Онлайн-активність успішно впливає на компетентності учнів

Учні з низьким рівнем активності онлайн мають нижчий рівень освітніх компетентностей

Онлайн-активність успішно впливає на компетентності учнів

В Україні учні з низьким рівнем активності онлайн мають істотно нижчий рівень читацької, математичної та природничо-наукової компетентності.

Про це свідчать результати аналізу відповідей учасників PISA-2018, оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти.

Згідно з дослідженням, в Україні й у всіх референтних країнах учні з низьким рівнем активності онлайн показали істотно гірший рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності порівняно з тими, хто має високий чи середній рівень онлайн-активності.

Як показує аналіз, 39 % українських 15-річних підлітків мають високий показник активності онлайн 45 % – середній, 16 % – низький, причому найменш активні в онлайн-середовищі учні з низьким соціально-економічним статусом.

Рівень активності учнів онлайн в Україні мало відрізняється за закладами різного типу. Натомість найбільша різниця в онлайн-активності учнів пов’язана з різним соціально-економічним статусом.

Високий рівень онлайн-активності демонструють 48 % учнів з високим соціально-економічним статусом, натомість серед учнів з низьким соціально-економічним статусом таких усього 30 %.

Кожен п’ятий хлопець або житель сільської місцевості також має низький рівень онлайн-активності. Серед дівчат і серед учнів з високим соціально-економічним статусом найменша частка з низьким рівнем активності онлайн – 11 % та 10 % відповідно.

Майже 62 % українських 15-річних підлітків кілька разів на день спілкуються в онлайн-чатах, натомість 17 % їхніх однолітків повідомили, що не робили цього ніколи чи майже ніколи, або зазначили, що навіть не знають, що це таке.

Окрім того, 95 % учнів шукають інформацію на певну тему в онлайн-середовищі принаймні кілька разів на місяць або й частіше, а 59 % – роблять це кілька разів на день.

Довідково: референтні країни — це країни, освітні характеристики й результати успішності 15-річних учнів яких узято для порівняння з аналогічними параметрами України. Відбір країн було проведено на підставі врахування подібної соціально-економічного становища цих країн із соціально-економічним становищем нашої країни або з огляду на їхню культурну чи історичну близькість до України. До переліку референтних країн увійшли Білорусь, Грузія, Естонія, Молдова, Польща, Угорщина та Словацька Республіка.

ОЗНАЙОМИТИСЬ З ДОСЛІДЖЕННЯМ

Освіта.ua
04.03.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Казіміренко  Надія
Мета цього дослідження? На що впливають його результати? Є пропозиції? Рівень компетентностей підвищиться в результаті дослідження?