Osvita.ua Вища освіта МОН запускає пілотне ЗНО для випускників бакалавріату
МОН запускає пілотне ЗНО для випускників бакалавріату

Міністерством освіти і науки розробляється комплексна система оцінювання якості вищої освіти

МОН запускає пілотне ЗНО для випускників бакалавріату

Міністерством освіти і науки розробляється комплексна система оцінювання якості вищої освіти внутрішнього і зовнішнього рівнів. Про це, під час своєї участі у Міжнародній конференції "Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу", повідомила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун.

За її словами, у поточному навчальному році планується запуск пілотного проекту зовнішнього незалежного оцінювання випускників бакалаврської програми з права, які вступатимуть на магістерську програму.

Заступник міністра також повідомила, що проект стандарту вищої юридичної освіти розроблявся спільно з представниками ОБСЄ та USAID.

Стандартизацію та оцінювання знань випускників-бакалаврів планується започаткувати і для інших спеціальностей. Перший заступник міністра також зауважила, що низка спеціальностей, таких як філософія, уніфікації не потребують.

Освіта.ua
12.11.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Капаліка
По перше, ЗНО - формалізовані тести, які в принципі не можуть оцінити творчі та креативні здібності випускників бакалаврату. По друге, є новий перелік спеціальностей. Для прикладу - до нових машинобудівних та ІТ спеціальностей тепер відноситься ціла купа колишніх спеціальностей, які тепер стають спеціалізаціями. Якими освітніми вимірюваннями це можна стандартизувати в масштабах системи освіти? По третє, в межах широких спеціалізацій можуть бути і досить специфічні вузькі профілізації... Далі - як бути з вибірковою частиною навчальних планів (чверть освітньої програми студента), яку керівництво МОНУ мусолило цілий рік? А міждисциплінарні спеціалізації йдуть полем-лісом? І наостанок, як це перетинається з автономією вишів і їх відповідальністю за якість підготовки магістрів? ЗНО виявить тих хто краще розпізнає базові загальні поняття за якимось фахом, але аж ніяк не тих, хто здатен до створення нових технологій, знань і т.п. Нареформуємось донесхочу...
1234
Интересно, что такое эта их "низка спеціальностей".... Не знаю, как там дела у правовиков, но в университетах по "низкам спеціальностей" обучаются разным вещам. А учитывая, что в образовании (а одобряется, к сожалению, и родителями) внедрили ЗНО по английскому, по результатам которого уже можно поступить на филфак, без проверки фактического знания языка (т.е. говорение!) - ожидать можно чего угодно. Можно представить ситуацию. Если на филфаке в инязе уклон ставится на литературоведение, а в гринченка - на языковедении, то ЗНО будет проверять педагогику :D
4321
Для 1234: У правоведов дела печальны с поступлением в магистратуру и в Харькове, и в Киеве, и в Одессе. Стоимость обучения высока. Коррупция зашкаливает на уровне деканов, замдеканов. Посмотрите в интернете скандалы в КНУ им. Шевченко при поступлении в магистратуру на юрфак. Поэтому это шанс нашей стране получить знающих и заинтересованных специалистов-юристов. И закон есть закон - нужно знать нормативные документы.
Коментувати
Викладач
Працюючи багато років у вищій освіті, доводиться констатувати, що випускники шкіл дедалі більше перестають думати, працювати творчо, а навпаки віддають перевагу шаблонним, формальним підходам. Бо їх так навчили в школі, "натаскуючи" на складання ЗНО. В результаті тести вони ще більш-менш проходять, а от на відповідях, де необхідно показати вміння мислити або виконувати нестандартну роботу - валяться. На першому курсі доводиться чимало часу витрачати, щоб просто навчити їх відходити від шаблонів. Тепер же нам пропонують теж саме ЗНО для вищої школи. Тобто, і тут вже на перший план виходить не мислячий фахівець, а лише навчений ставити галочку в потрібному місці. Вам це нічого не нагадує?
Викладач
P.S. Доречі. Щороку провожу аналіз навчання своїх студентів із їх результатами ЗНО. Виявляється доволі цікава картина: кореляції результатів ЗНО з успішністю студентів на сесіях не те, щоб взагалі не було, але вона доволі нерівномірна і неоднозначна. Аналогічний всеукраїнський моніторінг проводило МОН десь роки 2-3 тому, але результатів цього моніторінгу так я особисто ніде і не побачив. Може це спрацював о принцип "якщо факти не підтверджують теорію - тим гірше для фактів"?
Лариса
У 2008-2010рр. ЛРЦОЯО у провідних університетах Львова проводив моніторинг здачі трьох сесій студентами після ЗНО. Результати важливі: понад 90% як здали ЗНО так і здавали сесії. Звичайно, були такі, що мали 190 - і провалювали сесію, бо вирвались на волю і просто не ходили на пари, були й такі, що здавали краще. Але більшість - відповідали рівню підготовки. Викладачі говорили, що студенти прийшли інші: вимагализнань і т.д. А чи завжди вища школа готова надати потрібні знання? Все більше від студентів чути розчарування, особливо в компютерних, технічних спеціальностях...
совесть
Для Викладач: Чого ви так Занервували зразу? Ви ж знаєте, що одиниці студентів складають сесію З ГОЛОВИ, своєї голови. Без шпаргалок різного роду. Про яку творчість ви говорите: знайти у "павутині" інформацію й гарно склеїти? Творчість у навчанні (який предмет викладаєте?) - для одиниць, творчість у професії можливо з досвідом з’явиться, далеко не у всіх... Тож дочекаймося концепції. Не ми перші в світі вирішуватимемо цю задачу... Важливо - ТВОРЧО підійти!
Коментувати
ну что Вы,Ромочка.
ОНИ же так орут о том,что союза НЕТ,какой контроль? Они даже не способны уяснить,что бакалавр ТОПАЕТ на работу НАНИМАТЬСЯ.А любой УМНЫЙ администратор,или кто другой,кто РАЗГОВАРИВАЕТ с тем,кого принимает,СПОСОБЕН в одном разговоре ВЫЯСНИТЬ-нужен ли им работник с ТАКИМИ знаниями.Второй вариант-испытательный срок.И Третий вариант-КОНТРАКТ.но людям почему-то необходим этот орган ПРОВЕРКИ выпускников ВУЗов.ПОчему?Да НАМ они НЕ скажут.ЧТо получается-с одной стороны ОНИ орут,что союза НЕТ,а с другой ИНЫМИ методами работы они НЕ ВЛАДЕЮТ.Контроль.Тотальный контроль.И это вместо того,чтобы В ШКОЛЕ детей мотивировать наравне с учителями НЕ ЗАВЫШАТЬ оценок,чтобы ЗНАНИЯ у населения были, а не баллы липовые.
Роман
найперше МОН повинна відкинути совкові,радянські підходи контроль,контроль і ще раз контроль над школою і вчителями. Дайте спокійно працювати. А то зробили з освіти дурдом Веселка і говорять про те, вони ні в чому не винуваті.Треба розігнати стару команду і поставити людей які мислять по новому. Коментатори Вам не подобаються?А нам не подобається що немає ніяких змін в освіті.Не можете,не хочете працювати добросовісно, як працюють вчителі в школах з розпущеними дітьми - звільнить місце іншим людям.
4321
Для Роман: Звідки ви знаєте, що змін немає? Освіта не та галузь, де можна змінити мотор, колеса та їхати "по новому". Де ви бачили розпущених дітей? Ви про своїх кажете? Можливо - це НОВІ діти. І дійсно, їм потрібні нові, молоді вчителі)
Коментувати
xyz
Все що робить наша МОН - все не так! Ваші пропозиції? Я почну: розігнати, розстіляти, четвертувати. Набрати нових. Якщо тільки не будуть ЗАДОВОЛЬНЯТИ ВСІХ, знову: розігнати, ... . А дальше що? Так може серед всіх тут грамотних і дуже професійних коментаторів хтось сам запропонує свою кандидатуру? Напише свою програму, ми оцінимо і підтримаємо. І будуть ВСІ задоволені: і вчителі, і діти, і їх батьки. Діти будуть марити знаннями, батьки будуть молитися на вчителів. А вчителі кожного року будуть їздити на новенькій машині і відпочивати на престижних курортах. Кажете міністр сам такого не подужає? Треба премєра, президенту і верховну раду? Нічого, нас тут вистачить на всіх. Хто тут має самі найбільші організаторські здібності? Чекаємо на месію!
Роман
Для xyz: не треба задовольняти всіх- найперше МОН повинна відкинути совкові,радянські підходи контроль,контроль і ще раз контроль над школою і вчителями. Дайте спокійно працювати. А то зробили з освіти дурдом Веселка і говорять про те, вони ні в чому не винуваті.Треба розігнати стару команду і поставити людей які мислять по новому. Коментатори Вам не подобаються?А нам не подобається що немає ніяких змін в освіті.Не можете,не хочете працювати добросовісно, як працюють вчителі в школах з розпущеними дітьми - звільнить місце іншим людям.
Олекса Позняк
Та робіть хоч невеликі прості кроки - закрийте отой чиряк на тілі освіти -районо.За радянської влади у моєму районо працювало 5 чоловік зараз 50 і займають садочок вигнавши звідти дітей.Кияни стоять по 5 років щоб у садочок потрапити а ці негідники розкошують. Це зовсім непотрібна організація, вона нічого не дає учителю а лише забирає море часу.Зекономлені гроші на обладнання шкіл.Але ви не хочете, бо хтож вам тоді пакети з грошима заноситиме
ух ты, здорово
Для Олекса Позняк: Вы в моём сознании начинаете принимать и форму, и лицо ОДНОГО человека;-)
Коментувати
Каліфорнійський університет Берклі
От якби ще запустили пілотне ЗНО для народних депутатів, міністрів, суддів, прокурорвів та інших чиновників, то б центру оцінювання якості освіти б, взагалі, ціни не було б... А так переливають з пустого в порожнє.
МАМА
Це давно пора зробити. Вузи працюють під гаслом"бізнес дебіли" - у магістри! Аби платили справно
MU
А если студент не проходит ЗНО, то он и диплом бакалавра не получает?
Совість
Для MU: Отримає, просто не зможе вступити до магістратури.
Коментувати
Владислава
І як їх після цього назвати? Шкода, що тут матюкатись не можна.
Lawyer
Для Владислава: Знову буде колосальний відтік молоді до магістратури за кордон. Там хоч навчитись чогось можна. А тут досить ЗНО , однозначно, буде неадикватним то ще і з магістратури нічого не почерпнеш. А потім ця молодь і залишатиметься за кордоном. Ось таке майбутнє України..... На жаль!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!