І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання?

Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні

І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання?

Автор: Ігор Лікарчук, екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Вставлю і я свої «п’ять» у дискусію навколо вимірювання освітніх «розривів», про яке оголосило міністерство. Дарма, що навіть слова «розриви» українська мова не знає.

Глибоко упевнений, що кожен учитель, навіть без дорогезного загальнонаціонального вимірювання дуже добре знає, які прогалини в знаннях має кожен учень.

І знаючи про це, нормальний учитель не сидить, склавши руки і чекаючи висновків загальнонаціонального вимірювання. Він намагається ці прогалини ліквідувати: в укриттях, очно, дистанційно, сімейно, заочно…

Але, на жаль, реалії сьогодення такі, що не вчитель і не учень є причинами появи цих прогалин. Діє елементарний закон діалектики, який відмінити ніхто не може: кількісні зміни переростають в якісні.

Тепер давайте уявимо, що все-таки подібне дослідження буде проведене. Отримаємо негативні результати обов’язково. І що далі? Шельмуватимемо вчителя?

Чи буде те саме, що з результатами двох попередніх міжнародних порівняльних досліджень TIMSS. Похайпували навколо тих результатів і замовкли.

Бо ні оголошення року математики чи якогось іншого предмет, ні численні конференції, засідання колегій чи президій ситуацію не змінять.

Ліквідувати прогалини в знаннях (тьху – розриви) можуть лише вчитель і учень. А для цього вони повинні мати можливості і бажання це робити.

Чи можна такі бажання сформувати силою? Можна спробувати, але результатів не буде. Бо стимулів на сьогодні немає ні в одних, ні в інших.

Серед інших причин, такі стимули дуже потужно нівелюються «валідно прогностичним» НМТ, коли його «прохідний бал» адміністративно встановлений нижче або на рівні межі вгадування…

Можливості також не дуже знайдуться, бо війна… То кому і для чого такі вимірювання потрібні?

P.S. Панове! А чи прогалини в знаннях учнів – це новина для освіти? Вони були завжди. І будуть. Бо учні – не комп’ютери, у пам’ять яких можна внести однаковий об’єм інформації, а потім перевірити, чи вона там є.

Тож, можливо, набагато доцільніше буде не шукати ті прогалини, а дуже серйозно подумати над змістом освіти та методиками навчання? Щоб навчання та освіта стали потрібними, а праця вчителя – поважною та дороговартісною.

Оригінал

Освіта.ua
23.02.2023

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Valdek
МОН - римується, шмон, фараон, пузон, випивон і закусон !)) вони там призначать. Тільки за пару тижнів навіть щирий державник і патріот почне смердіти корупцією і бюрократією. Бо то все розігнати, тих куменят і начальницьких дружин. Потім хіба що під наглядом UNESCO почати спокійну реформу на чолі з нашими випускниками Могилянки, не гидувати й Осфордом, Кембріджем та іншими Хайдельбергами та Гарвардами...
Лариса
Бажано переглянути і осучаснити ПРОГРАМУ з математики, або збільшити кількість годин на її опанування. Особливо - геометрії
Віталій
Коли в освіті відсутні "прориви" починають вивчати "розриви"... Саме головне вчасно і в повному обсязі!! встигнути використати кошти.
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Всі ці дослідження потрібні для оправдання величезної орди дармоїдів при освіті. Оце спустили з верху негайно!!! графік проведення контрольних робіт. Звідки я можу знати коли в травні контрольна якщо кожен день сидимо в підвалі. І такі ідіоти нас перевіряють
Володимир
Повністю підтримую. Саме учитель з учнем можуть вирішити питання прогалин в знаннях.
Валентина
Кожне слово правда. Більш нічого робити, ніж вимірювати те, чому навіть і слова у нашій мові нема.
Надія Бомбушкар
На видрук підручників грошей не має, на зарплату вчителів грошей не має, зате шукають гроші на вимірювання знань учнів! Більшої дурості не могли придумати в міністерстві освіти?!!
родитель
Для Надія Бомбушкар: грошей НЕМАЄ - разом!
Коментувати
ДєД в Мон
Дєда пропоную вкотре в міністри!!! Він шарить по всім проблемам , вуйко класний!! Дєда в міністри!
Andrew Brown
Для ДєД в Мон: "Реформатори" дуже швидко би його позбулися, бо не дозволяв би освоювати гранти на демонтаж української освіти...
Коментувати
Ольга
Вчителі винні, їх точно будуть шельмувати! Так було завжди і буде надалі. Але тих хто залишиться в школі це шельмування буде до того місця , що і учням зараз навчання. Нормальні адекватні люди або зовсім в школу не пішли, або втекли з неї через деякий час, або ще повтікають! Залишаться самі - самі! От тоді і подивимося! Але країні після війни потрібні будуть робочі руки, тому проблеми великої з цими втратами теж немає!!!
Роман
Для Ольга: Країні після війни ще більше, ніж робочі руки, будуть потрібні розумні голови. А от з цим якраз проблема, бо робочих рук у світі досить багато, а от розумних голів значно менше і конкуренція за них значно більше, ніж за робочі руки. І більше того, сучасні технології без робочих рук обійтися можуть (вони їх якраз і заміняють досить добре і досить дешево), а от без розумних голів ті технології не тільки марні, а ще й трошки шкідливі...
399
Для Роман: Країні після війни ще більше, ніж робочі руки, будуть потрібні розумні голови. Країні розумні голови не потрібні вже давно, інакше не було б недолугої освітньої реформи.
Коментувати
неймовірний неймовір
"Діє елементарний закон діалектики, який відмінити ніхто не може: кількісні зміни переростають в якісні" - серйозно? Ігор Лікарчук написав сотні статей про стан освіти з коротким змістом "все пропало!". Коли ж вони перетворяться в якість освіти?
Роман
Для неймовірний неймовір: ;) Відповідно до тієї ж діалектики "все пропало" ніколи не перетвориться в "якість освіти". Може перетворитися хіба що у "повна ж..а" ;)
Коментувати
Юрій
Дуже слушна думка і порада нашому МОНу, замість перевірок і вимірювань - спробувати хоч раз з розумом вирішити проблему. Але ні - ми будемо 2 роки вимірювати, обробляти і систематизувати освітні втрати, а потім ще й вчителі залишаться винними...