Osvita.ua Блоги Олена Панич: про розвантаження програм
Олена Панич: про розвантаження програм

Можливо, варто подумати про систему делегування повноважень у цих питаннях самим педагогам

Олена Панич: про розвантаження програм

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, Національний педагогічний університет ім. Драгоманова.

Про розвантаження шкільних програм. Анонсоване міністром освіти розвантаження шкільних програм заслуговує на повну підтримку. Взагалі приємно було слухати, яку велику роботу пророблено в цьому напрямку для того, щоб Колегія МОН сьогодні змогла затвердити зміни до програм (не стандарти, не самі програми, а лише рекомендації до змін нині існуючих програм). При тому, що обсяг таких змін не перевищує 10%, все ж таки це прорив. Крок назустріч якісній освіті.

Все це було б добре, якби не питання, які мимоволі виникають. Перше з них: хто і як понесе відповідальність за перевантажені програми? Адже протягом тривалого часу знаходилися люди, які системно формували програми, вкладали туди незрозумілі для дітей формулювання, виснажливі і непродумані завдання, і навіть, як з'ясувалося, російський фолькльор. Потім ці програми і підручники в примусовому порядку пропонувалися до роботи шкільним вчителям, попри їхні численні скарги.

Змінити цю систему не було можливості. І навіть зараз це не так легко. Нехай сьогодні ми нарешті маємо прогресивного міністра з не менш прогресивною командою. Але ж часи змінюються. Де гарантія, що з приходом наступного міністра програми не почнуть знову перевантажувати непотрібним і педагогічно некоректним матеріалом?

Також, зізнаюся, трохи дивно слухати, як керівництво високого політичного рівня — заступники міністра, депутати, ректори педагогічних університетів обговорюють деталі шкільних підручників. Звичайно, це дуже зворушливо і демократично, і навіть якось по-материнськи-батьківськи виглядає. Але чи не втрачаємо ми якусь системність у самому підході до цього питання? Коли змістом освіти займаються ті, хто вже стали управлінцями найвищого рангу, а шкільні вчителі знову мусять залишитися в основній своїй масі лише реціпієнтами «нових ідей».

Можливо, варто подумати про систему делегування повноважень у цих питаннях самим педагогам, їхній спільноті. Зрештою, вони чи не найбільше зацікавлені у розв'язанні проблеми.

Такі от мої #нонконформістськідумки

Оригінал

Освіта.ua
05.08.2016

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Позняк,мне довелось
общаться с человеком,имеющем отношение к составлению программ.Она умная,интересная женщина,но...Но она абсолютно не разбирается в вопросах детской физиологии,работы головного мозга... Да,она обучала детей в крутом классе крутой гимназии(или лицея,сейчас не вспомню),но её первое слово родителям:"Я не жду.Если ребёнок не успевает,значит не успевает.Это ОГО проблема".И тогда уже РОДИТЕЛИ принимают меры в обход школы-учителя.Да,всё остальное-класс. НО... Отборные дети,которыми занимаются родители.Это НЕ обучение граждан страны.Это усиленная трировка некоторых.ТАК сторить работу ВСЕЙ системы нельзя. Но этого не понимают другие.И что в этом случае делать?Первый вариант - убирать детей из системы полностью... Второй - находить тех,кто способен видеть всё... Да и ТЫ не особо много видишь((
Олекса Позняк
Друг работал в МОНе. Спрашиваю: чего они там постоянно программы меняют? Отвечает:переставил 2 строчки местами а 3ю выбросил и новая программа, за разработку которой полагается хорошая премия. Да и старые учебники в макулатуру а напечатав новые - откат получил.
-------------
будут ли оплачивать учителям эти полномочия? Или учитель, получив полномочия, тянев воз без колёс, а на возе этом чиновницы без полномочий,свесий ноги, зады свои усадив, едут в ИХ чудестное будущее феодала???

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!