МОН презентовано спрощені програми для 4 класу

Розвантажити навчальні програми для початкової школи вирішено через їх надмірну ускладненість

МОН презентовано спрощені програми для 4 класу

Міністерством освіти і науки оприлюднено Проект нової редакції програм для 4 класу, що розроблені робочою групою фахівців з метою розвантаження навчальної програми для початкової школи. До групи увійшли науковці, вчителі-практики, психологи, експерти з освітніх питань.

У Міністерстві освіти зазначають, що спочатку запропоновано проект розвантажених програм для 4 класу, оскільки найближчим часом буде оголошено конкурс оригінал-макетів підручників саме для учнів 4 класу.

Робота над розвантаженням програм для 1-3 класів буде завершена до 1 березня 2015 року.

Робочою групою також оприлюднено перелік змін, що внесені до навчальної програми з української мови для 4 класу.

З проектами документів можна ознайомитися на сайті Міністерства освіти і науки за наступним посиланням.

Пропозиції та зауваження можна надсилати за адресою: alyonaminua@ukr.net.

Як відомо, у Міністерстві освіти та науки було вирішено розвантажити навчальні програми для початкової школи через їх надмірну ускладненість.

За словами заступника міністра освіти Павла Полянського, через надмірне та ні науково, ні дидактично не виправдане навантаження у школі, діти втрачають мотивацію до навчання, а вчителі – до викладання.

Освіта.ua
26.11.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Александра
3 класс укр.школа - мы справляемся. Математика, укр.язык, чтение - легко. Интересно природоведение, много интересного материала, не "игра в пасочки", а действительно учебник. Информатика, Основы здоровья - ни о чем, сыну не интересно. Думаю, что изменения нужны на уроках английского языка: лучше меньше тем и чаще к ним возвращаться, сейчас каждую неделю (по 4 урока) учим новую тему и предыдущую благополучно забываем. Еще пугает жуткое количество ошибок в правописании, и на украинском, и на русском языках у школьников (однажды читала отзывы детей о своих школах/учителях). Я за Украину, но с русским языком так или иначе дети сталкиваются, считаю, что уметь писать по-русски не помешало бы (а так "русские слова украинскими буквами").
Для Алексана
Для Александра: русский язык является языком международного общения, хоть 500 раз назови его " мовою национальних меншин". Конечно, его нужно учить.
Коментувати
наталія
Скажіть будь ласка, як дитина в 7 рочків (2 клас) має вивчити напам’ять табличку множення. ділення; орієнтуватись у відніманнні і додаванні до 100; вже не говорячи про задачі, які також складені не для дітей, а для батьків. Навіщо зошити з друкованої основою. якщо вони не опрацьовуються на уроці, а даються додому. задається питання.Хто вчиться: батьки чи діти? Підручник з математики для деяких батьків не зрозумілий, вже не говорячи для дітей. Українська мова - теми взяти з 6,7 класу української мови. складається враження : медицина ніяка, та й освіта до цього йде. Не калічте майбутнє покоління, своїми програми та підручниками з-а новою програмою ми разом з Вами відбиваємо охоту в навчанні у дітей, за це будемо мати гріх!!!!!!
Надія
Я взагалі не можу зрозуміти чим були погані колишні підручники.Діти при теперішній програмі просто чуть не дуріють з розуму. Вони приходять зі школи виснажені і дуже часто їх болять голови.Навіщо їм в першому класі потрібна природа яку ми колись вчили в 5 класі.Таке враженя що внас в державі нарошно так роблять щоб в нас діти були дебілами а не розумними.
Вчитель
так звана програма - це жах. Я викладаю англійську мову - і те, чого вимагають від учнів в початковій школі - це жах!!!! Англійська в 1 класі потрібна, але на усній основі - діти в ході гри легко засвоюють мовний матеріал, букви теж потрібно вчити тільки для ознайомлення усно - діти це здатні сприйняти. Але нехай хоча б один чиновник пояснить і покаже, як за 35 уроків на рік можна навчити дітей говорити, вивчити 26 літер, навчити їх писати і читати????????А в 3 класі - вивчити утворення минулого і майбутнього часу???Та й зараз є теми з англійської мови передують навіть українській мові, наприклад, ступені порівняння прикметників в 4 класі. Як можна вчити англійською дітей те, чого вони ще не вчили української???
Геннадий
Для Вчитель: еще один тролль в теме начального образования.
Вчитель
Для Генадія: (із визначення поняття троль)...Основне заняття троля - це прочісування всесвітньої Павутини в пошуках чергової жертви. При цьому йому зовсім байдуже про що йде дискусія на форумі: він не збирається нічого говорити по суті. Йому потрібно лише привернути до себе увагу, тому він пише завідомо провокаційні повідомлення. А якщо йому відповідають на провокацію, він ігнорує всі відповіді, продовжуючи розпалювати вогонь емоцій. Класичний прийом троля - стверджувати, що опонент його злякався чи що опонентові нічого відповісти (якщо він вирішив припинити розмову з тролем)... Судячи з Ваших повідомлень у даній темі ВИ і Є ТРОЛЬ
вважаю
Для Вчитель: можливо справа в тому, що постала певного часу необхідність забеспечити масу людей роботою, яка принесла б їм гроші. Яким чином це зробити, коли державного фінансування немає, люди розумні, хто знає до чого додумаються, ще й інших піднімуть. От і вирішили створити шкільні програми так, щоб 1-батьки шукали можливостей додаткових занять для своїх дітей; 2-люди отримали можливість додаткового заробітку без залучення бюджетних коштів; 3-надати можливість реального розвитку невеликій кількості людей, які й керуватимуть тими, чиї батьки не здатні проплатити додаткового навчання своїм дітям у будь-який спосіб. Програми свою справу виконали. ТОбто, так само, як радянська система освіти справилась із поставленою задачею, так і ця система виконала свою роль. Чи до кінця? Чи, можливо, ще не все ми побачили...
Коментувати
Ирина Кащенко
Добрий вечір, шановні колеги! Я працюю в школі майже 30 років. Сил немає мовчати. До яких пір будуть знущатися над маленькими дітками. Мало того, що їх зробили учнями у 6 років (забрали рік дитинства), мало того, що не вчитель прийшов до них у садочок, а вони тепер йдуть у школу, в якій йноді немає ГПД і діти не сплять вдень, а тиняються за мамами на роботу і цим самим порушують всі фізіологічні процеси, які відбуваються у недосконалому дитячому організмі. То їх ще завантажують по сам вуха. Які дві мови? У нас їх №3!!! (укр., рос., англ..) Нехай хоч дві інші усні, а навантаження лишається те саме: треба вивчити слова, а з математики терміни. Ну кому прийшло на думку назвати приклад рівністю (у Богдановича) чи виразом (у Захарійчука). Ну давайте дітям легкі і зрозумілі слова, а то в дитячих голівках суцільна каша. Досить знущань!!! Правила з математики і укр.. мови викладено дуже важкими словами. Спробуйте самі їх завчити. Спочатку пояснюю як легше, щоб дійшла сама суть, а потім вчимо як у підручнику! Ганьба ци
Геннадий
Для Ирина Кащенко: прелесно! Четвертый учитель начальных классов! Остальные так, потроллить зашли. Все верно. Только о ГПД я бы написал: "майже нема ГПД" (у нас в селах, поселках - вообще нет, райцентре - редкое исключение).
вважаю
Для Геннадий: Гена, я Вам уже начинаю улыбаться)
Геннадий
Для вважаю: не забывайте при этом ставить минусы. Или хотите сказать, что все пишущие под этой темой - учителя начальных классов? А может то, что есть реальные упрощения в программе? Или есть ГПД? Я учил парня с последствиями менингита. Так он тоже постоянно улыбался. Очень часто улыбаются "солнечные дети". Что вас веселит? Или вы как "Позняк" на любую умную вещь - матом (с учетом вашего воспитания, конечно)? А, вообще, почитайте в хронологическом порядке. Многое станет на места. Может кому другому поулыбаетесь. Если вы порядочный человек.
Коментувати
Ірина
Я теж вчитель-практик і погоджуюсь з думкою про те, що особливих змін програма не зазнала. Це лише спрощення окремих фраз. А це означає, що підручники знову будуть не досконалими. Чи варто на природознавство давати 2 години, а на мову 3/4? Завжди на природознавство була 1 година і її вистачало, а от для закріплення мовних навичок часу не вистачає. Англійську теж варто починати хоча б з другого класу, бо дітям важко одночасно засвоювати звуки двох мов. Інформатику теж встигли б вивчити, починаючи із п’ятого (як було раніше). Та чи не забагато в початковій школі предметів, які читають вчителі-предметники? Порушується принцип цілісності навчання. Діти не встигають адаптуватися до одного вчителя, а на порозі уже інший. Не лише програми і підручники треба змінювати, а спочатку перелік предметів та кількість годин на їх вивчення.
Геннадий
Для Ірина: так бы и написали: "фі", "училка", "Позняк" - дебилы, троллящиеся на этом сайте.
Коментувати
Просто вчитель
Я вчитель 3 класу. Прочитавши заголовок - зраділа. Прочитавши зміст "СПРОЩЕНЬ" - заплакала. Те, що викинуто 3 слова з переліку словникових слів і алгебраїчний спосіб розв`язувань задач, назвати спощенням практично неможливо. На мою думку (і думку моїх колег), приблизно четверту частину матеріалу варто просто викинути, ще четвертину - перенести у 5-6 клас. А підручники взагалі докорінно переробити. Теперішні не витримують ніякої критики. А висловити свої думки щодо підручників нам запропонували заднім числом, тоді, коли вже були видані на 2 клас. А скільки моніторингів вже довелося нам здати! І борони боже, щоб якісний показник був менший 75%. Такий результат дається потом і кров`ю дітей і вчителів. Складається враження, що націю хочуть просто знищити. Повільно, непомітно, але наполегливо. Адже по закінченню 12-річки половина дітей буде важко хвора фізично, а інша - психічно. Та здається, що владу такий стан влаштовує.
А. С. Макаренко
Для Просто вчитель: Потрібно знищити їх (освітніх чиновників) поки вони не знищили нас!
Геннадий
Для Просто вчитель: так бы и написали: "фі", "училка", "Позняк" - дебилы, троллящиеся на этом сайте.
Коментувати
Наталія
Спрощення повинні починатися із програми для 1 класу. Програма з математики для 1 та 2 класу містить теми, які не відповідають віковим особливостям учнів. Чи потрібно шестирічній дитині вчитись обчислювати у межах 100??? А ось часу на формування обчислювальних навичок в межах 20 з переходом через розряд недостатньо! В 2 класі ми галопом вчимося додавати та віднімати з переходом через розряд в межах 100, та ще й безліч математичних законів та правил треба засвоїти. У голівках дітей повний "вінегрет", а ми вже множимо... Коли вчитися розв’язувати складені задачі? Кому потрібне таке навчання? До чого воно призведе? Повний безлад і у програмі з англійської мови, вивчення якої повинно починатися із фонетики і йти паралельно із лексикою та граматикою. Я вчитель 2 класу простої загальноосвітньої школи. Мені надзвичайно важливо, щоб МОН України, прислухалося до думки вчителів -практиків. Інакше навчання за існуючими нині програмами перетворить наших здібних діток на неуків.
вчитель-чоловік
Для Наталія: Правильно думаєте. В 1 класі треба дітей навчити вільно додавати і віднімати в межах 20 і не більше, розвязувати різнопланові задачі і розвивати логіку (критичне мисленняЇ. Навчання грамоти в 1 класі мене влаштовує (хоча використовував два букваря Захарійчук новий і Вашуленко старого зразка, щоб було що читати).
Коментувати
Тарас Петренко
обуренню немає меж!!!!!!!!!!!!!!! А де ж спрощення з англійської мови. Чи там все просто?
Геннадий
прошелся по ссылке, показал специалисту: практически изменений ноль.
фі
Для Геннадий: шановний,не пишіть дурниць!значить такий спеціаліст......
училка
Для Геннадий: Где ж вы специалиста по украинской программе нашли в раше? Напомню, геннадий, представляется украинцем, но пишет название областного центра Украины, как СуММы.
Геннадий
Один из признаков умственной отсталости: найти описку у человека, который значительно умнее, написать ее на транспаранте и бежать впереди паровоза, размахивая транспарантом.
Коментувати
Оксана
Вся програма початкової освіти потребує негайного спрощення! Те, чим забивають голову дітям зараз відбиває бажання вчитися взагалі. Програма переобтяжена матеріалом, який не відповідає віковим особливостям дітей молодшого шкільного віку. Діти не встигають засвоювати матеріал. Кожен урок - нова тема. Коли ж закріплювати? І для чого така кількість матеріалу в початковій школі? Величезне прохання до тих, хто буде займатися "СПРОЩЕННЯМ" програми: згадайте, будь ласка, що й ви колись були дітьми, спробуйте відчути на своїй шкірі всю складність матеріалу, який готуватимете ви - дорослі.... А ще краще - здайте ЗНО по всіх предметах і перевірте, що напишете ви.... І лише тоді плануйте нові програми! Пам’ятайте: ДІТИ - ЦЕ НАЙДОРОЖЧЕ, ЩО МИ МАЄМО! Зробіть життя дітей веселковим, а не чорно-білим... Сподіваюсь на мудрість тих людей, які будуть залучені до цієї надважливої, надпотрібної роботи........