Забезпечення якості освітньої діяльності: абетка директора

Рекомендації для директорів для допомоги у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Забезпечення якості освітньої діяльності: абетка директора

Система освітньої діяльності змінюється під впливом сучасних тенденцій розвитку суспільства, зміни освітньої політики держави. Державна служба якості освіти розробила методичні рекомендації для директорів для допомоги у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Складники освітнього процесу – освітнє середовище, педагогічна діяльність, система оцінювання учнів, управлінська діяльність – безпосередньо впливають на результати навчання учнів.

На якість освітньої діяльності, а отже, і на якість освіти, впливають особливості закладу освіти:

  • тип;
  • умови діяльності;
  • фінансування;
  • розміщення;
  • контингент учнів тощо.

Щоб забезпечити якість освіти та освітньої діяльності у школі, потрі6но системно впливати на всі компоненти й чинники – тобто розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка має ґрунтуватися на засадах академічної доброчесності.

При розбудові внутрішньої системи забезпечення якості слід спиратися на такі принципи:

1. Дитиноцентризм.

Головним суб’єктом, на якого спрямована освітня діяльність школи, є дитина.

2. Забезпечення рівного доступу до освіти.

Усі діти мають рівний доступ до освіти, незалежно від економічного статусу та матеріального забезпечення родини, рівня навчальних можливостей, фізичного та психічного розвитку, гендерних відмінностей тощо.

3. Автономія закладу освіти.

Передбачає самостійність у виборі форм і методів навчання, визначенні стратегії та напрямів розвитку закладу освіти, розроблення власних освітніх програм, системи оцінювання тощо.

4. Цілісність системи управління якістю.

Усі компоненти діяльності закладу освіти взаємопов’язані – це створює взаємозалежність між ними. Наприклад, якість освіти залежить від оптимального добору педагогічних кадрів, мотивувального освітнього середовища, використання освітніх технологій, спрямованих на оволодіння ключовими компетентностями, сприятливої для творчої роботи психологічної атмосфери. Зниження якості хоча б одного названого компонента знизить загалом якість освіти.

5. Постійне вдосконалення.

Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти – це постійний процес, за допомогою якого відбувається вдосконалення освітньої діяльності, підтримується дієвість закладу, забезпечується відповідність змінам у освітній сфері, створюються нові можливості тощо.

6. Вплив зовнішніх чинників.

Система освітньої діяльності у закладі освіти не є закритою, на неї безпосередньо впливають зовнішні чинники – засновник, місцева громада, освітня політика держави.

7. Гнучкість і адаптивність.

АБЕТКА ДЛЯ ДИРЕКТОРА

Освіта.ua
08.11.2022

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Крук
Шановане МОН! Поаерніть норму закону про можливість дострокового виходу на пенсію педпрацівників по досягненню 25- річного педстажу! На наступний день дуже багато вчителів зввльняться для дороги молодим спеціалістам.
Галина
Для Крук: Та вони після 70-ти не звільняються!
Валя
В 60 не виженеш. А раніше і тим більше не випреш. Якби після 25 років стажу йшли на пенсію, цю норму не відмінили б.
Для  Крук:
Котрим молодим, котрі після 2-3 місяців тікають зі школи? Бо ні зарплати, ні престижу, ні чесного розподілу уроків, премій!
Коментувати
Вчитель
Нашому директору скоро буде 70. Ви уявляєте 70. Вона не тримає мочу вже років 10, коли вона мчить до туалету, то не дай Боже її зачепити та в неї щось спитати. А якщо ти у тому туалеті сидиш, то буде стукати двері виносити. Має склероз. Но посаді директора вде 24 рік, я не знаю, чому її не переобирають. Хамства купа. Місто під постійними обстрілами, але 2 рази на тиждень вчителі зобов’язані прийти до школи привітатися. Хто за корданом або не у місті, пищуть за свій рахунок на канікулах + три дні на семестр. Премію розподіляє особисто. Вчителям нічого, заступникам і собі. Під час війни купила другий джип. Матеріальну допомoгу виписує, з неї 75% треба повернути їй налічкою. Ось вам і директор. Розслабтеся і не меліть дурниць. Якщо Україна зміниться в цьому плані, то дуже нескоро. Бо неможливо відразу змінити усю гілку департамент-районо-директор.
Ставище
Для Вчитель: ДСЯО після сертифікації вчителів пропонує сертифікацію директорів шкіл, щоб керівництво не тривало "поки не винесуть". Звісно, деякі директори влаштували собі латифундію: директор - дружина чи навпаки, а рідна половинка - викладає більшість навчальних предметів, щоб "дожити до пенсії" і отримувати по-максимуму
399
Для Ставище: ДСЯО після сертифікації вчителів пропонує сертифікацію директорів шкіл. ПОКИ ГЛАДКИЙ СХУДНЕ - ХУДИЙ, ЗДОХНЕ (народна мудрість).
Коментувати
399
Усі діти мають рівний доступ до освіти, незалежно від економічного статусу та матеріального забезпечення родини, рівня навчальних можливостей, фізичного та психічного розвитку, гендерних відмінностей. Ви впевнені. Ну й МУРА.
Людмила
Шановне МОН, у школах працюють пенсіонери по 65-67років!!! З повагою і без образ, але фізично їм складно і це помітно, голос ледве чутно, тремтить, повільно. Методи, підходи у викладанні теж відсталі. Навіть класне керівництво їм дають, що ставить під питання адекватність директора. Щороку вузи випускають тисячі молодих вчителів, яким немає роботи бо держать бабусь 60+!!! І не треба розказувати про малу зарплатню, більшої ніде нема. По регіонах бажаючих працювати вчителем повно, але ж їх не беруть бо місця нема, бо працюють 60+ або взагалі 65+!!! Це абсурд!!!
Тарас
Дебілоцентризм наших псевдонауковців від освіти в усій красі. Який ваш індекс Гірша , аферисти? Хто з міжнародної науки вами цікавиться ?