О. Мірошниченко: ставлення – результат роботи вчителя

Сама професія педагога не дає права на якесь особливе ставлення за ознакою професії, а не особистості

О. Мірошниченко: ставлення – результат роботи вчителя

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Про зміни

Все частіше і частіше. Від різних людей. Чуємо заклики змінювати ставлення до вчителя. У сенсі збільшення зарплат, поваги, соціальних гарантій. І начебто все правильно. Начебто…

Бо тут принципова помилка. Можна вимагати тотальної поваги наприклад до всіх жінок? Чи до всіх китайців? Чи до всіх баскетболістів? Абсурд.

Є людина. Є вміння. Є талант. І є ставлення – як результат.

Як реально виховати у дітей повагу до вчителя? Якщо вчитель профі – так питання взагалі не існує. Повага у дітей виникає без стороннього виховання. Якщо ж вчитель поганий – кого тоді обманюємо? Не буде поваги. Як і не буде у бездарного вчителя гарного результату навіть при зарплаті тисяч в тридцять. Не буде – бо не може бути.

Це далеко не означає, що низька зарплата - це нормально. Ні! Але і зарплата, і соціальні гарантії, і все інше у вчителів приблизно такі ж, як і у інших. Отже, сама професія не дає права на якесь особливе ставлення за ознакою професії, а не особистості. Важка? А назвіть «легку» професію.

Власне я веду до простої думки. Яку варто зрозуміти вчителям. Ключ до зміни ставлення до професії - у їхніх руках. Хочеш зміни ситуації - змінюйся сам. Проста формула…

Оригінал

Освіта.ua
10.12.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина
Я вчитель математики, 35 років стажу. На уроках заохочую, пояснюю...Домашніми завданнями не переобтяжнюю - 1-2 номери. Найчастіше спишуть його з ГДЗ. Все. Підручник не відкривають. Чую на кожному уроці, що ДЗ не зробив, тому що не зрозумів, як його робити(на уроках ДЗ розбирається ). Прохаю показати чернетку де були спроби його зробити. Немає. І винуватий вчитель.
555
Для Ірина: Во всей литературе для учителей, содержащей задания/вопросы - есть решения/ответы. Даже если это английский или украинская литература, не говоря о математике или физике. Я была поражена когда обратила на это внимание в специализированном магазине. Там есть решение САМЫХ ПРОСТЫХ задач! Почему учителя сами заглядывают в решения, а детям запрещают? Если ребенок собирается стать журналистом зачем ему твоя математика?
Евгения
Хм, действительно. Журналистика это сфера очень узкая, действительно. Там не надо обладать никаким багажом знаний, иметь логическое мышление. Да и действительно, зачем эта школа и образование?
Коментувати
1
Уявляю собі, приходить такий режисер О.Мірошниченко до акторів і вимагає виконувати на сцені його установки. А йому кажуть: "Та йди ти під три чорти, бо ти ще не заслужив нашої поваги. Будемо грати кожен, як нам взбрендиться, і кожен зі своїм баченням". Що з того вийде? Повага повагою, а повинна бути субординація та дисципліна, щоб вийшло щось нормальне. А у нашому суспільстві у ставленні до вчителя вже докотилися до того, що ні дисципліни вчитель не може вимагати, ні зауважень робити, ні вимагати чіткого виконання завдань. А потім хочуть, щоб учні невідомо звідки щось вивчили.
Студент
Дурня все. Знаю вчителів, які професіонали своєї справи, але відношення до них змінилося і не в кращу сторону протягом останніх 10-15 років, хоч досвіду більше і майстерності теж. Вся проблема в тому, що мотивація до навчання в учнів змінилася, а ще батьки безвідповідально ставляться до виконання своїх обов’язків, перебуваючи або за кордоном, або при великих грошах, або в запої, або в глибокому пофігізмі. І не останню роль в ставленні до вчителя зіграли ЗМІ. Отака повага.
Tet-a-tet
Чому стільки нарікань на важкість професії вчителя? Та тому, що 95% шкільних вчителів жінки. А жінка у нас працює у три зміни, то ж не дивно, що організм швидко втомлюється.Звідси депресія, передчасне професійне вигарання, невдоволення життям. І яку високу зарплату не дай сил від того більше не стане. Зміна гендерної політики дала би відчутну користь на якість викладання в освіті. Може наша славетна АПНУ запропонує науково обгрунтований вихід з цієї ситуації? Або може хтось захистить дисертацію на цю тему? Чи далі чекатимемо, що усе якось зміниться само? Ринок усе відрегулює?
Мирослава
Для Tet-a-tet: варто було залишити пенсію за вислугою років вчителям , бо вчителі, що самі себе поважають, відчувши "пофесійне вигорання" йшли зі школи , а на їх місце приходили молоді. Тепер вихід один "скніти" до 60, а як почуваються діти з такими педагогами нікого не цікавить. Економимо!?
Володимир
Цей О. Мірошниченко ‒ оригінал! Але ...
Коментувати