МОН впровадить нові звання: експерт, інноватор і наставник

Міністерство освіти і науки планує впровадити в українську освіту нові педагогічні звання

МОН впровадить нові звання: експерт, інноватор і наставник

Міністерство освіти і науки планує впровадити в українську освітню практику нові педагогічні звання.

Проект відповідної постанови Кабінету Міністрів винесений для громадського обговорення.

Зокрема, в освітньому відомстві пропонують включити до Переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників нові педагогічні звання «Викладач - експерт», «Викладач - інноватор», «Викладач – наставник».

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що введення нових педагогічних звань має посилити мотивацію педагогічних працівників до професійної діяльності, сприяти визнанню їх персональних здобутків, поширенню кращої практики та стимулюванню до розширення сфери професійних інтересів.

Позицію «Викладач-методист» буде виключено з Переліку кваліфікаційних категорій педпрацівників.

Планується, що зміни наберуть чинності з 1 вересня 2021 року.

Освіта.ua
14.04.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Микола Камишний
В постанові КАБМІНУ 1109 від 23.12.2О15р обґрунтовано та затверджено перелік категорій і педагогічних звань, та порядок їх присвоєння. Пункт 3.Педагогіічне звання ,,Викладач-методист’’ присвоюється викладачам усіх спец-стей професійного навчання. Спеціальні предмети повинні викладатися викладачам-методистами кожного окремо взятого фаху. В сфері культури неможливо навчати виконавству грі на музичних інструментах без предмету ,,Методика "’ навчання грі,який повинен вести Викладач-методист.Ніякі викладачі -експерти,іноватори,наставники не зможуть виконувати функції викладача-методиста. Це призведе до руйнації професійної музичної освіти і загалом культури в Україні. Сліпе копіювання та виключення звання викладача-методиста призведе до пониження мотивації наукових досліджень методології розвитку кожної професії,та відкине Україну на задвірки історії. Закликаю всіх вас замислитись над цим проектом та професійно без аматорства викладачам висловити свою думку.
Є.Гаєв
А чому і ні? Бо є викладачі -- зовсім не експерти. Більшість викладачів -- таки так, далеко не інноватори, а реакційні консерватори. А "наставник" -- так, це Місія викладачів, зовсім не тих, хто готовий провести будь-яке мєроприятіє на вказівку Начальства. Такий поділ має бути у суспільній свідомості! Інша справа, що надавати такі звання ниньошній МОН немає морального права.
Вікторія
Ідея має раціональне зерно, залишається розробити механізм дії нових звань. Ось тут, як завжди, буде провал, бо гучно заявляти вміємо, а довести до логічного завершення не хватить усіх необхідних "ресурсів". Проблемним питанням залишиться, до якого звання віднесуть викладачів-методистів...
Максимчук В.Г.
Комусь потрібною стала іновація для захисту на науковий ступінь, от і придумав. Так легше, ніж піти в школі попрацювати. Згоден з коментарями колег, що справжній вчитель методист і наставник, і експерт, і дослідник, і тягне і вчительську роботу і на нього вантажать все що завгодно. Я вважаю досить експерементувати з вчителями. Забезпечте матеріальну базу вчителя, допоможіть йому, допоможіть дітям.Підтримайте тих вчителів, які дійсно ще працюють. Бо скоро в школі буде нікому працювати. Звісно з міністерського кабінету проблеми вчительства не зрозумілі. Я неодноразово приймав участь в акціях пртесту і біля Кабміну і біля Верховної Ради. Ніхто тоді не згадує про вчителів. Вчителі потрібні тільки перед виборами. Отоді згадують і обіцяють. Спустіться з небес на землю. Зараз за умов дистанційного навчання багато вчителів не можуть передати інформацію, а учні не можуть її отримати, бо в багатьох селах відсутній інтернет. І вчитель викручується як всеж таки донести знання. Ось над цим потрібно працювати, а не звання реформувати і вчителів не налаштовувати проти влади.
Юля
Кому потрібні ці звання? Мотивацію піднімає лише розмір ЗП. Єдине звання і визнання заслуг- це кількість учнів,які обрали на ЗНО твій предмет і написали його на високі бали! Це кількість призерів олімпіад(але тут велика заслуга і праця ще й дтини). Та й узагалі, зороший учитель з потрібного предмета може отримувати й додаткові кошти за репетиторство і до нього завжди буде черга, а поганий буде писати різні "твори"(не маючи реальних знань та практичних напрацювань) і отримуватиме звання.
Надія
Для Юля: згідна на всі 100%
Коментувати
Микола
Суть усього, що робить МОН зводиться до формули: "Мені не треба ваша робота, мені треба щоб ви стомилися".
Vladimir Kalyuzhniy
Прежде чем что-то обсуждать, нужно знать мотивировку МОН. На каком ресурсе предлагается обсуждать проект?
Виктор
Не бачу предмету для зубоскальства. Наставництво сягає своїми коренями у світ античної Греції. Сократ та інші філософи брали на себе роль наставника для тих молодих людей, котрі демонстрували значні лідерські здібності. Навзаєм, їхні підопічні погоджувалися з часом стати наставниками для інших. У вітчизняній практиці наставництво розвинулося у масовий рух у системі професійно-технічної освіти та виробничого навчання (з кінця 50-х років). Без наставників мені важко було б на початку своєї трудової діяльності стати фаховим електрозварником, а після закінчення юридичного факультету - слідчим, викладачем, адвокатом. Зараз активно впроваджую наставництво в практику молодих адвокатів, де за 1-3 роки вони стають успішними адвокатами, замість 10 років самостійної практики.
Є.Гаєв
Для Виктор: ВИ АБСОЛЮТНО ПРАВИЙ!
Наталія
От тІльки ОФІЙЦІЙНО нІхто ранІше цим не займався, не документував. Проте, саме за атестаційними вимогами , наставництво потребує документального підтвердження, ведення відповідного журналу і т п. І взагалі, чому саме зараз, за пів року до масової атестації змінюють правила гри?
Коментувати
Лариса
Які доплати будуть за звання ? Відсотки від ставки чи якось по-іншому будуть нарховувати ?
Є.Гаєв
Для Лариса: Гроші, ось що губить будь-яку справу. СЛУЖІННЯ потрібно.
Коментувати
Бывший учитель
Учителя в школах! Что вы так перепугались? Речь идёт о высшем образовании. Вами займутся чуть позже, когда нужно будет галочку поставить о выполненной реформе.
Вчитель
Не тим займаєтесь, шановні міністерські працівники, Йдіть у школу,тоді будете знати дійсно що робити.
Є.Гаєв
Для Вчитель: Вони не здатні працювати у школі. По-перше, вміють лише штані протирати. По-друге, вони хочуть отримувати купу грошей, та не такі, як у школі... І по-третє, за своє "служіння народу" вони ще до нагород ласі -- Заслуж. працівник освіти, Лауреат такої-то паркетної Державної премії... Ви не даремно пишете Вчитель з великої літери. Та ці потвори, на чолі з Шкарлетом, розуміють і поважають лише крадене.
Коментувати
Вчитель
Краще дали вчителю гідну платню, забезпечили школи технічним оснащенням, і НЕ заважали працювати!!! Та ще дійсно менше звітності паперової. І більше поваги у суспільстві . Вчитель -методист- це експерт,новатор. наставник!!!!
Учитель
Чем бы дитя ни тешилось. Надо создать иллюзию работы, вот и переименовывают категории.
Вчитель
Мабуть чиновникам від МОН просто робити нічого, а необхідно створити хочаб видимість діяльності. Все одно вся робота ляже на плечі звичайного вчителя, а всі оті звання в першу чергу отримають саме чиновники
Тетяна
Что же вам не ймется? А методисты с 2021 перестанут существовать? А зачем же мы аттестовались и сейчас занимаемся аттестацией и требованиями методистов и баллы зарабатываем. Вы издеваетесь. Иначе это не назовешь. Я вот сборник сделала для методиста, а теперь что? Что еще вам нужно от нас? Мы еще с этой аттестацией не разобрались. а вы еще что-то задумали. Может не названия менять и форму, а содержание наполнить и оставьте нас в покое. Сил уже нет. Мы не профессионально растем. а бумагами занимаемся сейчас.
Правда
Краще б нову посаду ввели б - класовод! Звичайний вчитель досить часто мусить виконувати роботу психолога для батьків та дітей, няньки для дітей, аніматора свят і зустрічей, керівника класу, документовода, ще й ремонтника в кінці року.
Олекс
Геніально ????, прєлєстно, афігітєльно. А що ще реформатори вигадають ... Не знаю що, а от те, що ніякої користі не принесе ..
Критично мислячий
Ця новина створена в стилі ідеального фейку: відсутнє пряме посилання на цю інформацію сайту МОН, відсутні інші джерела інформації, відсутнє посилання на Проєкт цієї "постанови", хто представляє дане повідомлення від Міністерства? І навіть якщо якийсь таємний сайт розмістить цей Проєкт для обговорення, то коли і де? А які ж зміни набудучь чинності, якщо вони ще не обговорені? Ідеальне завдання з медіаграмотності на сайті такого рівня!!!
Методист
Звання "викладач-методист" отримати важко, то ж і намагаються його розпорошити. Окремо на експертів, інноваторів чи наставників. Хіба ж буває методист не наставник, або не інноватор чи не експерт? Жаль, що молоді керівники не розуміють суті діяльності викладача-методиста. Тільки справжнього. До думки якого в колективі всі прислухаються. Хто забезпечує перемоги на олімпіадах, участь в конференціях і т.п.
Віконт
Для Методист: Важко отримати звання "методист"? Жартуєте? В нас звання "викладач-методист" має навіть людина, яка журнал з помилками заповнює. Це звання може колись і відповідало своєму статусу, но ніяк не зараз! Наплодили фейкових методистів, що просто жах! От ті "фейкові" методисти тепер і всяку ахінею виписують в міністерстві!
Правда
Все вірно!!! Погоджуюсь на всі 100%!!!! Куди не кинеш оком - методисти, і усі «свої», не дай Бог вчителю дати звання, тільки свої жополизи і куми.... Наплодилося методистів. а толку?
Nata
Шановні колеги, навчіться поважати людей своєї професії. Ви тільки подивіться, скільки негативу виплескуєте один на одного. Не заздріть, бо то гріх ! Якщо ви гарний спеціаліст, то вам подякують діти і батьки. Не шукайте помилок в інших, не всі ідеальні. І так буде ПРАВИЛЬНО !!!
Коментувати
Вячеслав
Як то має звучати доцент-викладач-експерт? Тепер надбавки до платні за те також будуть і які.