О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання

З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»

О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустська гімназія-інтернат.

Від 2 березня до 14 квітня в нас було дистанційне. Загалом усе мало досить пристойний вигляд: школа працювала злагоджено, уроки в meet, робота в classroom...

Ми не надсилали завдання у вайбер. Ми не вимагали знання матеріалу, який не пояснили на онлайн-уроці. Нам, учителям, справді допомогли батьки, які забезпечили наявність дітей в онлайні. Власне, я чомусь була переконана, що це працює.

А тепер про відверті висновки:

  • якщо ви думаєте, що присутні на онлайн-уроці всі 30 учнів із 30, бо саме так світяться чорні квадрати онлайну, ви помиляєтеся: частини учнів і близько нема (бо вони б точно відгукнулися, наприклад, на пропозицію «ставлю 12» (це жарт, коли що);
  • як би ви не старалися, під час дистанційного навчання велика кількість дітей (до честі зауважу не всі) буде шукати шляхи, як схитрувати, щоб не вчитися (тут мені соромно перед учнями, які справді знають на високий бал, за те, що ставлю високий бал тим, хто списав, бо не маю доказів зворотного);
  • якщо ви повірили в результати дистанційного тестування на уроці (бо ж домовилися, що працюємо доброчесно)... ви дуже наївні від віку й досвіду це не залежить;
  • якщо ви вважаєте, що дистанційний урок вдався, бо учні кажуть, що цікаво... не спішіть вірити: результати роботи в класі можуть свідчити про геть інше...

З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати одне слово «навчання». Його можна замінити в багатьох випадках на слово «імітація». Тут винні всі однаково: учителі, яким не вдалося з першого дня прищепити культуру чесної праці; батьки, які підсовують дітям ГДЗ; учні, яких треба цілодобово мотивувати...

Прикро, що одні опановують космос, а інші не в силі за місяць осягнути кілька орфограм.

А з іншого боку... У нас на Закарпатті мудро кажуть: «Дай собі спокій». Тобто заспокойся, не нервуй. Зрештою, не всі підкорюють космос. Комусь і ягоди садити треба. Чи засновувати компанію в гаражі.

Просто хочеться, щоб хоч не у світах садили й засновували, а вдома.

P.S. Це мої спостереження вони не є і бути не можуть абсолютними.

Оригінал

Освіта.ua
16.04.2021

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Фізик
Просидів онлайн два місяці. Meet , вайбер , класрум. Онлайнуроки кожен день згідно розкладу. Дітей максимум половина , третина , а в окремих класах жодного . Дітей в школі зараз називають ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ . Я даю .Але ні дітям , ні їх батькам це не потрібно, І не розповідайте про цікаві уроки ітд ітп. Є в науці банальні базові поняття і їх потрібно вивчити , а дитина не знає з якого боку підручник відкривається. Навіть при такому поганому вчителю, як я, можна за допомогою інтернету вивчитися . АЛЕ ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА МОТИВ. А МОТИВА вчитися НЕМАЄ.
родители
У нас в 2020-2021 - почти всегда была дистанционка.(((50% учителей не выходят онлайн - физика, химия, биология, география,история, физ-ра, труд - САМОСТОЯТЕЛЬНО. Учителя скидывают задания в ЕЩ, планы уроков скачены с инета, ролики - ВСЕ! О каком обучении может идти речь? Таких учителей гнать и гнать - а не еще зарплату с бюджета давать. За что им платить? Родителям или работать или делать работу за учителей? ПОЗОР ТАКИМ УЧИТЕЛЯМ, КОТОРІЕ ГРОБЯТ ОБРАЗОВАНИЕ!!!!
Анна
Для родители: Поддерживаю! Учителя достали. Ушли на экстернат. Уже сдали все годовые и занимаемся программированием (10 класс).
Полина Ивченко
Для всих "розумних" батьків:верблюда можна привести до джерела, але змусити пити - ні! Подумайте про це спочатку, а потім женіть вчителів.
Коментувати
Вадим Байдич
Відкинути з допису авторки слово дистанційне, зміст посту не зміниться анітрохи. Адже й очне навчання - це в більшості імітація, якщо ви думаєте, що в класі присутні 30 учнів і ніби навіть бачите їх, то насправді добра третина з них - лише чорні квадратики...
Володимир
Для Вадим Байдич: Це залежить від того, хто директор і хто вчитель...
399
Володимир-1 Це не залежить від того, хто директор і хто вчитель. Це залежить від того, хто батьки
Володимир
Для 399: Зараз в моді термін "Превентивне виховання". Нічого нового, воно полягає в роботі з батьками. Недовиховані батьки виховуться адміністративними методами з накладанням штрафів за неналежне виховання. А якщо директор не працює в цьому напрямку, а вважає, що це проблеми вчителя, то гнати його з посади поганою мітлою!
Коментувати
Роман
"учителі, яким не вдалося з першого дня прищепити культуру чесної праці" - це шедевр, однозначно! В суспільстві, яке на практиці культивує недоброчесність на всіх можливих рівнях виявляється учителі винні в тому, що учням не "прищепили культуру чесної праці"! Ось як... Учні бачать реальні приклади - для того, щоб стати президентом, депутатом, працювати в міністерстві чи якимось чиновником - достатньо престижні і "хлібні" на сьогодні місця роботи на думку молоді - чесна профільна освіта не потрібна, навіть трішки шкідлива. Можна скільки завгодно їм розповідати про необхідність знань, але реалії їм показують протилежне, то яка мотивація перетягне - слова вчителя, який ледве зводить кінці з кінцями чи реальне життя, де "списувальники" мають маєтки, статки, сучасні престижні автомобілі і ґаджети ? А свідоцтво їм і так видадуть, бо закладу освіти немає сенсу псувати собі статистику... Доки у нашому реальному житті, у економіці не буде потреби у знаннях, єдина мотивація - виїхати з країни :(
Володимир
Для Роман: Це все описано в Принципі Парето 80/20
Коментувати
Надія
Знаєте, мотивація йде із сім’ї. І ми знаємо, що мотивація - недовгодіюча сама по собі. Колись потрапила на очі стаття про американську школу. Там вчитель мотивував учнів вчитися, щоб вступили в коледж. Він пообіцяв їм зробити 28 татуювань на тілі (їх було 28). Вони всі вступили, а він зробив ті татухи. Ну дуже круто. Можна, що завгодно вигадати для мотивації. А чи не простіше звичайна мотивація, вчитися, щоб достойно жити. Скільки вже цієї словесної облуди придумали. І всі гріхи на вчителя. Хто хоче вчитися, тому всі методи навчання підходять. Є одна істина.
))
Для Надія: коли ми навчалися в СРСР нас мотивувала школа. Мотивувала до того, что ми повинні бути гідними розумними громадянами могутньої держави, ми повинні приносити користь собі та людям. Зараз цього немає,. школи вже втратила свою роль у житті кожної людини.
Володимир
Для Надія: На думку чиновників від освіти, вчитель – не просто професія, а покликання. Тобто, зарплата – це не головне! Її нараховують, але не таку, як роботягам. Філософія освітніх економістів іде далі й полягає в тому, що в цій професії має бути не просто покликання, а задоволення на рівні оргазму. І це задоволення має оплачувати той, хто його отримує.
Коментувати
Тоже мама
Для родитель: если ребёнка с детства научили учиться- то у таких детей проблем не возникает. Такие дети особо не расчитывают на учителей, репетиторов и школу вообще, а надеятся в форс- мажорных обстоятельствах( таких,как сейчас),- больше на себя. Благо,информации для обучения сейчас очень много! У таких детей есть свой план на жизнь,они целеустремлены и знают,чего хотят. Но таких мало(
Родитель
Для Тоже мама: по ссылкам в Ютубе ребенок учиться на может, даже вундеркинд. Невозможно изучить математику, например. Не нужно педагогам снимать с себя ответственность.
Тоже мама
Для родитель: Частично согласна. Но....А о семейном образовании не слышали?) В тысячу раз лучше!! Берёшь программу по предметам- и вперёд) Всё на самом деле проще,чем Вы думаете)
Родитель
Для Тоже мама: а кто учить будет на семейном? Родители на работе с утра до вечера. Сам ребенок не может и не должен учиться. Не верю во все это. Это не заочное отделение института, где Надежда только на самого себя. Исключение - обучение дома по болезни.
Коментувати
Кажуть...
А як щодо ВШО? Хто з дописувачів користується? Кажуть, що багатьом вчителям подобається, а відвідувань –тисячі. Хоч слово подобається, чи кількість відвідувань ще не означає якість засвоєння матеріалу. Які результати?
Володимир
Все просто. Якщо всі троє учасників освітнього процесу об’єднують зусилля, то дистанційне навчання дає результат. Якщо батьки не зацікавлені, то й учні не навчаються.
Родитель
Для Володимир: наразі об’єднують зусилля батьки й діти. Необхідно пам’ятати, що вчитель грає велику роль у навчанні, а не батьки.
Мама
Для Тоже мама:Та и есть, научили с детства учиться, ребенок пошел в школу подготовленный, с энтузиазмом. На этом дело застопорилось. Все. Учитель отсидел и все, а родителям остаётся далее учить...
Коментувати
garuda
Нарешті на 2 році цього "навчання " ми почали усвідомлювати, що навчальний процес поховано. Хоча до цього лунали фанфари про високий рівень якості дистанційного навчання та високу мотивацію дітей та їх батьків. Дійсно, окремі здатні навчатися за такою схемою. Але це одиниці з класу чи групи. Решту треба постійно "товкти" навіть у класі, інакше результатів не буде.Демократизація навчального процесу - це його поховання. І дистанційна форма - це лише останній цвях у труні освіти.
KVP1248
Діалектика полягає в тому, що в дистанційній роботі не все так погано. «Імітація» присутня в любій сфері. Для нас, приматів, це результат мільйонів років еволюції функцій нейронної системи. Якщо, Ви працюєте в classroom, то це дозволяє на порядок зменшити списування та імітацію в порівнянні з стандартними середніми паперовими тестами. Потрібно тільки поставити мітку випадкового сортування відповідей, та для сильних учнів розвести тести в часі, щоб виключити участь репетиторів. Поглянемо на все з іншого боку. Якщо сучасну короно вірусну атаку на людство замислили вороги людства, щоб затримати прогрес, то вони глибоко помилились. Екологічну нішу нашого існування забезпечують прогресивні представники соціуму, назвемо їх інженерами. Всі масово скуштували дистанційні методи роботи. Це змінює саму суть продуктивних сил, що приведе до збільшення в десятки разів продуктивність праці авангарду. В цій бактеріологічній війні між вірусом та макроорганізмом людини прогрес тільки прискориться.
Володимир
Для KVP1248: Ого!
Коментувати
Тарас
А давайте ще пцылуэм наших учнів у ... Бо ми для них усе а вони не хочуть. Зараз учитись можна і з ютьюба, було б бажання
Ммм
Так для осягнення кілька орфограм потрібна практика. Від одного пояснення хоч на уроці, хоч через зум, і навіть від одного завдання на тему, ті орфограми теж не засвоюються. І форма уроку тут мало грає роль.
Олександр
Все вірно. Добавлю, що є діти з села, в яких тільки дешевий смартфон і той у батьків, які на роботі.. :(
Ганна
Для Олександр: До чого тут смартфон? Підручник є у всіх, чи читати розучились? Вчитель не господь бог, якщо дитина не хоче, хоч гопки танцюй перед ним.
Відділ освіти
Для Ганна: Дитина не може і не повинна вчиться тільки по підручнику! Таке враження, що нашим вчителям вигідний карантин, чесне слово...
Тетяна
Я вчу дітей працювати з підручником. Навіть на дістанційці. Бо прочитати - це ще не зрозуміти. Але, іноді, не можуть вдумливо прочитати та відповісти на питання текстом підручника.
Коментувати