Олена Панич: в чому має бути мотивація до змін?

Навіщо простим людям турботи "про суспільне благо", коли можна будувати затишний світ для себе і своїх дітей

Олена Панич: в чому має бути мотивація до змін?

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, Національний педагогічний університет ім. Драгоманова.

Вчора мала розмову з одним дуже фаховим педагогом, вчителем приватної школи. Намагалася йому розказати, як це важливо - реформа освіти, на яку все ще не втрачаємо надії. З тим, що освіту треба реформувати, він в принципі погоджується. Але не так щоб особисто долучатися до процесу. Його школа працює добре, грошей загалом вистачає, програми вони розвантажують на власний розсуд. Спроби поділитися цим досвідом на загальнодержавному рівні вже були, але успіху не досягли. Немає охочих переймати досвід успішних приватних шкіл для державних, хоча це було б напевне корисно.

Але навіть не це цікаво. Якось він мене несподівано питає: "А тобі це нащо? Твоя донька вже виросла. Її шкільні травми вже не виправиш. Який сенс тобі переживати за всі ці реформи?"

Ось тут я задумалась. На чому взагалі має ґрунтуватися мотивація до змін, - до реформ, до подолання корупції, до виправлення всіх тих "пороків суспільства", про які іноді люблять говорити? Те, що така мотивація може бути у політичних еліт, теоретично пояснюється тим, що еліти хочуть або прийти, або втриматися при владі. А прості люди, пересічні громадяни? Який їхній інтерес долучатися до реформ, проявляти громадянську ініціативу, якщо не відомо, чи буде це мати хоч якісь позитивні наслідки для них особисто? Навіщо їм всі ці турботи "про суспільне благо", коли можна будувати окремий затишний світ для себе і своїх дітей. А інших все одно не захистиш. Всіх не зробиш щасливими. Така от життєва філософія...

Оригінал

Освіта.ua
10.05.2016

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Владимир Белый
Весь "фокус" успіху чи неуспіху реформ саме у тім і полягає, чи хоче їх насправді вищий державно-політичний рівень. Не на словах, а на ділі. Добре діло народ підтримає. Принаймі його ментально здорова частина. Особливо, коли весь час пересічний люд був вимушений борбатися у різній проблемній і безперспективній суєті. Як тільки держеліта починає ""пісню" про неможливість реформ лише зусиллями зверху, так відразу знайте - вона їх по-справжньому не планує.