![]() |
Читання - це віконце, через яке діти бачать, пізнають світ і самих себе, - В. Сухомлинський |
Програма "Шкільна бібліотека"
Мета та завдання проекту
- Створення сприятливих і комфортних умов для організації навчально-виховного процесу, розвитку комплексного навчально-методичного забезпечення предметів.
- Створення позитивного іміджу бібліотеки через пошук сучасних, найбільш привабливих для читача форм популяризації книги, реклама бібліотеки, а також послуг, які пропонує бібліотека.
- Удосконалення системи організації відкритого доступу читача до різноманітних джерел інформації.
- Повноцінне задоволення потреб учасників навчально-виховного процесу в навчальній, довідковий і науково-популярній літературі, забезпечення її різноманітності.
- Удосконалення системи робити шкільної бібліотеки в напрямі використання інформаційних технологій, роботи з електронними носіями інформації.
- Своєчасне надання учням і вчителям доступу до потрібної інформації, удосконалення досвіду під час аналізу інформаційних потреб, задоволення освітніх індивідуальних запитів, інтересів.
- Проведення заходів із залученням літератури, що сприяє збагаченню життєвого досвіду учнів і передачі культурних цінностей.
- Співпраця з учителями у формуванні системного підходу до роботи з інформацією з їхніх предметів, щоби з перших років навчання у школі пошук і використання ІР-технологій стали повсякденною практикою в житті кожного учня.
- Допомога учителям та учням у ознайомленні з кращими друкованими й аудіовізуальними матеріалами з усіх галузей знань.
- Спільна робота учнів і вчителів у проведенні класних заходів із застосуванням різних носіїв інформації; уроків - із використанням ресурсів центру.
Організаційні заходи з реалізації проекту
Реклама бібліотеки:
- візитка;
- буклет «Азбука бібліотеки»;
- альбом «Історія шкільної бібліотеки»;
- конкурс стіннівок «Наша шкільна бібліотека»;
- путівник «Як знайти дорогу до книги».
Систематизація фонду за тематичними інформаційними блоками:
- «Наука виграє, коли її крила розкуті фантазією»;
- «У природу з добром іди»;
- «Звичне та незвичне»;
- «Здоров'я людини - щастя»;
- «Поетова слава над світом»;
- «Дзвони минулого - шляхи майбутнього»;
- «Стати людиною, бути людиною, разом із народом своїм, Україною!»;
- «У нове століття з новою освітою»;
- «Мистецтво - чарівне вікно у світ»;
- «Материнська ніжна мово!»;
- «Будемо щасливі та вдячні рідній землі»;
- «Книги, які знають усе».
Організація напрямів роботи бібліотеки:
- створення та вдосконалення ДБА бібліотеки;
- вивчення читацьких інтересів;
- робота з бібліотечним фондом;
- виховання культури читання;
- краєзнавча робота;
- популяризація літератури;
- інформаційний сервіс.
Робота з учнівським колективом:
1) максимально повне задоволення потреб і запитів:
- індивідуальні бесіди;
- анкетування;
- картотеки виконаних тематичних і фактографічних довідок;
- картотеки незадоволеного попиту;
- інформація попереднього замовлення «У вас - питання, у нас - відповідь»;
- аналіз читацьких формулярів;
- ознайомлення з навчальними планами та програми;
2) інформування учнівського колективу:
- рекомендаційні покажчики;
- групові рекомендаційні списки;
- індивідуальні рекомендаційні списки;
- інформаційні куточки;
- дайджести;
- інформаційна підтримка предметних тижнів;
- популяризація періодичних видань;
- тематичні картотеки;
- виставки;
3) інформування педагогічного колективу:
- індивідуальне інформування адміністрації, керівників методичних об'єднань;
- дні інформації;
- інформаційний вісник;
- огляди нових надходжень;
- тематичні добірки «Я іду на урок...»;
- виставки надходжень;
- інформаційно-методичний куточок.
Формування основ інформаційної культури:
- інтегровані уроки (спільна робота з учителями-предметникками);
- виховні години (спільна робота з класними керівниками);
- курс за вибором «Основи інформаційної культури» (10-й клас);
- бібліотечні уроки (1-3-й класи, 5-9-й класи);
- бібліографічний куточок «Бібліографія - ключ у країну знань»;
- інформаційні вітрини;
- самостійна робота учнів у читальному залі шкільної бібліотеки.
Поповнення бібліотечного фонду:
- передплата за рахунок державного бюджету;
- обмінні фонди з Парламентською та освітянською бібліотекою;
- акція «Подаруй бібліотеці книгу»;
- акція «Юним читачам від випускників»;
- клуб цікавих зустрічей;
- співпраця з міською літературною студією «Криниця» та видавництвом «Українська ідея»;
- спонсорська допомога;
- розробка тематичних папок-досьє.
Перспектива
1) Повноцінне задоволення інформаційних потреб учнів, доповнення шкільної бібліотеки нетрадиційними бібліотечними послугами:
- виготовлення ксерокопій;
- доставка оригіналів і копій документів користувачам;
- виставки реферативних журналів;
- інформація про бібліотечні фонди через мережу Інтернет;
- видача абонентам аудіо-, відеодокументів.
2) Генералізація інформаційної функції шкільної бібліотеки, інформатизація її структурних елементів, організація роботи з позиції соціально-етичного маркетингу.
3) Розробка нової концепції діяльності шкільної бібліотеки, перетворення її на шкільний бібліотечно-інформаційний центр:
- центр інформаційної інфраструктури школи;
- базу для різноманітної післяурочної роботи учнів і учителів;
- осередок самоосвітнього та суспільного життя мікрорайону.
4) Створення умов для широкої комунікації між учнями та вчителями різних шкіл, науковими центрами й установами.
Автор: С. Бакал
Освіта.ua
05.06.2006