І. Лікарчук: проблема мобільних телефонів у школі

Учителі не розуміють, чому стільки галасу про те, що буде, і мовчання про проблеми сьогодення

І. Лікарчук: проблема мобільних телефонів у школі

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Упродовж чотирьох вихідних контактував із кількома учителями. Дуже хорошими учителями. Й так чи інакше йшла мова про шкільні справи. І не скільки про реформи, як про сьогодення.

Учительство не може зрозуміти, чому стільки галасу про те, що буде. І холодне мовчання, коли це стосується проблем сьогодення. Скажімо, є проблема мобільних телефонів у школі. А швидше - зловживання використанням гаджетів тоді, коли це не потрібно.

Що може учитель зробити з цією бідою? А нічого, крім умовлянь, переконань, прохань... Чи допомагають такі умовляння й переконання? Далеко не завжди... Й виникає закономірне питання: «Чому наші освітні керманичі не можуть ініціювати й прийняти законодавчий акт, яким були б запроваджені відповідні застережні чи каральні заходи, котрі унеможливили несанкціоноване використання гаджетів під час навчального процесу? Як те уже зроблено в багатьох країнах світу».

Чи ловити журавля в небі більш приємне заняття, аніж вникати в сьогодення української школи та хоч якось реагувати на ті виклики й проблеми, що там виникають? І це стосується не лише проблеми гаджетів…

Оригінал

Освіта.ua
03.05.2017

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Позняк, мне удобнее узнать то,
что каждый из учеников класса понял,просто беседуя с ними в процессе урока. Отлично видно КТО уверен в своих знаниях,кто боится,кто хочет сказать,но это "хочет" пустое,поскольку знаний нет,кто знает и молчит,решая предложенную проблему.Оценок дети за это не получают,поскольку каждый готовится к решающему уроку,когда,хочешь-не хочешь,а выполнять всё придётся самостоятельно.///А то,что ты делаешь с гаджетами,у нас работало 35 лет назад,но с техникой более примитивной.Но позволяющей то же,что и тебе сегодня-3-5 минут урока,в течении которых ученики отвечают на 10 вопросов теста(было 10 позиций) каждому,нажимая собственный правильный ответ,который высвечивался у учителя на небольшом экране.Лично мне это больше по душе не потому что это старое(некоторые в ТЕ времена пользовались такими технологиями,о которых большинству неведомо было),а потому что моему Эдуарду в голову не прошло бы играть в игры на уроке.А они будут играть-ты знаешь...
Олекса Позняк
Для Позняк, мне удобнее узнать то,: Да и я это делал давным давно или через опен тест или через систему освита. А вообще в СССР я сделал систему на герконах и магнитах. В лицее ни один человек не играет - все учатся.А мудл и облако удобно тем что там вопросы перемешаны, ребёнок может вставать, ходить по аудитории
Провайдер
Для Олекса Позняк: Может хватит нести чушь и хвалить свое болото? Никто в лицее в игры не играет? Сказки тут нам как детям рассказываете!
Олекса Позняк
Для Провайдер: на уроке - нет однозначно. На переменах младшие играют, старшие загружены так что им головы не поднять- большинство будут поступать в западные вузы (непольские) и там надо и свободный английский-немецкий и математику на уровне. Система построена так что они учатся даже когда отдыхают например играют в футбол. Они мотивированны так как если не поступят - выпадут из общества
Коментувати
Просто людина
А саме краще - це знову вернутися в печери! Ніяких сучасних віянь і всієі тоі гаджетоманіі!)))))))
так мы оттуда и не
Для Просто людина: вылезали. Из пещер. Не смотря на то, что гаджеты в руках и дома из стекла и бетона. Говорят в Брюсселе так. И горы на стеклянном мосту рассмотреть можно, не карабкаясь на них с рюкзаком, а проехав на стеклянном же лифте
Коментувати
Ждуни
Вихід один: забезпечити всіх без виключення вчителів за державний кошт цими гаджетами, та вимагати вільного володіння ними та використання у навчальному процесі обов’язково! Це і буде мотивація для всіх. Сам учитель на свою зарплату ( враховуючи всі запити родини) без значних жертв навряд крокуватиме попереду.
Позняяяяк? 00
Для Ждуни: Это не выход и не мотивация. Свободное использование гаджетов на уроках? Зачем? Есть предметы, где лист бумаги (та же физика) значительно полезнее любого гаджета. Да, иногда его можно использовать в качестве подсобного средства. НО всего лишь подсобного. Это как в советское время использовали кинопроектор для демонстрации оперы на уроках музыки, или кинофильмов на уроках физики-географии-биологии-литературы. Чем отличается гаджет от названного мною? Всего лишь тем, что не один для всех, а каждый индивидуально. Вот и индивидуацизация обучения (это для КВП)
Олекса Позняк
Для Позняяяяк? 00: Согласен, ерундовое предложение. Мне гаджеты нужны для тестирования учеников перед новой темой или в конце урока. Удобная штука : 5-7 минут тестов в начале урока и у тебя оценка каждому и знаешь что не поняли. И никого не пронесёт-все получат. И никто не спишет -вопросы разные вперемешку. И лист бумаги тоже нужен 8)
Но тешит то,
Для Олекса Позняк: что НИКТО НЕ СПИШЕТ :-)
Коментувати
Позняк, предложи
вариант решения вопроса мотивации. Интересно ТВОЙ почитать... Реально интересно. Да и ... да и польза возможна. От твоей идеи
Олекса Позняк
Для Позняк, предложи: 2 стандартных варианта мотивации - кнут и печенька. А что конкретно туда включить жизнь покажет. Для начала хотя бы перестать выдавать аттестаты всем подряд - и увидите как ластами зашевелят
Нуууу, про аттестаты ДА
Для Олекса Позняк: соглашаюсь вот уж лет 25. Помогает - на все 200%. Главное - и тем, кто остался без документа, и тем, кто об этом ЗНАЕТ.НО у нас с этим - кранты. НЕ пойдут они на подобное, поскольку не могут понять реальности подобной мотивации.
Олекса Позняк
Для Нуууу, про аттестаты ДА: конечно не пойдут наши политики, для увеличения электората лучше плевать на учителя чем обижать родителей
Коментувати
Олекса Позняк
У меня в лицее пользуются для учёбы без проблем и мобилками и айпедами-макбуками- очень помогает в учёбе - например выполняют тесты из мудла -гугла. В обычной школе это просто беда - тупо играют и ничего не делают. Проблема не в мобилках а в мотивации учеников. Если мы решим вопрос мотивации ученика все остальные проблемы отпадут.И незнающие учителя вылетят без лицензирования со школы и гаджеты мешать не будут. Однажды увидел лицеистов которые сгрудились возле макбуков.- В игры играете? -спросил - они возмутились - у нас нету ни одной игры, работаем. Сказано было с выражением лица "мыжнебыдло".
сергій
Для Олекса Позняк: Крім відібраних учнів ліцеїв є звичайні номерні школи, де ніякої мотивації у більшості учнів немає.
Олекса Позняк
Для сергій: я про це і кажу
Просто людина
Для Олекса Позняк: Виходить, що для того "бидла", як Ви виразилися, придумали цілий вид спорту, я маю на увазі, кіберспорт, якщо Ви чули про такий звичайно?))
Коментувати
Олена Семікіна
Типовий радянський підхід: карати за все, що незручно начальнику (вчителю). Замість того, щоб підвищувати свою кваліфікацію та шукати шляхи підвищення зацікавленносності учнів - карати. Телефон може стати реальним помічником: при роботі над проектами, як фотоаппарат, диктофон, прилад для збору інформації про стан довкілля, опрацювання навчального матеріалу уроку за допомогою QR кодів , цікавих тестів і багато чого іншого. Але це потребує бажання та зусиль з боку вчителя. Легше карати
serj
Для Олена Семікіна: ага, точно, тільки для навчання
Звичайний вчитель
Для Олена Семікіна: Що може більше зацікавити дитину ніж ігри в Інтернеті? Для цього не треба прикладати зусиль.
Коментувати
Вчитель
Браво! Аплодую стоячи!!! Ще проблема в ставленні батьків до модних гаджетів. Купують своєму чаду те, на що той тицне пальцем. Навіть, якщо доведеться брати у кредит.
Олена Ткач
Підтримую пана Лікарчука і тих, хто за суттєве обмеження мобільних телефонів. У нас в суспільстві вцілому, серед батьків наших учнів ще немає культури використання цих гаджетів. Немає культури взаємин, я вже не кажу про ставлення в суспільстві до вчителя, адже вчитель - це раб, кріпак, найнятий батьками... Не буду заглиблюватись, але не забуваємо, що діти на перервах дедалі - більше не рухаються, вони продовжуть грати і ніякий дзвінок на урок не може перервати їх, вже схиблену, свідомість... Це вже залежність! Хто може спрогнозувати наслідки? Хто це вивчає взагалі?
Катя
Наше міністерство хоче, щоб було як за закордоном, але, вибачте, там все спрямовано на самоосвіті учня. А у нас вчитель повинен бути клоуном, щоб когось чимось зацікавити, перестрибуючи через всі забаганки дітей та їхніх батьків, як ті циркові тварини. У нашому суспільстві потрібні тільки заборони з наступним покаранням. І це стосується всього.
Софія
Працюю у сільській школі. Мова про культуру спілкування по мобільному телефону та правила його викоритання вже так багато обговорювалися з учнями, що набридло. Батьки мають гроші купити телефон, але не мають бажання та навичок навчити дитину ним користуватися. Невже у ваших школах всі діти такі свідомі? А як же "Контакти", "Однокласники"? ТИ пояснюєш на уроці, а вони переписуються або дзвонять один одному. Це нормально? Один із двадцяти виористає інтернет для навчання. Я за заборону!!!
Наталія Антонюк
На сучасному динамічному уроці учні є активними учасниками процесу навчання, постійно зайняті навчальною, пошуковою діяльністю. Якщо учні грають під час уроку, то вчителю потрібно починати з себе, з якості своїх уроків. Складність уроку для вчителя і є у тому, як організувати навчання, щоб учні на уроці працювали із задоволенням і відчували користь від уроку. Я біля 30 років працюю у звичайній загальноосвітній школі. Проблеми мобільних телефонів у мене немає. Крім того, школа і є те місце, де прищеплюється культура поведінки у громадських місцях, користування мобільним телефоном зокрема...
Валерій
Для Наталія Антонюк: Ціукаво, як Ви відпрацюєте урок, де чотире учня в 9 класі двічи судимі , де пів класу трудновиховані підлітки. Напевно Ви, працюєте в слівковому класі і неотримаєте зарплату меньше чим прибиральниця ,або сторож і в Вашей школі немає графіку на місяц, коли Ви повинні взіти дні за свій рахунок.
они живут в другом измерении
Для Валерій: и, по какой-то причине, НЕ СПОСОБНЫ уяснить, что ИХ страна это не страна всех. Понимаете, ЧТО значит - НЕ способны. Это значит, что "от сих до сих" их дети выполняют, и они это умеют. А вот больше этого "сих" у них не тянет
трепаться,
Для Наталія Антонюк: ’nj yt c ltnmvb hf,jnfnm))))))))))))))))))))))))))))) Ваша точка зрения ВЕСЕЛИТ как слова Смоктуновского
Коментувати
Оксана
А чому не зробити гаджети допоміжним елементом на уроці??? Шукати, наприклад, необхідну інформацію або схематичний матеріал уроку?
Галина Іванівна
Для Оксана: Підтримую пана Лікарчука повністю. А Ви, мабуть, статтю неуважно читали. Цитую : "зловживання використанням гаджетів тоді, коли це не потрібно". ЗЛОВЖИВАННЯ, КОЛИ ЦЕ НЕ ПОТРІБНО,
Алла
Тільки-от як вслідкувати, щоб 30 учнів на планшетах шукали ту "необхідну інформацію", а не сиділи в Контактах? Тут не завжди в учнів підручник можна проконтролювати, щоб там, де треба, був відкритий (і взагалі - щоб був відкритий)...
Наталія Антонюк
Ключові слова "контролювати", "слідкувати". На сучасному динамічному уроці учні є активними учасниками процесу навчання, постійно зайняті навчальною, пошуковою діяльністю. Якщо учні грають під час уроку, то вчителю потрібно починати з себе, з якості своїх уроків. Складність уроку для вчителя і є у тому, як організувати навчання, щоб учні на уроці працювали із задоволенням і відчували користь від уроку. Я біля 30 років працюю у звичайній загальноосвітній школі. Проблеми мобільних телефонів у мене немає. Крім того, школа і є те місце, де прищеплюється культура поведінки у громадських місцях, користовання мобільним телефоном зокрема...
Коментувати
Volodymyr Lysechko
Забороняючи дітям використовувати гаджети, діти стають неконкурентоспроможними на ринку праці майбутнього. Треба не забороняти, а регулювати процес використання, залучати та навчати дітей (та і студентів і викладачів) активному користуванню практично необмеженим інформаційним ресурсом. Заборони вже були. А пан Лікарчук, на жаль, представник покоління, яке живе минулим (при всій до нього повазі)
Галина Іванівна
Для Volodymyr Lysechko: Підтримую пана Лікарчука повністю. А Ви, мабуть, статтю неуважно читали. Цитую : "зловживання використанням гаджетів тоді, коли це не потрібно". ЗЛОВЖИВАННЯ, КОЛИ ЦЕ НЕ ПОТРІБНО,
Коментувати
Надія
Якщо хочеш, щоб тебе слухали - стань більш цікавим, ніж контент у телефоні. І ,як би не парадаксально це звучало,- у дітей теж можуть бути ВАЖЛИВІ дзвінки. Треба вчити культурі користування .
Ruslan Kuznetsov
Для Надія: Маячня, якби в мій час у мого покоління був би доступ до гаджетів і право їх використовувати, то ніякий би вчитель мені не був би цікавішим за моїх друзів у соцмережі. Хіба, що він також буде зависати разом з нами. :)
АЛЛА
Руслан,я з вами повністю згідна!В даному випадку вчитель має володіти, хіба цирковим мистецтвом,бо інакше як зацікавити учня і навчити його,наприклад, правильно писати "дієприслівниковий зворот" і т.і.?П.Надія говорить абсурдні речі!!
Коментувати
Oleg Okhredko
Це чудовий приклад безвідповідальності на місцевому рівні. Є безліч документів на всіх рівнях, проте їх не виконують! Директори з однієї сторони не вміють, а з іншої сторони не бажають брати на себе відповідальність. А збільшенням покарань нічого не добитися.
Алла
Стандартна ситуація на уроці (за 5 хв. до перерви): "Можна вийти?". "Через 5 хв. перерва. Тоді й вийдеш". "Так мені ж дзвонять!!!". Завіса.
А чому не зробити так?
Для Алла: Студент чи учень коли завгодно на уроці тихенько, не заважаючи іншим і не питаючи нікого, виходить, щоб відповісти на терміновий дзвінок. Я давно так практикую і, повірте, зловживань немає. Якщо дзвінок не терміновий, то ніхто й не виходить, а ефект від дозволу більший, ніж від заборони.
Алла
Якщо на уроці може бути надважливий і терміновий дзвінок - про це можна попередити перед уроком, в такому випадку і я без проблем відпускаю. А так для них усі дзвінки - надважливі
вчителька
А почему вы разрешаете?какие важные звонки не могут подождать до перемены? Что за чепуха? Родители что,не знают расписание уроков? Так заставьте родителей на собрании записать себе расписание звонков.
Коментувати
Оленка
Підтримую на усі 100%. Значна частина дітей не може відмовитись від гаджетів під час уроку. З власного досвіду скажу, причина банальна: "Мені потрібний телефон, бо мама може зателефонувати". Аргумент беззаперечний, ніби батьки не знають, де його чадо знаходиться, як не у школі. Але, ще й батьків треба переконувати в негативних наслідках гаджетоманії. Що для нас світовий досвід??? Це у них... А це - у нас. Один міністр видав наказ про заборону використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу, інший прийшов - відмінив. А що робити з планшетами? Там закачені підручники (аргумент ще більш беззаперечний). Тільки чомусь у багатьох дітей там ще є доступ до ігор. Ігроманія затуманює мозок і заважає навчатись.