![]() |
Формулювання в документі відкривають широкий простір для довільних інтерпретацій |
І. Совсун: Президент видав указ про «Рік математики»
Автор: Інна Совсун, народний депутат України.
Вийшов указ Президента про «Рік математики».
«Ура!» - подумала я і кинулась читати.
Прочитала і хочу кинутись на розробників тексту з купою…запитань.
1. Про обов’язкове ЗНО з математики. Про обов’язковість складання математики при завершенні школи дійсно йшлося, і це тепер закріплено в законі про середню освіту (правки «Голосу», до речі). Але йшлося про державну підсумкову атестацію (ДПА), яка виставляється в атестат. І дійсно, вона зараз проводиться у формі ЗНО, але це не тотожні поняття. Питання: чому у тексті йдеться про ЗНО з математики, а не про ДПА? ЗНО - це інструмент оцінювання, але має значення подальше використання результатів. Чи зможе людина з негативним результатом отримати атестат? Чи буде ЗНО з математики обов'язковим для вступу? Таке формулювання відкриває широкий простір для довільних інтерпретацій.
2. А де є в указі хоч щось про підвищення кваліфікації вчителів математики? Це – засадничі речі задля гарантування якості навчання.
3. Далі питання радше щодо формулювань:
- Що таке «упровадження у навчання сучасних практико-орієнтованих засад»? Засад ЧОГО саме? Що ця фраза означає взагалі?
- «підвищення мотивації здобувачів освіти з успішного оволодіння математичними знаннями»: а чому «мотивації З оволодіння»? Може бути «мотивація ДО» чи «мотивація ДЛЯ», але чому З?
- з формулювань відчувається дух Академії Педагогічних наук, якій збільшили бюджет цього року.
Практичні результати – з указу тяжко осягнути.
Обов’язково надішлю запит щодо обсягу фінансування, виділеного на Рік математики, щоб зрозуміти, що саме буде робитись, бо з тексту – не дуже зрозуміло, що буде нового (а те, що нове прописане - вкрай незрозуміле).
А шкода.
Бо – якщо ви забули – у нас 36% дітей не знає математики на базовому рівні.
Освіта.ua
31.01.2020