету и надо придумать чем он может заниматься в жизни( строитель, водитель) я знаю таких деток: вроде нормальный , здоровый лоб, а читает по-слогам- это страшно, в средней школе с большими об&емами чтения они просто будут ’не успевать’ по большинству предметов, но учтеля тройку ставят, что б до 9 го дотянуть, в классе 1 -3 чел. таких всегда есть. А таблицы, при сегодняшней программе счета уже до 100 в первом классе, получается надо знать ’до школы’, а то во втором ведь таблица умножения идёт, т.е. добавлять еле научились и уже множим!? Если отменят такие мониторинги, то родителям самим дома надо бы за этим следить, как впрочем и за всеми другими компетенциями и знаниями...
Alla
Для мама с опытом:Вы не в теме, звиняйте. Говорить что-то - тратить время и силы. И свои, и Ваши. Повторюсь - проверять скорость чтения ребёнка - глупость. Про желании, вернее это даже необходимость, проверять следует разумения ребёнком прочитанного. Можно пересказыванием.Незнакомого текста. С просьбой ответить на вопросы. Вопросы следует ставить так,чтобы взрослый понял уровень понимания прочитаного малышём.НА этом закончим.
мама с опытом
Скорость чтения просто как скорость никто и не проверяет, учитель фиксирует скорость в течение минуты(5знаков - слово), потом спрашивает о чем текст и что ребенок понял из прочитанного и ставит соответствующую отметку у себя ( +,+- и тд.), отмечают также по слогам или полностью слова читает ученик- из всего этого и состоит такая проверка чтения , у нас так было! есть дети которые не до конца понимают прочитанное, но это не те которые хорошо и быстро читают. Кстати, можно и по английскому также отменить контроль чтения... а то 400 знаков в минуту, это ж ужас как хорошо читать надо в 4ом , это ж заниматься с ребенком надо, а так неохота...
Коментувати
unforgiven
Програмою, яка відповідає всім вимогам, у паперовому вигляді повинен бути забезпечений кожен вчитель. А збирання з миру по нитці то несерйозно і непрофесійно. Влаштовуючи подібні заходи, міністерство освіти лише розписується у власній некомпетентності і ставить під сумнів потреби його існування, як такого...
Тетяна
Можливо, нарешті автори програм почнуть враховувати, що за партами сидить малеча! Особливо "радували" техніка читання мовчки й ДПА.