Osvita.ua Середня освіта 14% учнів 4 класів не володіють математичними знаннями
14% учнів 4 класів не володіють математичними знаннями

Частина випускників початкової школи має суттєві проблеми з розв’язуванням простих задач

14% учнів 4 класів не володіють математичними знаннями

Близько 14 % учнів, які завершили здобуття початкової освіти у 2018 році, не володіють базовими математичними знаннями. Про це йдеться у другій частині звіту Українського центру оцінювання якості освіти щодо результатів загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти.

«Дослідники стверджують, що майже у 18 % учнів — випускників четвертого класу математична компетентність сформована на високому рівні», - зазначають в УЦОЯО.

Ці учні оволоділи математичними поняттями й процедурами, що стосуються змістових розділів «Числа й вирази», «Геометричні фігури й геометричні величини», «Вимірювання», «Робота з даними», здатні застосовувати математичні знання для розв’язування задач, що виходять за межі стандартних й охоплюють не досить відомі, а також нові ситуації та подані у складніших контекстах, і цілеспрямовано працювати з ними; демонструють добре розвинені вміння міркувати й робити висновки, використовуючи інформацію як з одного, так і з кількох джерел.

«Водночас близько 14 % учнів, які завершили здобуття початкової освіти у 2018 р., не володіють базовими математичними знаннями, тобто ця категорія випускників початкової школи має суттєві проблеми з розв’язуванням найпростіших задач, що стосуються відомих реальних життєвих ситуацій», - зазначили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

Дослідження якості початкової освіти. Математика

Освіта.ua
28.01.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Професор
Не раз чула від фахівців думку про розмежування Зно та Підсумкової атестації. Зно лише для вступу у внз , Па - для оцінки успіхів учня. При вступі бал атестата підняти до 30-50% % . У нас в Універі ми даєм випускникам коледжів 50% при вступі за диплом. 99% підтверджено об’єктивність!! Врятуємо цим школу!!!! Учня!!
я никак не могу
принять то, что люди не осознают - многие годы, которые проводят ЗНО в стране, которое ПОКАЗАЛО, а пан Ликарчук в "ДТ" даже статью написал, всю провальность обучения в школе, в школе работали всё те же учителя, которые учили и раньше. НО прежде в ВУЗы поступали, сдавая сложнейшие экзамены (достаточно посмотреть задания), а сегодня год за годом задания ЗНО готовят так, словно его писать будут пятиклассники. И при этом утверждать, що ПЕРВОпричиной провала является " низький рівень підготовки вчителів"? Ну уж... А всё остальное ДА. НО именно из всего остального следует формировать первопричину. Низкий уровень подготовки учителей. А что, возможен высокий? Это из тех, кто пересказывает текст по параграфах?
людина
На, жаль, діти також погано засвоюють знання з інших предметів. І однією з причин такої ситуації в наших школах є низький рівень підготовки вчителів: частково через хабарництво у вишах, частково через тотальне скорочення навчальних годин на вивчення профільних дисциплін з метою економії бюджетних коштів, а частково через стрімке падіння престижності професії вчителя (3700 грн за 11-м тарифним розрядом не приведе в педагогічний університет випускника з високими балами ЗНО, бо він розуміє всю "перспективність" свого майбутнього пенсійного забезпечення.
Witalina
Для людина: Причиною поганого засвоєння навчального матеріалу є програми і підручники та кількість годин.У мене ів1 класі було 6 годин математики,в межах 20 рахували ,і 7-8 років було нам. Зараз - 4 години, 6 років і у межах 100. ЦЕ ,коли дитина ще не усвідомлює ,що таке сотня!.А пропуски занять??? То хворіє дитина,то мамі день народження ....А пропущений матеріал ніхто не вчить ,не читає вдома!
людина
А це вже похідна від сказаного вище.
Коментувати
Witalina
Цим результатам я НЕ ВІРЮ!!!! НЕ володіє математичними знаннями близько половини випускників початкової школи,мають не сформовані читацькі навички,не вміють працювати з інформацією. Про самостійність взагалі мовчу, ОСТАННІ роки в базову школу приходять все менш підготовлені учні.
совесть
Для Witalina: Так про читацькі навички дізнаємося трохи пізніше. І, можливо, тут і будуть сенсації. Хоча... Школи Києва і великих міст таки розмиють погані результати до прийнятних! Розумієте, висновки ж моніторингу за результатами певної вибірки дітей, середня температура хворих по лікарні. Можливо у вашій школі останнім часом менше гарно підготовлених дітей, бо батьки записали свого часу їх у сусідню, більш просунуту, школу? Тож відчуйте різницю конкретного і середнього результатів. Власне, мені також більше імпонує усеохопний моніторинг, однак... Гроші.гроші.гроші.
Witalina
Для совесть: Я не дуже вірю всіляким моніторингам. Вчителі, страхуючи себе,часто порушують правила доброчесності, допомагають дітям. І тому результати моніторингу НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ дійсності. А по-друге,ми говоримо про звичайні(пересічні) школи.
совесть
Для Witalina: Оскільки моніторинг проводило уцояо, то Ваші підозри про вплив вчителів на дітей - перебільшення. Ця організація викликає довіру. А якщо у Вас є факти про вплив вчителів - розкажіть, бо так набридла брехня й замовчування брехні! Успіхів!
Коментувати
Ed-Wault
ага а 90% учеников не знают как сложить две дроби и упростить ответ, не знают почему при ракрытии скобок нужно умножать на каждый элемент внутри скобок и, в лучшем, случае заучивают как аксиому
123
Для Ed-Wault: Вы ничего не путаете? Речь идет о выпускниках начальной школы! Они и не должны этого знать и уметь. А вот алгоритмы письменного выполнения арифметических действий знать обязаны, но не знают. Внимательно ознакомьтесь с отчетом. Больше половины детей не смогли правильно разделить четырехзначное число на двузначное. Если бы был пример на умножение,то результаты были бы не лучше. Дети должны свободно владеть в пределах 100 всеми арифметическими операциями, выполняя их устно (требование программы). А они не могут! Проверено неоднократно! Читая задачу, все умственные усилия тратятся на соединение букв в слова. О чем прочитали объяснить не могут. Вот это действительно кошмар! Про таблицу умножения лучше промолчать. Такими они приходят в 5 класс. Не все, но половина точно. Никакой новой информации в этом отчете я не увидела. Это давно было известно практикующим учителям.И с каждым годом ситуация становится все хуже.
Коментувати
совесть
Висновки - 1 сторіночка (з 200 сторінок тексту маленькими літерами)?! Їх можна написати без проведення моніторингового дослідження. Жодної сенсації чи якоїсь нової виявленої закономірності чи проблеми. Це, з одного боку, чудово, а з іншого - які?! фінансові ресурси були кинуті на ТАКІ висновки. Початкова школо, не такі вже у Вас і погані справи з математикою...
Владимир Белый
... а після такого базового фундаменту з основного індикатора інтелектуальної здатності особи до оперування абстрактними складними поняттями у нас 90% випускників 11 класу стають "здобувачами" вищої освіти. Нічого дивного - у нас прохідний бал "здав/не здав" дуже мало відрізняється від рівня "сліпого" вибору відповіді, тобто - вгадування. Називається особливості державної політики у сфері вищої освіти. Всі про це знають, а тому у подальшому своєму навчання більшість учнів і "не париться" особливо. Так, лише деякі, хто прагне престижних спеціальностей у престижних університетах.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!