Ігор Лікарчук: оптимізація вишів совковими методами

Чому, так звана оптимізація мережі університетів, проводиться совково-адміністративними методами?

Ігор Лікарчук: оптимізація вишів совковими методами

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якоcті освіти.

Усі ЗМІ другий день поспіль передають інформацію про студентські хвилювання в Чернівцях, зумовлені рішенням про об’єднання двох університетів. Нагадаю, що в історії української вищої освіти це далеко не перший випадок, коли студенти висловлюють свою незгоду з подібними діями чиновників. Хочу нагадати ініціаторам й виконавцям такого рішення, що один із міністрів української освіти після таких протестів пішов у відставку...

У мене немає жодного сумніву в тому, що в Україні не повинна бути така кількість університетів, якою вона є. Дуже добре знаю, що багато університетів насправді такими давно не є, або ніколи ними і не були. Але…

Чому, так звана оптимізація мережі університетів, проводиться совково-адміністративними методами? Чому не створюється потужне конкурентне середовище в системі вищої освіти, під впливом якого оптимізація мережі відбувалася б природним шляхом? Чому для оптимізації мережі не використовується розподіл державного замовлення між університетами на реальних конкурентних засадах?

Чому й досі не зробили жодного кроку по створенню незалежної системи оцінювання якості вищої освіти, результати функціонування якої дадуть можливість робити висновки про ефективність роботи того чи іншого університету? Й таких «чому» є багато. Відповіді на них немає…

Оригінал

Освіта.ua
03.02.2016

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
порішали
Навіщо трудитись і думати час ледацюГ настав бариги рішають
rfgtr
Оптимізацію треба почина з ректорів, і викладачів яких треба набирати по конкурсній основі які знають свою справу, влаштовувати їм тести та ЗНО, щоб були напрацювання по тому предмету,який збираються викладати. стипендії додати за рахунок тих студентів які злетіли із стипендії, а не йдуть на премії викладачам ВИШу, викладач який "спалився" на хабарі - повинна закрита дорога у викладацькій діяльності, от тільки це буде робитися , тоді й побачите грандіозні зміни у вищій освіті