Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: про перші враження від сертифікації
Ігор Лікарчук: про перші враження від сертифікації

У запропонованій моделі сертифікації є все, крім одного, - реальної оцінки роботи вчителя за його результатами

Ігор Лікарчук: про перші враження від сертифікації

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Я довго чекав перших вражень про сертифікацію вчителів початкової школи від тих, хто її пройшов.

Багаторічний досвід роботи, професійні знання та здорова інтуїція постійно підказували мені, що у запропонованій моделі сертифікації є все, крім одного, - реальної оцінки роботи вчителя за РЕЗУЛЬТАТАМИ його роботи, а не за результатами спостереження за якимись етапами процесу цієї роботи. Саме про це я неодноразово писав і застерігав від профанації хорошої та сучасної ідеї сертифікації.

Звичайно, можна сказати, що ситуація, про яку розповіли у цьому пості, не є характерною. У інших такого немає. Можливо тому, що до інших приїхали не російськомовні методичні богині у статусі експертів? Та думаю, що багато учасників сертифікації не захотіли чи не наважилися сказати правду. Такий вже у більшості наших вчителів менталітет…

Висновок один: ТАКОЮ сертифікація БУТИ НЕ МОЖЕ. Такою, як її сутність передбачена чинними нормативними документами. І щоб не відповідати на питання: «А якою повинна бути?» - раджу уважно переглянути мої пости та перечитати експертні висновки та пропозиції фахівців нашого Центру, котрі ми готували і надсилали за результатами експертизи проектів нормативних документів, що регламентують проведення сертифікації.

Прикро, що знову «хотіли, як краще, а маємо - як завжди». Совкові вуха у цій моделі сертифікації лізуть із усіх сторін, як бридкі пики чортів із стін церкви у знаменитому кінофільмі «Вій».... І в цьому контексті НУШ для мене - то є нова церква української освіти, а совкові чорти, - те, що деякі чиновники пропонують із нею зробити...

Оригінал

Освіта.ua
11.05.2019

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина
Ірина для Владимир Белый 1. Малювати оцінки стали не за радянських часів. Я пам’ятаю, як працювала в школі в ті часи. Зробила зауваження учню і викликала його тата до школи. А тато виявився дуже впливовою людиною нашого міста. Коли тато прийшов до школи, директор ледь не загубила свідомість від жаху. Цей чиновник зайшов до мене разом із сином і хлопець вибачився за свою поведінку. Що буде зі мною чи кимось іншим зараз? Де вчаться діти наших можновладців? 2. Порівняйте знання випускників вузів зараз і раніше. До яких лікарів ви запишетесь на прийом: тих, хто закінчив вуз тоді, чи зараз, коли студенти просто нічого не вчать, а просто шукають можливість порішати всі свої проблеми. 20 років тому порішати - це був виняток, зараз - виняток бажання вчитись чесно.
Ірина
Всі країни світу визнають своїх фахівців, дипломи та університети. В Україні необхідно доводити всім і крізь, що диплом не купив, не вкрав, а отримав за знання. Регулярні перевірки, моніторинги, тестові завдання. Вчити коли? Постійно щось перевіряється, при чому на всіх рівнях. Добре написали учні завдання - погано, бо підкупили (думка тих, кто перевіряє), погано написали - теж погано. Коли буде добре? Залиште дітей в спокої із вашими НУШАМИ, ЗОШАМИ. Я отримала освіту 40 років тому, і вона була однією з кращих в світі. Навіщо постійно щось ламати, щоб створити нікому не потрібну річ. Так зване ЗНО не є показником роботи вчителя і учня. Просто цікаво, чи написали б ЗНО самі автори цих завдань? І як їх (цих авторів) можна перевірити? Хто з Міністерства Освіти знає іноземну мову на рівні В2? Чому в медичних вишах треба знати тільки англійську? Чому КРОКи пишуть тільки англійською?
Владимир Белый
Для Ірина: Довіра зламалася, коли стали "малювати" оцінки. Таке було й за радянських часів, але теперішні масштаби цих спотворень зашкалюють. Одним з таких, якби правочинних, спотворень є й той поріг "здав/не здав", який у нас визначає право на зарахування до сегменту "здобуття" вищої освіти.
Херград
Бєлий, ну ти вже надоїв своїми коментами!! Ні сіло - ні впало!! Мелеш ахінею всяку!!
mmm
Для Херград: не читай, дядєл, проходь мимо. може за вумного будеш.
Коментувати
Den
Давайте прямо и без лишних слов. Сколько и кому занести, чтобы закрыть вопрос с этой сертификацией?
совесть
Тотальна недовіра: до експертів, до вчителів, до змісту документів... Суспільство тяжко хворе. Нам до методик сертифікації вчителів, які використовують розвинені європейські країни, потрібно дорости. І знову на роздоріжжі: старе відкинули, а нове не приживається... Та й блогери типу лікарчука не додають енергії реформам.
mmm
Для совестьтак от сертифікувати і повинні ті, кого ми хочемо наслідувать, а не жалюгідні послідовувачі.:
Коментувати
Марчело мастрояні
Керувати країною і нашим Моном мусить фахівець досвідчений, але який може пред‘явити результати своїх успіхів, кращих в країні!! Хоть де! Але без досвіду , знань і патріотизму ніц не буде! І отой малий Бабак зі своїм соросівським - гроші за дитиною- це чергова біда!!!
mmm
Для Марчело мастрояні: "у грошах за дитиною" немає нічого поганого, є погана організація цього дійства мозгами і руками, які застрягли совку.
Коментувати
Мироновка и К*
Господин Лекарчук ! С целью глубокого овладения знаниями мирового значения- прошу дать перечень Ваших трудов. Хочу все знать!!
mmm
Для Мироновка и К*: слушно, запрошувати ознайомитись і не зібрати лінки того, з чим саме знайомитись це, конешно, не діло. а так пустобрьохство.
Коментувати
Дракул
Согласен с Мудрым - в Япониии , США , Корее- все министры , президенты - за 70 ! А у нас одни неопытные понтари- Коболев , Зе, гройсман - что могут?? Ниц не могут! Кроме тырить....
Мудрий
Читаю Лкарчука і думаю- міністром може бути людина лише після того, як вона пройшла по східцям від вчителя , директора, відділу освіти, ради .... Вік - за 50 . А наша молодь- тільки пижиться а-ля Совсун!! Так у всьому світі- досвід!!!
Brunko, Tatiana
Для Мудрий: щоб писати мудрі речі по-перше немає потреби звати себе " Мудрим"...можна назватися і горщиком. Вітаємо, учителі німецької як іноземної в Нижній Саксоніі.
Мудрий
Це прізвище!
mmm
Для Мудрий: так у нас немає передачі досвіду. у нас є переача енциклопедичих знань без найменшого натяку Ha використання на практиці.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!