Ю. Федорченко: важливо, щоб НАЗЯВО не стало МОН № 2

Сьогодні МОН є болотом, що поховає будь-які прагнення щось змінювати і яке прийшов час осушити

Ю. Федорченко: важливо, щоб НАЗЯВО не стало МОН № 2

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Про нові поневіряння горезвісного Порядку присвоєння вчених звань

Ті поневіряння теперішнього Порядку (чи безпорядку!) присвоєння вчених звань розпочалися ще на етапі обговорення його проекту в березні 2015 році в комітеті ВР з питань науки і освіти. Тоді комітет очолювала пані Гриневич.

Під час обговорення було визнано неприйнятність проекту, було рекомендовано його доопрацювати. В серпні 2015 року так званий доопрацьований Порядок було затверджено рішенням КМУ. Насправді, так званий доопрацьований Порядок виявився ще гіршим від попереднього варіанту.

У травні 2016 року новий міністр освіти пообіцяла повернутися до питання нового Порядку. Врешті-решт Київський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яким зобов’язує МОН змінити вимоги для отримання вчених звань, зокрема такі зміни стосуються надання сертифікату про володіння англійською мовою на рівні В2.

І що ви думаєте? Можна просто захоплюватися віртуозністю працівників МОН. Як виявляється, планується, що охочі, отримати вчене звання доцента та професора, зможуть надавати сертифікат про володіння однією з мов країн Європейського Союзу на рівні В2. Також нас запевняють, що МОН і надалі буде боротися за якість вищої освіти.

Ви запитаєте, яке це має відношення до виконання рішення суду?

Ви запитаєте, яке відношення нова зміна буде мати до реального забезпечення якості вищої освіти?

У який спосіб володіння угорською чи словацькою мовою на рівні В2, скажімо мешканцем Закарпаття, зможе підтвердити професійну придатність людини виконувати обов’язки викладача фізики, математики чи філософії у вищій школі? У МОН переконані в позитивній відповіді. Проте, як видається, абсурдний Порядок буде доведено до повного абсурду. Власне, яка різниця, які папірці подавати в МОН. Головне, щоб ті папірці подавали, а шановні міністерські чиновники будуть їх перевіряти – даруйте, забезпечувати якість вищої освіти.

Питання забезпечення якості вищої освіти лежить у площині розбудови вітчизняної системи забезпечення якості вищої освіти, а не в передачі такого обов’язку суб’єктам-нерезидентам, які до того ж мають від того пряму фінансову вигоду.

Останні три роки так званої реформи вищої освіти показали, що ми не бажаємо виконувати домашню роботу. Ми чекаємо, що з-за кордону нам допоможуть. Чи ще не втомилися чекати?!

Сьогодні МОН є болотом, яке поховає будь-які прагнення щось змінювати, вже давно прийшов час осушити те болото, позбавивши його зайвих повноважень. Разом з тим важливо не допустити перетворення НАЗЯВО в МОН № 2.

Оригінал

Освіта.ua
09.03.2017

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
В науковому світі вже купу століть ніхто собі не може уявити, як то науковець не знає англійської, французької, німецької або іспанської мови, коли маса першоджерел написані саме на цих мовах. Ви ж п. Федорченко зводите усе до банального папірця, а насправді мова йде про справді освічену людину, яка може спілкуватися з науковим товариством без перекладача. П.Порошенко, п.Яценюк вперше заговорили з Європою доброю англійською і як це додало авторитету державі, що ж тут говорити про освіту. Насправді Ви боїтеся, що наші дуті докторанти втратять звання, або їх буде просто менше, що вже само по собі краще для доброчесності науки.