Законопроект Ківалова посилює ручне керування вищою освітою

Лілія Гриневич вважає, що принципи ручного керування системою вищої освіти, закладені в законопроекті Ківалова, є намаганням контролювати галузь напередодні президентських виборів

Законопроект Ківалова посилює ручне керування вищою освітою

Про це голова профільного парламентського Комітету з питань науки і освіти заявила в ході проведення брифінгу для представників засобів масової інформації.

Характеризуючи основні ознаки законопроекту про вищу освіту, який зареєстрований у парламенті депутатами від ПР Ківаловим, Сорокою та Калетніком, Гриневич зокрема наголосила на посиленні ручного керування вищими навчальними закладами.

"Ми маємо ще одну ознаку цього закону, яка полягає в посиленні ручного керування вищими навчальними закладами. Я можу навіть допустити, що таке ручне керування системою вищої освіти, яка налічує два з половиною мільйона викладачів і студентів, і на фінансування якої йдуть десятки мільярдів гривень може також викликане бажанням повністю, тотально керувати нею напередодні президентських виборів", - зазначила голова профільного комітету.

"Тому сьогоднішні слухання є надзвичайно важливими, і взагалі це момент вибору моделі вищої освіти в наший країні. Чи це буде корупційно-бюрократична модель, чи це буде модель розвитку за кращими світовими і європейськими зразками, яка дійсно спроектує не просто те, якою буде наша освіта, а якою буде далі наша країна", - підкреслила Гриневич.

Вона також зазначила, що два альтернативних законопроекти, зокрема, проект опозиційних фракцій та проект групи Згуровського, мають спільні ідеологічні підходи та прийняття будь-якого з них за основу відкриває перспективи для розвитку освіти.

"Якщо був би прийнятий за основу будь-який з них, ми б мали всі перспективи для розвитку вищої освіти. Тому фактично сьогодні йде вибір між двома підходами, той який пропонується у провладному законопроекті, і модель, яка пропонується у двох альтернативних законопроектах", - заявила Лілія Гриневич.

Вона також навела кілька прикладів різних законодавчих підходів авторів законопроектів, зокрема у питаннях ЗНО та стипендіального забезпечення.

"Якщо у провладному проекті пропонується поряд зі ЗНО запровадити вступні іспити, а на платне навчання взагалі відмінити зовнішнє незалежне оцінювання, то у альтернативних законопроектах ЗНО законодавчо регулюється і є основним критерієм вступу до вищих навчальних закладів. Щодо обсягу стипендій. Якщо провладний законопроект не дає жодних гарантій щодо обсягу стипендійного забезпечення, то у обох альтернативних законопроектах цей обсяг чітко вказаний", - повідомила голова профільного парламентського комітету Лілія Гриневич.

 

Освіта.ua
28.02.2013

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Альона
питання по майбутнє вищої освіти занадто заполітизоване. мені здається, що законопроект про вищу освіту і президентські вибори - це питання із різних опер. адже вибори пройдуть, а вища школа залишиться.
Дмитрий Горбачёв
я вас прошу, немає хабарів аб стали значно малими протягом 6 років. це просто смішно. Адже ті студенти які поступили дають більший хабар і дають за тих хто не поступив. Я поясню чому. Якщо сказано зібрати 10 000 то зберуть 10 000. Бо якщо 100 студентів це по 100 гривень а якщо поступило 2 студенти це по 5 000. Система дуже проста. А ківалов просто хочу щоб хабар був рівномірний от і все. Тому про чесність тут ні в якому разі казати не можна, бо сама влада є підгрунтям хабаря от і все

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!