І. Лікарчук: крайнім залишається все-таки вчитель

Учитель, що не використовує можливості інформаційних технологій, буде виглядати анахронічно

І. Лікарчук: крайнім залишається все-таки вчитель

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Повертаюся до свого попереднього посту щодо проблеми сучасних гаджетів у руках учнів під час навчальних занять.

Абсолютно зрозуміло, що організація сучасного навчального процесу в багатьох випадках УЖЕ, і в найближчому майбутньому ТАКОЖ без гаджетів буде немислима.

І той вчитель, що не використовуватиме можливості сучасних інформаційних технологій, дуже швидко буде виглядати анахронічно. Це не обговорюється.

Актуальною є інша проблема. У величезної кількості учнів відсутня елементарна культура володіння та поведінки із цими гаджетами тоді, коли вони в навчальному процесі не використовуються, але учні ними користуються, дестабілізуючий навчальний процес.

Звичайно, можна адресувати вчителю закиди в тому, що потрібно зацікавлювати учнів уроком й на ньому організовувати роботу так, щоб у останніх не виникало ні часу, ні бажання несанкціоновано користуватися гаджетами.

Але тоді виникає багато питань, зокрема й таке глобальне, як відсутність у величезної кількості учнів мотивації до навчання.

І в цьому випадку, який би спектакль не влаштовував учитель на уроці, таким учням буде на ньому нецікаво. Системи дієвих засторог і заборон в українській освіті немає. І не передбачаються. У переважній більшості випадків батьки не є союзниками вчителя. Технічні можливості блокування гаджетів, можливо, і є, але це дорого та суперечливо з позицій прав людини. У найближчі десятки років казенними гаджетами для потреб навчального процесу школи забезпечені не будуть. І т. д., і т. п.

То хто може і повинен підказати вчителю вихід із цієї ситуації? Бо крайнім залишається все-таки він.

Оригінал

Освіта.ua
04.05.2017

Популярні блоги
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Користування гаджетами на уроці доцільне лише за наявності WI-FI покриття школи зі швидкістю не менше 100 М. І багато сільських шкіл можуть похвалитися таким досягненням?
Провайдер
Для Олена: ви хоть орієнтуєтеся в швидкостях доступу до Інтернет? Чи просто аби щось ляпнути?
Коментувати
PFSUFIK
Вчитель - це карма, нести важко і кинути нема як!
Просто людина
Вчитель має бути перш за все союзником своєі совісті, професійності і коректності і аж ніяк не батьків!
просто людина
Для Просто людина: це мене мене мінусуе безсовісний вчитель я так розумію?
Коментувати
Олекса Позняк
====У переважній більшості випадків батьки не є союзниками вчителя.==== На жаль так.
Le Zhabe
Це той пан Лікарчук якого звільнили за підробку результатів ЗНО? Щож освіта таки вийшла на новий рівень!!!
рррр
Для Le Zhabe: А що? Вже суд був? І довів вину Лікарчука? Свята простота, чи його опонент?
Олекса Позняк
Для Le Zhabe: пише він правильно, все інше побачим
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!